-
Opel Astra Sedan 1,7 CDTI
... tłumieniu nierówności. Dzięki temu pasażerowie nie odczuwają za bardzo drogowych niespodzianek po tegorocznej „zimowej wiośnie”. Najciekawiej prezentuje się jednak ustawienie „Sport”, które usztywnia zawieszenie, wyostrza reakcję na gaz i utwardza układ kierowniczy. Dzięki temu na krętej drodze kierowca może mieć całkiem dużo ...
-
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Ambiente
Sportback oznacza więcej Audi w… Audi. Zwykła „Atrójka” bywa złośliwie nazywana Golfem Premium. Ten epitet zdecydowanie nie dotyczy wersji 5-drzwiowej… Karoseria U „zarania” model A3 był 3- lub 5-drzwiowym hatchbackiem o bardzo „golfowej” linii. Zbytnie podobieństwo do bestselleru z Wolfsburga nie przysparzało firmie z Ingolstadt wielu nabywców. ...
-
Lancia Delta 1,8 Turbojet 16V Sportronic Platinum
Praktycznie każdy liczący się w świecie motoryzacyjnym producent ma w swojej ofercie samochód kompaktowy. Propozycji jest więc na tyle dużo, że wybranie konkretnego modelu może trwać całe miesiące. Jeśli ktoś szuka frajdy z jazdy, bez wątpienia postawi na BMW serii 1. Osoby ceniące solidność i dyskretny prestiż zdecydują się na Audi A3. Zwolennicy ...
-
Volkswagen Cross Touran 2,0 TDI DSG
... do miana szybkich ciężarówek. 320 Nm momentu przy 1750 obrotach pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 8,9 sekundy! Cross czy może raczej Sport Touran? Zastanawia jednak fakt, dlaczego, nawet za dopłatą, do tej wersji nie można dokupić napędu na obie osie…? Cross Touran ...
-
Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort
... przedostają się odgłosy pracy zawieszenia. Na dodatkowe uznanie zasługuje możliwość zmiany wspomagania układu kierowniczego. Wybrać możemy jeden z trzech trybów: Normal, Sport lub Komfort. Auto w zakrętach wykazuje delikatną podsterowność. Jest jednak na tyle mała, że wystarczy elektronika i… rozsądek, aby się z nią uporać ...
-
BMW 520d GT
Samochody bawarskiego producenta od wielu lat słyną z dostarczania kierowcy sportowych emocji w mniejszej lub większej dawce, niezależnie od segmentów jakie reprezentują. Pokaźnych rozmiarów nadwozie w połączeniu z dwulitrowym dieslem nie brzmi jednak obiecująco przed pierwszym kontaktem z „naszym” Gran Turismo. Na cel obieram więc województwo ...
-
Audi R8 Coupe V10
W opinii fachowców to jedno z niewielu, jeżeli nie jedyne superauto, które równie dobrze czuje się na torze jak i w ruchu miejskim. A jazda nim, jest tylko niesamowitym, a nie traumatycznym przeżyciem. Przewaga dzięki technice? Audi R8 to typowy sportowy bolid. Z 10-cylindrowym, nisko umieszczonym za kierowcą silnikiem znanym z Lamborghini i ...
-
Audi SQ5
Silnik Diesla nigdy, albo prawie nigdy nie kojarzył się ze sportem. Audi z uporem, ale coraz bardziej skutecznie próbuje to zmienić. Najpierw był rewelacyjny, i dziś już kultowy 1,9 TDI. Potem, bolidy startujące w wyścigach długodystansowych z 10-cylindrowymi, podwójnie doładowanymi dieslami. Silniki wysokoprężne trafiły też, za sprawą Audi, pod ...
-
Opel Astra Sedan 1,6 Turbo Executive
... sytuacji. Przez to podczas wyprzedzania ciężarówki z naczepą należy wcisnąć prawy pedał znacznie wcześniej przed wykonaniem manewru. Sytuację poprawia nieco tryb Sport, ale wtedy silnik trzymany jest w wyższym zakresie obrotów, co oczywiście wpływa negatywnie na spalanie i warunki akustyczne. Sporym plusem jest natomiast ...
