-
Citroën C3 1.2 PureTech Feel. Na pewno oryginalny
... inicjalnym od 1 zł do 45% ceny samochodu. Podsumowanie Jaki jest C3? Na pewno oryginalny. Uwagę zwraca design nadwozia i wnętrza pojazdu. Kierowca ma zagwarantowaną dobrą widoczność do przodu, a wszyscy obecni na pokładzie, co najmniej niezły komfort jazdy. Do tego dochodzą niezły silnik ...
-
BMW X5 xDrive25d. Ekstraklasa wśród suvów
... wokół auta, asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania znaków, martwego pola, hamowania, ostrzegania przed kolizją i monitorowania zmęczenia kierowcy. No właśnie, kierowca... Chyba za niedługo przestanie być potrzebny. Wrażenia z jazdy Trzecia generacja X5 prowadzi się pewnie, choć nie ma w sobie sztywności podwozia ...
-
Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech EAT6 Shine
... skrzypieniu. Na jego szczycie umieszczono bardzo duży wyświetlacz zastępujący klasyczne zegary. Jego przewagą nad "analogowymi budzikami" jest możliwość personalizacji. To kierowca decyduje czy chce widzieć tylko wskaźniki, komputer pokładowy, wskazania nawigacji, czy wszystko razem. Pod nim umieszczono dotykowy ekran z nowym interfejsem ...
-
Fiat Fullback 2,4 180 KM - włoska robota
... w pickupach to fakt, że plastiki się nie będą brudzić. Teraz mogę opowiedzieć o nawigacji, dobrym systemie audio lub asystentach bezpiecznej jazdy. Kierowca może nawet elektrycznie ustawić sobie fotel. Z drugiej jednak strony czy takie gadżety przydadzą się na budowach lub w innych brudnych miejscach ...
-
Volvo S60 Polestar - powiało chłodem
... pełne 367 KM i faktycznie to czuć. Z polarnego misia wychodzi nam potwór, który w brutalny sposób zaczyna reagować na wszystko co zrobi kierowca. Wrażenia z jazdy się jeszcze bardziej wyostrzają. Zaryzykuje stwierdzenie, że miałem uczucie jakbym prowadził wyścigowe Volvo S60 Polestar TC1. W tym właśnie ...
-
Kia Optima Kombi 1.7 crdi - na bogato, ale oszczędnie
... one mogą cieszyć się z podgrzewanych siedzeń. I z wielu innych rzeczy, ponieważ wyposażenie testowanej Optimy było najwyższych lotów. Oprócz wspomnianych foteli kierowca oraz pasażerowi mają do dyspozycji dwustrefową klimatyzację, audio Harman Kardon, elektryczne regulowanie foteli, nawigację, łączność telefonu z systemem multimedialnym. Wisienką ...
-
SsangYong Rexton W 2.2 D AT 4WD Executive
... multimedialny firmy Kenwood oraz panel klimatyzacji o "uśmiechniętym kształcie". Z kolei zegary są nad wyraz klasyczne, ale dzięki temu nawet przeciętnie widzący kierowca da sobie radę z odczytem w każdych warunkach pogodowych. Czego brakuje? Rozbudowanego komputera pokładowego. Wskaźnik średniego zużycia paliwa i zasięgu powinien być tu ...
-
Isuzu D-MAX 1.9 TD Hi-power LSX Prime
... , jego głównym zadaniem jest ciężka praca. Poza możliwościami załadunkowymi, posiada też zdolności terenowe. Za pomocą pokrętła umieszczonego na tunelu środkowym kierowca może wybrać rodzaj napędu: 2H (tylny), 4H (dołączenie przedniej osi) lub 4L (reduktor). Jeśli dorzucimy do tego całkiem rozsądny prześwit ...
-
Lexus IS 300h Black - hybryda z potencjałem
... bez znaczenia jest tu oczywiście odpowiednie rozłożenie masy (napęd tylny, silnik z przodu). Z kolei układ kierowniczy został na tyle dopracowany, że kierowca bardzo dobrze wie o tym, co dzieje się z przednią osią. Sporą zaletą jest też nieźle zestrojone zawieszenie, które z jednej strony radzi ...
