-
SEAT Leon Cupra R dla pasjonatów
... współpracuje z kierowcą. Co ważne, zastosowano tu mechaniczną szperę, dlatego podsterowność nie jest tu popularnym zjawiskiem. Zamiast niej, po silnym dohamowaniu, kierowca może cieszyć sie łatwą w ujarzmieniu nadsterownością. Bo czasem warto oddać doskonałość i wziąć więcej charakteru... Mechanizm różnicowy robi oczywiście dobrą robotę ...
-
Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence - elitarny
... wnętrza auta o 2-3 dB. Zabrakło za to porządnego stolika na laptopa i typowego podnóżka. Jeżdżąc tym autem przez kilka dni, jako kierowca, czułem się zupełnie jak w każdym innym XC90 T8. Mogłem liczyć na świetną elastyczność, rewelacyjne audio 1400W od B&W (jak to ...
-
Volkswagen Touareg R-Line 3.0 TDI - technologia ponad wszystko
... nawet pieszych idących bezpiecznie chodnikiem przy drodze. Auto reaguje głośnym dźwiękiem i panicznym podświetlaniem pieszego reflektorami. Efekt jest taki, że z czasem kierowca zaczyna ignorować tego typu alarmy, a chyba nie o to chodzi, prawda? Mimo wszystko jest w Touaregu kilka bajerów, które rzeczywiście działają perfekcyjnie ...
-
Isuzu D-Max Arctic Truck - nie ma miękkiej gry
... się Isuzu AT35 w warszawskich korkach, ale strach szybko minął. W prowadzeniu Arctic Truck nie jest ani trochę trudniejszy niż zwykła terenówka. Kierowca siedzi tak wysoko, że może patrzeć z góry na kierowców takich aut jak np. Mercedes GLS. Perspektywa patrzenia na drogę jest ...
-
Ford Tourneo Custom - 8 osób lub tysiąc małych rzeczy
... i poza nim powinna owocować wynikiem 9 l/100km. Robocze pochodzenie auta udało się częściowo ukryć lepszym wyciszeniem kabiny niż w dostawczym Transicie. W mieście kierowca doceni duży kąt skrętu kół pomagający manewrować w ciasnych miejscach. W stylistyce Tourneo nie ma rewolucji, choć designerzy nie byli tutaj całkowicie ...
-
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC CVT Intense Plus
... podsterowność - głównie na śliskiej nawierzchni. Podczas spokojnej jazdy wszystko wydaje się takie, jak być powinno. Poza odpowiednim poziomem tłumienia nierówności, kierowca może liczyć na niezłe wycieszenie, dobrą zwrotność i taką też widoczność do przodu (podczas cofania pomagają czujniki i kamera). Ponad 18-centymetrowy prześwit ...
-
Mercedes-Benz V 250 d 7G-Tronic Exclusive
... wyniosła 9,8 litra, co należy uznać za optymalny wynik. Niemiecki autobus(ik) to także spory zakres nowoczesnej technologii. W zależności od warunków, kierowca może wybrać odpowiedni tryb jazdy wpływający na pracę kluczowych podzespołów. Nad bezpieczeństwem czuwają natomiast m.in.: asystenci utrzymywania pasa ruchu, monitorowania ...
-
Hyundai i30 N Performance - jeździłbym bez końca
... tylko sporo zabawy, ale też poczucie bezpieczeństwa i sporych możliwości bez niepotrzebnego strachu lub adrenaliny, którą serwują często sportowe samochody, których kierowca po prostu się czasem boi oraz chce wysiąść. Tu tego nie znajdziecie. Tryby jazdy Chociaż podstawy ekologii jak najbardziej się ...
-
Volkswagen Arteon 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION R-Line
... zapobiegają przesadnym przechyłom nadwozia. Pozwalają jednak na zachowanie właściwego poziomu komfortu. Układ kierowniczy też spełnia swoje zadanie bez najmniejszych zastrzeżeń. Kierowca bez problemu odczuwa w jakim położeniu są przednie koła i nawet przy wysokich prędkościach nie traci pewności. A te nietrudno osiągnąć, bo potencjał ...
