-
Bentley Flying Spur 6.0 W12 First Edition. Sport i luksus
... się pomruk, ale na wyższych obrotach budzi się do życia symfonia, którą trudno byłoby podrobić. Ogromne stado koni sprawia, że kierowca może się poczuć jak w luksusowej katapulcie. Wiem, brzmi dziwnie, ale takie osiągi w pałacu na czterech kołach po prostu imponują. Co ...
-
Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake
... polem w lusterkach czy kolizją, ułatwia parkowanie oraz cofanie i utrzymuje pas ruchu. Ten cały bagaż systemów nie działa jednak inwazyjnie, dlatego kierowca nie czuje się osaczony, tylko skutecznie wspierany. Okiem przedsiębiorcy Przejdźmy do cennika. CLA Shooting Brake startuje od 138 700 zł ...
-
Bentley Continental GT V8 Convertible. Połączenie luksusu i mocy
... w komfortowym wydaniu. Paradoks? Niekoniecznie. Osiągi i jakość prowadzenia idą w parze z naprawdę skutecznym tłumieniem nierówności. Samochód świetnie wybiera wszelkiego rodzaju ubytki w drodze i kierowca kompletnie nie odczuwa, że GTC porusza się na 21-calowych, pięknych kołach. Na uznanie zasługuje także dach. Mimo miękkiego pokrycia, bardzo ...
-
Peugeot 3008 Hybrid4
... się w szybkim tempie i niemal niezauważalnie. Praca automatu zasługuje na uznanie, bo dobiera biegi we właściwym tempie i utrzymuje wysoki poziom płynności. Kierowca ma do dyspozycji kilka trybów jazdy. Wśród nich znajdziemy wariant rekuperacji, który pozwala na odzyskiwanie energii. W ten sposób doładowujemy baterie ...
-
Ford Ranger Raptor - jedyny w swoim rodzaju
... zjazdu. Ford jest też wyposażony w selektor trybów jazdy. Tzw. Terrain Management System umożliwia dostosowanie pracy większości podzespołów do aktualnych warunków. Kierowca może wybrać jedno z sześciu ustawień: Baja, Grass/Gravel, Normal, Snow, Sport, Rock. Imponuje także głębokość brodzenia sięgająca 85 cm. Okiem przedsiębiorcy ...
-
SEAT Tarraco 2.0 TSI DSG Xcellence
... dla cierpliwości i charakteru – raczej niewartym świeczki. Wrażenia z jazdy Tarraco prowadzi się, jak… większa Ateca. To oznacza dobrą zwartość całej konstrukcji. Kierowca nie ma wrażenia, jakby podwozie „odklejało” się od nadwozia, nawet podczas gwałtownych zmian toru jazdy. Spora w tym zasługa sprężystego zawieszenia ...
-
Fiat 124 Spider, czyli wiatr we włosach
... dobrze przemyśleć swoją decyzję. Podsumowanie W dobie elektronicznych wspomagaczy i setek gadżetów, zapominamy o pierwotnej przyjemności z prowadzenia. Fiat 124 Spider przypomina jednak, że kierowca wciąż znaczy najwięcej. I właśnie w tej „mechaniczności” tkwi jego siła.
-
Volkswagen Golf 1.5 TSI Style, czyli ikona po liftingu
... przyciski, co wyraźnie poprawia sytuację. Cieszą również fotele oferujące bardzo wysoki komfort i właściwe rozmiary. Ich zakres regulacji jest w pełni satysfakcjonujący (kierowca może nawet wydłużyć siedzisko). Sporym zaskoczeniem jest drugi rząd, gdzie bez problemu zmieszczą się dwie osoby mające po 185 centymetrów ...
-
Volvo XC60 B4 AWD Inscription = komfort
... . Nie ma mowy o pomyłkach w dobieraniu przełożeń, szarpaniu czy niepokojących drganiach – nawet na zimno. Wszystko zostało skrojone i dopasowane w taki sposób, by kierowca nie miał wątpliwości, co do sposobu pracy całego układu. Napęd na wszystkie koła nie jest oczywiście koniecznością, ale biorąc pod ...
