-
Elektromobilność: nowe obowiązki dla państw UE
... Wdrażającym tego instrumentu w Polsce. Ogólny budżet CEF 2 wynosi 33,7 mld. euro. Polska była jednym z większych beneficjentów tego programu w przeszłości i zapewne będzie nim również w obecnej perspektywie. Dodatkowo poszczególne państwa członkowskie UE prowadzą własne, osobne programy wsparcia budowy stacji ładowania i stacji tankowania wodoru ...
-
Dopuszczalny poziom alkoholu we krwi. UE powinna ujednolić przepisy
... Laboratories. Europejska różnorodność także w przepisach Jak obecnie wygląda sytuacja w Europie? Polska z dolnym limitem wynoszącym 0,2 promila lokuje się w grupie państw ... się skołowani i chętnie widzielibyśmy identyczne regulacje we wszystkich krajach UE. Komisja Europejska w swoim planie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego ...
-
Śmiertelne wypadki drogowe na drogach UE. Są najnowsze statystyki
... bardziej wyraźne. Poprawę odnotowały natomiast Bułgaria, Dania, Litwa, Polska i Słowenia. Szwecja i Dania pozostają najbezpieczniejszymi krajami pod względem ... co podkreśla pilną potrzebę poprawy środków bezpieczeństwa w celu ich ochrony. Kontekst W 2018 r. UE wyznaczyła sobie cel zmniejszenia o 50 % liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych – ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... logistyczne rozpoczynały wówczas współpracę z przedsiębiorstwami produkcyjnymi czy sieciami handlowymi i na wzór UE tworzyć tzw. wyspecjalizowane operatory. Obecnie przekazywanie działań transportowych firmom zewnętrznym stosuje około 80-90 proc. przedsiębiorstw, a polska branża TSL stała się drugim, co do wysokości wytwarzanego PKB, sektorem ...
-
Rekord na skalę całej UE: 40% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat
... Polska ma najwięcej zarejestrowanych samochodów w UE ...
-
Polska elektromobilność, czyli ogon UE
... Polska w tym zestawieniu plasuje się na 15 pozycji. Biorąc pod uwagę całą Europę najwięcej aut o napędzie elektrycznym nadal sprzedaje się w Norwegii (ponad 72 tysiące sztuk, +16,7% r/r). Pod względem dynamiki sprzedaży UE ... , Francja, Wielka Brytania, Austria, Belgia oraz jeden rozwijający się – Polska (22,9% r/r). Klasyczna hybryda zamiast elektryka ...
-
Polska elektromobilność nie jest gotowa na 2035 rok
... tekstu dowiesz się m.in.: Z jakich powodów Polska nie jest gotowa na wprowadzenie zakazu produkcji i sprzedaży samochodów spalinowych? Które kraje UE uchodzą za liderów ... czas mierzymy się z ryzykami geopolitycznymi wynikającymi z ataku Rosji na Ukrainę. Ponadto, polska branża motoryzacyjna w ogromnej części jest nastawiona na produkcję związaną z ...
-
Pociągi drogowe w UE nie pojadą
... głosowania, zwłaszcza, że moja inicjatywa ujednolicenia długości ładownej wyspecjalizowanych pojazdów, znalazła poparcie kolegów posłów – mówi Liberadzki. – Wkrótce polska ciężarówka transportująca pojazdy będzie mogła przekraczać granice załadowana o dwa samochody więcej. Inicjatywa prof. Liberadzkiego ujednoliciła zlepek przepisów obowiązujących ...
-
Korki na drogach? Polska na czele
... zajmowały czołowe miejsca. Za najbardziej zakorkowane miasta uznano m.in. Łódź, Kraków, Wrocław i Warszawę. Warszawa na podium najbardziej zakorkowanych stolic państw UE Podczas największego natężenia ruchu drogowego w stolicy Polski kierowcy tracili na trasie średnio 37% więcej czasu niż w godzinach swobodnego przejazdu. W praktyce ...
-
Benzyna, diesel czy LPG? Jakie paliwa dominują w Europie?
