-
Urokliwe Audi A7 Sportback 3.0 TDI S tronic quattro
... … bardzo dobre. A7 przyspiesza do pierwszej setki w 5,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Te rezultaty robią jeszcze większe wrażenie, jeśli kierowca zwróci uwagę na… zużycie paliwa. O ile średnia 5,2 litra w cyklu mieszanym podana przez producenta to raczej science fiction, o tyle 7 litrów w takich ...
-
Smart ForFour 1.0 Proxy, gdy rozmiar ma znaczenie
... 151 km/h. To dość naciągana teoria, ale tym Smartem można spokojnie złamać wszystkie ograniczenia prędkości obowiązujące w Polsce… Pytanie tylko, ile kierowca ma czasu… Ważniejszą kwestią jest jednak zużycie paliwa. Według producenta auto powinno zużywać średnio 4,2 litra w cyklu mieszanym. No cóż, takiego ...
-
Volvo X60 D5 AWD Ocean Race - prawie ideał
... auta i obrażenia pasażerów. Ma on działać w ruchu miejskim lub przy niewielkich prędkościach. Szwedzki SUV zatrzyma się sam, jeśli uzna, że kierowca się zagapił lub z innych przyczyn nie chce tego zrobić. Czy to działa? Nie wiem, nie zdecydowałem się na sprawdzenie. Ale ...
-
Hyundai Elantra
... nadrabia jednak wyposażeniem. Oprócz kierownicy, ciepło było mi również w plecy i uda, ponieważ każde z pięciu miejsc jest podgrzewane. Oprócz tego kierowca swój fotel ustawi elektrycznie, a ograniczoną widoczność polepszą mu również elektrycznie regulowane lusterka oraz kamera cofania. O automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji, czujnikach ...
-
Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM dla rodziny
... do setki nie powala, ale już od drugiego biegu w górę czuć, że 320 Nm momentu obrotowego wyciska siódme poty, żeby kierowca Superba nie usypiał za kierownicą. Ta moc oczywiście wyda się miłośnikom prędkości znacznie niewystarczająca, ale jeżeli ktoś często podróżuje, jeździ ...
-
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?
... przypadkach zawieszenie jest komfortowe i bardzo pewnie wybiera każdą nierówność nie przechylając się zbytnio w zakrętach. Dzięki stosunkowo niskiej pozycji za kierownicą kierowca nie powinien także zbytnio narzekać na przekazywanie wiatru bocznego czy to na układ kierowniczy czy też na pracę całego zawieszenia ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy
... . Ich wielkość, wyprofilowanie, a także zakres regulacji umożliwiają dobranie idealnych pozycji. Dodam, że nie ma przy tym znaczenia, jakich gabarytów jest kierowca. Na tylnej kanapie, jak to w kompakcie, najwygodniej będzie dwóm osobom średniego wzrostu. Przestrzeni na nogi powinno być jednak nieco więcej ...
-
Renault Megane III przykuwa uwagę
... dróżkach nie potrafi do siebie w 100 % przekonać. Układ kierowniczy Renault działa jakby z minimalnym opóźnieniem, co niestety bardzo momentami irytuje. Spokojny kierowca tego nie zauważy, ten z lekko sportową żyłką natychmiast wychwyci i niestety… pozostanie mu już tylko słuchanie muzyki płynącej z głośników. Przekonuje do ...
-
Dacia Dokker 1.5 dCi Stepway z długą listą zalet i...wad
... wspomniane wyżej zawieszenie wyraźnie przechyla karoserię na boki. Ponadto, łatwo odczuć silną podsterowność. Podczas normalnego użytkowania (zgodnego z przeznaczeniem pojazdu), przeciętny kierowca nie odczuje jednak tych problemów. Poza tym należy pamiętać, że to kombivan, a nie auto rajdowe… Okiem przedsiębiorcy Lista zalet jest ...
-
MINI One D dla indywidualistów
... pracę silnika, podwozia i układu kierowniczego. Na Green Mode postawi ten, kto ma tylko dwie dychy na wachę. Mid Mode wybierze kierowca szukający kompromisu pomiędzy jazdą „cywilizowaną” a nieco szaloną. Sport Mode, jak sama nazwa wskazuje, został zarezerwowany dla tych, którzy chcą czegoś ...
-
Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus zdecydowanie za droga
... i potrafi rozpędzić się do 203 km/h. Czy te wartości idą w parze z umiarkowanym zużyciem paliwa? Niestety, odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli kierowca oszczędza pedał gazu i nie przekracza 100 km/h, to jest w stanie zejść do 6 litrów na 100 km. Na autostradzie apetyt Skody ...
-
Stylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure
... nie jest przeładowana. Ciekawym patentem jest także niewielka kierownica, nad którą umieszczono zegary. Po co te kombinacje? Po to, by kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi. Niektórzy twierdzą, że po odpowiednim ustawieniu fotela, owa kierownica zasłania częściowo zegary. To ciekawe ...
