-
Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort czuje się najlepiej w mieście
... zużycia paliwa także próżno narzekać. W cyklu mieszanym, średnie spalanie (na dystansie 1000 km) wyniosło 5,8 litra. Bez żadnych wyrzeczeń w postaci eko-jazdy... Kierowca, któremu nigdy się nie spieszy bez problemu osiągnie wynik o litr mniejszy. Wrażenia z jazdy Wolnossące jednostki Hondy lubią wysokie obroty, dlatego ...
-
Volvo XC90 D5 Inscription nokautuje konkurencję
... Control, czyli układzie stabilizacji przechyłu. Nowe, jak już wspomniałem, jest zawieszenie XC90. Na szczególną uwagę zasługuje to pneumatyczne z układem Four-C. Kierowca za pośrednictwem pokrętła umieszczonego na tunelu centralnym może zmienić tryb jazdy, a tym samym prześwit pojazdu (standardowo aż 24 cm). W trybie ...
-
Caravelle 2.0 TDI Comfortline - ikona Volkswagena
... . A największe są schowki. Jest ich mnóstwo i można w nich nawet coś zgubić. Poszukiwania wcale nie będą krótkie... Jednak nie samymi schowkami kierowca żyje. Projekt kokpitu pozostał niemal ten sam, co w poprzedniku. Mamy jednak nowy panel multimedialny, bardziej rozbudowany i szybciej pracujący. Nie zabrakło ...
-
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - auto na „piątkę”
... jest precyzyjny, a zawieszenie, pomimo tego, że głośniejsze, dobrze zestrojone, dzięki czemu auto nieźle wpisuje się w zakręty. Jak już wspomniałam wyżej, kierowca i pasażerowie a nawet bagaż na brak miejsca w Rapidzie narzekać nie mogą. Dlatego nawet 500 kilometrowa podróż w 5 osobowej konfiguracji nie jest problemem ...
-
Hyundai i30 Turbo - za mało na rasowego hot-hatcha
... , że do spełnienia trzeciej zasady prawdziwego hot-hatcha, czyli wnętrza, które zachęca do szybkiej jazdy nadal czegoś brakuje - niewiele, ale jednak. Kierowca i pasażer z przodu mają sporo miejsca na nogi, na boki i nad głową, a w szybkim i bezproblemowym zapięciu pasów pomagają im specjalne plastikowe prowadnice ...
-
Smart ForFour 1.0 Proxy - jedyny w swoim rodzaju
... . Na nierównościach auto podskakuje jak każdy maluch segmentu A. W zakrętach, Smart prowadzi się pewnie i choć to tylny napęd, nawet na śliskim kierowca tego nie odczuwa. Spalanie, według producenta powinno wynosić 4,9 w mieście, 3,8 w trasie i 4,2 litra średnio. No cóż, tyle teoria. Praktyka to 5,5 miasto, 4,4 trasa ...
-
Skoda Superb nie rozczarowuje
... uczucia odnośnie jego kupna. Dla wszystkich pasażerów jednak Superba bardzo polecam. Rodzina z tej limuzyny Skody na pewno będzie zadowolona – w końcu kierowca to tylko jedna osoba, a żyjemy w demokracji!
-
Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT - miłe zaskoczenie
... się równie „dużym” samochodem jak Jazz – w obu przypadkach miejsca jest dokładnie tyle samo (Mercedes ma jedynie większy bagażnik). Z przodu w Jazzie kierowca i pasażer mogą się swobodnie rozsiąść, ale nawet jak odsuną maksymalnie fotele do tyłu, osoby siedzące za nimi wcale nie będą ...
-
Seat Leon Cupra: automat czy manual?
... z dobrze „wyrobionymi” nogami. Umiejętne dozowanie gazu i sprzęgła to podstawa. Brzmi jak wyzwanie? Może i tak, ale psuje przyjemność, którą każdy normalny kierowca powinien czerpać z prowadzenia tego auta. Gdyby jeszcze było 4×4… Czekam oczywiście na komentarze – może myślicie inaczej? PS przyznacie, że do twarzy ...
-
Usportowiony Seat Leon ST Cupra dla rodziny
... , że są też inne zalety. Na prostej drodze auto zachowuje się bardzo stabilnie i szybko osiąga taką prędkość, jaką sobie zażyczy kierowca. Są jednak samochody, którym uda się dotrzymać kroku. Dużo ciekawiej robi się tam, gdzie prosta zamienia się w kręte ścieżki. Właśnie ...
-
Mercedes Vito tourer. Poczuj się królem szosy
... mu się wiele zarzucić. Musimy, oczywiście, pamiętać o wymiarach auta i wysoko położonym środku ciężkości, ale nawet na szybciej pokonywanych łukach ani kierowca ani pasażerowie nie powinni zamykać oczu ze strachu. Gdy kilka miesięcy temu testowałem „bogatszy” model V250d zauważyłem dwie bolączki tego ...