-
Peugeot 208 GTi
Połączenie dwóch skrajności jest prawie niemożliwe. Coś, co jest ostre, nie może być przecież łagodne. Równie dobrze można stwierdzić, że w świecie motoryzacji komfort nie pasuje do sportowego charakteru. To jednak tylko teoria. Praktyka rządzi się na szczęście swoimi prawami. Dobrym tego przykładem jest Peugeot 208 GTi, który właśnie trafił w ...
-
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
W świecie miejskich „sportowców” robi się coraz ciekawiej. Nie tak dawno do tego zacnego grona dołączyła Fiesta ST, a dosłownie parę chwil temu światło dzienne ujrzały Clio RS i 208 GTi. Dziś zajmiemy się jednak zawodniczką z dłuższym stażem – Alfą Romeo MiTo Quadrifoglio Verde. Czy jest ona w stanie odeprzeć ataki znacznie młodszych i ...
-
Kia Picanto 1.2 MPI XL
W Korei nosi nazwę Kia Morning. A mogłaby, Good Morning. Wygląda naprawdę sympatycznie. Całkiem żwawo się porusza. Przez kilka dni służyła nam, jako pojazd transportujący nasze, niezbyt dobudzone jeszcze ciała do pracy. I obok kawy, był to najsympatyczniejszy moment poranka… Pierwsza generacja Picanto wyjechała z salonów na przełomie 2003 i 2004 ...
-
Volvo V60 D5 Summum
... . Również średnica zawracania nie jest najgorsza - 11,3 m. Ponadto testowany egzemplarz został wyposażony w system Four-C, który umożliwia wybranie jednego z 3 trybów: Comfort, Sport lub Advenced. Ten pierwszy najlepiej pasuje do miejskiej dżungli. Pozostałe dwa wyostrzają reakcję na gaz, usztywniają zawieszenie i poprawiają pracę układu ...
-
Infiniti M30d S
... w lakierze fortepianowym. W bardzo dobrym miejscu leży również krótka dźwignia automatycznej, 7-przełożenowej skrzyni jak i pokrętło zmieniające charakter jej działania (cztery opcje: Sport, Normal, Eco i Snow). Także to, co znajduje się przed oczyma kierowcy, robi wrażenie. Naprawdę ładne dwa duże zegary – prędkościomierz i obrotomierz ...
-
Renault Clio 0.9 TCe Energy Dynamique
... standardowego koloru będziemy musieli zapłacić od 180 do 2000 zł. Kolejną ozdobą wartą dopłaty jest oklejenie dachowe dostępne w trzech wariantach – Sport, Elegant, Trendy – każdy odpowiednio 1200 zł. Nasz nowo nabyty samochód możemy też doposażyć w 16-calowe felgi – cena od 300 do 1500 ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI
... na kole kierownicy. Z opcji „Normal” korzysta się… w normalnych warunkach. Wariant „Comfort” przydaje się natomiast podczas manewrowania w zatłoczonych miejscach. Z kolei tryb „Sport” aktywuje się podczas dynamicznego pokonywania zakrętów (utwardza układ kierowniczy). Poza tym, koreańskie kombi całkiem nieźle tłumi nierówności. Za dobre efekty ...
-
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic
Po raz pierwszy w historii Audi A3 powstaje nie tylko jako hatchback i kombi (zwany Sportbackiem), ale także jako sedan. Czy zdobędzie zaufanie (i portfele) klientów? Moim zdaniem, to najbardziej sensowny model z gamy A3. Jest nieduży, ale całkiem pakowny. I znacznie bardziej prestiżowy niż pozostałe odmiany nadwoziowe. Z zewnątrz… Stylistyka A3 ...
-
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo przyciąga wzrok
... charakterystykę pracy zawieszenia do warunków drogowych, prędkości, zakrętów, czy stylu prowadzenia. Kierowca ma do wyboru układ komfortowy "Tour" lub dynamiczny "Sport". W przypadku tego drugiego, zmienia się nie tylko układ jezdny, ale także… podświetlanie wskaźników. Ogólna ocena właściwości trakcyjnych Zafiry Sports Tourer ...
