Honda HR-V i Jazz - nowe modele już w sprzedaży
2015-10-05 11:23
Przeczytaj także: Honda Jazz 2015 - europejska premiera
Drugi model, Honda HR-V, to bardziej elektryzująca nowość. Reprezentuje bowiem stale rozwijający się rynek crossoverów. Dekadę temu z oferty japońskiego producenta znikła pierwsza generacja tego modelu. Nie okazała się hitem, ponieważ... wyprzedziła modę. Nowe wcielenie ma jednak spore szanse na sukces.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V - z przodu
Zalety? Z pewnością atrakcyjnie narysowana karoseria. Dynamiczna i masywna zarazem. HR-V ma wyrazistą stylistykę, która nie nawiązuje do pozostałych modeli Hondy. Dzięki temu rozpoznanie jej na ulicy będzie bardzo proste. Cechami szczególnymi są zadziornie spoglądające reflektory, duże lampy o nietypowym kształcie i wyraźnie opadająca linia dachu. Na pochwałę zasługuje zgrabne wkomponowanie tylnych klamek, dzięki któremu sylwetka auta robi jeszcze lepsze wrażenie. Warto dodać, że płyta podłogowa jest taka jak w Jazzie, tyle że odrobinę przedłużona.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V - wnętrze
We wnętrzu znajduje się mieszanka miękkich i twardych tworzyw. Wszystkie są jednak wzorowo ze sobą spasowane. Kokpit jest przyjemny dla oka i w dziedzinie ergonomii nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Trochę dziwne są jednak trzy dysze nawiewu tuż przed fotelem pasażera. Jakby w Hondzie sugerowali, że będzie on potrzebował więcej powietrza... Podobnie, jak w Jazzie mamy tu dopracowany ekran multimedialny (system Android), czytelne zegary i wygodną kierownicę. Co ciekawe, pod względem przestronności ten model jest jeszcze lepszy! Według mnie nawet pięć osób może tu podróżować w całkiem dobrych warunkach. To zasługa bardzo dużej ilości miejsca na nogi - i z przodu, i z tyłu. Mimo opadającej linii dachu, nad głowami też jest sporo przestrzeni. Ostatnim elementem tej układanki jest bagażnik, który także pozytywnie zaskakuje - 448 litrów z pewnością wystarczy na wakacyjny ekwipunek. Jakby tego było mało, to siedzisko kanapy można podnieść (system znany już z Civica), co ułatwi przewiezienie wyższych przedmiotów.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V - z tyłu
W gamie jednostek napędowych znajdziemy dwie propozycje: 1.5 i-VTEC generujący 130 KM i 120-konny i-DTEC. Oba silniki mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną lub bezstopniowym automatem. Osiągi obu wersji są bardzo zbliżone. Sprint do setki trwa około 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosi nieznacznie poniżej 200 km/h. Należy dodać, że crossover Hondy będzie oferowany jedynie z przednim napędem.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V - fotele
Jak się jeździ nową Hondą HR-V? Bardzo przyjemnie. Sprawia wrażenie naprawdę dopracowanego auta. Cała konstrukcja wydaje się bardzo zwarta, co daje sporo przyjemności podczas jazdy. Nie bez znaczenia są także jednostki napędowe o przyzwoitej mocy. Mimo prostej konstrukcji zawieszenia (kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu), właściwości jezdne pojazdu stoją na dobrym poziomie.
A jak kształtują się ceny? Za podstawowy egzemplarz tego modelu trzeba zapłacić co najmniej 77 000 zł. "Sztuka" biorąca udział w sesji zdjęciowej z wyposażeniem Executive i dieslem pod maską to wydatek 93 000 zł. Nie jest to okazja sezonu, ale i tak popyt przerasta podaż.
Nowe modele Hondy są zatem naprawdę godnymi przedstawicielami swoich segmentów. Nie mają wad poprzedników, a ich lista zalet stała się jeszcze dłuższa. Są materiałami na rynkowe przeboje, co już potwierdzają pierwsze wyniki sprzedaży.
Przeczytaj także:
Honda HR-V reinkarnacja
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)