-
Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet ALLGRIP - czysta perfekcja?
... wszystkim! Nawet w lekkim terenie Vitara dawała radę, choć szczerze mówiąc, nie polecam takiej zabawy, pomimo napędu AllGrip. Owszem, zjazd z głównej drogi i dojazd na działkę, ale na pewno nie błotniste, leśne trakty. Auto może i nie polegnie, ale… szkoda podwozia i zawieszenia. Okiem przedsiębiorcy ...
-
Infiniti Q30S – podgryza Niemcy
... odrobinę frajdy w zakrętach. Bardzo poprawnie ustawiono siłę wspomagania, które nie jest żałośnie kapciowate jak w niektórych samochodach i pozwala na dobre wyczucie drogi. Kto by pomyślał o takich właściwościach jezdnych w eleganckim Infiniti? Testowane Infiniti to jeden z najdroższych wariantów – Sport AWD z automatem DCT. Doposażono go ...
-
Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI - przeciera szlaki
... jego zakątki już nie do końca. Dojazd do swojego hotelu lub pensjonatu nieraz kończy się pokonywaniem klepiska lub innej dziurawej drogi. W tym celu podwyższone o 7 milimetrów zawieszenie Cross Polo przyda się doskonale. Jego miękkie nastawy pozwolą spokojnie pokonać wszystkie niedoskonałości tych dróg ...
-
Hyundai i30 1.6 GDI Turbo Luxury wciąż atrakcyjny
Bardzo często zdarza się, że podczas zakupu nowego samochodu szukamy kompromisu. Dotyczy to nie tylko gabarytów, ale także mocy. W segmencie C rozbieżności w tej drugiej dziedzinie są niesamowicie duże. Nikt nie chce zawalidrogi, jednakże to nie oznacza, że od razu potrzebuje hot hatcha. Najczęstszy wybór to "coś pomiędzy". I właśnie w tym miejscu ...
-
Mini Cooper S Cabrio - typowy funcar
... zaskoczyło Cooper S Cabrio nie prowadzi się znacznie gorzej niż zwykła jego odmiana ze standardowym dachem. Tak samo dobrze trzyma się drogi, skręca w szybkich zakrętach oraz podskakuje na wybojach. Inżynierom z BMW udało się przenieść z normalnej wersji prawie wszystko do tego gokarta bez ...
-
Opel Astra 1.6 CDTI Elite - gdyby nie ta cena...
... pancerności Volkswageny. Ale to już przeszłość. To nowe jest wprost łagodne, a do tego świetnie tłumi nierówności i zapewnia pewne trzymanie się drogi. Zresztą, spora w tym zasługa także nowej płyty i mechanizmu Watta, który redukuje poprzeczne ruchy belki skrętnej tylnego zawieszenia w stosunku do nadwozia ...
-
Honda Civic Type R 2.0T 310 KM – pakt z diabłem
... polecam, bo auto potwornie szarpie, wybija plomby z zębów i jest jeszcze głośniejsze. Ale na torze, ewentualnie na Waszym ulubionym fragmencie pustej drogi – to pozycja obowiązkowa. Docenicie usztywniony zawias i zmniejszone wspomaganie układu kierownicy. A elektroniczni pomocnicy – i tak nieprzesadnie nachalni – wchodzą wtedy do akcji z jeszcze ...
-
Fiat 500 1.2 Lounge – można mu wiele wybaczyć
... km/h czujemy się jak w innych samochodach przy 100 km/h. Ponadto przy większych prędkościach auto staje się bardziej podatne na kiepskie drogi. Na dziurach Fiat 500 traci stabilność i myszkuje po drodze, nawet mimo całkiem dobrych, sprężystych nastaw zawieszenia. Zastrzeżenia można mieć do ...
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG Highline daje radę
... byłoby powiedzieć o nim "degresywne" wspomaganie układu kierowniczego. Pomimo gabarytów auta, działa lekko, ale kierowca ani przez chwilę nie traci czucia drogi. Niby nic nowego, ale zbyt nachalnie „wspomagające” wspomaganie niszczy przyjemność prowadzenia, bywając czasem wręcz niebezpieczne. Zawieszenie Sharana zgodnie z jego przeznaczeniem ...