-
Hyundai Tucson Hybrid 2.0 CRDi - zapomniałem, że jeżdżę hybrydą
... nazwać wartościami typowymi dla tego segmentu. Samochód zbiera się dobrze i generalnie jest mu wszystko jedno czy na pokładzie jest tylko kierowca czy 4 osoby z bagażami. Dołożono do napędu mały silnik elektryczny, który jednak nie podnosi mocy, bo nie taka jest jego funkcja ...
-
Ford Fiesta ST - mały sprinter
... przejmował, że na papierze auto „wyciąga” jedynie 232 km/h, a do setki rozpędza się w 6,5 sekundy. Za kierownicą tego w ogóle nie czuć, a kierowca nie ma czasu zastanawiać się czy auto mogłoby to zrobić szybciej. Tym pewnie chwali się konkurencja, chociaż warto wspomnieć, że ...
-
Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line. Wizerunek zobowiązuje
... . Jest też coś, co można nazwać "całokształtem". W nowym Focusie da się odpocząć. Samochód potrafi pokazać pazur, ale tylko wtedy, gdy kierowca tego chce. Podczas normalnej jazdy nie ma mowy o przesadnym angażowaniu, które na dłuższą metę może męczyć. Znaleziono więc złoty środek ...
-
Volkswagen Amarok Aventura V6 3.0 TDI VS. Mercedes X350d V6 - mocarny pojedynek
... powiedzieć, że X350d nie wjechało – zrobiło to jednak z trudem. Brakowało przy tym powabu i zwinności. Trochę głupio było widzieć z jaką łatwością kierowca Subaru strzela w policzek Mercowi, więc próbując Amarokiem zmierzyć się z górą nie byłem zbyt przekonany do zdania tego egzaminu. Co ciekawe ...
-
Renault Kangoo Express 1.5 dCi dla małego biznesu
... mowy o skrzypieniu. Poza tym, każdy element można łatwo wyczyścić. W kabinie wygospodarowano jeden rząd siedzeń, w którym mogą znaleźć się trzej podróżni. Kierowca ma oczywiście krzesełkową pozycję i ograniczone możliwości regulacyjne, co jest związane z przegrodą załadunkową. Mimo tego, osoby średniego wzrostu mogą znaleźć dość ...
-
Lexus RC 300h - owca w wilczej skórze
... nierówności i trzyma się w zakrętach. Kierownica chodzi lekko, ale przy osiągach oferowanych przez silnik hybrydowy naprawdę nie potrzeba sportowego układu kierowniczego. Kierowca przy pomocy pokrętła może wybrać 5 trybów jazdy. Ekonomiczny, normalny, indywidualny, sport S oraz sport S+. Oprócz tego dostępny jest tryb do jazdy ...
-
Renault Megane GT Line TCe 160 - sportowy tylko z wyglądu
... dość twarde. Nie ekstremalnie, ale nobliwy sześćdziesięciolatek pewnie wolałby coś wygodniejszego. A zatem – młody, dość spokojny, ale lubiący styl i pewne prowadzenie kierowca na pewno doceni takie Megane GT-Line. Tym bardziej, że cenowo auto nie odstrasza. 92 tysiące złotych bez kilku dodatków lub ...
-
Volkswagen up! GTI - tylko nie mów o nim mały!
... się jak przyklejone, ale nie jest uciążliwe w codziennym użytkowaniu. Jest jednak jeden poważny minus, który przeczy idei usportowionego auta. Jeżeli kierowca chciałby często wciskać mocniej gaz, to może mieć problem z hamowaniem. Otóż na tylnej osi zamontowano… bębny. I to czuć, szczególnie podczas ...
