-
Odmłodzony Peugeot 208 GTi
... w dłoniach kierownicą umieszczono klasyczne zegary, na które się spogląda znad wieńca. Dzięki temu rozwiązaniu prowadzący nie musi odrywać wzroku od drogi. Na konsoli centralnej znajdziemy natomiast ekran dotykowy z nowym interfejsem. W porównaniu do wersji sprzed liftingu, działa on znacznie sprawniej i wyróżnia się ...
-
Renault Trafic 1.6 dCi 145 Grand Passenger - WIELKIE zaskoczenie
... 145-konnym, podwójnie uturbionym dieslem pod maską. Przyznam, że lubię duże auta, tę wysoką pozycję za kierownicą i poczucie, że jestem królem drogi. Na co dzień rzadko jeżdżę takimi samochodami, może dlatego lubię je jeszcze bardziej. Stanowią przyjemne oderwanie od zwykłych kompaktów, sedanów ...
-
Infiniti Q50 S Hybrid - nie tylko Europa
... dwustrefowej klimatyzacji, czy kamer 360 stopni z czujnikami parkowania. Mowa o inteligentnej tarczy, która chroni samochód przez roztargnieniem kierowcy lub innych użytkowników drogi. Oczywiście nie sprawdzałem tego systemu w ultra krańcowych warunkach, ale Infiniti Q50 S w odpowiednim momencie potrafi zwolnić, a nawet całkowicie zahamować. Drugim ...
-
Toyota RAV4 Hybrid Prestige - modna i niezawodna
... km/h. I są to bardzo dobre rezultaty. Czy równie pozytywnie wypada zużycie paliwa? Tutaj wiele zależy od prawej nogi kierowcy i rodzaju drogi. W mieście i w cyklu mieszanym bez problemu można się zmieścić w 6-7 litrach, jeśli nastawiamy się na oszczędzanie. W trasie podczas przyklejania "gazu do ...
-
Mercedes-AMG GLC 43 Coupe - jak ruszyć głaz
... poziomach twardości, ale też wysokości (różnica 4 centymetrów). W trybie komfortowym samochód niesamowicie wybiera nierówności i przyjemnie buja podczas ewentualnych uszczerbków drogi. Tryb sportowy to najbardziej neutralne ustawienie zapewniające odpowiedni kompromis komfortu i osiągów. Najtwardszym ustawieniem jest Sport +, który polecam jedynie ...
-
Renault Kadjar Night&Day 1.6 dCi 130 4X4 – zawodnik z aspiracjami
... szybko kończy nasze pakowanie – jedziemy! Od razu wyjeżdżamy za miasto i natykamy się na korek pierwszych wyjeżdżających wakacyjnych wczasowiczów. Objazdy, boczne drogi i szybkie zakręty uwidoczniają, że auto ma miękkie zawieszenie, więc ze sporą ochotą wychyla się na boki. Studzi to zapędy do ...
-
Volvo V40 T5 AWD Cross Country - mocny, terenowy hatchback
... w autach, czułem się w V40 jak w niebie. Nareszcie w nowym samochodzie mogę w czasie jazdy wodzić palcem po desce bez odrywania wzroku od drogi. Mogę przełączać stacje radiowe bez uruchamianie dziwnych pulpitów czy zmienić ustawienia klimatyzacji bez ingerencji w głębokie ustawienia auta.Te wszystkie dziwne ...
-
Subaru Forester XT - powrót boksera
... jest typem miejskiego auta. Ten samochód potrafi sobie poradzić w cięższym terenie. I nie chodzi tu jedynie o piaszczysty podjazd lub zaśnieżoną nawierzchnię drogi. Stały napęd AWD z XMODE bardzo efektywnie i automatycznie rozdziela moment obrotowy na każde koło. Wraz z asystentem zjazdu pomoże w pokonywaniu nawet większych ...
