-
Peugeot 308 SW PHEV puka do drzwi klasy premium
... to zazwyczaj przy redukcjach i „na zimno”. Silnik benzynowy nie generuje przesadnych wibracji i sprawnie napędza auto. Jego aktywacja jest natychmiastowa, jeśli kierowca potrzebuje więcej mocy. Naładowana bateria umożliwia pokonanie znaczącego dystansu, ale po jej rozładowaniu trzeba mieć świadomość, że spalinowa jednostka musi ...
-
SEAT Leon Sportstourer może zostać przyjacielem rodziny
... niewielka. I bardzo dobrze. Fotele wyglądają bardzo estetycznie i są wygodne. Ich wyprofilowanie utrzymuje ciało podczas dynamicznej jazdy, także wtedy, gdy kierowca ma ponadprzeciętne gabaryty. Elektryczna regulacja, pamięć ustawień oraz podgrzewanie sprzyjają komfortowi. Czego brakuje? Długonogim przydałaby się funkcja przedłużania siedziska ...
-
Volvo S60 B4, bardzo udane auto
... rynku. Jest to hybryda, ale ta najmniej inwazyjna, zwana miękką. Fundamentem konstrukcji jest dwulitrowy silnik benzynowy wspierany przez generator elektryczny. Kierowca ma do dyspozycji 211 koni mechanicznych i 300 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału na oś przednią zajmuje się siedmiobiegowy automat. Taka konfiguracja ...
-
Renault Kangoo 1.5 Blue dCi EDC. Pragmatyzm jest zawsze w cenie
... , to nic by się nie zmieniło. Francuski kombivan preferuje zupełnie inne warunki pracy. Spokój to klucz do przyjaźni z tym modelem. Kierowca o powściągliwym (albo defensywnym) stylu jazdy będzie miał satysfakcję ze skromnego spalania, a przy tym nie uwydatni tych mniej pozytywnych cech, wśród ...
-
Peugeot 3008 1.2 PureTech, czyli mały silnik w dużym aucie
... , dlatego na wskaźniki patrzy się nad nią. To element koncepcji i-cockpit, której celem jest zachowanie linii wzroku na drodze - by kierowca nie odwracał swojej uwagi. Mam 180 centymetrów wzrostu i takie rozwiązanie nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Przekazywane informacje są widoczne, bez względu ...
-
Sportowy crossover CUPRA Formentor VZ5
... zużywać średnio 10,3 litra w cyklu mieszanym. I wiecie co? Ten wynik jest możliwy, ale trzeba bardzo łagodnie obchodzić się z gazem. Jeżeli kierowca chce jeździć normalnie, bez wyrzeczeń, to musi liczyć się z wynikiem na poziomie 12,5 litra. Wrażenia z jazdy To bez wątpienia najbardziej ...
-
Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC
... . Koniec, kropka. Wrażenia z jazdy Nie ma wątpliwości, że nowy GLC stał się jeszcze bardziej dopracowanym samochodem pod kątem właściwości jezdnych. Kierowca bez problemu integruje się z maszyną i nie musi obawiać się jej zachowania, nawet przy wysokich prędkościach. I tu należy docenić precyzyjny układ ...
-
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi EAT8 GT
... bardzo wygodne. Ponadto, zapewniają duży zakres regulacji. Siedziska można osadzić nisko i wydłużyć, dzięki wysuwanej części. I właśnie tak to powinno wyglądać. Kierowca ma do dyspozycji funkcje podgrzewania i masażu. Brakuje tylko wentylacji. W drugim rzędzie nie ma już zachwytów. Wykończenie jest oczywiście bardzo dobre ...
-
Opel Grandland 1.5 Diesel nie rozczaruje
... warunkach. Jadąc autostradą czy drogą ekspresową nie ma mowy nawet o najmniejszym stresie. Układ napędowy zasługuje na piątkę - pod warunkiem, że kierowca nie oczekuje ponadprzeciętnych osiągów. Podczas jazdy z dużym obciążeniem rzeczywiście nie można liczyć na błyskawiczne przyspieszanie (szczególnie przy większych prędkościach), ale ...