-
Peugeot 508 SW HYbrid PHEV GT
... wariant hybrydowy wypada najsłabiej. Wszystko za sprawą skrzyni biegów, której oprogramowanie pozwala czasami na szarpnięcia. Ma to zazwyczaj miejsce, gdy kierowca chce skorzystać z dynamiki pojazdu. To dość zaskakujące, bo w konfiguracji ze zwykłym 225-konnym silnikiem benzynowym nie ma takiego zjawiska. Podczas normalnej ...
-
Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC - luksusowy van
... trzeba odrywać się od prowadzenia, by zdobyć wiedzę na konkretny temat. Przednie fotele osadzono wysoko, co oczywiście nie jest zaskoczeniem. Kierowca nie ma jednak wrażenia, że siedzi na mało przyjaznych krzesełkach. Zarówno siedziska, jak i oparcia mają odpowiednie rozmiary. Ponadto, oferują elektryczną ...
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive FR
... miejscach mają zazwyczaj miękką, przyjemną w dotyku fakturę. Zegary zostały zastąpione cyfrowymi wskaźnikami. Wyświetlane motywy mogą być jednak konserwatywne, dlatego kierowca ceniący klasykę nie będzie zawiedziony. Dzięki szerokiej personalizacji, można indywidualnie dopasować liczbę i miejsce wszelkich informacji. Konsolę centralną tworzą ekran ...
-
Renault Espace Blue dCi EDC Initiale Paris
... ma mowy o dużym hałasie – nawet przy prędkościach autostradowych. Auto świetnie spisuje się zarówno w mieście, jak i na „szybkich” odcinkach infrastruktury drogowej. Kierowca może poczuć się pewnie w skrajnych warunkach. Dużym zaskoczeniem jest naprawdę bardzo dobrze zestrojony układ jezdny. Auto „słucha się” poleceń biegnących ...
-
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 6AT Platinum
... wąskiej, czerwonej listwie. Wokół auta biegną oczywiście czarne osłony, które chronią dolne krawędzie nadwozia. Wnętrze W kabinie dzieje się bardzo wiele. Kierowca może poczuć się, jak w myśliwcu ze względu na obudowanie jego strefy. To zasługa wysoko poprowadzonego tunelu środkowego, w który wkomponowano sporą ...
-
Mercedes-Benz S 500 4MATIC L podnosi poprzeczkę
... wątpienia jest najnowocześniejszą propozycją, ale też bardzo przyjazną. Zaawansowana technologia nie zabrała przyjemności z jazdy, a to nie zawsze jest oczywiste. Choć kierowca ma inny status niż prezes przebywający w drugim rzędzie, to obaj mają szansę odpocząć. Mercedes-Benz ponownie pokazał światu, gdzie są granice ...
-
BMW 530e xDrive Touring, czyli połączenie praktyczności z nowoczesnością
... wydajność układu, choć już na mniejszą skalę. Wrażenia z jazdy Każda Seria 5 prowadzi się dobrze, a prezentowana konfiguracja nie jest tu wyjątkiem. Kierowca potrafi zintegrować się z autem i nie powinien mieć problemu z wyczuciem położenia przednich kół. Masa własna sięgająca 1835 kilogramów jest praktycznie nieodczuwalna ...
-
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo A9 Business Elegance: rozsądne kombi
... się francuskiego napędu, to może być zaskoczony. Przejrzałem szybko ofertę tego modelu i szybko okazało się, że to najbardziej dynamiczna konfiguracja. Kierowca może rozpędzić się do setki w 7,9 sekundy i rozwinąć 233 km/h prędkości maksymalnej. Biorąc pod uwagę przeznaczenie pojazdu, są to wyniki w pełni ...
