-
Flota firmowa coraz większa
... floty. Dla porównania w pozostałych krajach UE taką chęć deklaruje jedynie 19% menedżerów – mówi Paweł Racis, Dyrektor Handlowy Arval Polska. Polskie MŚP rośnie w siłę ... państwach UE taką chęć deklaruje jedynie 13%. – mówi Tomasz Bachniak, Arval Consulting & CVO Manager. Polscy przedsiębiorcy stawiają na bezpieczeństwo Polska znalazła się w czołówce ...
-
Za wcześnie na elektromobilność. Diesel wyprzedza auta elektryczne
... Polska bastionem diesla Ciekawie prezentują się dane dotyczące diesla. Okazuje się, że liczba zarejestrowanych samochodów z tym napędem wzrosła o 4,3% r/r. Podobną sytuacje odnotowano tylko w trzech państwach UE ... Europę W III kwartale 2018 r. Polska wraz ze Słowacją, Belgią i Austrią znalazła się w grupie 4 państw UE, w których sprzedaż pojazdów o ...
-
Samochody elektryczne w końcu ruszyły
... odpowiedników. Polska liderem w CEE Jak ... Polska objęła pozycję lidera, wyprzedzając Węgry. Hybrydy nadal popularne Jeśli już Polacy decydują się na auto z alternatywnym napędem, to zdecydowanie częściej wybór pada na klasyczne hybrydy. Od początku roku w Polsce zostało ich zarejestrowanych 6046 (+5,3% r/r). Taki wynik daje nam dobre 6. miejsce w UE ...
-
Pakiet mobilności: czego boją się przewoźnicy?
... przewoźników jest niestabilna. Ciężko się więc dziwić, że przy takich nastrojach polska flota nie jest rozbudowywana – komentuje Kamil Wolański. Brak pracowników równoznaczny z brakiem ... o konieczności kupienia nowego auta lub odświeżenia obecnej floty. Zwłaszcza, że obecnie w UE pracuje się już nad kolejną wersją tachografów, więc być może decyzje ...
-
Pakiet mobilności: na co powinien przygotować się polski transport?
... tutaj transport chemiczny cysternami. Polski przemysł chemiczny jest stabilny. Przewoźnicy zajmujący operacjami ADR w zdecydowanej większości pracują na zasadzie "kółek" Polska – pozostałe kraje UE – Polska. Z naszego państwa często eksportuje się takie produkty jak olej bazowy czy adblue. Import dotyczy na przykład glikoli i lateksu. Pakiet ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy 2020 rok to tylko straty?
... niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 23,7% r/r. Jeśli chodzi o główne rynki UE, największe spadki sprzedaży wystąpiły w Hiszpanii (-32,3% r/r), Włoszech (-27,9% r/r), czy ... niepokojąca tendencja – mówi Rafał Merk, Członek Zarządu PZWLP, Dyrektor Zarządzający Athlon Polska. W 2019 roku mieliśmy do czynienia ze zjawiskiem odwrotnym. Obecny trend ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2023 r.
... nowych aut w naszym kraju był zbliżony do tego odnotowanego w całej UE. Niezmiennie od wielu lat, za zdecydowaną większość sprzedanych w ... Sixt Rent a Car Polska / Eurorent Sp. z o.o. Do PZWLP należą: ALD Automotive Polska Sp. z o.o., Alphabet Polska Fleet Management Sp. z o.o., Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., Avis Budget / Jupol-Car Sp ...
-
Problemy polskich przewoźników z płacą minimalną w Niemczech
... od formuły (praca stała, oddelegowanie, użyczenie pracownika, podróż służbowa). Polska uważa, że stosowanie interpretacji opartej na zasadzie terytorialnej ... Unii Europejskiej. Polska ma poważne wątpliwości co do zgodności niemieckiej ustawy o płacy minimalnej z prawem UE. Obawy Polski podziela wiele państw członkowskich UE (m.in. Czechy, Słowacja, ...
-
Diesel kończy karierę?