-
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ budzi duże emocje
... maską mały silnik, ale w topowej wersji nie mowy o kompromisie. Sercem jest czterolitrowe V8, które dysponuje podwójnym doładowaniem. Żarty na bok. Kierowca ma pod prawą stopą 585 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Potencjał trafia na obie osie za pośrednictwem dziewięciobiegowego automatu. W tym miejscu ...
-
Volvo V90 Cross Country B5 nie ma słabych stron
... powodów do narzekań. Sercem uterenowionego kombi jest dwulitrowy diesel wspierany przez instalację 48-woltową. Jak można się domyślać, to miękka hybryda. Kierowca ma do dyspozycji 249 koni mechanicznych i 480 niutonometrów. Te przyzwoite wartości trafiają na obie osie za pomocą ośmiobiegowej przekładni automatycznej ...
-
Mercedes-Benz GLC Coupe 300 e 4MATIC
... . Płynność działania podkreśla świetna skrzynia biegów. Podczas normalnej jazdy nie odczuwa się zmiany przełożeń. Masa własna powinna budzić wątpliwości, ale kierowca może poczuć się naprawdę pewnie. W momencie hamowania czuć, że nie jest to lekki samochód, ale w zakrętach jest zaskakująco dobrze. Skąd ...
-
CUPRA Leon Sportstourer 2.0 TSI DSG, czyli praktyczność ze sportowym zacięciem
... twardsze, niż w Seacie. Niemniej jednak tłumienie nierówności pozostało na akceptowalnym poziomie. Dobre właściwości jezdne przydają się również przy dużych prędkościach. Kierowca może poczuć się naprawdę pewnie, bo usportowione kombi hiszpańskiej marki jest stabilne. Zainwestowałbym jedynie w nieco lepsze wyciszenie, ale może taki ...
-
Mercedes-AMG GLE Coupe 53 4MATIC+
... , w bagażniku umieszczono również przycisk odpowiedzialny za automatyczne wysuwanie haka holowniczego. Technologia Sercem tego modelu jest trzylitrowa, rzędowa szóstka uzupełniona doładowaniem. Kierowca ma do dyspozycji 435 koni mechanicznych i 560 niutonometrów. Za przenoszenie tych wartości na obie osie (układ 4MATIC) odpowiada dziewięciobiegowa ...
-
Suzuki Swace 1.8 Hybrid E-CVT Elegance
... kategorii. Japońskie kombi prowadzi się poprawnie. Nie ma w sobie za dużo zwinności, ale układ kierowniczy jest na tyle precyzyjny, że kierowca może poczuć się pewnie. Owszem, podsterowność jest odczuwalna, szczególnie podczas gwałtownych manewrów, jednakże nie na tyle, by mówić o przesadzie. Okiem ...
-
Ford Focus ST Performance o sportowym charakterze
... . Wróćmy jeszcze na moment do początku tego materiału. Wspomniałem, że ten mocny kompakt pozwala na duży poziom integracji. I to prawda. Kierowca może poczuć się, jak jeden z istotnych elementów całej konstrukcji. W nowych modelach tej klasy jest to coraz rzadsze zjawisko. Wszechobecne systemy ...
-
Peugeot 508 SW Plug-in Hybrid 225 z długą listą zalet
... 2793 milimetry. Jak łatwo ustalić, to jeden z tych nielicznych przypadków, gdzie aktualnie oferowane wcielenie jest mniejsze od tego poprzedniego. Wnętrze Kierowca może poczuć się w kabinie, jak w dobrze skrojonym garniturze. Wszystko wydaje się zbliżone do ciała, ale nie na tyle, by uwierało ...
