-
Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – powrót do korzeni SUV-ów
Ostatnie lata na rynku samochodów sportowo-użytkowych dość mocno zmieniły jego koncepcję. Zapomniane zostały takie pierwowzory jak chociażby Jeep Wagoneer czy Lada Niva. Z biegiem lat SUV-y zatraciły swój pierwotny charakter, zmierzając w kierunku aut bardziej luksusowych aniżeli terenowych. Osobiście zupełnie tego nie rozumiem. Gdzie w tym ...
-
Volkswagen Golf Sporstvan - być jak Papież
Jeszcze kilka miesięcy temu Kraków drżał przed natłokiem pielgrzymów, klęską transportową i zatrzymaniem życia miasta. Podczas ŚDM w stolicy małopolski jeździło się łatwiej niż w weekend, a jednym z takich pojazdów był szczególny Volkswagen Golf Sporstvan. A dokładnie rzecz ujmując cztery sztuki tego auta. I o dziwo żadne z nich nie było moim ...
-
Subaru Outback 2.0 Exclusive - w mieście się dusi
Dla wielu ludzi marka Subaru kojarzy się z szybkością, adrenaliną i sportem. Dla wielu Subaru mogłoby się skończyć na modelu Impreza. Mój dzień zaczął się jednak patrząc na Subaru Outback. I co ja mam z Tobą teraz zrobić? – pytałem siebie w myślach. Duże, czarne coś stoi przede mną i patrzy się na mnie swoimi reflektorami. Specjalnie nieurodziwe ...
-
Fiat Qubo 1.3 Multijet Lounge nie rozczaruje
... sekund, a prędkość maksymalna wynosi około 160 km/h. Nie są to rezultaty powalające, ale i charakter włoskiego auta nie jest nastawiony na sport. Dużo lepiej wypada jednak w dziedzinach ekonomicznych. W tym przypadku mam na myśli zużycie paliwa. Średnia z całego testu wyniosła 5,5 litra, a nie próbowałem ...
-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4MOTION Perfectline R-Style
... pneumatyczna (oczywiście za dopłatą). Z tym zawieszeniem mamy możliwość regulacji zarówno prześwitu (nawet do 300 mm), jak i sprężystości zawieszenia (Comfort, Normal i Sport). Wrażenia z jazdy Do testu otrzymaliśmy egzemplarz wyposażony w jednostkę 262-konną. Silnik V6 TDI BlueMotion jest bliski perfekcji. Kultura pracy jest taka ...
-
Renault Megane GrandCoupe dCi 110 EDC Intens
... pola, rozpoznawania znaków drogowych czy informującego o przekroczeniu prędkości. Wartym uwagi jest także system Multi-Sense umożliwiający wybranie jednego z pięciu trybów jazdy (Sport, Comfort, Eco, Neutral, Perso). Wrażenia z jazdy Jak prowadzi się Megane GrandCoupe? Przewidywalnie. Mimo silnika z przodu i napędu FWD nie ma problemów ...
-
Hyundai Tucson 1.7 CRDi Style – pozytywne zaskoczenie
... się w zmianę biegów łopatkami – tego gadżetu w Tucsonie nie ma. Jest za to przycisk o oznaczeniu DRIVE MODE, który zapala zachęcającą kontrolkę SPORT, ale nie dajcie się zwieść. Hyundai Tucson z tym silnikiem to żaden sportowiec, to raczej stateczny pojazd do pracy i na zakupy ...
-
Volvo V40 T4 by - po liftingu młotem Thora
Przez krótki czas miałem możliwość pogodzić sztukę z motoryzacją zza kierownicy pomalowanego przez Macieja Polaka specjalnego egzemplarza V40, pierwotnie w kolorze miętowym. Pod tymi osobliwymi malunkami kryje się mocny, świetnie współpracujący z kierowcą kompakt, który dzięki małym, uszlachetniającym zmianom może jeszcze dzielnie walczyć o miano ...