... także Wielką Brytanię. - benzyna: Polska: 52,9% samochodów osobowych Unia Europejska: 54% samochodów osobowych - diesel: Polska: 31,2% UE: 41,9% - hybryda: Polska: 0,0% UE: 0,8% - prąd elektryczny: Polska: 0,3% UE: 0,2% - LPG oraz inne paliwa gazowe: Polska: 13,9% UE: 2,8% - inne paliwa: Polska: 1,7% UE: 0,3% Polska LPG stoi Jeżeli chodzi o udział ...
-
Elektromobilność: 12 sposobów na odrobienie zaległości
... dzieli nas aż 10 lat! Jesteśmy w ogonie Europy. Gorszy wskaźnik niż Polska mają w UE jedynie 3 kraje. Na opracowanej przez Carsmile „mapie drogowej” dochodzenia do ... w UE. W związku z koniecznością przestawienia rynku UE w 100% na elektromobilność należy się też spodziewać wyrównania cen samochodów w różnych krajach europejskich. Obecnie Polska ...
-
Rejestracja nowych aut mocno w górę. A jak jest naprawdę?
... elektryków skoczyła aż o 58%). W tej grupie imponująco na tle innych państw UE wypadła Polska, ze wzrostem aż o 82%, choć liczbowo to tylko 4 tysiące nowych elektryków zarejestrowanych ... naszym kraju w I kwartale. W marcu w Unii auta elektryczne stanowiły 14% łącznych rejestracji. Polska jest jednak jeszcze daleka od tego poziomu. Spodziewam się, że ...
-
Co dzieje się na rynku motoryzacyjnym i transportowym? Branża odkrywa karty
... wobec rynków związanych z szeroko pojętą mobilnością? Paweł Piórkowski, prezes Hertz Polska: Obecną sytuację makroekonomiczną, od której zależy funkcjonowanie gospodarek, można ... aut spalinowych mogą wypełnić marki chińskie. Istnieje jeszcze jednak szansa, że UE spowolni w dłuższym okresie implementację coraz ostrzejszych norm emisji dla samochodów ...
-
Polskie drogi coraz bezpieczniejsze
... zaledwie 11 proc.). W przypadku udziału rowerzystów w ogólnej liczbie ofiar śmiertelnych wypadków, Polska (9 proc.) niewiele odbiega od unijnej średniej (8 procent). Na tle UE najlepiej wygląda statystyka dotycząca śmiertelnych ofiar - motocyklistów. O ile w UE udział motocyklistów w ogólnej liczbie śmiertelnych ofiar wypadków wynosi 15 procent, to ...
-
Kabotaż nie dla polskich przewoźników?
... Tymczasem protekcjonizm i ochrona rynków wewnętrznych w szczególności krajów założycielskich UE ukierunkowały pakiet mobilności między innymi na takie regulacje, które ... lekkiej tendencji spadkowej kabotaże są istotnym elementem działalności przewozowej przedsiębiorców. Polska jest tutaj liderem z wolumenem 16 637 mln tkm przewiezionych w ...
-
Śmiertelne wypadki drogowe kosztują nie tylko życie
... się to potocznie przyjmuje. Polska niechlubnym liderem na tle innych państw UE W statystykach wypadków drogowych w krajach Unii Europejskiej za 2020 r. Polska ze względu na liczbę ... podają w statystykach 2395 osób zmarłych w wypadkach przy ponad 118 tys. takich zdarzeń. Polska posiada podobną sumę ofiar śmiertelnych, bo 2491 przy „zaledwie” 23 ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... polska branża części motoryzacyjnych. Zjednoczone Królestwo jest drugim pod względem wielkości rynkiem motoryzacyjnym, jeżeli chodzi o liczbę zarejestrowanych pojazdów. Lwia część, bo aż 80 procent części do brytyjskich aut przyjeżdża na Wyspy z innych krajów UE ... proces przywozu i wywozu towarów z UE. Producenci i dystrybutorzy części spodziewają się ...
-
W wypadkach ginie mniej osób. Bezpieczeństwo ruchu drogowego jednak rośnie?