-
Volvo S60 T8 eAWD Polestar Engineered
... właśnie, bezpieczeństwo. Prezentowane Volvo zostało naszpikowane systemami wsparcia. Cieszy jednak ich konfiguracja, która nie jest inwazyjna dla użytkownika. Mówiąc jaśniej, kierowca nie czuje się przytłoczony zbędnymi reakcjami czy informacjami ze strony asystentów. Niestety, to coraz częstsze zjawisko, które w wielu przypadkach eliminuje ...
-
Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC, stara szkoła w nowym wydaniu
... niecałe 20 tysięcy złotych więcej od hybrydy plug-in. Według mnie to najlepsza propozycja w tym modelu, ale sprawdzi się wtedy, gdy kierowca podróżuje na dłuższych dystansach. GLE po liftingu to stara szkoła w nowym wydaniu. Cieszy jakością wykonania, przestronnym wnętrzem i wysokim poziomem bezpieczeństwa ...
-
Alfa Romeo Tonale 1.6 JTD, fenomenalny design i skromne spalanie
... - zgodnie z normami WLTP. W warunkach rzeczywistych jest niewiele gorzej. Udało się uzyskać 6 litrów bez żadnych wyrzeczeń. Jestem przekonany, że oszczędnie jeżdżący kierowca mógłby osiągnąć rezultat o litr korzystniejszy dla portfela. Wrażenia z jazdy Od razu pozwolę sobie zaznaczyć, że nie jest to samochód, który ...
-
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-Line, czyli oryginalność, ergonomia i świetne osiągi
... działają raczej dyskretnie. Inżynierowie dostosowali ich pracę w taki sposób, by nie były inwazyjne w działaniu. I to znacząco wpływa na aspekt użytkowy. Kierowca czuje się znacznie pewniej, gdy nie ma nad sobą nieustannie pikającego „bata”. Układ napędowy stanowi najjaśniejszy punkt całej konstrukcji. Jego ...
-
Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake da się lubić
... . To przekłada się na 65 kilometrów rzeczywistego zasięgu w trybie elektrycznym. Trzeba jednak jechać spokojnie. Jeśli oszczędzanie nie jest koniecznością, to kierowca może skorzystać z niezłej dynamiki pojazdu. CLA w tym wydaniu rozwija setkę w 7,7 sekundy i potrafi osiągać 226 km/h. Spalanie jest oczywiście uzależnione od ...
-
Range Rover Evoque D200 Dynamic HSE
... , sercem tego modelu jest dwulitrowy diesel. I spieszmy się to docenić, póki politycy jeszcze nie przeforsowali swojej wątpliwej idei. W tym wydaniu kierowca ma pod prawą stopą 204 konie mechaniczne i 430 niutonometry. Całkiem sporo. Warto dodać, że uzupełnieniem konstrukcji spalinowej jest instalacja 48-woltowa ...
-
Jeep Grand Cherokee 4xe, luksusowy i nowoczesny
... tej klasy ma dziś taką samą liczbę asystentów bezpieczeństwa, w tym modelu tego nie czuć. Elektronika nie działa w sposób inwazyjny, dlatego kierowca nie ma poczucia, że jest „trzymany na krótkiej smyczy”. Póki nie ma autonomii na odpowiednim poziomie, znacznie przyjemniej jedzie się ...
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line
... lubiane przez kierowców. Aczkolwiek producenci muszą je stosować - zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej. W przypadku Volkswagena nie działają jednak przesadnie inwazyjnie, dlatego kierowca wciąż może czuć się jak najważniejsze ogniwo jazdy. A co z napędem na obie osie? Większość klientów go nie oczekuje, co jasno ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI DCT 48V N-Line
... . Układ jezdny nie zachęca do szybkie jazdy, ale wykazuje się precyzją nawet podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Podsterowność jest odczuwalna, gdy kierowca przeszarżuje, czyli w skrajnych sytuacjach, w których raczej trudno się znaleźć jadąc zwykłym kombi - no chyba, że autem jeździ wiecznie spóźniony przedstawiciel ...