-
SsangYong Rexton D20DTR 4WD AT - zaskakująco dobre auto
... . Wrażenia z jazdy Autem jeździło nam się naprawdę nieźle. Pomimo gabarytów, całkiem dobrze się prowadził. Zawieszenie, nastawione bardziej na komfort niż sport, bardzo dobrze niweluje nierówności drogi. Jedynie na krótkich wybojach, jak to w tego typu SUV-ach bywa, możemy odczuwać lekki dyskomfort. W ostrzejszych ...
-
BMW 325d - nowoczesność w klasycznej formie
BMW to marka znana z wysokiej jakości wykonania, prestiżu oraz szeregu nowinek z zakresu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Zdecydowanej większości kierowców kojarzy się jednak z modelami o sportowym charakterze, napędzanymi oczywiście na tylną oś, wyznaczającymi często standardy w poszczególnych klasach pod względem osiągów. Producent z ...
-
Dynamiczny Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style
... . Jest czytelna, przejrzysta i bardzo prosta w obsłudze. Najlepsze znajduje się jednak przed oczami kierowcy. Chodzi oczywiście o zegary, które łączą w dobrym stylu sport z prostotą – wzór do naśladowania. Fotele zostały zaprojektowane z myślą o kierowcach lubiących dynamiczną jazdę. Bardzo dobrze podpierają ciało w zakrętach i łatwo na nich ...
-
BMW 320i Efficient Dynamics Edition - ekonomiczne i dynamiczne
... nieco silnik i uczy nas wydajnego korzystania z pedału gazu. Comfort jest swego rodzaju kompromisem – jednostka jak i skrzynia biegów działają neutralnie. Z kolei Sport wyostrza pracę… wszystkiego i utrzymuje wysokie obroty. Każdy znajdzie coś dla siebie. Okiem przedsiębiorcy BMW serii 3 nie jest królem flot. I całe ...
-
Toyota Auris Touring Sports D4-D Prestige świetnie się sprzedaje
Toyota Auris należy do grupy dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów w naszym kraju. Dziś mamy do czynienia już z drugą generacją tego modelu. Dlaczego klienci tak często stawiają właśnie na japońskiego przedstawiciela segmentu C? Odpowiedź powinien dać nasz test, w którym udział bierze wersja Touring Sports z 2-litrowym dieslem pod maską. ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort dla spokojnych
... , ale lusterkami asfaltu nie dotkniecie. Ciekawostką jest układ kierowniczy, który jest mega precyzyjny, a dodatkowo posiada trzy tryby wspomagania (Comfort, Normal, Sport). W skrócie powiem tak – nawet w sportowej opcji jest ono za mocne. Przy ustawieniu Comfort kierownica chodzi tak lekko, że przy otwartym ...
-
Volvo S60 T6 AWD R-Design Summum robi wrażenie
... są twarde, niczym serca urzędników „skarbówki”. W tym przypadku jest inaczej. Zawieszenie nie jest żadnym kompromisem pomiędzy sportem a komfortem. Tu jest sport, bo auto naprawdę bezpośrednio reaguje na polecenia kierowcy i komfort, bo każda kolejna dziura to tylko kolejna dziura, a nie traumatyczne przeżycie ...
-
Ekskluzywne BMW 320d xDrive Gran Turismo
... 5,5 litra! Przypominam, że mowa o aucie ważącym 1650 kg i mierzącym ponad 4,8 metra. Pozostawiam to bez dalszego komentarza… Właściwości jezdne podkręca tryb Sport, włączany standardowym przełącznikiem na konsoli środkowej. Daje on bardziej dynamiczną konfigurację układu napędowego i jezdnego. Silnik w tym ustawieniu reaguje zdecydowanie bardziej ...
