-
Lexus GS F V8 477 KM - dwie twarze
... porównać do zwykłej domówki, to Sport S+ do biby z filmu Projekt X. To nie koniec możliwości, jakie inżynierowie z Azji nam przygotowali, ponieważ kierowca może sterować również szperą, czyli systemem TVD (jak mówią w Lexusie - to nowatorski mechanizm różnicowy typu Torque Vectoring). Lubiący zakręty i ślizganie ...
-
Ford Focus RS, czyli bądź jak Colin McRae
... . Prowadzenie staje się po prostu perfekcyjne ze wszystkimi zgubnymi tego konsekwencjami. Towarzyszy temu wrażenie, że RS dokładnie wie, w którą stronę kierowca zamierza skręcić kierownicę i jakby z wyprzedzeniem podąża w tamtym kierunku. Zawieszenie zaczyna lepić się do podłoża w taki sposób, że można pokusić się ...
-
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI
... obie osie i stosunkowo skromny prześwit nie pozwalają na jakiekolwiek off-roadowe wypady. Ten wariant został jednak stworzony dla zupełnie innego klienta. Kierowca może nim bez problemu wjechać do lasu i nie martwić się, że kamienie czy gałęzie porysują najbardziej narażone, dolne krawędzie karoserii ...
-
Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited, czyli komfort na 5
... . Napęd? Oczywiście na cztery koła, wykorzystujący system Active Drive I, który inteligentnie zarządza jedną lub obiema osiami (w zależności od sytuacji). Ponadto, kierowca może skorzystać z Selec-Terrain umożliwiającego wybór trybu jazdy: Snow (śnieg), Sport (utrzymywanie auta na wyższych obrotach, szybsza reakcja na wciskanie pedału ...
-
DS 5 1.6 THP Be Chic - inny niż wszystkie
... są bardzo dobrze wyprofilowane i wystarczająco obszerne. Co ważne, posiadają regulację długości siedziska , która powinna być standardem w każdym większym aucie. Ponadto, kierowca może skorzystać z funkcji masażu - niby tylko pulsacyjnego, ale lepszy taki niż żaden. Na tylnej kanapie nie ma aż tyle miejsca ...
-
Peugeot 308 1.2 Puretech automat - dzielne 3 cylindry
... możemy dojść do poziomu 8 litrów, a nawet 9 w mieście. Jak na 3 cylindry to dość dużo, ale motor ten ma spore możliwości, więc kierowca czasem na pewno z chęcią go użyje. A jak 308 prezentuje się z zewnątrz? Jak na byłą miss przystało, nawet po kilku latach ...
-
Renault Clio Grandtour GT Energy TCe 120 EDC
... aż nadto. Do tego, nie zabraknie go też nad głową. To, czy zmieścimy kolana zależy tylko i wyłącznie od tego, czy kierowca i pasażer nie mają przypadkiem po dwa metry wysokości. Ale nie oszukujmy się, w aucie segmentu B tak być może. I zazwyczaj jest… Bagażnik ...
-
BMW 440i xDrive M Sport - samochód niemal idealny
... bawarskiego, czterodrzwiowego coupe. Są genialnie wyprofilowane i mają bardzo duży zakres regulacji. Co ważne, można je osadzić bardzo nisko, dzięki czemu kierowca możne mieć poczucie jeszcze lepszej integracji z autem. Z tyłu wygospodarowano natomiast trzy miejsca, choć nie da się ukryć, że na kanapie ...
-
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure po liftingu
... , nowość najważniejsza to miejsce pracy kierowcy. I tu nasze plecy oraz pośladki „dostrzegą” znacznie wygodniejsze fotele. To w takim aucie kwestia pierwszoplanowa. Kierowca spędza w nim bowiem większą cześć dnia roboczego. Warto pochwalić stworzenie omalże od nowa tego, co przed oczyma kierowcy. Przebudowy doczekała ...