-
Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet 120 KM AT - potencjał niezmarnowany
... zawieszenia (belka skrętna). Niestety nie jest to zawieszenie dla lubiących szybką jazdę po zakrętach kierowców. Zdecydowanie zestrojono je pod gorsze drogi. Układ kierowniczy również mógłby dawać lepsze poczucie tego, co dzieje się z kołami - kierownicą kręci się po prostu za lekko (nawet ...
-
Ford S-max 2.0 TDCi 180 KM AWD Vignale - luksusowy autobus
... śniadanie w Bristolu. Poza tym, w Vignale czuć nadmiar kilogramów, którego zwykła wersja nie przejawia. Dla mnie wybór jest prosty. A dla ciebie drogi czytelniku? P.S. minimum 30 tys. zł trzeba dopłacić do wersji Vignale. Niby niewiele, ale... za 41 tys. zł kupimy w pełni wyposażonego ...
-
Ford Ka+ - miejski maluch
... wybiera wszystkie nierówności i progi zwalniające. W zakrętach przy prędkościach miejskich auto zachowuje się pewnie, czego nie można powiedzieć o zakrętach podczas pokonywania drogi ekspresowej z prędkością około 120 km/h. Ka+ zaczyna zachowywać się wtedy lekko nerwowo i nie do końca pewnie. Sam układ kierowniczy w Fordzie ...
-
Mercedes-AMG C 43 Cabrio - ostatnie promienie słońca
... kierownicą i robi dokładnie to, czego się od niego oczekuje. Na naszym podwarszawskim odcinku specjalnym sprawowało się wyśmienicie, idealnie trzymało się drogi, a swoim brzmieniem atakowało bezlitośnie bębenki uszne. Przyjemnie atakowało. Równie przyjemnie atakowane podczas obcowania z tym samochodem są oczy. C 43 AMG zyskało ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski szatan
... bucząc przyjemnie wydechem. Wszystkie te próby łączył jeden wspólny mianownik - nie dało się przypadkowo wyprowadzić auta z równowagi, samochód trzymał się drogi jak szalony i płynnie pokonywał kolejne zakręty, a zmienianie biegów z tak krótkim skokiem lewarka było czystą przyjemnością. Auto jest wyraźnie twardsze od ...
-
BMW 750Li xDrive - luksusowy sportowiec
... , zmienić stację radiową czy przesunąć widok z kamer podczas cofania. Opanowanie tego jest banalne i, co ważne, pozwala na nieodrywanie wzroku od drogi. Przednie fotele to oczywiście czołówka segmentu. Są przepastne, świetnie wyprofilowane i dają bardzo duże możliwości regulacyjne. Poza szeroko pojętą "elektrycznością", posiadają ...
-
Seat Ibiza Xcellence 1.0 TSI - prosto i na temat
Pierwsza generacja Seata Ibizy pojawiła się na ulicach w roku 1984. Po 33 latach drogi zalewane są przez V generację tego popularnego hatchbacka, która łudząco przypomina większego brata - Leona. Czy ma szansę powtórzyć sukces poprzednich generacji? ...
-
Skoda Octavia Combi RS 245 - jak połączyć ogień z wodą
... kilometrów były bardzo przyjemnym przeżyciem. Głównie dlatego, że na co dzień nie jeździmy przecież po torze, a nikt nie pokonuje codziennie drogi do pracy w trybie 'time attack'. Tylko w takich warunkach Skoda pokazuje swoje słabości i moim zdaniem nie zasługuje na określenie jej sportowym ...
-
Honda Civic sedan 1.5 Turbo Elegance - reprezentacyjny kompakt
... . Prawda, że dziwne? Co innego zawieszenie. Po przejażdżce hatchbackiem w głowie zostały mi same pieśni pochwalne – 5-drzwiowy Civic świetnie trzyma się drogi, jest zwarty i może spokojnie stanąć w szranki z każdym Focusem czy Golfem. Sedan został przez japońskich inżynierów potraktowany zupełnie inaczej. Jak na ...