-
Volkswagen Up! 1.0 MPI 75 KM. Złoto dla zuchwałych
... praktyczność. Poza oczywistą korzyścią dla pasażerów tylnej kanapy, którzy mogą wejść na swoje miejsca bez ujmy na honorze, zyskują też kierowca i pasażer z przodu. W wersji trzydrzwiowej drzwi są bardzo długie, co utrudnia wysiadanie w ciasnych miejscach. Tutaj jest o wiele lepiej. A przecież Up! większość ...
-
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205 - spokojny brutal
... był sportowy w każdym calu – twardy, głośny, wymagający (uwielbiam to auto), ale jazda kombi powinna być także wygodna. W Megane 1.6 TCe to kierowca decyduje jakim samochodem chce jeździć. W ustawieniu Comfort to normalny kompakt, który ma odczuwalnie 150-160 KM pod maską. Skrzynia biegów szybko ...
-
Odmłodzony Peugeot 208 GTi
... , lotki nad tylną szybą, podwójnej końcówki wydechu i chromowanych wstawek, odmiana GTi wygląda jeszcze ciekawiej. Wnętrze W kabinie również sporo się dzieję. Kierowca ma do czynienia z filozofią i-Cockpit pierwszej generacji. Przez wielu uznawana jest ona za najlepszy kompromis, ponieważ łączy nowoczesne podejście do ...
-
Volvo V90 Cross Country - na szczudłach
... bezpieczeństwem szereg elektroniki ułatwia użytkowanie samego samochodu. Zwłaszcza na parkingu, gdzie auto autonomicznie potrafi zaparkować oraz wyjechać z miejsca postojowego. Owszem kierowca musi być w środku, więc niemiecka konkurencja z BMW jest odrobinę do przodu, ale człowiek czuje się jakoś bezpieczniej mając chociaż cień ...
-
Peugeot 3008 1.6 THP EAT6 Allure - kompaktowy suv na medal
... projektu z niewielką kierownicą i zegarami na podszybiu. Warto zaznaczyć, że klasyczne "budziki" zastąpił tu wyświetlacz ze sporymi możliwościami personalizacji. Kierowca może zadecydować, czy chce widzieć grafikę przedstawiającą analogowe tarcze, czy jednak woli pierścienie obrotomierza i prędkościomierza oddzielone mapą nawigacji. Możliwości jest ...
-
Infiniti Q50 S Hybrid - nie tylko Europa
... fanów driftu (brak w pełni wyłączalnego ESP, wersja benzynowa nie miała z tym problemu), to w codziennej jeździe mocno poprawia prowadzenie i sprawia, że kierowca pewnie wchodzi nawet w dynamiczne zakręty. I nawet przy tych szybszych prędkościach w aucie nadal jest komfortowo. Świetnie wyciszone wnętrze wraz z audio od ...
-
Toyota RAV4 Hybrid Prestige - modna i niezawodna
... z przodu, układ wielowahaczowy z tyłu) nie nakłaniają do szaleństw w zakrętach, ale sprawdzają się podczas codziennej eksploatacji i trudno się do czegokolwiek przyczepiać - kierowca w wystarczająco wyraźny sposób informowany jest o tym, co dzieje się z przednią osią. Bez wątpienia sporą zaletą jest wysoka jakość tłumienia nierówności ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 KM EAT6 Allure - kompakt wart grzechu
... krzepy i wychodzą na wierzch uwarunkowania konstrukcyjne trzycylindrówki, czyli podwyższony hałas i wysokie spalanie, ale nie zapisywałbym tego po stronie wad. Gdy kierowca Peugeota rozsądnie obchodzi się z pedałem gazu, zamknie się spokojnie ze średnim zużyciem paliwa w 6,5 l/100 km (na autostradzie przy 140 km/h ...