-
Seat Leon Cupra ST - niech moc będzie z Wami
... twarde, a w trybie Cupra utwardza zawieszenie, układ kierowniczy, zmienia przejścia DSG oraz pracę silnika. Mimo, że pomiędzy pojawia się jeszcze tryby Sport lub Indyvidual nawet pomiędzy tymi krańcowymi zmiany nie są drastyczne. Z reguły jestem przeciwnikiem takich rozwiązań, bo rzadko kiedy widać mocne ...
-
Mercedes GLC Coupe 250d - ekstrawagancki suv
Świat chwilę przekonywał się do opływowych SUVów, które miały łączyć zalety zwykłego podwyższonego nadwozia z wizualnymi atrybutami auta sportowego. I tak po X6 oraz X4 inny niemiecki producent przedstawił nam swoje wizje tego tematu. Jedną z nich – GLC Coupe, ostatnio jeździłem. Jest to mniejsze suvowe dziecko marki z gwiazdą na masce, które ...
-
SEAT Leon 1.8 TSI DSG FR - tak czy nie?
... obrotowym plus dwusprzęgłowy automat, który pracuje precyzyjnie i dość szybko wbija albo redukuje biegi współpracują ze sobą bardzo dobrze. Szczególnie w ustawieniu „sport”, które nie tylko zmienia charakterystykę pracy samej skrzyni, ale także reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Z kolei układ kierowniczy jest kopią ...
-
Mercedes A220 4matic dla młodej pary
... jeździcie sporadycznie. Powiem szczerze, że automatyczna skrzynia biegów działa różnie. Zanim się rozgrzeje, zmienia biegi godzinami, później znacząco przyśpiesza i w trybie sport+ można z niej strzelać jak z karabinu – tym bardziej, że za kierownicą łopatki tylko do tego zachęcają. Skoro już o nich mowa, szkoda ...
-
Urodziwy Fiat 500X 1.4 Multiair Cross
... system wspierający jazdę w gorszych warunkach. Nie jest tak rozbudowany jak Selec Terrain Renegade'a, ale…. Driver Mode daje kierowcy trzy tryby: Sport (przyspiesza reakcję auta na gaz i usztywnia układ kierowniczy), Normal i All Weather. Gwoli ścisłości, w ofercie Fiata jest też oczywiście 500X z napędem ...
-
Peugeot 3008 1.6 THP - wirtualny lew
... iż nawet utwardza układ kierowniczy. To jednak nie ostatnia opcja 3008. Tego miejskiego SUVa można uczynić sportowcem. Za pomocą przycisku Sport przy klawiszu hamulca ręcznego samochód zmienia się wizualnie w środku (czerwone podświetlenie, inne zegary), a także wyczula się na nasze intencje. Sześciobiegowy ...
-
Citroen C3 Shine 1.2 PureTech - maluch z charakterem
... . Producent deklaruje 4,7 l/100 km, więc dysproporcja nie jest aż taka duża. Jeśli nie jesteś fanem twardych nastaw zawieszenia i wszechobecnych przycisków 'Sport', to Citroen powinien ci odpowiadać. Jego zawieszenie jest miękko zestrojone, nie hałasuje i nie dobija na nierównościach. Jeśli chcesz zmusić C3 ...
-
Volvo V90 T6 AWD Inscritpion - być jak gwiazda rocka
... ?). A jak jest w V90? Pod względem wrażeń z jazdy – świetnie. Auto jest szybkie (6.1 s do setki), elastyczne i chętnie się rozpędza – zwłaszcza w dostępnym trybie Sport. Może tylko skrzynia nie jest najszybsza w swojej klasie, ale za to działa płynnie i gładko. Spalanie nie jest przy tym niskie ...
-
Stylowy MINI Cooper SD Clubman
... prowadzenie wspierają trzy tryby jazdy wybierane przełącznikiem u podstawy lewarka zmiany biegów. Tryb pierwszy to „gokartowa frajda z jazdy”. Tryb drugi to Sport, który w odróżnieniu do trzeciego - Eco - gorąco polecam. Wspominana już 8-stopniowa skrzynia automatyczna jest perfekcyjna. Działa szybko i precyzyjnie. Zmiany biegów są ...