-
Suzuki Baleno - nowy średniak
... codzienne, ponieważ śmiało można traktować je jako drugi samochód. Kompromisowe nastawy zawieszenia pewnie poradziły sobie z każdymi problemami miasta jak dziurawe drogi lub wysokie krawężniki. W manewrowaniu w ciasnym gąszczu betonu i innych samochodów pomagał mi bardzo lekko działający układ kierowniczy (jakby z gumy). Dzięki temu ...
-
SEAT Leon Cupra 290 - wilk w owczej skórze
... stada, które wyrywa się przyczepności. Im jednak wyższa prędkość, tym więcej respektu. Wierzcie mi, od około 180 km/h (zamknięty odcinek drogi) Leon Cupra przyspiesza zdecydowanie lepiej niż mocniejszy Golf R, który dysponuje napędem na obie osie. Co istotne, prezentowany Leon nie jest ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski rozrabiaka
... czuć kompetencje małego Peugeota. W tym momencie muszę wspomnieć, że zawieszenie w 208 GTi jest pewnym kompromisem. W poszukiwaniu auta twardego, w którym czucie drogi jest bezwzględne, warto udać się raczej do Forda po Fiestę ST. Do szaleństw po torze Peugeot mógłby okazać się nieco ...
-
Nissan NP300 Navara 2.3 dCi 160 KM – więcej niż wół roboczy!
... bez problemu zabierze Navarę w każdą trasę. Dodam jeszcze, że za kierownicą Nissana siedzi się wysoko i łatwo poczuć się jak król drogi. To, co jednak najważniejsze kryje się pod nadwoziem Nissana i póki co nie piszę jeszcze o silniku. Chodzi o zawieszenie, które stało się ...
-
Peugeot 208 1.2 PureTech Style po kuracji odmładzającej
... segmencie. Łączy bowiem fantazję i unikatowość z ergonomią i czytelnością. Zegary powędrowały wysoko po to, by na nie spoglądając nie odrywać wzroku od drogi. Niektórzy twierdzą, że to rozwiązanie nie jest wygodne, bo niewielka kierownica w niektórych ustawieniach potrafi je zasłonić. Nie wiem jaką ci ...
-
Honda Civic Type R - fabryka adrenaliny
... twardziej. Bywały momenty, kiedy zdejmowałem nogę z gazu, żeby uniknąć wstrząsu mózgu. Ale właśnie dlatego Civic Type R, niczym przyklejony trzyma się drogi. Sztywne zawieszenie uzupełniają opony o zdecydowanie niskim profilu. A cały „zestaw”, omalże w miejscu potrafią zatrzymać ledwo mieszczące się pod 19-calowymi felgami tarcze ...
-
Jeep Renegade - mały ale jary
... tu o konstrukcjach typu Suzuki Jimmy lub Łada Niva. To te auta królują w górskich, leśnych miejscowościach gdzie pogoda płata figle, a ciasne drogi nie mieszczą wszystkich wymysłów 4x4. Może to zbyt górnolotne zaliczyć do tej grupy Jeepa Renegade, ale posturą, możliwościami oraz designem ...
-
Fiat Tipo 1.4 95 KM Lounge - może być tanio i dobrze!
Przyzwyczaiłeś się już do tego, że nowy samochód, szczególnie ładnie wyglądający, musi być drogi? A tu proszę - tanie, duże i pakowne auto, do tego naprawdę miłe dla oka za nieprzyzwoicie niską cenę. Nic tylko brać i nie ...
-
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT AWD Premium
... . Podsumowanie Jaki werdykt końcowy? No cóż, wybierając Tucsona otrzymujemy samochód dopracowany, przestronny, bardzo funkcjonalny i wygodny. Warto też dodać, że nieprzesadnie drogi. I pomimo kilku wad, to zdecydowanie dobra propozycja.