-
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V 7DCT 4WD
... zakresu regulacji też nie można mieć zastrzeżeń. Fajnym rozwiązaniem jest zastosowanie przycisków przesuwania fotela pasażera od wewnętrznej strony. Dzięki temu kierowca może dopasować jego położenie. Drugi rząd też zasługuje na pochwałę. Miejsca jest tu pod dostatkiem dla dwóch dorosłych osób. Cieszy ...
-
DS 9 1.6 PureTech Performance Line+
... . I już. Auto ma charakter długodystansowca, którym nie trzeba się spieszyć. Można, ale nie trzeba – żeby była jasność. Przy wysokich prędkościach kierowca wciąż czuje się pewnie, co jest zasługą precyzyjnego układu kierowniczego. Nie bez znaczenia jest także odseparowanie od otoczenia. DS 9 jest ...
-
Alfa Romeo Stelvio 2.0 GME Turbo AT Q4 TI
... uzupełnieniem jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, która kieruje wszystkie argumenty na obie osie (stały napęd). Mimo znaczącej masy własnej (1660 kilogramów), kierowca tego włoskiego SUV-a może liczyć na bardzo dobre osiągi. Przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 5,7 sekundy. To wynik na poziomie sportowych ...
-
Renault Koleos 2.0 Blue dCi Xtronic 4x4 Initiale Paris
... . Warto też podkreślić, że zastosowane systemy wsparcia nie działają inwazyjnie, dlatego użytkownik nie ma poczucia, że walczy z elektroniką. Krótko mówiąc, kierowca nie jest prowokowany do wyłączania asystentów jazdy. To bardzo ważne. Okiem przedsiębiorcy Wielu może zaskoczyć, że cennik Renault Koleos startuje ...
-
Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet City Sport
... 130-konny układ hybrydowy ze skrzynią automatyczną. Cena? 108 800 złotych. Fiat Tipo SW jest tym, czego może oczekiwać przeciętny polski kierowca. Ma praktyczne wnętrze, oszczędny układ napędowy i wystarczająco bogate wyposażenie. Pozwolę sobie stwierdzić, że to jeden z ostatnich normalnych kompaktów, które nie ...
-
Mercedes-AMG A 45 S dla zamożnych i pokornych
... . Autorzy umieścili oczywiście podświetlenie LED – tam, gdzie tylko mogli. Dobieranie koloru i natężenia daje sporo frajdy. Wszystko można też wyłączyć. Kierowca ma przed oczami wielofunkcyjną kierownicę i cyfrowe wskaźniki. Ta pierwsza została uzupełniona dodatkowymi funkcjami, które pozwalają regulować zawieszenie, manipulować pracą wydechu ...
-
Peugeot 3008 Hybrid4 może się podobać
... jeździć niemal w zupełnej ciszy. Układ napędowy pracuje bardzo sprawnie i nie generuje żadnych wibracji. Manipuluje aktywacją silników w sposób maksymalnie wydajny i bezszelestny. Kierowca może dobrać właściwy tryb za pomocą selektora i cieszyć się wygodą. Elektronika sama wie, kiedy i jak wykorzystać hybrydowy zestaw. Duża moc ...
-
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N Line
... . Poza tym, są tu pojemne kieszenie i schowki. Fotele bardzo przyzwoicie wyglądają, co jest zasługą zróżnicowanej faktury materiałów i starannych, czerwonych szwów. Kierowca może liczyć na elektryczną regulację. Podparcie boczne jest całkiem niezłe. W drugim rzędzie jest sporo miejsca dla dwóch dorosłych osób. Kąt ...
-
Mercedes-Maybach S 680. Luksus w czystej postaci
... , jaki daje pneumatyczne zawieszenie jest niesamowity. Tu nie ma półśrodków. Można odnieść wrażenie, że nierówności są pokonywane nie przejeżdżaniem, a przepływaniem. Kierowca też może poczuć się, jak na wodzie, co nie oznacza braku precyzji układu kierowniczego. Wręcz przeciwnie. Mercedes-Maybach S 680, mimo gabarytów ...