-
Van lepszy od limuzyny? Test Volkswagena Sharana
... 184 KM pozwala nie tracić majątku na stacjach paliw z dynamiką jazdy. Wyprzedzanie i przyspieszanie wykonujemy bez obaw, szczególnie używając trybu prowadzenia Sport (mamy jeszcze do wyboru Normal i Comfort). Po pokonaniu pozamiejskiego dystansu pomiarowego 323 kilometrów, komputer pokładowy odnotował 6,8 l/100 km (dane fabryczne ...
-
Renault Scenic Energy TCe 130 Bose. Całkiem interesujący crossover
... nierówności i tak trzeba uznać za przyzwoite. Auto wyposażono w system umożliwiający wybór jednego z pięciu trybów jazdy: Comfort, Eco, Neutral, Perso i Sport. Dostosowuje on pracę poszczególnych podzespołów i pozwala na dobranie odpowiedniego zestawienia do panujących warunków. Z doświadczenia wiem, że najczęściej wykorzystywanymi wariantami będą ...
-
BMW X4 M40i. SUV w stylu coupe
Samochodowi sportowcy muszą być mocni, szybcy i... niscy. Tak, tak, odpowiednio położony środek ciężkości i opływowa karoseria to czynniki, które sprzyjają dynamicznej jeździe. BMW ma oczywiście w swojej gamie co najmniej kilku takich śmiałków. Oferuje również nieco inny model imponujący osiągami, jednakże o sylwetce, która nie przypomina typowych ...
-
Renault Espace Initiale Paris dCi 160 - niekoniecznie rodzinny
... . Dzięki niemu, podobnie jak w innych nowych Renault, można dowolnie zmienić tryby jazdy. Mamy do dyspozycji pięć trybów: Eco, Comfort, Neutral, Sport oraz Perso. Różnica między trybami jest wyczuwalna (rozpiska poniżej), chociaż ja perforowałbym na stałe Comfort. Pod maską prezentowanego egzemplarza pracował ...
-
Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris
... amortyzatorów o zmiennej charakterystyce. Jeśli już o zmienności mowa, to warto wspomnieć o MULTI-SENSE umożliwiającym wybór jednego z pięciu trybów jazdy (Eco, Comfort, Perso, Sport, Neutral). Poza tym, w aucie znalazły się takie systemy bezpieczeństwa, jak: kontrola martwego pola, ISOFIX, asystenci pasa ruchu, zmiany świateł na ...
-
Lexus IS 300h Black - hybryda z potencjałem
... i ich odpowiednie rozmieszczenie. Przed kierownicą z mięsistym wieńcem znalazł się natomiast zestaw analogowo-cyfrowych wskaźników. Wśród nich znajdziemy oczywiście prędkościomierz i obrotomierz (tryb Sport) lub tarczę przedstawiającą zakres wykorzystywanej mocy (tryby Normal i Eco). Całość ma dość prostą formę i nie ma problemu z odczytywaniem ...
-
Jeep Grand Cherokee SRT. Po męsku...
... na gaz z ostrych, ostre jak brzytwa. Na ulicy bez sensu, na torze… na torze całe SRT jest bez sensu! Tryb Sport zazwyczaj wystarcza. Niezależnie od trybu, skrzynia biegów (8 biegów, automatyczna, hydrokinetyczna ZF) nie daje powodów do narzekań w kwestii szybkości działania. W trybie ...
-
Odmłodzony Peugeot 208 GTi
Miejski hot hatch łączy codzienną poręczność z dobrymi osiągami i jakością prowadzenia. Na polskim rynku jest kilku mocnych przedstawicieli tego gatunku. Wśród nich znajdziemy oczywiście 208 GTi, czyli usportowionego Peugeota, który ostatnio przeszedł delikatną kurację odmładzającą. Czy francuski model zyskał dzięki niej na atrakcyjności? ...
-
Honda Civic 1,5 182 KM - to kiedy lecimy na Marsa?