-
Renault Megane Grandcoupe
... występuje tylko w najbogatszej odmianie Intense. Taka konfiguracja to wydatek co najmniej 90 000 zł. Dużo? To zostawiam już w ocenie Tobie, drogi czytelniku. PS. Na szczęście Renault Megande Grandcoupe nijak nie przypomina tworu pt. Thalia.
-
Fiat Talento Kombi - dwa światy
... głównie na warszawskich ulicach i okolicznych trasach. Ja zabrałem tego osobowego busa w trasę w typowo polskich warunkach – od dróg ekspresowych przez kręte drogi lokalne pełne remontów. Warszawa –> Zakopane –> Warszawa. Taką trasę mieliśmy do pokonania. Przyznam szczerze – niezbyt przyjemną. To tylko 408 kilometrów w jedną ...
-
Mazda CX-3 2.0 150 KM 4×4 - na przekór modzie
... . Jednocześnie jednak prowadzi się ono bardzo pewnie i dobrze trzyma się wyznaczonego przez nas toru jazdy. Po prostu “klei” się do drogi. Sam układ kierowniczy też jest miłym zaskoczeniem – wysoka precyzja oraz dobrze dobrana siła wspomagania układu przekłada się na przyjemne prowadzenie ...
-
Citroen C3 Aircross 1.2 110 Feel - napompowana kaczuszka
... . Pytanie po co coś takiego w aucie z napędem na przód bez zdolności terenowych? Noooo dobra. Powiem tak. Da się Citroenem zjechać z drogi utwardzonej, bo ma wysoki prześwit i jest lekki. Las, niewielkie błoto, jakaś gruntowa droga nie stanowią przeszkody dla tego auta. Ale ...
-
Alfa Romeo Giulia Veloce - w sam raz
... czekać na swój flagowy sedan, następcę przepięknej 159. Od prezentacji w internecie do oficjalnego pokazu dziennikarskiego, a później wyjechania pierwszego egzemplarza na drogi sporo wody w rzekach upłynęło. Emocje związane z oczekiwaniem były napompowane do granic możliwości, a Alfa ciągle podsycała je przekładając datę premiery. W efekcie ...
-
Skoda Octavia FL Scout 1.8 TSI - rodzinne kombi z terenowym charakterem
... co możliwe do dotykowego tabletu. Mając do dyspozycji fizyczne przyciski doskonale wiemy gdzie czego szukać i nie musimy odrywać wzroku od drogi w celu włączenia np. grzania foteli. Właśnie, skoro już jesteśmy przy fotelach to są dość wygodne. Co prawda przez dłuższą chwilę ...
-
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi Allure idealny dla rodziny
... się niewielka, świetnie leżąca w dłoniach kierownica. Wszelkie wskazania obserwuje się znad jej wieńca. Dzięki temu kierowca nie odrywa wzroku od drogi. Na konsoli centralnej umieszczono natomiast dotykowy ekran odpowiadający za m.in.: klimatyzację, nawigację, systemy bezpieczeństwa czy integracje ze smartfonami. Wbrew pozorom ...
-
Peugeot 308 1.2 Puretech EAT6 Allure - mocny gracz
... tu niewielką kierownicę (świetnie leżącą w dłoniach), dlatego zegary wylądowały na podszybiu. W ten sposób osoba prowadząca nie musi odrywać wzroku od drogi, by dostrzec niezbędne wskaźniki. Niektórzy twierdzą, że wieniec może je zasłaniać, ale nie wiem, jak dziwną trzeba mieć pozycję, by ...
-
Volvo XC60 D4 AWD 190 KM - oaza komfortu
... razie to tylko ciekawostka, za którą trzeba dopłacić. A nie warto, ponieważ w tej specyfikacji co powyżej XC60 jest już prawie kompletny. Drogi, ale idealnie wypełnia wszystkie pokładane w nim wymagania – jest ładny, pojemny, bezpieczny i do tego premium. Czego chcieć więcej? PS. Gdybyście się ...