... wskaźnik śmiertelności odnotowano w Rumunii (93 zgony na milion mieszkańców). Średnia w UE wyniosła 44 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców. Według wstępnych danych dziewięć państw członkowskich (Dania, Niemcy, Irlandia, Cypr, Litwa, Malta, Polska, Portugalia i Szwecja) odnotowało w 2021 r. najniższą w historii liczbę śmiertelnych ofiar ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-VIII 2013
... się też przedwakacyjne prognozy Gosa – Polska po ośmiu miesiącach br. może pochwalić się lepszym wynikiem niż cała UE (+2% r/r, 191 tys. zarejestrowanych aut ... również powakacyjna mapa producentów prezentuje się w kolorze czerwonym. Zdecydowana większość z nich zakończyła w UE ten okres pod kreską: PSA Group, czyli Peugeot i Citroen (-12,3% r/r), ...
-
Europejski Urząd ds. Pracy a kierowcy
... , przy wykańczaniu wnętrz, elektryce czy hydraulice. Są również operatorami maszyn budowlanych. Polska przoduje pod kątem wysyłania swoich pracowników do innych miejsc ... wynik rozmów pomiędzy nowymi przedstawicielami Parlamentu Europejskiego oraz członkami Rady UE i Komisji UE. Ocenią oni, czy obecne propozycje trafią bezpośrednio pod głosowanie ...
-
Homologacja pojazdów i ich części - nowe zasady
... w Unii Europejskiej. Polska nowelizacja zawiera między innymi definicje świadectwa homologacji typu WE oraz krajowego świadectwa homologacji typu pojazdu, a ponadto procedury i terminy dotyczące wzajemnego uznawania w ramach UE świadectw homologacji typu pojazdów. Nowe przepisy precyzują też obowiązki państw członkowskich UE oraz producentów w tym ...
-
Niska sprzedaż nowych samochodów
... analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Prawie tak samo słabym wynikiem, piąty miesiąc zamknęła Polska (-5,8%). Zdaniem przedstawicieli Exact Systems, firmy kontrolującej jakość części motoryzacyjnych ... Grupa Volkswagen z blisko 265 tysiącami sprzedanych samochodów (-2,8% r/r). Polska na tle UE Także w Polsce nie ma powodów do optymizmu. Z danych ...
-
Sprzedaż nowych samochodów ciągle niska
... Systems, firmy kontrolującej części motoryzacyjne, nieco lepszym wynikiem może pochwalić się Polska, której spadek na tle Europy jest dużo mniejszy (146 631 aut, -0 ... trend wzrostowy. Brytyjczycy dużo częściej wymieniają swój park samochodowy niż reszta państw UE. I w odróżnieniu od Polski, Czech czy Republik Nadbałtyckich, kupują nowe auta a nie z ...
-
Kabotaż, czyli prawdziwy powód powstania pakietu mobilności?
... . Niemcy pozostają terytorium, na którym realizuje się najwięcej kabotaży w UE. To ponad dwadzieścia miliardów tonokilometrów w ostatnim czasie, czyli 46 proc rynku ... OCRK. Niepewność rodzi niepokój Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania i oczywiście Polska – te kraje dominują w Europie i przewiozły najwięcej tonokilometrów w 2017 roku. Z danych ...
-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... podjęto w tym kierunku? Czy Polska jest już na eko-drodze? Co to oznacza dla kierowców i przewoźników? Starym kontynentem rządzą diesle Zgodnie z szacunkami UE zapotrzebowanie na ... regulacje przyczyniły się do spadku ich obrotów o ok. 1/3. Niestety Polska nie wypracowała jeszcze optymalnej ścieżki legislacyjnej, która pomoże skutecznie wprowadzać ...
-
W samochody elektryczne przesiądziemy się już za 10 lat?
... Kołem napędowym elektromobilności jest m.in. coraz większa świadomość ekologiczna oraz podwyższane przez UE normy emisji spalin. Samochody elektryczne standardem już za 10 lat ... prawdopodobny jest scenariusz 10-letni – mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems Sp. z o.o. Polska nie jest gotowa na samochody elektryczne Okazuje się jednak, że rozwój ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-XI 2015
... dla europejskich salonów samochodowych okresem wzmożonej pracy. Sprzedaż osobówek w UE zanotowała wzrost o 13,7% r/r. Sytuacja w naszym kraju prezentowała się jeszcze ... %. Dobrze jest w całej Unii Europejskiej Wzrostami cieszy się jednak nie tylko Polska, ale niemal cały kontynent. W minionym miesiącu mieszkańcy Starego Kontynentu kupili ponad 1mln ...