... nie zmienił się litraż bagażnika. Nadal to jeden z większych pojemności w tym segmencie. W zależności od wersji może tam być 420 litrów (Sport) lub 480 litrów. Na minus można zaliczyć jedynie wysoki próg załadunkowy. Problem w tym, że Civic to jednocześnie jeden z najdroższych kompaktów ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 KM EAT6 Allure - kompakt wart grzechu
... . Za to muszę odjąć kilka punktów. Część z nich przywrócę za bardzo czytelne (gdyby nie kierownica) wskaźniki, które po włączeniu trybu sport, zmieniają kolor na czerwony. I ten obrotomierz kręcący się w przeciwnym kierunki. Fajny smaczek. Reasumując, wnętrze wygląda bardzo nowocześnie, jest przyjemnie wykończone ...
-
Mercedes-Benz E All Terrain - diabeł tkwi w szczegółach
... ani razu nie miałem wrażenia, że brakuje mi momentu obrotowego. Parametry jazdy można oczywiście regulować – do wyboru są tryby Comfort, Sport, Eco, Individual oraz All Terrain. Ten ostatni jest unikalny dla testowanej wersji. Czułość gazu wyraźnie się zmniejsza pozwalając pełzać po ...
-
Volkwagen Touran 1.8 TSI Highline R-Line - dla ciebie, dla rodziny
... albo nerwowości przy hamowaniu. Testowany egzemplarz był wyposażony w możliwość wyboru trybów jazdy. Tryb „comfort” będzie na pewno najczęściej ustawiany, ale „sport” wyostrza reakcje na gaz i dodaje rasowości dźwięku silnika. W sam raz, gdy w ostatniej chwili przypomnimy sobie o konieczności odebrania dziecka z przedszkola. Czy ...
-
Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 130 KM - kompan podróży
... . Dzięki Multi-sense, o którym już wspomniałem, samochód może być bardzo miękki lub trochę mniej. Nie nazwałbym Talismana Grandtour autem nastawionym na sport, ale dzięki systemowi czterech kół skrętnych prowadzi się bardzo pewnie. Kierując nim nie trzeba martwić się zakrętami, ponieważ 4Control czuwa ...
-
Skoda Octavia Laurin&Klement 2.0 TDI - gdzie tu rozsądek?
... wozu. Za sprawą wyboru trybu jazdy można wyostrzyć reakcje silnika na gaz oraz zaprogramować DSG na trzymanie wyższych obrotów (tryb Sport). W połączeniu z aktywnymi amortyzatorami Octavia może być albo kanapowo miękka, albo przyjemnie sztywna. W teorii brzmi to fantastycznie, ale w praktyce ustawienia nie ...
-
Mercedes GLA 220 4Matic - pierwsze wrażenie
... u konkurencji spod znaku BMW, Mini czy Volvo, więc i Mercedesowi można tu dać fory. Zwłaszcza że lekarstwem jest włączenie trybu jazdy Sport. Na szczęście mimo wszystko GLA działa w tym trybie harmonijnie i bez szarpania, więc z powodzeniem można jeździć tak co dzień, a nie tylko ...
-
Mercedes E 400 Coupe 4Matic - poświęcenie
... AMG, a za resztę pieniędzy pobaluje w Mielnie. E Coupe jest dostojne nawet gdy wciskamy gaz do maksimum. Co prawda można ustawić tryb Sport, w którym samochód zaczyna nieprzyjemnie szarpać, ale to bez sensu. Widać, że zbyt agresywne ustawienia nie licują z charakterem auta. To tak ...
-
Volkswagen Golf kombi GTD - marzenie menedżera
Będąc fanem motoryzacji a zarazem handlowcem, menedżerem, mającym jedno lub dwójkę dzieci, marzyłbym o takim samochodzie. Usportowione kompaktowe kombi nie rzucające się za mocno w oczy sąsiadom ani przechodniom, dopiero na drodze udowadniające co potrafi stanowi niemal idealny pojazd firmowy. Testowaliśmy go przez 2500 kilometrów. Volkswagen Golf ...
-
Renault Megane Grandtour Energy TCe 130 Bose
... znacznie ułatwia trafienie "w dół". Jak kilka innych Renault, prezentowany model został wyposażony w system umożliwiający wybór trybu jazdy (Eco, Neutral, Comfort, Sport, Perso). Który wydaje się najwłaściwszy? Comfort stanowiący stanowi odpowiedni kompromis pomiędzy wygodą prowadzenia a dynamiką. Eco to propozycja dla bardzo spokojnych ...