... samochodów wjeżdżających do centrów miast - mówi Prezes LeasePlan Fleet Management Polska, Sławomir Wontrucki. -Administracje lokalne i rządowe najczęściej decydują się na ... w silnikach benzynowych - lecz azotanów (Nox) – wyjaśnia Prezes LeasePlan Fleet Management Polska, Sławomir Wontrucki. Mniej diesli, więcej hybryd Eksperci prognozują, że w 2030 ...
-
Pakiet mobilności: jak go interpretować, skoro nawet KE ma wątpliwości?
... pytania sformułowane przez organizację IRU. Należy również pamiętać, że poszczególne państwa członkowskie jak np. Polska czy Litwa zapowiedziały złożenie skargi na przepisy pakietu mobilności do Trybunału Sprawiedliwości UE. Czas procedowania spraw w trybunale jest zwykle długi i wyjaśnienie tych kwestii może potrwać przynajmniej kilkanaście ...
-
Coraz więcej pojazdów elektrycznych w polskich flotach samochodowych
... rozwoju floty samochodowej – mówi Robert Antczak, Dyrektor Generalny Arval Service Lease Polska. – Przedsiębiorstwa coraz rzadziej decydują się na zakup pojazdów ze środków własnych. Rośnie ... cyfrowy monitoring pozycji i stanu pojazdów. To wynik wyższy niż średnia w UE, gdzie wykorzystanie takiej technologii deklaruje 56% firm. Im większa firma, ...
-
Ceny paliw: ile km przejeżdża Europejczyk za dzienne wynagrodzenie?
... Europy Środkowo-Wschodniej. Oni także zdecydowanie najmniej zarabiają. W takim zestawieniu Polska zajmuje 9. miejsce (na 21 państw) pod względem najniższych minimalnych dziennych zarobków brutto. Ratuje nas jednak stosunkowo niska cena benzyny (5. miejsce w UE). Bułgarzy za swoje dzienne zarobki przejadą najkrótszą trasę Dysproporcje w odległości ...
-
Zmiany opłat za badania techniczne pojazdów - co nas czeka?
... samochodów terenowych 4x4 – wylicza Paulina Eliasz-Pietrusewicz, radczyni prawna z TC Kancelarii Prawnej. Jak Polska wypada na tle innych krajów UE? Ministerstwo infrastruktury dokonało porównania opłat za badania techniczne w krajach UE. Polska zajmuje 19. miejsce pod względem kosztów badań technicznych. Dla przykładu, w NIemczech badanie kosztuje ...
-
Drogi w Europie coraz bezpieczniejsze
... wynik z 2012 r. nie był tylko jednorazowym sukcesem. Z dumą patrzę na to, jak UE wkracza z powrotem na dobrą drogę do osiągnięcia celu bezpieczeństwa na drodze ... ale w których liczba ofiar śmiertelnych na drogach nadal jest znacznie wyższa niż średnia UE (Polska, Bułgaria, Chorwacja, Łotwa, Litwa i Grecja) zachęca się do podwojenia wysiłków. Warto ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2024
... wcześniej. Dane te świadczą, że odbudowuje się również rynek wtórny samochodów, zarówno w naszym kraju, jak i całej UE. Eksperci zauważają, że za import odpowiadają przede wszystkim klienci indywidualni i pozytywnym zjawiskiem w tym kontekście ... 2 lata) wynosiła na koniec czerwca 2024 roku prawie 21 tys. aut. * - bez floty Sixt Rent a Car Polska ...
-
Samochody sprowadzamy głównie z Niemiec
... lipca 2014 roku sprowadzono do Polski 450 990 samochodów używanych z UE (446 998) oraz spoza UE. W tym samym czasie w roku 2013 sprowadzono 415 349 samochodów. Oznacza to ... kilometr na długich trasach typu Wielka Brytania – Polska oraz ok. 1,45 zł za km przy trasach krótszych Niemcy - Polska. Za sprowadzenie samochodu z dalekiej północy np. z Norwegii ...
-
Gdzie opony zimowe są obowiązkowe?
... wymiany opon na zimowe, ma miejsce dużo mniej zgonów wynikających z wypadków drogowych (w przeliczeniu na milion mieszkańców). Polska cały czas notuje pod tym względem jeden z najgorszych wyników w UE. Należy pamiętać, że opony zimowe to większe bezpieczeństwo na drodze, a na tym nie warto oszczędzać.