-
Urodziwe Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD
... atutem systemu jest wyeliminowanie wibracji odczuwanych zwykle na kierownicy. System bezpośredniego kierowania adaptacyjnego umożliwia ustawienie parametrów jazdy wedle życzeń i potrzeb. Kierowca wprowadza je oczywiście na 7-calowym ekranie dotykowym. Wspomaga go też aktywny asystent toru jazdy (ALC − Active Lane Control), który jest ...
-
Renault Twingo III 0.9 TCe 90 KM
... w ogóle nie może być mowy – oparcie względem siedzenia znajduje się w pozycji 90 stopni, jest twarde, a na nogi, gdy z przody siedzi kierowca o wzroście ok. 180 cm, praktycznie nie ma miejsca. Cóż, tylna kanapa służy tu raczej jedynie awaryjnym sytuacjom. Czas przejść do ...
-
Egzotyczny SsangYong Rodius 2.0 e-XDi E-Tronic 4WD Sapphire
... wątpliwość jego istnienie, ale nie jest to samochód sportowy, dlatego czepiać się tego nie sposób. Ważne jest jednak to, że kierowca każdych rozmiarów zmieści się tu bez trudu i dobierze komfortową dla siebie pozycję. W drugim rzędzie znajdują się nie trzy, a dwa fotele ...
-
Zwinny Mitsubishi Space Star 1.2 Intense
... , jednak trzymanie boczne w ich przypadku praktycznie nie występuje. Wysokość fotela jest regulowana pokrętłem zmieniającym położenie jedynie siedziska, a oparcie zostaje w miejscu. Kierowca i pasażer mają do dyspozycji cup holder przed lewarkiem skrzyni biegów oraz miejsce na bezkluczykowy system. Warto się na nim chwilę ...
-
Seat Toledo 1.4 TSI DSG - gdzie ten temperament?
... tak, jakbyśmy sobie tego życzyli – zdarzają się momenty zawahania, np. przy redukcji podczas wyprzedzania. Nie sądzę jednak, żeby znalazł się kierowca, który narzekałby na dynamikę auta. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h zajmuje tylko 9,5 sekundy, a dzięki miłemu dla ucha gangowi silnika wrażenie ...
-
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline
... klasie, w grupie Volkswagena, był Superb. Passat jest już całkiem bliski zdetronizowania przepastnego kombi z Mlada Boleslav. Nawet kiedy z przodu zasiądzie dwumetrowy kierowca, to pasażer tylnej kanapy i tak nie będzie miał problemu z pomieszczeniem dolnych odnóży. A dach, choć jest nieco niżej niż u poprzednika, nie ...
-
Uroczy Opel ADAM ROCKS 1.0 Turbo
... … pełnowartościowe. Mają duży zakres regulacji i zmieszczą się na nich „istoty” dużych gabarytów. Trzeba się jedynie przyzwyczaić do ich wysokiego osadzenia. Kierowca może, a w zasadzie musi dostrzec ogromną kierownicę. Przy okazji liftingu, przydałoby się więc zamontowanie wieńca o mniejszej średnicy. Tylna kanapa to oczywiście ...
-
Pełen zalet Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC
... niemal każdego elementu, potrafią dopasować się do wszystkich ludzkich sylwetek. Tak, wszystkich. Mają oczywiście funkcje podgrzewania i wentylowania. Co więcej, zarówno kierowca, jak i pasażer mogą liczyć na masaż z dużym zakresem konfiguracji. Na tym jednak nie koniec! Są również „aktywne” i podczas zmiany kierunku ...
-
Fiat Ducato Furgon 2.3 Multijet II - dostawczak doskonały
... dotykowy 5″, kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz technologię DAB, czyli cyfrowe radio. Jak na dostawczaka, czyste szaleństwo! Ale nie zapominajmy, że kierowca spędza w swoim aucie wiele godzin dziennie. Od jego samopoczucia zależy bezpieczeństwo jego, innych użytkowników drogi i samego ładunku. Wrażenia z jazdy Czy ...
-
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - to kosztuje
... po złożeniu tylnych oparć (dwa cięgna umieszczone w wygodnych miejscach), do dyspozycji kierowcy i przedniego pasażera jest aż 1740 litrów. Ponadto, jeśli kierowca zrezygnuje z… wspomnianego wyżej towarzysza, to po złożeniu oparcia jego fotela będzie mógł przewieźć przedmioty o długości ponad dwóch metrów. Technologia Octavia ...
-
Suzuki Vitara - wybór do miasta, a nie na offroad
... do samochodu poprzedzającego. Widoczność w dość wysokim samochodzie jest bardzo dobra. Miałem nawet okazję przetestować system ostrzegający przed kolizją, gdy pewien kierowca bez użycia kierunkowskazu postanowił zmienić pas wprost pod mój przedni zderzak. Całe szczęście wszystko zadziałało doskonale i testówka powróciła do salonu ...
-
Nietuzinkowy Fiat Doblo 1.4 16v Easy
... ” przypadł swoją nietuzinkowością do gustu. … i we wnętrzu Druga strona tego „podwyższonego” medalu to przestrzeń. W aucie jest jej aż… do bólu. Kierowca i pasażerowie na pewno nie zapadną na klaustrofobię. Dodatkowe okna wpuszczają do auta mnóstwo światła. I tu jest mały problemik – wpadnie także ...