-
Volvo S60 - całkiem szybka limuzyna
... . To dużo, zważywszy, że nie mamy do czynienia z autem przesadnie dużym. Powinno to wystarczyć, żeby po każdym mocnym wciśnięciu gazu kierowca odczuwał wyraźne przesuwanie się wnętrzności. Powinno wystarczyć też, żeby gang takiej jednostki słyszalny był co najmniej z kilkuset metrów. Niestety, muszę ...
-
Mercedes CLA Shooting Brake vs Volvo V40
... łeb w łeb. Chociaż CLA swoim wyglądem obiecuje lepsze rezultaty i pozostawia pewien niedosyt. Różnice widać najpierw, gdy asfalt robi się wyboisty. Kierowca V40 o wiele mniej odczuwa nierówności, podczas gdy w Mercedesie twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że nawet niewielkie niedoskonałości szosy czuć aż nadto ...
-
Temperamentny Seat Leon ST Cupra 280
... „zadniej” części kierowcy z siedziska. Ponieważ tym razem jeździliśmy autem pięciodrzwiowym, sprawdziliśmy też kanapę. I… jest lepiej niż dobrze. Powiem tak, o ile kierowca ma wygodnie, o tyle pasażerowie kanapy - wprost komfortowo. Pojemna jest nie tylko kabina auta, ale także bagażnik. W położeniu standardowym zapewnia możliwość ...
-
Citroen C-Elysse, jeśli szukacie taniego auta
... mógł narzekać na klaustrofobię. Co ważne; kanapa rozkłada się w proporcji 60:40, więc można przewozić długie przedmioty. To samo z przodu – kierowca i pasażer nie dotkną się łokciami. Drzwi są duże, więc o zajęcie miejsca w środku również nie trzeba się martwić. Podsumowując? Das Auto ...
-
Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę
Każdy kierowca kochający motoryzację powinien przynajmniej raz przejechać się którąś generacją Golfa GTI. To kwintesencja prawdziwego hot hatcha. Czy 7 generacja takiej odmiany ...
-
Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort. Po prostu dobry kompakt
... szczęście, bo nie do tego zostało stworzone. Układ kierowniczy jest bardzo "lekki" i mógłby charakteryzować się nieco większą precyzją, ale przeciętny kierowca może to dostrzec tylko podczas nagłych zmian toru jazdy. Ma to jednak pozytywne odbicie podczas manewrowania, co doceni szczególnie płeć ...
-
Skoda Fabia Style. Naprawdę niezłe auto
... za siebie. W mieście, z czujnikami parkowania i dużym bagażnikiem auto spełnia wszystkie wymagania stawiane mu przez współczesną rodzinę. W sumie, poza nim, również kierowca i pasażerowie nie będą mieli za wielu powodów do narzekań. W powszechnej opinii krąży teza, że downsizing i wciskanie do małych silników turbosprężarek ...
-
Ford S-MAX - wielozadaniowiec na medal
... na ulicach o wiele częściej niż Galaxy? To proste. Stawiając na ściętego vana, który gabarytami przypomina raczej kombi typu shooting brake, kierowca – inaczej niż w innych rodzinnych autach – automatycznie się odmładza. Nowoczesny przód z dużym grillem i światłami w kształci łez to już znak rozpoznawczy Forda ...
-
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 KM - jak w salonie
... go nie montować w aucie. W kwestii multimediów Superba można trochę doposażyć, aczkolwiek według mnie jest to zbędne i niepotrzebnie podniosłoby cenę auta. Kierowca natomiast do dyspozycji ma aktywny tempomat, asystent pasa ruchu oraz alarmowego hamowania. Ponadto testowany Superb sam przeczyta znaki oraz zaparkuje ...
-
Seat Ibiza 1.2 TSI Style. Możesz mu zaufać
... się w zakręty, nawet te ostrzejsze, co jest zasługą precyzyjnego układu kierowniczego. Jego dopracowanie można także dostrzec przy wysokich prędkościach, kiedy kierowca wcale nie traci pewności i komunikacji z przednią osią. I warto dodać, że nie jest to standard w segmencie B... Zawieszenie to natomiast kompromis pomiędzy ...
-
Fiat Doblo Cargo 1.3 Multijet. Jaki jest sekret jego sukcesu?
... , elektrycznie sterowane okna. Wszystko, co można regulować czy ustawiać „po swojemu” ma przyciski w zasięgu ręki i dokładnie tam, gdzie tego oczekuje kierowca. Włosi budując wersję dostawczą zadbali szczególnie o stronę praktyczną. Oprócz wspomnianego pojemnego schowka pod kanapą znajdziemy tak przemyślane rozwiązanie jak uchylna ...
-
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT 4WD Platinium godny segmentu premium
... całej unifikacji modeli stylistom Hyundaia udało się zachować niepowtarzalny styl auta. Liczba przycisków w kokpicie nie przytłacza. Do tego łatwo i szybko kierowca orientuje się co i do czego służy. Kolorowy wyświetlacz centralny obsługuje system audio, kamerę cofania, a także nawigację w języku polskim. Z kolei wielofunkcyjna ...