-
Mercedes C450 AMG - lekko zakurzony mocarz
... AMG taką radość z jazdy oferuje. I dobrze, że nie robi to zawsze i wszędzie, a jedynie wówczas gdy tego człowiek potrzebuje. W skrócie to kierowca może zostać jego panem, a nie odwrotnie i tak w przypadku tego samochodu powinno być – przynajmniej w teorii bezpiecznie.
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG Highline daje radę
... ująć. Warto docenić progresywne, choć może właściwiej byłoby powiedzieć o nim "degresywne" wspomaganie układu kierowniczego. Pomimo gabarytów auta, działa lekko, ale kierowca ani przez chwilę nie traci czucia drogi. Niby nic nowego, ale zbyt nachalnie „wspomagające” wspomaganie niszczy przyjemność prowadzenia, bywając czasem ...
-
MINI JOHN COOPER WORKS 2.0 231 KM – ciężko pracujący młokos
... do odcinki nie brakuje mu pary. Biegi można zmieniać łopatkami, a skrzynia biegów, choć wolałbym tu manual, naprawdę robi wszystko, żeby kierowca czuł się jak uczestnik wyścigu. Do tego, przy zrzucaniu biegu z wydechu padają strzały jak z karabinu. Jedno, co mi się nie ...
-
Peugeot 508 RXH, uterenowione kombi
... ". To oznacza obszerność, wygodę i dobre wyprofilowanie. Cieszy także możliwość wydłużenia siedzisk. Na tym nie koniec. Oba przednie fotele są podgrzewane, a kierowca może nawet liczyć na masaż pulsacyjny. Warto również wspomnieć o bardzo dobrze zaprojektowanych zagłówkach. A jak jest na tylnej kanapie? Mimo zastosowania ...
-
Opel Corsa 1.0 Turbo Color Edition - auto uniwersalne
... kolorowa listewka, która nawiązuje barwą do lakieru nadwozia. Ergonomia, czego należało się spodziewać po aucie z Russelsheim - bez zarzutu. To, czym kierowca może, a czasem musi operować jest spore, działa lekko i jest rozplanowane intuicyjnie. Z pewnym zdziwieniem skonstatowałem, że w Corsie nie ma fabrycznej nawigacji ...
-
Dacia Logan MCV TCe 90 LPG kontra Dacia Sandero Stepway TCe 90
... przesunięty ku górze w stosunku do dłuższego Logana. W żadnej z testowanej Dacii nie ma jednak miejsca na obawy o własne życie. Mało wymagający kierowca będzie z pewnością z prowadzenia zarówno Logana MCV jak i Sandero Stepway bardzo zadowolony. A ten trochę bardziej wymagający... no cóż - jak to mówią ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski rozrabiaka
... mógłby okazać się nieco za miękki. Dzięki temu na drogach gorszej jakości Peugeot nie traci nic ze swoich właściwości jezdnych, a kierowca nie traci... plomb w zębach. Są też wady, a właściwie jedna duża: dźwięk. Ponieważ jestem przyzwyczajony do śpiewu VR6, każde testowane przeze ...
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION do bólu niemiecki
... powodów do narzekań. Trzecia też pojedzie, ale już niekoniecznie na dłuższym dystansie. W sumie, standard kompaktowy, choć z lekkim wskazaniem na segment D. Kierowca i pasażerowie nie powinni więc narzekać na brak miejsca. Ani dla siebie, ani dla bagażu. Tiguan oferuje aż 615-litrowy "kufer" w konfiguracji ...
-
Volkswagen Golf Sporstvan - być jak Papież
Jeszcze kilka miesięcy temu Kraków drżał przed natłokiem pielgrzymów, klęską transportową i zatrzymaniem życia miasta. Podczas ŚDM w stolicy małopolski jeździło się łatwiej niż w weekend, a jednym z takich pojazdów był szczególny Volkswagen Golf Sporstvan. A dokładnie rzecz ujmując cztery sztuki tego auta. I o dziwo żadne z nich nie było moim ...