-
Mercedes Benz E220d 9G-Tronic – Deus ex machina
... pokrętła. W BMW czy Audi wystarczy jedno pokrętło z rysikiem. Tu producent trochę przekombinował – w trakcie jazdy zmiana ustawień bardzo odrywa wzrok od drogi. Na kierownicy natomiast Mercedes zastąpił tradycyjne przyciski dwoma malutkimi joystickami dotykowymi i muszę powiedzieć, że zmiana ustawień dla kierowców, którzy mają ...
-
Subaru Outback 2.0 Exclusive - w mieście się dusi
... , oraz pedał hamulca (ale dla bezpieczeństwa radzę trzymać nogę w pogotowiu), a system sam operuje autem by sprowadzić go bezpiecznie na płaszczyznę. Drogi czytelniku, nie popuszczaj jednak wodzy fantazji, warto bowiem abyś jednak był w środku pojazdu i trzymał kierownicę. W standardowym wyposażeniu znajduje się również ...
-
Hyundai Tucson 1.7 CRDi Style – pozytywne zaskoczenie
... Tucsona pozostają dla mnie czysto teoretyczne. Podczas normalnej jazdy samochód prezentuje solidną poprawność. Zawieszenie i układ kierowniczy nie odcinają kompletnie czucia drogi, auto nie kładzie się nadmiernie na boki i nie wykazuje tendencji do podsterowności. Podczas manewrowania auto wydaje się mniejsze niż jest ...
-
Alfa Romeo MiTo 1,4 TB 170 KM QV - czas na emeryturę
... zbyt miękkie zawieszenie, ale nie przesadzajmy. Podczas szybkiej jazdy czuć, że MiTo prowadzi się jak po sznurku, posłusznie zmieniając kierunek drogi nawet po minimalnym ruchu kierownicą. Układ kierowniczy jest zwarty i pewnie czyta koła. Muszę przyznać, że sporo przyjemności sprawiła mi jazda ...
-
Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132 KM Prestige – król sedanów
Drogie Panie i Panowie, amatorzy i pasjonaci, Janusze i Grażyny, przedstawiam XI odsłoną kultowego modelu Toyoty – Corollę, tym razem poddaną dodatkowo face liftingowi, który to naprawdę odświeżył wizerunek auta na rynku. Obecność modelu na drogach od 50 lat zaowocowała sprzedażą ponad 44 mln sztuk i wizerunkiem jednego z najpopularniejszych ...
-
Mitsubishi Outlander Phev, czyli suv z wtyczką
... osie, ale z ekologią ma niewiele wspólnego. Wówczas silnik spalinowy napędza samochód, który z prześwitem 19 cm wjedzie i wyjedzie z leśnej lub wiejskiej drogi. Nie próbowałbym jednak tym sporym SUVem ćwiczyć off-roadu – od tego Mitsubishi ma Pajero. Podsumowując, nie twierdzę, że Outlander jest złym ...
-
Seat Leon Cupra ST - niech moc będzie z Wami
... zakręty. Było to dla mnie wielki zaskoczeniem, że mimo takiej mocy i napędu FWD Cupra (nawet w nadwoziu kombi) świetnie trzymała się drogi i pozwalała na szybkie pokonywania krętych dróg. Uzupełniając ten obraz o szybkie, siedmiobiegowe DSG, które posiadało oczywiście tryb sportowy lub manualny, Cupra ...
-
Citroen SpaceTourer 2.0 BlueHDi EAT6 Shine
... dyspozycji Head Up Display (wyświetlający prędkość i wskazania nawigacji na płytce umieszczonej na podszybiu po to, by nie odrywać wzroku od drogi), bardzo przyzwoity zestaw audio z głośnikami o wysokiej jakości, nawigację satelitarną, a także asystentów pasa ruchu, parkowania, monitorowania zmęczenia kierowcy i ostrzegania przed zbyt ...