-
Mercedes-Benz E All Terrain - diabeł tkwi w szczegółach
... , grzecznie podąża za samochodem poprzedzającym. Przyspiesza, hamuje i skręca domagając się jedynie poruszenia kierownicą co 45-60 sekund, aby dać znać, że kierowca wciąż żyje i jest świadomy. W praktyce jazda w ten sposób nie pozwala przestać uważać i zająć się czytaniem gazety, czy pisaniem SMS-ów. Auto ...
-
Mitsubishi L200 2.4 DID Monster dla pasjonatów
... . Inną sprawą jest napęd Super Select 4WD II z reduktorem. Jego pracę dostosowuje się za pośrednictwem pokrętła umieszczonego na tunelu środkowym. Kierowca może wybrać pomiędzy trybami 2H (napęd na tył), 4H (napęd na obie osie), 4HLc (blokada mechanizmu różnicowego), 4LLc (reduktor). Dzięki ...
-
Suzuki Swift 1.2 DualJet SHVS
... mimo słabej jakości kamery cofania. A jak jest z jazdą? Wskazówka obrotomierza szybko pnie się w górę. Silnik ożywa dopiero blisko czerwonego pola. Kierowca coraz odważniej atakuje kolejne zakręty, wykorzystując informacje, które daje mu chirurgicznie precyzyjny układ kierowniczy. Im ciaśniej, tym lepiej – małe i zwinne ...
-
Honda Civic X 5D 1.5 i-VTEC CVT - stara miłość nie rdzewieje
... ojczym posiadał (zresztą do tej pory posiada) Civica siódmej generacji. Przejechałem nim dziesiątki tysięcy kilometrów jako pasażer i zdecydowanie mniej jako kierowca, ale trochę nim pojeździłem. Od początku podobało mi się to auto. Było wygodne, dobrze zachowywało się na nierównościach a w prowadzeniu było ...
-
Renault Koleos 2.0 177 KM 4x4 - ku dobremu
... z precyzją wykonania lub szalejącą elektroniką. W nowym Koleosie wszystko było poskładane porządnie, a materiały wyglądały na solidne. A jak w tym wszystkim odnajdzie się kierowca? Biorąc pod uwagę, że komfortu mu nie braknie, a w razie problemów pomoże spora nawigacja, powinien czuć się dobrze. I to bez względu ...
-
Volkwagen Touran 1.8 TSI Highline R-Line - dla ciebie, dla rodziny
... , by mówić o nim dobrze. Jest porządnym, kompetentnym autem rodzinnym, które dobrze wygląda, ale przy tym zachowuje praktyczność. Polubi go zarówno kierowca, jak i jego rodzina. Ja wybrałbym go jednak z najmocniejszym, 190 konnym dieslem, by nieco ograniczyć spalanie. I wiecie co? Chyba wolałbym go ...
-
Renault Twingo GT - sport przez małe "s"
... ma z kolei co liczyć na niskie spalanie. Okolice 7 litrów to absolutne minimum… Skończę się pastwić. Podsumuję. Twingo GT jest piękne (kierowca BMW M4 robił mi zdjęcia o mało nie wjeżdżając w kufer Renault), wygląda zadziornie, zwraca na siebie uwagę, ma świetne wnętrze, najlepsze ...
-
Mercedes-Benz E 400 4MATIC Coupe. Piękno na czterech kołach
... "ośka", ale Mercedes oferuje E 400 Coupe tylko z systemem 4MATIC. Nie jest to jednak żaden problem - wręcz przeciwnie! Dzięki temu rozwiązaniu kierowca może liczyć na więcej przyczepności - zarówno podczas gwałtownego startu, jak i na śliskiej nawierzchni. W tym miejscu warto również wspomnieć o układzie kierowniczym ...
-
Renault Captur 1,5 110 KM - Clio inaczej
... na kierownicy), a za posługiwanie się audio odpowiada pałąk za kierownicą. Ergonomia tych rozwiązań nie stoi na wysokim poziomie, ale gdy kierowca jeździł już wcześniej Renault, nie będzie miał z tym problemu. Problemów nie stanowi również prowadzenie auta. Samochód dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu ...