-
Nissan NP300 Navara 2.3D 7AT Tekna. Gdyby nie ta cena...
... w teren (kąt natarcia 30,4 stopnia, rampowy 22,2 stopnia, zejścia 25,6 stopnia, prześwit: 223 mm) przełącznikiem tuż nad lewarkiem skrzyni biegów kierowca ma możliwość dołączenia na sztywno przednich kół, załączenia reduktora i blokady tylnego mostu. Warto również docenić doskonale działającego „asystenta zjazdu”. Do ...
-
Seat Alhambra FR Line - rodzynek wśród MPV
... kierowniczemu, który mimo, że działa bardzo lekko nie jest gumowaty. Wysoka pozycja za kierownicą oraz spora powierzchnia przeszklona powoduje, że kierowca czuje się bezpiecznie i ma doskonały obraz na to co dzieję się wokół samochodu. Oczywiście, że trzeba pamiętać o wymiarach auta, ponieważ ...
-
Mercedes Benz E220d 9G-Tronic – Deus ex machina
... systemów i czujników, potrafi jeździć sam. Dosłownie! Wystarczy raz na jakiś czas musnąć kierownicę ręką, żeby wiedział (jak to brzmi…), że kierowca kontroluje sytuację przed autem (w przeciwnym razie E-klasa zatrzyma się). Mam też dobrą informację. Wszystkie te systemy można wyłączyć. Ufff! No ...
-
Mercedes-Benz GLS 500 4MATIC budzi respekt
... to wykorzystać, ale lepiej mieć taką świadomość niż bać się wjechać do lasu. W praktyce wszystko skupia się wokół pokrętła, którym kierowca może dostosować odpowiedni tryb do pokonywanej nawierzchni. Wariant Off-road znacznie ułatwia wjeżdżanie i zjeżdżanie ze wzniesień oraz w bardziej wydajny poza utwardzoną ...
-
Subaru Outback 2.0 Exclusive - w mieście się dusi
... dusi nie mogąc pokazać w pełni na co go stać. Jest jednym autem z wielu innych dookoła. Jednakże po zjechaniu z utwardzonych dróg, kierowca razem z autem poczuje frajdę z jazdy po górskich lub błotnistych terenach. Wiem co mówię, bo sprawdziliśmy to nie raz! WYMIARY: długość ...
-
Renault Megane GrandCoupe dCi 110 EDC Intens
... mocy nie jest za mało? To już zależy od naszych indywidualnych preferencji. Jeśli w aucie podróżują przeważnie dwie osoby lub sam kierowca, to dynamika nie pozostawia wiele do życzenia. Cztery osoby i pełen bagaż to już jednak inna para kaloszy, która może doskwierać ...
-
Volkswagen Tiguan – dobry gad
... individual. Co ciekawe drugą generację tego modelu możemy wyposażyć w wiele najnowszych systemów m.in. w system Emergemency Assist, który zatrzyma samochód, gdy kierowca zasłabnie lub Trailer Assist, potrafiący niemal samodzielnie cofać z przyczepą. To tyle jeżeli chodzi o krótką charakterystykę. Do testów trafiła mi się ...
-
Ford Fiesta ST200 podnosi poprzeczkę
... poruszał się Fiestą ST200 tylko po autostradach lub zamkniętych torach. I rzeczywiście, ten samochód pozwala na normalne poruszanie się po mieście. Kierowca nie będzie przytłoczony pracą jakiegokolwiek podzespołu, choć podwozie nie jest najbardziej tolerancyjne. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że w standardowych warunkach zachowuje się ...
