-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
Czy warto udać się do salonu po tak hardcorową wersję Focusa, której osiągom trochę jednak brakuje do sportowych? Spędziłem z wersją ST TDCi 10 dni, postaram się więc na to pytanie rzeczowo odpowiedzieć. Zapraszam na test! Wrzesień, co rzadko się w Polsce zdarza rozpieszczał nas wyjątkowo ciepłą aurą, a druga jego połowa aż prosiła się o kolejny w ...
-
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion vs. Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG Highline
Tym razem wyjątkowo nietypowo. Dwa auta z jednej stajni. Do tego mają wspólną bazę – Golfa. Tak, zajmiemy się Sportsvanem i Alltrackiem. Oba egzemplarze są w najwyższych wersjach wyposażeniowych i z najmocniejszymi silnikami. Który z nich jest lepszy? Zapraszamy na test! Z zewnątrz… Alltrack to najmłodszy z rodziny Golfów. Na polskim rynku jest ...
-
Skoda Yeti Monte Carlo 1.8 TSI - należą się brawa
Skoda nieraz zaskoczyła już swoich klientów edycjami specjalnymi by zwiększyć sprzedaż danego modelu. To samo aktualnie spotkało Yeti i tak do dyspozycji dostaliśmy „sportową” odmianę Monte Carlo. Czy połączenie SUVa ze sportem jest potrzebne? Zapewne nie, ale dzięki temu Yeti z szarej myszki stało się ciekawym i atrakcyjnym samochodem. To oznacza ...
-
Urodziwy Lexus IS 200 T
... skrzynia jednak dobrze redukowała biegi i przeciągała przełożenia. Dlatego też auto może dawać sporo przyjemności z jazdy. Trzy tryby jazdy (Eco, Normal, Sport) wpływają na reakcję na pedał gazu, sztywność zawieszenia. Mimo tego auto i tak zestrojone jest sztywno, przez co komfort schodzi na ...
-
Hyundai i30 Turbo - za mało na rasowego hot-hatcha
... litrów minimalnego spalania w mieście i przeszło 8,5-9 litrów w trasie. Kolejny, chyba najsłabszy punkt, to układ kierowniczy. Nawet jeśli ustawimy go w tryb sport, to nadal nie będzie "mówił" bezpośrednio o tym, co dzieje się pod kołami - nie jest ani zwarty, ani twardy, ani też ...
-
Lexus GS300h Prestige - solidny i elegancki
Segment samochodów luksusowych zdominowany jest przez auta posiadające silniki wysokoprężne. Są one stosowane w większości modeli oferowanych przez europejskich producentów. Dla klientów nie wymagających typowo sportowych osiągów wybór eleganckiego pojazdu jest wielce ograniczony. Okazuje się, że alternatywy muszą szukać u japońskich producentów. ...
-
Volkswagen Scirocco R zawstydzi młodszych graczy
... zależy od kierowcy... Warto dodać, że testowany egzemplarz otrzymał zawieszenie DCC (opcja) z możliwością wyboru jednego z trzech trybów: Normal, Comfort lub Sport. Wrażenia z jazdy Scirocco jest wilkiem w wilczej skórze, co potwierdzają nie tylko walory stylistyczne, ale także właściwości jezdne. Układ kierowniczy pracujący ...
-
Genialne Subaru Levorg GT-S
... całkiem dobrze, lecz przy szybkim naciśnięciu gazu na przyspieszenie musimy chwilę poczekać. Chyba, że zmienimy tryb pracy Levorga z Intelligent na Sport. Dzięki takiemu zabiegowi maksymalny moment obrotowy jet dostępny dużo szybciej, a skrzynia trzyma silnik na wyższych obrotach. Zmiana jest zauważalna, za ...
-
Subaru Forester 2.5 XT. Po prostu cudowne
W dzisiejszych czasach pobrzękiwanie silników w sportowych autach tuszuje się dźwiękiem V8 puszczanym z głośników. SUV-y coraz częściej mają napęd jedynie na przód, a w vanach czy dużych kombi królują dychawiczne, uturbione silniki. A tu mamy, proszę państwa samochód, który ze swoim 2.5-litrowym silnikiem przeczy rozpleniającej się modzie na ...