-
Dobry rok europejskiej motoryzacji
... procent), Włoszech (+4,2 proc.) i Niemczech (+2,9 proc.). Polska również na plusie Również i Polska zanotowała drugi rok z rzędu wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych, wprawdzie nie o tak wysokiej dynamice jak w Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii, ale na tle pozostałych członków UE wypadamy nieźle. W ciągu dwunastu miesięcy ubiegłego roku ...
-
Ceny OC w Polsce: gonimy Zachód
... (dane z 2014 r.) Składki OC w Europie Zachodniej Dane Insurance Europe pokazują, że Polska pozostaje daleko w tyle do krajów Europy Zachodniej. Na mieszkańców Włoch, ... ubezpieczeń oferujący ubezpieczenie OC komunikacyjne w każdym kraju członkowskim UE oraz Norwegii i Islandii, przedstawicieli do spraw roszczeń, ustanowieniu instytucji zajmujących ...
-
Auta elektryczne w Polsce: 80% wzrostu sprzedaży to za mało?
... w 25 krajach Unii Europejskiej łącznie! Polska nr 2 w regionie CEE Pod względem łącznej liczby zarejestrowanych aut elektrycznych (akumulatorowe + plug in) Polska dobrze wypada na tle regionu ... w analogicznym okresie ubiegłego roku. Taki wolumen sprzedaży daje nam 8. miejsce wśród państw UE, za plecami Holandii i Szwecji. Udział aut hybrydowych w ...
-
PZWLP: CFM w 2018 r.
... samochodów w Polsce – mówi Grzegorz Szymański, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Generalny Arval Polska. – Imponujące wręcz tempo rozwoju rynku oraz znacząco szybszy od ... Wdrażanie nowego standardu spowodowało niemałe zamieszanie na rynku motoryzacyjnym w całej UE i w praktyce wiązało się nie tylko ze zmianami w specyfikacji (a często silnikami) w ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2021 r. Jakie wyniki?
... lepiej w porównaniu z europejskim. Sytuacja na rynku motoryzacyjnym w Polsce lepsza niż w UE W całym 2021 roku w Polsce sprzedano bowiem łącznie blisko 447 tys. nowych samochodów ... – mówi Robert Antczak, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Generalny Arval Polska. – Mimo to, wynajem długoterminowy rośnie obecnie w dość znacznym tempie i konsekwentnie ...
-
Czy polski transport drogowy jest gotowy na zieloną transformację?
... mniej pustych kilometrów to niższa emisja CO2. Warto też mieć na uwadze, że Polska, obecny lider transportu drogowego w Europie, jest na szarym końcu kontynentu, gdy mowa o ... , zwłaszcza na długich trasach. Zielona flota w praktyce Niezależnie od tego, czy wyznaczone przez UE cele uda się osiągnąć, 2035 rok będzie kresem ery flot spalinowych. Po ...
-
PZWLP: CFM w II kw. 2015
... UE firmy mogą już od dawna odliczać podatek VAT od paliwa. Bardzo dobre wyniki odnotowane przez branżę CFM w I półroczu 2015 pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość – mówi Marek Małachowski, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Zarządzający ALD Automotive Polska ...
-
Jak rozumieć oznaczenia opon?
... właśnie w trwającym do 2018 roku monitoringu rynku ogumienia. W projekcie bierze udział 14 krajów członkowskich UE (Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Estonia, Finlandia, Hiszpania, Irlandia, Niemcy, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Polska Rumunia, Szwecji) oraz Turcja.Uczestnicy wymieniają się informacjami i spostrzeżeniami odnośnie kontroli opon. Plany ...
-
Czeka cię podróż samochodem za granicę? To musisz wiedzieć
... , że na podstawie polskiego prawa jazdy możemy poruszać się po drogach UE, a także m.in. Islandii, Norwegii, Turcji, Ukrainy, Maroka i USA. Z kolei międzynarodowe prawo ... różnice dotyczą dróg ekspresowych i autostrad. Rekordzistami pod względem maksymalnej prędkości są Polska i Bułgaria, gdzie na autostradach można pędzić aż 140 km/h. W Niemczech ...