-
Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 GT, czyli wysoka jakość i oszczędność
... zużycie paliwa. I to może zadowolić potencjalnych użytkowników testowanego samochodu. W cyklu mieszanym, bez żadnych wyrzeczeń, francuski kompakt pochłania zaledwie 5 litrów. Jeśli kierowca chce oszczędzać, to może zejść o kolejny litr. I to jest właśnie siła diesla. Wrażenia z jazdy Lubię ten samochód za właściwości jezdne ...
Tematy: hatchback, samochody kompaktowe, diesel, Peugeot 308, Peugeot, testy samochodów, testy aut, samochody -
Peugeot 308 Hybrid e-DCS6
... . Plusem są za to przyciski funkcyjne, które można personalizować. Zegary są oczywiście cyfrowe. Osadzono je głęboko na podszybiu - tak, by kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi. To jedyny model w tym segmencie, w którym na wskaźniki patrzy się nad wieńcem kierownicy. No ...
-
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain stawia na praktyczność
... najdroższy rodzaj hybryd i trzeba się z tym liczyć. Czy różnica w cenie uzasadnia korzyści wynikające z jazdy? To zależy od sposobu użytkowania. Jeśli kierowca ma dostęp do taniego lub darmowego źródła energii i zazwyczaj pokonuje do 100 kilometrów dziennie, to może być zadowolony z takiej konfiguracji ...
-
Citroen C4 X mHEV ma szanse na sukces
... móc ją włączyć lub wyłączyć wtedy, gdy chcę. Auto nie daje jednak takiej możliwości. Niektórzy mogą więc się dziwić, że kierowca za wcześnie hamuje, mimo że sytuacja drogowa tego nie wymaga. No cóż, nowe technologie… Okiem przedsiębiorcy Jak już wspomniałem, w teście ...
-
Mercedes-Maybach S 580 e 4MATIC, wszechstronny i wyjątkowy
... nie być tych pozostałych. To jednak kwestia gustu. Za wskaźnikami umieszczono system wyświetlający różne wskazania na szybie - po to, by kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi. Służą temu również wspomniane reflektory, które potrafią wyświetlać na asfalcie różne grafiki ostrzegawcze. Tak ...
-
CUPRA Formentor 1.5 eTSI mHEV przekonuje ciekawą listą zalet
... . Jeżeli chodzi o asystentów jazdy, to nie działają inwazyjnie, ale i tak przydałby się niezależny, dedykowany przycisk aktywujący te rozwiązania, których oczekuje kierowca - wzorem innych marek. Okiem przedsiębiorcy Czas zajrzeć do cennika bestsellera hiszpańskiej marki. Najtańsza CUPRA Formentor to wydatek 141 400 złotych ...
-
Land Rover Defender 110 3.0D I6 AWD
... , rampowy ma 22,2 stopnia, natarcia wynosi 32 stopnie, a zejścia - dokładnie 37,7 stopnia. Auto zachowuje więc zdolności prawdziwej terenówki, jeżeli tylko kierowca nie obawia się o lakier. No właśnie, użytkownik. Czy będzie zainteresowany wojażami z daleka od twardych nawierzchni? Raczej nie, a przynajmniej nie za ...
-
DS 4 mHEV, biżuteryjny design i awangardowe wnętrze
... łańcuch rozrządu rozwiązujący kluczową bolączkę. Dzięki temu, nie ma mowy o łuszczeniu materiału i tego skutkach. Benzyniak pracuje we współpracy z instalacją 48-woltową. Kierowca ma do dyspozycji 136 koni mechanicznych i 230 niutonometrów. Za ich przenoszenie na przednią oś odpowiada sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna. W takim ...
-
Jeep Renegade PHEV Trailhawk
... . Czy warto tyle płacić za tego Jeepa? Wydaje się, że taka oferta może być akceptowalna tylko dla entuzjastów marki. Jeśli kierowca często jeździ po mieście i ma możliwość taniego lub darmowego ładowania to część wydatku może się zwrócić, ale będzie to długi ...