-
Dla kogo BMW 430 Gran Coupe?
Po przygodzie z BMW 435i, któremu nadal przypisuję miano wspaniałego cruisera, przyszedł czas, żeby ostudzić rozgrzane od pedałów stopy. BMW 430d Gran Coupe z napędem na cztery koła, choć zbiera się prawie identycznie jak 435i, zapewnia zupełnie inne emocje. Na próżno w nim szukać sportu, ale czy to wada? Cóż, i tak i nie, bo ja niestety nadal nie ...
-
Skoda Superb nie rozczarowuje
... jego ustawienia po prostu nie nastrajają do szybkiej jazdy. Nie zmieniają też tego nawet tryby pracy, których jest 4 (Comfort, Normal, Sport i Indyvidual). Auto zestrojono dosyć miękko i jego głównym zadaniem jest pokonywanie kolejnych kilometrów w jak najbardziej komfortowy sposób. Czuć to od razu ...
-
Kuszące Infiniti Q50
... . Żadne drganie nie jest przenoszone na kierownicę. Zauważalna na niej jest jednak zmiana trybu jazdy. Opór jaki stawia wieniec w trybie Sport jest dużo większy niż w trybie Normal. Oczywiście oprócz wspomagania zmieniają się też ustawienia silnika i skrzyni biegów. Na marginesie dodam, że ...
-
Volvo S60 - całkiem szybka limuzyna
... , choć nie sygnowany żadną znaną marką sprzętu hi-fi, gra wystarczająco, a możliwość zmiany ustawień kolorystyki i ułożenia zegarów – od trybu komfort do sport – na pewno przypadnie do gustu gadżeciarzom. Nawigacja wyszukuje cele wystarczająco szybko i prowadzi do nich precyzyjnie. Słowem wszystko tak, jak być ...
-
Lexus NX 200 T – z gustami się nie dyskutuje?
... . Sytuację ratują trochę tryby jazdy, jakimi NX dysponuje. Niestety ich zmiana nie do końca zauważalnie zmienia charakterystykę samochodu. Jedynie opcja Sport może zaburzyć tę tezę. W niej NX staje się nieco żwawszy oraz bardziej dynamiczny, a wspomniany automat pracuje na akceptowalnym poziomie. Do ...
-
Temperamentny Seat Leon ST Cupra 280
... R. Technologia Po pierwsze, słów kilka o adaptacyjnym układzie DCC. Dzięki niemu auto prowadzi się jak… kilka rożnych aut. Tryby jazdy Comfort, Sport, Cupra, Individual różnią się od siebie nie tylko brzmieniem układu wydechowego, czułością układu kierowniczego i „czuciem drogi", ale też pracą sześciostopniowej ...
-
Volkswagen Golf R - rajdówka na życzenie
Czasy gdy kilkadziesiąt koni mechanicznych robiły z modelu auto super sportowe odeszły w zapomnienie. Teraz nie wystarczy już tylko mocniejszy silnik lub pakiet wizualny – potrzeba jeszcze rekordu toru w Nurburgringu. I tak oto w wyniku jego bicia przez różnych producentów mamy takie auto jak VW Golf R. I bardzo dobrze, że go mamy! Tylko jak ...
-
Lexus IS 200 T - ile cukru w cukrze?
... mogłaby być mniej ospała podczas wciskania kick down. Tu dodam, że ta przekładnia powstała z myślą o modelu RC-F i dzięki temu w trybie „sport” można ją naprawdę porządnie przeciągać. VSC i kontrola trakcji – możliwe pełne wyłączenie, co przypadło do gustu, szczególnie, że w pierwszej generacji system ...
-
Opel Mokka 1.6 CDTI 4x4 Cosmo nie należy do olbrzymów
Nie masz w gamie SUV-a? To znaczy, że nie ma Cię na rynku! Żaden szanujący się producent nie może sobie pozwolić na brak sportowo-użytkowego auta w ofercie. GM dość późno, bo dopiero w 2012 roku zorientowało się, że w portfolio produktowym brakuje im „prawie terenówki”. Braki nadrobili jednak bardzo szybko… Z zewnątrz… Ponieważ o gustach się nie ...