-
Lit, kobalt i miedź. Od tego zależy elektromobilność w Polsce?
... Popularność, jaką cieszą się w naszym kraju klasyczne hybrydy, daje nam 6. pozycję w UE, co pozwala nam zostawić w tyle m.in. Holandię i Belgię. Jeżeli chodzi ... o powodzeniu elektrorewolucji, musimy zapewnić motoryzacji dostęp do odpowiedniej ilości tego surowca. Polska, jako jeden ze światowych liderów w zakresie produkcji miedzi może odegrać ...
-
Rozwój elektromobilności szansą polskiego automotive
... dostaw sektora motoryzacyjnego. Polska już jest regionalnym liderem odpowiadającym za 60% europejskiej produkcji baterii litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych i zyskuje na znaczeniu w kontekście uniezależniania się Europy od chińskiego importu. W ciągu dekady napęd elektryczny (BEV) zdominuje rynek nowych samochodów osobowych w UE i Polsce, co ...
-
Sprzedaż nowych samochodów 2013
... Polska. Nasz kraj pierwszy raz od trzech lat zanotował ponad 6% wzrost r/r (prawie 290 tys. sprzedanych aut osobowych). Miniony rok zakończyliśmy przyzwoitym wynikiem. Co prawda o takim urodzaju jak w amerykańskich i chińskich salonach nie ma mowy, jednak na tle pozostałych członków UE ... mówi Jacek Opala. 2014 r., i Polska, i Europa zakończą na ...
-
Sprzedaż nowych samochodów 2017
... dla europejskich salonów samochodowych kolejnym okresem wzmożonej pracy - wzrost sprzedaży w UE sięgnął 3,4%. Jeszcze lepiej było w Polsce, gdzie sprzedaż względem 2016 roku ... przewidywany zresztą przez Exact Systems, wzrost na poziomie 17% rdr. - Polska zanotowała wzrost rejestracji już piąty rok z rzędu przekraczając kolejny próg, wyznaczony w ...
-
Jakie ceny OC w Europie? Jak wypadamy na tle innych?
... weszliśmy w okres stabilizacji. A jak wygląda sytuacja w innych krajach Europy? Okazuje się, że polska polisa nie należy do najtańszych, ale również daleko jej od stawek, ... szkód komunikacyjnych nie są znacząco mniejsze od tych, które obserwujemy w krajach UE - zauważa Bartosz Salwiński z Mfind. Ceny OC w Europie, jakie są prognozy? Analitycy ...
-
Transport ciężki: nie ma sukcesu bez elektryfikacji?
... jako lidera sektora drogowego transportu ciężkiego UE, może być wkrótce zagrożona? Czy funkcjonujące w naszym kraju stacje ładowania są przystosowane do obsługi elektrycznych ciężarówek? Polska dysponuje największą flotą samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. Co piąta ciężarówka poruszająca się po drogach UE zarejestrowana jest w naszym kraju ...
-
Jak będzie wyglądał transport przyszłości?
... zmiany na polskim rynku pracy oraz bariery administracyjno-prawne wprowadzane w wielu państwach UE spowodowały, że nasza przewaga, oparta jeszcze do niedawna na kosztach ... merytorycznej współpracy ze Związkiem Pracodawców Transport i Logistyka Polska. Partnerami raportu są Santander Bank Polska, DAF oraz Uber. Analiza polskiej branży transportu ...
-
Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku wprowadzony
... i Bułgaria, a jedynym krajem, który głosował przeciwko porozumieniu była Polska. Polska głosowała przeciw zakazowi rejestracji nowych samochodów spalinowych po 2035 roku. ... rodzaju deklaracja polityczna, która może służyć zażegnaniu obecnego napięcia w Radzie UE. Wbrew wcześniejszym postulatom, oświadczenie Komisji Europejskiej nie jest prawnie ...