-
Jeep Wrangler Unlimited 3.6 V6 Sahara
... kupił tylko po to, by pochwalić się sąsiadowi. Za podstawową wersję trzeba zapłacić 158 400 zł (2.8 CRD 200 KM A5 Sport). Ceny prezentowanego wariantu rozpoczynają się od 173 300 zł. Jak można się było tego spodziewać, kredyt na samochody Jeepa realizowany ...
-
Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic - komfortowa limuzyna
... lżejszy (obudowa z aluminium) i wydajniejszy od poprzedniego (7G-Tronic). Mimo większej ilości biegów ma takie same rozmiary. Potrafi pracować w różnych trybach (m.in. Sport i Eco), co pozwala na dostosowanie jego charakteru do konkretnych potrzeb. Przedstawiciele marki twierdzą, że jest on w stanie przenosić nawet 1000 ...
-
Porsche Macan S Diesel dla osób z zasobnym portfelem
... . Mimo wysoko umieszczonego środka ciężkości, ani kierowca, ani pasażerowie nie odczuwają nadmiernych przechyłów nadwozia. Zmiana charakterystyki zawieszenia na komfort lub sport trwa ułamek sekundy i odbywa się poprzez naciśnięcie jednego przycisku na desce. Także strona ekonomiczna wygląda raczej kompaktowo. Porsche to zasadniczo ...
-
Volkswagen Golf R - sprinter w garniturze
Pamiętacie pierwsze hot hatche? Były lekkie, proste i mocne. Te czasy odeszły jednak w niepamięć. Dziś tego typu auta są ciężkie, skomplikowane i… znacznie mocniejsze od swoich poprzedników. To oczywiście nie oznacza, że dają mniej frajdy z jazdy. Wręcz przeciwnie! Potrafią zawstydzić wiele aut sportowych, które kosztują znacznie więcej od nich. ...
-
Oryginalny SsangYong Rodius 2.0 e-XDi E-Tronic Sapphire
... . Wrażenia z jazdy Autem jeździło nam się naprawdę nieźle. Pomimo gabarytów, całkiem dobrze się prowadził. Zawieszenie, nastawione bardziej na komfort niż sport, bardzo dobrze niweluje nierówności drogi. W ostrzejszych zakrętach podwozie pewnie trzyma auto w pionie. Oczywiście nadwozie nieco się przechyla, ale auto mierzy ...
-
Odjechany Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 V8 HEMI
... . Powód jest bardziej prozaiczny. Dzięki temu łatwiej tego potwora okiełznać. Istnieje wprawdzie możliwość regulacji charakterystyki zawieszenia, ale ustawienia Trac, Snow, Sport, Tow i Auto są raczej tylko dopełnieniem dla systemu Launch, który pomaga tym 2,5-tonowym gigantem wystrzelić z miejsca. Podobnie, jak w innych wersjach ...
-
Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR - niebanalne kombi
... koncernu. Warto zaznaczyć, że auto zostało wyposażone w system Drive Profile, pozwalający na wybór odpowiedniego trybu jazdy za pomocą przycisku. Comfort, Sport, Eco, Individual – każdy z tych wariantów wpływa na pracę układu kierowniczego, skrzyni biegów, silnika i zawieszenia. Co można zatem zarzucić temu atrakcyjnemu ...
-
Nowa gwiazda ze Stuttgartu czyli Mercedes C 220 BlueTEC
... są wyniki co najmniej doskonałe. Bardzo często auta są wygodne lub dynamiczne (czyt. dość twarde). Mercedesowi udało się zrównoważyć komfort i sport. Auto nie jest wozidłem dla niemieckich emerytów ani sportowym przecinakiem z zawieszeniem z betonu, co sugerowałby pakiet AMG. Owszem, jest bardziej twardo ...
-
Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
... utyskiwań. Dodatkowo, Tourera można opcjonalnie doposażyć w tylne amortyzatory z elektroniczną regulacją sztywności. Wtedy, do wyboru będziemy mieli trzy tryby ich pracy: Sport, Comfort i Normal. Wrażenia z jazdy Auto w trasie spisuje się bardzo dobrze. Zawieszenie świetnie pasuje do polskich dróg. Dobrze tłumi nierówności. Do ...