-
Peugeot 308 2.0 BlueHDi EAT8 GT
... podczas codziennego użytkowania. Cechą charakterystyczną są zegary, które powędrowały tuż pod szybę (po to, by kierowca nie odrywał wzroku od drogi). Przed nimi znajdziemy niewielką, bardzo poręczną kierownicę - świetnie leży w dłoniach. Z kolei na konsoli centralnej mieszka ekran dotykowy, za pośrednictwem którego ...
-
Skoda Octavia 1.0 115 KM Style DSG - na przekór "januszowym" teoriom
... prymusem. Niestety bardzo szybko się brudzi szybka. Dość nieczytelna jest też nawigacja – na szczęście między zegarami wyświetlane są wskazania dotyczące drogi. Co ważne, obsługa klimatyzacji pozostała na swoim miejscu – do ustawiania temperatury służą dwa pokrętła i kilka czytelnych przycisków. Duży plus. Kabina ...
-
Opel Crossland X 1.2 Turbo - miejski crossfit
... od strony zawieszenia. Nastawy są raczej twarde i samochód mocno myszkuje na większych nierównościach. Trzeba się do tego przyzwyczaić, ponieważ polskie drogi są jakie są. Oprócz niezbyt komfortowego podróżowania zawias może również dać się odczuć w naszych uszach. Wróćmy jednak do zalet Opla ...
-
Ford Ecosport 1.0 140 KM St-line - bardziej eco czy sport
... pewno nie pomagają spore 18-calowe koła. Mimo to nie jest aż tak strasznie, by autem bać wyjechać się na polskie drogi. Uważać należy jedynie na wysokie krawężniki, chociaż w tym pomoże na pewno szereg czujników parkowania wokół samochodu oraz kamera cofania. Nie ...
-
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 150 - w dużym ciele
... auto jest bardzo komfortowe, a przy tym prowadzi się dość pewnie. Nie ma problemów z odczuciem bocznych podmuchów wiatru lub przenoszeniem nierówności drogi do kabiny pasażerskiej. Jest ona również nieźle wyciszona, więc nadmierny hałas nie wnika do uszu podróżujących. Cieszyć na pewno może ...
-
Skoda Karoq 1.0 TSI 115 KM - downsizing działa
... , że automat w tym przypadku mógłby utrudniać sprawne poruszanie Karoqa. Skoro to jednak SUV to czy da radę opuścić proste i równe drogi? Wyższe nadwozie dodatnio wpłynie na zjazd auta z asfaltu, aczkolwiek nie zapuszczałbym się taką Skodą daleko w teren. Pole namiotowe na łące ...
-
Volvo S90 T5 R-Design Polestar - spokój i harmonia z zadziorem
... w działaniu i po krótkiej chwili staje się bardzo czytelny – ale korzystanie z multimediów, klimatyzacji, nawigacji czy podgrzewania foteli niestety odrywa wzrok od drogi. Teoretycznie bezpiecznie Volvo zahamuje samo, ale w praktyce nie radzę próbować. Podobno może być różnie ;). Jeszcze w kwestii wnętrza. Nie wiem, jakoś ...
-
Dacia Duster PRESTIGE 1.5 dci 4WD - w prostocie siła!
... dochodzące z tylnej osi pojazdu. Nie były to oznaki zużycia, gdyż auto było miesięczne z przebiegiem niecałych 2000 km, a dźwięk przypominał odgłosy z drogi, które zostały słabo odseparowane od uszu pasażerów tylnej kanapy. Tajemnice baku Pojemność całego zbiornika wynosi 50 litrów, jakie było moje ...
-
Kia Stonic 1.4 DOHC - w punkt!
... powoduje nurkowania. Jednym słowem – jest naprawdę dobrze! Zawieszenie ma fajną charakterystykę. Nie usypia kierowcy czy pasażerów zbyt dużym izolowaniem od drogi, jednak w żadnym wypadku nie możemy zarzucić, że przeżywanie interakcji z drogowymi dziurami może być tu nieprzyjemne. Naprawdę miłym zaskoczeniem było, że ...