-
Suzuki Baleno 1.0 BOOSTERJET Elegance - mieszczuch z potencjałem
... nieco większy segment C. Technologia Najlepsze mieszka jednak pod maską. To zaledwie 1-litrowa jednostka benzynowa, ale wspiera ją turbina, dzięki której kierowca ma do dyspozycji 110 KM (przy 5500 obr./min.) i 170 Nm (2000-3500 obr./min.). Ten całkiem spory potencjał ląduje na ...
-
Subaru Forester XT - powrót boksera
... i dodatkowymi łopatkami przy kierownicy. Na szczęście wersja XT posiada dodatkowy tryb działania silnika i skrzyni – Sport Sharp. Dzięki temu do dyspozycji kierowca dostaje 8 wirtualnych przełożeń i zdecydowanie żwawsze działanie auta. W standardowej odmianie są to tryby Sport i Intelligent –różnica między nimi nie jest zbytnio ...
-
Hyundai i30 1.6 CRDi 7DCT Premium budzi zaufanie
... poprzedniej generacji... nie ma porównania. Zakres regulacji jest bardzo duży, a siedziska zostały dobrze wyprofilowane i mają odpowiednią twardość. Co więcej, zarówno kierowca, jak i pasażer mogą skorzystać z 3-stopniowego ogrzewania. Na tym nie koniec, ponieważ jest także 3-stopniowa wentylacja. Chcieć to móc... Z kolei na ...
-
Ford S-max 2.0 TDCi 180 KM AWD Vignale - luksusowy autobus
... systemu, który jest atrakcyjny dla oka, a kamera cofania, która wyświetla na nim obraz, wręcz urzeka jakością. Wygoda? I to jeszcze jaka! Kierowca i pasażer z przodu podróżują tu w iście królewskich warunkach. Dużo miejsca na nogi, nad głową, wystarczająco szerokie i ultra wygodne fotele – podróży nad ...
-
Hyundai i30 1.0 T-GDI - hultaj z wielkimi aspiracjami
... się lekko nudne). Litrowa jednostka napędowa dla jednych będzie problemem, dla innych zbawieniem. I co do tego nie mam złudzeń, co kierowca to inne przyzwyczajenia. Wyposażenie można sobie wedle uznania skonfigurować, ale jeżeli patrzymy na całość to pokusiłbym się o stwierdzenie że tak ...
-
Ford Focus ST-line 1.5 Ecoboost + LPG – na podwójnym gazie
... zmiany można wyczuć tylko w przypadku ostrego przyspieszania, bo na moment elektrozawory odetną dopływ paliwa. Przy spokojnej jeździe przeskok jest nieodczuwalny. Kierowca może także sam decydować na którym paliwie chce w danym momencie jechać. Minusem jest spalanie. Po odebraniu samochodu postanowiłem jeździć na ...
-
Volvo XC60 D5 AWD Inscription dla fanów długich podróży
... zabrakło także aktywnego tempomatu, wyświetlacza Head-up, czy systemu kamer wokół samochodu. Wrażenia z jazdy XC60 daje oczywiście możliwość wyboru trybu jazdy. Kierowca ma do dyspozycji 5 wariantów: Eco, Comfort, Off Road, Dynamic oraz Individual. Żadnego z nich nie trzeba wyjaśniać, bo ich nazwy są ...
-
Peugeot 5008 Allure 1.6 THP - indywidualista na przekór….
... umożliwia jednoczesne przemieszczanie się 7 osób i co ciekawe – na polskim rynku nie będzie 5-osobowej konfiguracji. Pierwszy rząd zawsze traktowany jest priorytetowo. Kierowca i pasażer mają bardzo dobre warunki do podróży, a o opiekę kręgosłupów dbają wygodne obszerne siedziska i regulowane oparcia z funkcją 5 rodzajów masażu i 3 poziomów ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski szatan
... plomby podczas przejazdu przez pierwszą napotkaną przez nas dziurę. Inżynierom udało się uzyskać bardzo korzystny kompromis, który z pewnością doceni zarówno kierowca jak i jego pasażerowie. Sam układ kierowniczy jest precyzyjny, oczywiście jak na auto segmentu B, przenosi na koła dokładnie to, co chcemy ...