-
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T Tekna - typ niepozorny
Szybki kompakt? Pierwsze, co przychodzi na myśl to hot hatch. To jednak dość skrajna propozycja, która nie ma wiele wspólnego z komfortem jazdy. Nissan stworzył więc kompromis pomiędzy sportowcem a praktycznym przyjacielem rodziny. Poznajcie Pulsara ze 190-konnym silnikiem benzynowym! Karoseria Typ niepozorny. Tak w skrócie można zdefiniować ...
-
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 KM - jak w salonie
... wrażeń? Tak jak kanapa w salonie – nie do końca. Skoda by spróbować to zmienić wprowadziła możliwość wyboru trybu jazdy. Jedna z opcji: Sport, Normal, Eco i Indyvidual pozwala dostosować reakcję na gaz, siłę wspomagania kierownicy, obroty silnika i inne. Tak naprawdę jednak zmiany nie są ...
-
Lexus RC 200 T potulny jak baranek
To nie pomyłka; sportowe, dwudrzwiowe coupe Lexusa tylko z zewnątrz przypomina agresywnego i dynamicznego przedstawiciela klasy premium. W środku i podczas jazdy auto jest potulne jak baranek. Tak się złożyło, że ze względu na problemy techniczne z zapisanym do testu Lexusem RX, w moje ręce wpadła inna wersja Lexusa – RC. Po hybrydzie, na mój ...
-
Renault Megane 1.2 Energy TCe Bose. Bardzo dobra oferta
... dopasować do własnych potrzeb dobierając odpowiedni tryb jazdy. Eco to oczywiście uśpienie potencjału silnika i oszczędzanie paliwa. Z drugiej jednak strony mamy Sport, który wyostrza reakcję na gaz i umożliwia znacznie sprawniejszą jazdę. Poza nimi mamy do dyspozycji warianty Comfort, Neutral i Perso (ustawienia indywidualne ...
-
Mini Cooper 5d - lekkie rozterki
... jak gokart? Tak, ale… Prowadzenie to nie wszystko. Owszem, mamy trzy tryby pracy zawieszenia i reakcji skrzyni na gaz (GREEN, MID i SPORT), a samo zawieszenie już w ekologicznym trybie pracuje w zakrętach tak, że robi się bajkowo. Tylko co z tego, skoro całą zabawę psuje bezduszny ...
-
Kia Cee'd 1.0 GT Line - Koreańczycy kontraatakują
... . Kia jest stabilna w zakrętach, a jej układ kierowniczy, choć za jego progresywne wspomaganie odpowiedzialna jest elektryka (możemy ustawić jeden z trybów: Comfort, Sport i Normal - szczególnie polecam środkowy), nie rozczarowuje i, co ciekawe, sprawia wrażenie bardziej dopracowanego niż w Hyundaiu i30. Biorąc pod uwagę polski dziurawe ...
-
Mercedes GLA - piękna zabawka
... niebiańskich łukach. Zabawę psuje jednak skrzynia biegów – 7-biegowy automat ma problemy z reakcją na kick down, a zmiana poszczególnych przełożeń, nawet w trybie sport usztywniającym zawieszenie oraz skracającym czas wbicia kolejnego biegu, za każdym razem wydaje się zajmować o te kilka setnych za długo. Na ...
-
BMW 218i Active Tourer Luxury Line: van, który nie boi się zakrętów
... jeden z trzech trybów pracy, ale moim zdaniem nie warto do tego rozwiązania dopłacać. ECO PRO zabija bowiem przyjemność z jazdy, a w trybie SPORT tyłek na dziurach podskakuje jeszcze bardziej. Przez większą część testu jeździłem w trybie NORMAL. Warto jeszcze dodać, że inżynierowie z Monachium, projektując ...