-
Renault Talisman Grandtour 1,7 dCI 150 KM - a ja tam lubię diesle
... głową. Pasażerowie z przodu mogli liczyć dodatkowo na dozę luksusu. Oprócz przestrzeni były to podgrzewane siedzenia oraz dwustrefowa klimatyzacja. Co ciekawe kierowca podczas podróży może nacieszyć się również masażem – ot taki bonus za wożenie całej rodziny. Nowy silnik – większy silnik? To rzadko ...
-
Citroen Berlingo 1.5 BlueHDi Shine niczego nie udaje
... zestopniowana, ale trzeba przyzwyczaić się do długich i typowo francuskich skoków lewarka - mogłyby być nieco krótsze. Testowany kombivan imponuje w dziedzinie widoczności. Kierowca siedzi wysoko i ma wokół siebie szerokie przeszklenia oraz dość wąskie słupki. Do tego dochodzą ogromne lusterka i krótkie zwisy karoserii. Mimo ...
-
Mercedes-Benz Safety Experience
... pojazdu. W ten sposób minimalizuje obowiązki kierowcy. Warto jednak zaznaczyć, że system wyczuwa także brak reakcji prowadzącego. Gdy po serii ostrzeżeń kierowca nie przejmie kontroli, auto zatrzyma się w bezpieczny sposób, włączy światła awaryjne i uruchomi połączenie alarmowe. Nie zabrakło także automatycznego hamowania, które ...
-
Volvo V90 T6 CC Ocean Race - ciekawa wersja ciekawego samochodu
... ten posiadał 320 KM. W 2018 roku jego moc zmieniła się na 310 KM. Różnica tak naprawdę jest tylko na papierze – kierowca nie ma szans na jej odczucie. Sprint do setki w aucie z tym silnikiem to zaledwie 6,3 sekundy. Wynik bardzo dobry zważywszy na ...
-
Alpine A110 Premiere Edition - dla takich aut warto żyć
... , w pełni elektroniczne – dane wyświetlają się na ciekłokrystalicznym ekranie. Przy zmianie trybu jazdy, zmienia się wygląd tego, co widzi przed oczami kierowca. Przypomina to trochę wyświetlacz z gry komputerowej. To rozwiązanie jest jednak bardzo czytelne i przesiąknięte motosportem. Kończąc temat wnętrza i karoserii napiszę jeszcze ...
-
Mazda 3 2.0 SKYACTIV-G Kanjo
... cofania pomagają czujniki i kamera, dlatego manewrowanie nie stanowi kłopotu. Oczywiście, nie mogło także zabraknąć systemów bezpieczeństwa i asystentów czuwających nad podróżnymi. Kierowca jest więc ostrzegany przed m.in.: zbyt szybkim zbliżaniem się do poprzedzającego pojazdu, niezamierzoną zmianą pasa ruchu, zagrożeniem w martwym punkcie czy ...
-
Ford Tourneo Connect - powrót do wcześniejszych lat
... przełożenia sprawiają, że mechanizm wydaje się być „niezdecydowany” na kilku pierwszych biegach i bezskutecznie stara się domyśleć co ma na myśli kierowca. Prawdziwą wpadką jest sterowanie w trybie manualnym, odbywające się małym przyciskiem z boku dźwigni wybieraka. Dobrze wyposażony Wróćmy na chwilę do wnętrza ...
-
Volvo S60 T5 R-Design - szwedzki atleta
... jest inaczej. Za pakietem stylistycznym poszła konkretna zmiana w prowadzeniu samochodu. Volvo nie straciło przy tym swojego komfortowego ducha, ale jego kierowca na pewno poczuje większą satysfakcję z kręcenia kółkiem. Dziadkowy charakter odszedł do lamusa. Volvo jeszcze nigdy nie było tak blisko liderów ...
-
Alpine A110 Legende - drogowy celebryta
... światłach, spojrzeliśmy sobie w oczy. W tle przygrywał Elvis Presley „I can’t help stop falling in love”, więc gdy światło się zmieniło, zauroczony kierowca pozdrowił mnie kciukiem w górę. Tym samym przyznaję, im dłużej obcowałem z tym autem czułem się jego integralną częścią. Nagle przestał mi ...