-
Hyundai i10 1.25 MPI Comfort mierzy wysoko
... okazale. Fotele, jak na ten segment, są całkiem wygodne. Oczywiście, przydałyby się dłuższe siedziska, ale taki już urok samochodów miejskich. Kierowca jest jednak w stanie bardzo łatwo dobrać właściwą pozycję za kierownicą. Z kolei tylna kanapa zaskakuje przestronnością. Dla dwóch osób średniego wzrostu ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI Classic Plus dla wymagającego klienta
... kontroli nad samochodem na podłożu o niskiej przyczepności. Seryjny w jest także system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu (ESS), który aktywuje światła awaryjne jeśli kierowca gwałtownie zahamuje, by ostrzec innych kierowców o nagłej utracie prędkości. Z kolei system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDWS) ostrzega kierowcę, gdy ...
-
DS 5 2.0 BlueHDi EAT6 So Chic robi wrażenie
... designu. Atrakcyjne, dwukolorowe obicia, długie siedzisko, wygodne zagłówki, dobre wyprofilowanie i szeroki zakres regulacji sprawiają, że każdy dobierze właściwą pozycję. Ponadto, kierowca może się cieszyć masażem pulsacyjnym. „Grzanie i elektryka” też oczywiście są. A jak jest na tylnej kanapie? Wygodnie, jednakże dla dwóch osób ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active to mądry wybór
... rozwiązaniem jest zamontowanie wyjątkowo małej, świetnie leżącej w dłoniach kierownicy. Z tego powodu zegary wylądowały nieco wyżej, na podszybiu, co sprawia, że kierowca znacznie rzadziej odrywa wzrok od drogi. Na koniec należy wspomnieć o bardzo dobrych materiałach wykończeniowych, które wzorowo spasowano. Widać tu również ...
-
Lexus GS 300 h - kilometry odprężenia
... . Naszym oczom objawi się jasna i skórzana tapicerka foteli, które są mega wygodne, a przy okazji nieźle wyglądają. Każdy, nawet bardzo wymagający kierowca, znajdzie w nich miejsce, ponieważ regulowane są w aż 6 miejscach (nawet pompowane boczki). Gdyby to było mało, może pomóc elektrycznie regulowana kierownica ...
-
BMW 118i dla spokojnych kierowców
... się jak u siebie. Gruba, wcale nie ucięta u dołu kierownica wykończona miękką skórą pewnie leży w dłoniach, a wszystkie przyciski rozlokowano tak, żeby kierowca mógł bez problemu je znaleźć. Mamy oczywiście pokrętło i-Drive do obsługi infomediów (w jedynce bez rysika), które działa bezbłędnie, ale to ...
-
Volkswagen Caddy 1.4 TSI Comfortline nie rozczaruje
... asystenta parkowania. Zawieszenie jest natomiast stosunkowo twarde. W sumie jednak daje radę. Owszem, czasami na głębszych ubytkach w asfalcie, auto informuje, że kierowca powinien bardziej uważać, ale za to utrzymuje karoserię w "pionie" i sprawia, że nie jest ona zbytnio wrażliwa na boczne podmuchy wiatru ...
-
BMW 220i Gran Tourer Luxury Line wart swojej ceny
... lepszego rozwiązania. Zegary to oczywiście ukłon w stronę klasyki - proste i czytelne. Tuż nad nimi znalazł się wyświetlacz Head Up, dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, by sprawdzić prędkość, wskazania nawigacji czy aktualną listę utworów muzycznych. Równie ważna jest spora ...
-
Isuzu D-MAX 2.5 TD AT Pearl White da się lubić
... w granicach rozsądku, bo to wciąż auto, a nie amfibia. Terenowe możliwości Isuzu są tak... terenowe, że nawet mało doświadczony w tym temacie kierowca poradzi sobie poza asfaltem. I właśnie z daleka od miejskiego zgiełku ta japońska technologia czuje się najlepiej. Okiem przedsiębiorcy Co ważne, ceny ...
-
Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost nie tylko dla najbogatszych
... się w każdy łuk, ale także potrafi przyjemnie "uwolnić" tylną oś. Co ważne, poślizgi są łatwe do opanowania i nawet mało doświadczony kierowca powinien je okiełznać po krótkim treningu. Co więcej, mimo że nie jest to V8, EcoBoost przyzwoicie brzmi, na co wpływ ...
-
O Volvo XC60 D4 AWD można rozmawiać godzinami
... nie popełnią żadnych błędów, a jeśli nawet spowodują wypadek to Volvo za to zapłaci. Odważnie! Testowe XC60 autonomiczne nie było, ale kierowca i pasażerowie mogą się w nim poczuć naprawdę bezpiecznie i komfortowo, ponieważ SUV ten zapewnia ogrom miejsca (2774 mm rozstawu osi), wysoką pozycję ...