-
Volvo XC90 T8 Recharge - kolos z charakterem
... prędkościach. Masę własną można odczuć głównie podczas hamowania. No cóż, fizyki nie da się oszukać, aczkolwiek Volvo wiele zrobiło, by kierowca nie miał powodów do narzekań. I warto to docenić. Kto powinien zainteresować się tą konfiguracją napędową? Przede wszystkim użytkownicy często podróżujący ...
-
Citroen C5 Aircross Hybrid 225 po udanym liftingu
... , co przy optymalnych warunkach zapewni około 40 kilometrów zasięgu (w warunkach rzeczywistych). Tryb elektryczny działa do 135 km/h, co oznacza, że kierowca nie będzie zawalidrogą. Po rozładowaniu baterii, na placu boju pozostanie głównie silnik spalinowy, który musi sobie radzić ze znaczącą masą ...
-
Ford F-150 Lightning, czyli design, osiągi i inność
... . Po pierwsze, to duży pick-up. Po drugie, pod podłogą skrywa układ baterii obniżający środek ciężkości. Można więc odnieść wrażenie, że kierowca przebywa „na piętrze”. No i fajnie – plus pięć punktów do poczucia wartości. Jeżeli chodzi o podparcie boczne, to jest raczej znikome, żeby ...
-
Seres 3 - chiński suv elektryczny dostępny od ręki
... Jazda samochodem z elektrycznym układem napędowym jest bardzo wydajna. Reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia jest natychmiastowa, a maksymalny moment – dostępny cały czas. Kierowca może więc odczuć naprawdę dobrą dynamikę, która słabnie dopiero po osiągnięciu wartości trzycyfrowych. Nie jest to jednak bardzo wyraźny spadek ...
-
Ford Focus 1.0 Ecoboost ST Line nie ma słabych stron
... wsparcia nie działają inwazyjnie. A dziś powoli zaczyna to być denerwujące u wielu europejskich i azjatyckich graczy. Bezpieczeństwo jest oczywiście najważniejsze, ale to kierowca pozostaje najważniejszym ogniwem i warto o tym pamiętać, drodzy producenci. Okiem przedsiębiorcy Inflacja urządziła sobie niezły sprint i nic nie wskazuje na to ...
-
Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC dla idących z duchem czasu
... do pozycji półleżącej. O masażach i reszcie wspomniałem? No to wspominam. Bagażnik? Będziecie zaskoczeni, niekoniecznie pozytywnie. Szefowi musi wystarczyć 350 litrów pojemności, a kierowca… Pewnie gdzieś w schowku zmieści reklamówkę z bielizną. Tak, kufer ma skromne gabaryty, a do tego ogranicza go wspomniana lodówka. Można ją na ...
-
Volkswagen Arteon eHybrid R-Line to bardzo udane auto
... względem zakresu regulacji nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. To samo można powiedzieć o wyprofilowaniu. Trzymanie boczne stoi na dobrym poziomie. Do tego, kierowca ma do dyspozycji funkcje podgrzewania oraz masażu. A co z drugim rzędem? Jest mniej przestrzeni, niż w Passacie, ale wciąż bardzo dużo, szczególnie ...
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG FR daje poczucie pewności
... , bądź co bądź, rodzinnego samochodu. Pełne zadowolenie. Czy to samo dotyczy zużycia paliwa? Otóż, wiele zależy od stylu jazdy. Jeżeli kierowca nie zamierza stosować się do ekonomicznych zasad, tylko będzie jeździł normalnie, tu musi liczyć się z 10 litrami na 100 kilometrów ...
-
Opel Astra PHEV da się lubić
... wystarczająco przestrzeni – zarówno nad głowami, jak i na nogi. W przypadku tych drugich wiele zależy oczywiście od gabarytów osób siedzących z przodu. Jeśli kierowca będzie wielki, jak Shaquille O’Neal, to naturalnym jest, że z tyłu może być znacznie ciaśniej. W przypadku mniej ekstremalnych sytuacji nie ma ...