-
Mercedes GLE 350 D - lepszy po zmroku
... komfortowym i bujającym samochodem. Taki stan rzecz to wielka zasługa pneumatycznego zawieszenia o trzech wysokościach prześwitu, które w zależności od wybranego trybu obniży (sport) lub podwyższy (offroad - do 100 km/h) nadwozie. Tryby wpłyną również na inne ustawienia auta jak szybkość działania skrzyni biegów, obroty ...
-
Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited, czyli komfort na 5
... inteligentnie zarządza jedną lub obiema osiami (w zależności od sytuacji). Ponadto, kierowca może skorzystać z Selec-Terrain umożliwiającego wybór trybu jazdy: Snow (śnieg), Sport (utrzymywanie auta na wyższych obrotach, szybsza reakcja na wciskanie pedału gazu), Auto (automatyczny) Sand/Mud (piach/błoto) i Rock (skały). Dzięki niemu dopasowanie ...
-
Toyota Auris Hybrid – popija benzynę przez słomkę
... do siebie można wywnioskować optymalny sposób jazdy hybrydową Toyotą: nabrać prędkości na benzynie, utrzymywać siłą prądu. Tryb Power jest odpowiednikiem Sport w innych samochodach. W Toyocie spina on silniki powodując bardziej spontaniczną reakcję na gaz, co jest dobre na drodze szybkiego ruchu. Należy ...
-
Ford Focus RS - hot hatch z fantazją
Od ponad trzech dekad gorące hatchbacki zmieniają swój charakter. Kiedyś były to czyste mechanicznie i lekkie auta o zacięciu sportowym. Dziś to niezwykle szybkie maszyny, które dorównują osiągami supersamochodom sprzed kilku lat. Często są tak dopracowane, że... aż zbyt poważne. Ford postanowił jednak wrócić do korzeni i swoją najnowszą broń ...
-
Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 4MOTION – zadowoli niejednego kierowcę
... zawieszenie, którego ustawieniami można sterować dzięki systemowi DCC. Ja korzystałem głównie z opcji Komfort – wtedy VW potrafi być dość wygodny. W opcji Sport robił się już trochę niekomfortowo, a skrzynia biegów przesadnie przeciąga biegi. Testowany egzemplarz został tak mocno doposażony, że aż głowa boli ...
-
MINI JOHN COOPER WORKS 2.0 231 KM – ciężko pracujący młokos
... silnika – dwulitrowego, a nie jakiejś 1.6-litrowej popierdówki – do uszu kierowcy dochodzi bulgot wydechu. Automatyczna skrzynia biegów w położenie „D”, ustawienia samochodu w tryb „Sport” i ruszamy. Samochód bardzo równomiernie przyspiesza od dołu i w zasadzie do odcinki nie brakuje mu pary. Biegi można zmieniać łopatkami, a skrzynia biegów, ...
-
SEAT Leon Cupra 290 - wilk w owczej skórze
W klasie kompaktowych sportowców robi się coraz ciaśniej. Niedawno do tego grona dołączyli tacy gracze, jak 308 GTi, Focus RS oraz Civic Type R, a już wkrótce zapewne poznamy debiutantów z Korei i Japonii. To oznacza, że starzy bywalcy nie mogą osiadać na laurach. SEAT postanowił więc delikatnie wzmocnić swojego topowego Leona. Karoseria Cupra, bo ...
-
Mercedes C250 Coupe - idealny na randkę
... jest niesamowicie wyglądającą, komfortową limuzyną dbającą o wygodę swoich pasażerów. Jego charakter można trochę nagiąć poprzez wybranie konkretnego trybu jazdu (od Sport przez Comfort do Eco). Tryby zmieniają pracę silnika, wspomagania układu kierowniczego i reakcję na pedał gazu, aczkolwiek różnice są raczej zauważalne ...
-
Suzuki SX4 S-Cross - groźny lecz miękki
... ” co do blachy samochodu – strasznie ją słychać, nawet podczas drobnego deszczu. Receptą na trasę poza miastem może być natomiast tryb sport, który zmienia pracę silnika i samochód zdecydowanie żwawiej reaguje na pedał gazu. W tym trybie auto spokojnie może wyprzedzać niejednego TIRa. Oczywiście ...