-
Skutery elektryczne Askoll eS1 i eS2
... hałasuje. Nie tak jak same skutery, w których słychać oczywiście pracę elektryka, ale większym hałasem jest opór powietrza. Co ciekawe by kierowca wiedział, że silnik pracuje od czasu do czasu skuter przypomina o swojej pracy dźwiękiem. Podobnie jest przy działającym kierunkowskazie. To bardzo ...
-
Dacia Dokker VAN 1.5 dCi
... na tego typu auto. Zwiększyłbym tylko długość siedzisk, by uda miały o co się oprzeć. Zakres regulacji ogranicza tylna przegroda, ale kierowca jest w stanie dobrać niezłą pozycję - nawet jeżeli jego wzrost przekracza 180 centymetrów. Przestrzeni jest bowiem pod dostatkiem (szczególnie nad głowami ...
-
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T CVT 4WD Instyle
... brakuje w nim nowoczesnych rozwiązań. Pierwsze, co rzuca się w oczy to head-up display wykorzystujący przezroczystą płytkę na podszybiu. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca odczytuje podstawowe wskazania nie odrywając wzroku od drogi. Nieco niżej umiejscowiono analogowe zegary sąsiadujące z komputerem pokładowym. Przed nimi znalazła się ...
-
Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTD AT8 Q4 Super
... jezdny. Mimo że to SUV, naprawdę sprawnie pokonuje zakręty - także te bardziej wymagające. Polecenia z wieńca bardzo szybko docierają do kół i kierowca bez problemu wyczuwa ich położenie. Idzie to w parze z zawieszeniem, które trzyma nadwozie w ryzach nawet podczas gwałtownych zmian toru jazdy. Podsterowność ...
-
DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8 Grand Chic
... tym, nie można narzekać na ich wielkość oraz zakres regulacji - nawet wysokie osoby znajdą niezłą pozycję za kierownicą. Co ciekawe, kierowca może liczyć nawet na masaż - w segmencie B to raczej niespotykana opcja... W drugim rzędzie nie jest tak kolorowo, ale i tak dwie osoby ...
-
Volkswagen Golf R. Hot hatch idealny?
... pracę kluczowych podzespołów i zostaje piekielnie szybkim połykaczem kilometrów. Co równie ważne, mimo sporej wagi, bardzo dobrze radzi sobie w zakrętach. Wprawny kierowca bez problemu zniweluje podsterowność i wykorzysta spore możliwości tego samochodu. Warto w tym miejscu dodać, że gwałtowne zmiany toru jazdy nie powodują ...
-
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG 4x4 Style na krótkie dystanse
... własną od 0%. Podsumowanie Kodiaq? Bardzo przestronny i komfortowy samochód. Czy z 1.5 TSI jest jednak dobrym rozwiązaniem? Wszystko zależy od stylu jazdy. Jeżeli kierowca przemieszcza się spokojnie i raczej na krótkich dystansach, to z pewnością dobry pomysł pozwalający zaoszczędzić pokaźną sumę. Jeśli jednak zamierza robić duże ...
-
Lexus UX 250h F Sport - futurystyczny design, ekologiczna technologia
... , który daje sporo pewności. I to zarówno podczas nagłych zmian kierunku, jak i przy wysokich prędkościach. Układ kierowniczy należy do precyzyjnych, dlatego kierowca nie ma problemów z wyczuciem ustawienia przednich kół. Auto jest przewidywalne i nie ma problemów z przesadnymi przechyłami nadwozia, co w przypadku niektórych konkurentów ...
-
Volvo S90 T8 AWD Inscription - genialna hybryda
... automatu. Drogie Volvo, ukłony. Fotele nie są przeciętne, bo i nie mogą. S90 należy do tej grupy pojazdów, w których liczy się kierowca pokonujący długie dystanse. Siedziska są naprawdę bardzo wygodne i można je przedłużyć, co jest bardzo dużą zaletą dla wysokich osób. Z kolei ...