-
Fiat Fullback 2.4 Multijet AT 4WD. Po prostu hit
... w najwyższej wersji wyposażenia LX. Ma elektronicznie sterowaną blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, która rozdziela moment obrotowy w zależności od warunków drogowych i prędkości. Kierowca ma do wyboru 4 tryby napędu. Oprócz trybów 2H, 4H i 4L, można zdecydować się na tryb 4HLc z blokadą centralnego dyferencjału rozdzielający ...
-
Seat Leon Cupra ST - niech moc będzie z Wami
... ręce trafiło hiszpańskie kombi z niemieckim rodowodem i podwyższoną ilością koni mechanicznych. I mimo, że auto miało ich aż nadto, to ja jako kierowca również potrzebowałem mocy, by tego przednionapędowca przypadkowo w zimowej aurze nie uszkodzić. Na szczęście nic takiego nie miało miejsca! Przewrotnie zacznę ...
-
Škoda Rapid Spaceback vs Škoda Fabia hatchback
... i poza nim powinien być również zadowolony, podobnie jak jego rodzina. Cena odrobiny luksusu Wyposażenie (wersja Ambition) otrzymaliśmy bogatsze niż standardowy kierowca flotowy, a i pewnie osoba indywidualna nie zawsze pozwala sobie na wszystkie udogodnienia w aucie tej klasy. Nowy pojazd w standardzie kosztuje detalicznie 63 ...
-
Volkswagen Jetta. Już nie kompakt, jeszcze nie limuzyna
... ) – nam się tym autem po prostu dobrze jeździło i to opinia każdego z trzech kierowców prowadzących Volkswagena. O tym czy Czytelnik (lub też kierowca w jego firmie) będzie również należał do entuzjastów Jetty należy przekonać się samodzielnie. Dealerzy rozsiani po całej Polsce na pewno nie ...
-
Citroen SpaceTourer 2.0 BlueHDi EAT6 Shine
... i komfortowe fotele. Taka mieszanka daje poczucie odizolowania od otoczenia zewnętrznego. Do tego dochodzi naprawdę godne wyposażenie. Oprócz wspomnianych wyżej elementów, kierowca ma do dyspozycji Head Up Display (wyświetlający prędkość i wskazania nawigacji na płytce umieszczonej na podszybiu po to, by nie odrywać ...
-
SEAT Leon 1.8 TSI DSG FR - tak czy nie?
... niż w Hondzie Civic i 40 litrów mniej, niż w Peugeocie 308. Nie jest więc łatwo spakować się na rodzinny wyjazd. Innymi słowy, kierowca i pasażerowie mają tyle samo miejsca, co w przypadku innych kompaktów, za to bagaż - nie. Tyle że to akurat jest do przełknięcia ...
-
Wszechstronne Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI S tronic
... 3,5 centymetra to wbrew pozorom naprawdę sporo. Poza tym, kupując auto można wybrać podwozie konwencjonalne lub to z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Kierowca może zmieniać jego ustawienia za pomocą systemu Audi Drive Select z poszerzonym w porównaniu do poprzedniego modelu zakresem. Obok znanych już trybów ...
-
Mercedes GLS 500 - bestia z piekła rodem
... ciekłokrystalicznych, które w zastanawiający sposób nie trafiły w zagłówki, lecz nieznacznie poniżej. Cóż wygląda to delikatnie komicznie. Wróćmy jednak do samej jazdy. Kierowca zajmując miejsce za kierownicą wie, że wsiada do środka by się zrelaksować i odebrać swoją nagrodę w postaci niezwykle wygodnego prowadzenia auta ...
-
Škoda Superb 2.0 TSI 280KM Sport Line - turbo pocisk łamiący schematy
... ? Pamiętacie poprzednią Superb z 3.6-litrowym silnikiem? Ok, V6, dźwięk i tak dalej, ale 17 l/100 km to taka norma, bez której żadnej kierowca nie może myśleć o codziennym przemieszczeniu się tym autem. A Superb 2.0 TSI jest znacznie szybsza od 260-konnej poprzedniczki! I niech ktoś powie, że ...