-
Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet Elegance. Niezły oryginał
... zbyt natrętnie odgłosy pracy zawieszenia. Do pracy układu kierowniczego nie mam specjalnie dużych wag. Jest w miarę bezpośredni i zapewnia niezłe „czucie” drogi. Na nie? Chyba tylko precyzja pracy skrzyni biegów. Lewarek jest zbyt długi, a kolejnych przełożeń trzeba troszkę poszukać. No i jeszcze jedno ...
-
Renault Megane GrandCoupé - elegancja w dobrej cenie
... parę razy kliknąć na ekranie, jednak podczas jazdy na autostradzie dużo bezpieczniej będzie wybrać numer głosowo nie odrywając wzroku od drogi. Wszystko bardzo fajnie, ale… dlaczego ten system tak wygląda?! Bardzo chciałbym znać odpowiedź na to pytanie. Interfejs graficzny tego tabletu ...
-
Mercedes GLS 500 - bestia z piekła rodem
... do środka by się zrelaksować i odebrać swoją nagrodę w postaci niezwykle wygodnego prowadzenia auta. Mercedes naprawdę zaskakuje (i to podwójnie). Polskie, dziurawe drogi nie istnieją w wyobrażeniu kierowcy tego auta. W GLS-ie ma się wrażenie, że auto przelatuje nad nierównościami i uskokami. Nic dziwnego – GLS-a wyposażono ...
-
Škoda Superb 2.0 TSI 280KM Sport Line - turbo pocisk łamiący schematy
... w nim układ kierowniczy – samochód nie jest narowisty, nawet po przejściu w tryb Sport. Zawieszenie dobrze amortyzuje polskie nierówności i daje odpowiednie czucie drogi. Zostało też ustawione w taki sposób, żeby stanowić świetny kompromis między wygodą a zapewnieniem bezpieczeństwa w prawie 300-konnym aucie. Czy może być lepiej ...
-
Citroën C3 1.2 PureTech Feel. Na pewno oryginalny
... na nim. I niestety, jest to kiepski pomysł. Przełączanie z audio choćby na sterowanie klimatyzacją trwa zbyt długo i wymaga oderwania wzroku od drogi. Do tego, "nacisk" nie jest jakoś specjalnie czuły. Powiem szczerze, jest to wkurzające. I nie do końca bezpieczne. A wystarczyło pod wyświetlaczem ...
-
BMW X5 xDrive25d. Ekstraklasa wśród suvów
... . Plus należy się również za świetnie leżącą w dłoniach kierownicę i Head-up Display zintegrowany z multimediami, dzięki któremu nie trzeba odrywać wzroku od drogi, by zobaczyć prędkość czy zmienić piosenkę. Fotele? Ekstraklasa. Zmieszczą się na nich naprawdę spore osoby i dobiorą właściwą dla siebie pozycję ...
-
Volvo S60 Polestar - powiało chłodem
... stara się tego jakoś markować. Przykład? Skrzynia jeździ w trybie tylko sportowym, ma do dyspozycji 8 biegów z czego na trasie, przy prędkościach drogi szybkiego ruchu rzadko korzysta z ostatniego przełożenia, praktycznie cały czas trzyma auto w średnich obrotach, dając znać że jest praktycznie gotowe do ...
-
Jeep Grand Cherokee SRT. Po męsku...
... Cherokee. Pomijając parę akcentów stylistycznych, fotele (dobre!) i genialną, grubą kierownicę, mamy tu po prostu dużego SUVa, który zatrzymał się w połowie drogi do klasy premium. Materiały są przeciętne, ale nic nie skrzypi. Ekran multimediów jest duży i zawiera całą masę przeróżnych funkcji, ale ...
-
Odmłodzony Peugeot 208 GTi
... w dłoniach kierownicą umieszczono klasyczne zegary, na które się spogląda znad wieńca. Dzięki temu rozwiązaniu prowadzący nie musi odrywać wzroku od drogi. Na konsoli centralnej znajdziemy natomiast ekran dotykowy z nowym interfejsem. W porównaniu do wersji sprzed liftingu, działa on znacznie sprawniej i wyróżnia się ...