-
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced
... na poziomie niemal 12 metrów i europejskie miejsca parkingowe wymuszają nieco większe skupienie niż w przypadku auta miejskiego. Warto jednak dodać, że kierowca ma do dyspozycji duże lusterka, czujniki parkowania i kamerę cofania, które bardzo pomagają. Jest nawet asystent parkowania, ale z własnego doświadczenia wiem ...
-
Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S Prestige
... plastikowego „drewna” sympatyczniej prezentowałoby się równie plastikowe, szczotkowane aluminium. A w aucie segmentu D, twarde plastiki to po prostu nietakt… Oczywiście, kierowca ma wrażenie, że siedzi w solidnie zbudowanym samochodzie, który bez zająknięcia przejedzie tysiące kilometrów, ale „podziwianie” drewnopodobnych wstawek czy stukanie ...
-
Volvo S60 Cross Country D4 2.4 AWD Summum - ostatni Mohikanin
... więc trochę tak, jak kiedyś było w Alfie 156. Wygoda rodziny owszem, ale najważniejsza jest radość z jazdy, a tę odczuwa przecież głównie kierowca. Dlatego również bagażnik nie może pochwalić się szczególnie spektakularną wielkością. 380 litrów, to tyle, ile ma przeciętny kompakt. Na wyjazd ...
-
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D AT Instyle - hit czy kit?
... nawierzchni przy poślizgu jednej z osi druga automatycznie „szuka” przyczepności. W terenie z kolei zastępuje ona częściowo pełną blokadę dając doskonałą trakcję zanim kierowca zblokuje dyferencjał. A teraz trochę dziegciu w tej beczce miodu. Układ kierowniczy jest równie precyzyjny jak koło serowe RMS Titanic. Przy prędkości ...
-
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - idealne kombi
... drogi. W tym celu zastosowano niewielką kierownicę, świetnie leżącą w dłoniach i bardzo poręczną. Niedawno przeczytałem, że nie jest to wygodne rozwiązanie, bo kierowca czuje się jak w kajdankach, ze względu na małą średnicę wieńca. Według mnie to bzdura, bo nawet po wielogodzinnej jazdy nie ...
-
Skoda Rapid Joy - radość na koncie
... audio z ładnymi grafikami stacji radiowych. Oprócz tego środek auta to same ergonomiczne rozwiązania i iście vagowskie rozłożenie przycisków. Każdy, nawet początkujący kierowca, znajdzie wszystko w mgnieniu oka, nawet podczas jazdy. To z jednej strony nawet spory plus wśród nowoczesnych modeli przesiąkniętych wyświetlaczami i elektroniką. W Skodzie ...
-
Fiat Ducato Panorama 2.3 MultiJet Comfort-Matic
... nie da się idealnie wyciszyć. Da się jednak kabinę wyizolować akustycznie tak, że nawet na autostradzie przy prędkości 140 km/h kierowca bez trudu porozumiewa się z pasażerami z trzeciego rzędu foteli. I ta trudna sztuka udała się Włochom lepiej niż nieźle… Okiem przedsiębiorcy Ducato ...
-
Mini Cooper 5d - lekkie rozterki
... uderzyć się w głowę. Do tyłu wejście jest jednak jeszcze trudniejsze, a ewentualna podróż na kanapie zależy od tego jak wysocy są kierowca i pasażer z przodu. Jeżeli maksymalnie odsuniemy przedni fotel, to nawet dziecko nie wściubi tam nogi. Za mną, a mam 174 cm, drugi ...
-
Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life pełen zalet
... . I według mnie minivan szybszy i bardziej dynamiczny być nie musi. Powinien być za to oszczędny. I bywa, jeśli za kierownicą siedzi rozsądny kierowca... Ostrzejsze traktowanie pedału gazu zaowocuje spalaniem na poziomie 8,5 litra. Normalna jazda, bez eko-przesady, ale też szaleństw pozwoli na uzyskanie 6 litrów ...
-
Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro
... . Nawet gwałtowne zmiany toru jazdy nie wyprowadzają go z równowagi. O co więc chodzi? O to, że jazda tym modelem po prostu uspokaja i kierowca wcale nie czuje potrzeby udowadniania komukolwiek, również samemu sobie, że jest szybki, lepszy czy mocniejszy. I bardzo fajnie, że tak to ...
-
Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement
... do Warszawy. Efekt? 5,4 litra na 100 km. Wrażenia z jazdy Największym zaskoczeniem jest jednak zachowanie podczas jazdy. Gdy podwozie pokonuje nierówności, kierowca i pasażerowie mają wrażenie, że przez nie przepływają. Temu nietypowemu zjawisku towarzyszy delikatne bujanie. Dodam, że bardzo przyjemne bujanie. Gwałtowny ruch ...
-
Opel Astra 1.4 Turbo Dynamic będzie rynkowym hitem?
... narzekać. Oczywiście, jak to w kompakcie, przestronność w drugim rzędzie zależy od tego, jak daleko do tyłu przesunięte są przednie fotele, ale kierowca i pasażerowie o statystycznie średnim wzroście nie będą mieli powodów do narzekań. Bagażnik pod względem pojemności jest raczej standardowy - ma 370 litrów ...