-
Gdzie nie zapłacisz za brak OC?
... członkowskich (1,22 mln euro/6,07 mln euro). Warto dodać, że wiele krajów UE ustanowiło kary dla nieubezpieczonych kierowców, które są bardziej dotkliwe niż sankcje stosowane w Polsce. ... zawieszeniu prawa jazdy lub konfiskacie pojazdu. „Na tle wielu innych państw UE, Polska jawi się jako kraj dość liberalny dla nieubezpieczonych kierowców” - ...
-
Czy wśród Polaków są chętni na auta elektryczne?
... Partnerami PSPA w tym projekcie są ABB Polska, BZ WBK Leasing oraz Volkswagen Group Polska – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. ... Polska. Ile możesz wydać na samochód elektryczny? Niemal 5 proc. wzrost zainteresowania pojazdami elektrycznymi nie przekłada się na liczbę sprzedawanych w Polsce elektryków. W pierwszym kwartale tego roku w UE ...
-
Co 12. wypadek drogowy kończy się śmiercią
... UE cechuje się wskaźnikiem śmiertelności drogowej większym niż Polska ...
-
Bezpieczeństwo ruchu drogowego: w Polsce źle na tle Europy
... Austrii. Wśród nowych państw członkowskich UE lepiej prezentuje się tylko malutka Malta - podkreśla Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. Tempo poprawy bezpieczeństwa jest zbyt wolne Obiektywna analiza sytuacji wymaga potwierdzenia, że przez poprzednie dwie dekady Polska poczyniła duże postępy w zakresie zmniejszania ...
-
Zielona Karta - ważne zmiany od 1 czerwca
... przez który będziemy przejeżdżać, bowiem nie wszędzie honorowana jest polska polisa OC. Wyjeżdżając na wakacje do krajów Unii Europejskiej nie musimy się martwić o dodatkowe dokumenty – nasze OC uznawane jest we wszystkich państwach członkowskich UE, a także w 15 innych krajach (Andorze, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze ...
-
Chińskie samochody elektryczne wypierają europejskie modele
... samochody elektryczne importowane z Chin to dobre rozwiązanie. W tym gronie znajduje się Polska, gdzie 66% zapytanych zdecydowanie lub raczej popiera takie wspieranie europejskiej branży motoryzacyjnej ... które oferują również serwis. Także planują budowę fabryk na terenie UE, aby obejść cła i zwiększyć swój udział na rynku europejskim. To wszystko ...
-
Elektromobilność. Samochody elektryczne za drogie, aby mogły być popularne?
... państwa, w większości uznali, że nie (67,6 proc.). Tymczasem, analizując instrumenty stymulujące wzrost rynku wprowadzane w poszczególnych krajach UE, z przykrością musimy stwierdzić, że tylko Polska, Estonia i Bułgaria nie wprowadziły żadnych zachęt dla kupujących – mówi Maciej Mazur z PSPA. Jak podkreśla PSPA, Ustawa o elektromobilności ...
-
Komu podziękować za kolejne podwyżki ceny paliw?
... w ubiegłym tygodniu ceny popularnej „bezołowiówki” w Polsce zwiększyły się o ponad 2 proc. (tylko w czterech krajach UE rosły szybciej) do 4,87 zł/itr. Ogólnie jednak, patrząc na średnie ceny benzyny bez podatków, Polska wypada bardzo blisko unijnej średniej, można więc powiedzieć, że ceny ustalone przez polskie ...
Tematy: ceny benzyny, ceny paliw -
Kim jest polski kierowca ciężarówki?
... pokazują badania OCRK. Ponad 34% truckerów przemierza rocznie od 100 tys. do 200 tys. km. Polska jest liderem transportu drogowego w Europie – wykonuje 17,5% całkowitej wartości tonokilometrów w UE i aż 40% kabotażu. Średnia długość delegacji kierowców z Polski wynosi siedem dni, a rekordziści w pracy spędzają nawet ...