-
Alfa Romeo Giulia Veloce - w sam raz
... bo stres. Pod względem ilości miejsca i łatwości zajmowania pozycji w środku to auto zdecydowanie dla max 30-latka. Na plus zaliczę jednak – i oby inni ... kierownicą przechodzi na koła. Do tego zawieszenie trzyma tak, jakby zabezpieczało auto w pionie i poziomie – auto się nie wychyla w zakrętach, w zasadzie można zaryzykować stwierdzenie, że ...
-
Mazda 3
... auto segmentu C pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni zastanawia się przede wszystkim nad wyjątkowo konserwatywnym Aurisem i futurystycznym Civicem. A gdyby tak znaleźć między nimi kompromis? Wtedy pojawia się kolejny gracz - Mazda 3. Zapraszamy na test ... paliwo przy wyższych prędkościach. Dzięki opływowej sylwetce, auto nie jest narażone na duże opory ...
-
Volvo XC70 D5 AWD Summum
... odebrania Volvo XC70, którym wybrałem się na półwysep Helski. Zapraszam na test szwedzkiego modelu z mocnym dieslem pod maską! Z zewnątrz XC70 to kombi z terenowymi ... warunkach. Okiem przedsiębiorcy Testowane Volvo to praktyczne, świetnie wykonane i bardzo bezpieczne auto, którym na dodatek można zjechać z asfaltu. Udany silnik, drogie materiały i ...
-
Fiat Panda 1.3 Multijet Easy vs Volkswagen Up! 1.0 High Up!
... współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną, do której pracy nie mam żadnych zastrzeżeń. Niewielkie auto z niewielkim silnikiem musi niewiele palić – i właśnie tak jest w rzeczywistości. W ... Zużycie paliwa okazuje się jeszcze lepsze niż u konkurenta – w cyklu mieszanym auto spaliło 4,8 litra, czyli o 0,7 litra mniej. Nie jest to kolosalna różnica, ...
-
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive
... w końcu zastanowić się, gdzie umieścić rejestrację, by nie psuła harmonii stylistyki. Auto prezentuje się dynamicznie z każdej strony. Z przodu umieszczono charakterystyczny dla Alfy ... która powinna charakteryzować się kreatywnością warto rozważyć uzupełnienie floty o auto nietypowe, które podkreślać będzie wyjątkowość naszej firmy. Oferta rabatowa ...
-
Mitsubishi Outlander 2.2 DiD Intense Plus vs Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive Navi
... i doganianiem nawigacji gdzie się da (oczywiście tylko na autostradach i drogach ekspresowych), auto zadowala się średnio 6,5 l paliwa na 100 km. Wszystko za sprawą modnych ... przetłoczniami, nakładkami na progi, i ostro zachodzącym do tyłu dachem dodaje dynamizmu. Auto podobnie jak Outlander, dzięki sprytnym zabiegom stylistycznym wizualnie wydaje ...
-
Peugeot 208 GTi
... na progi, spojler, podwójna końcówka wydechu i 17-calowe felgi aluminiowe sprawiają, że auto wyróżnia się z klasą. Wnętrze A jak to wygląda od środka? Dość ... skrzyni manualnej. Czy tyle wystarczy do dynamicznej jazdy? Głupie pytanie… Auto potrafi przyspieszyć do pierwszej setki w 6,9 sekundy i rozpędzić się do 230 km/h. W wykorzystaniu ...
-
Toyota Yaris 1,33 Trend by Simple
... . Według danych katalogowych: 6,8 litra w mieście, 4,5 litra na trasie i 5,4 średnio. Nasz test w zasadzie potwierdził dane katalogowe. „Testówka” skonsumowała średnio około 6,2 litra, ... i amortyzatorach. Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie, działa bardzo precyzyjnie. Auto bez zastanowienia reaguje na ruchy kierownicą i daje poczucia kontaktu ...
-
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi
... kilogramów. Właściwości jezdne Testowanego Citana napędzał silnik wysokoprężny 109 CDI, generujący moc rzędu 90 KM. Dzięki modyfikacjom w elektronicznym module sterującym auto znacznie chętniej wchodzi na optymalne obroty dając odrobinę przyjemności z jazdy. Układ kierowniczy działa jak najbardziej poprawnie. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności ...
-
Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon
... modzie czy przemijającym trendom. Wyjątek, który pozostaje wierny tradycji ponad wszystko – Jeep Wrangler. Zapraszam na test wersji Rubicon z wysokoprężnym silnikiem 2.8 CRD pod maską! Karoseria Wyobraźcie sobie auto o niebanalnej stylistyce, dynamicznej sylwetce i atrakcyjnych detalach – Wrangler to dokładnie jego przeciwieństwo. Mimo tego design ...
-
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Quadrifoglio Verde
... zasiadający za kierownicą topowej wersji MiTo - Quadrifoglio Verde. Zapraszam na test. Z zewnątrz Cóż o tym samochodzie w zasadzie wszystko już zostało powiedziane. I nieważne, ... jadąc MiTo dojście do tego poziomu jest prawie niezauważalne. Niezauważalne ponieważ auto przyśpiesza tak odczuwalnie przyjemnie, że zamiast myśleć o zmianie biegów w głowie ...
-
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - sport czy przestrzeń?
... nasze portfele oszczędzając działanie ogrzewania, klimatyzacji, czy skrzyni biegów. Pozostałe tryby: Auto oraz Indyvidual są swoim przeciwieństwem, ponieważ albo to my dostosujemy ... koła. Naprawdę ciężko ruszyć spod świateł nie wywołując boksowania kół. Dodatkowo auto spala umiarkowane ilości paliwa – ok. 8 litrów na 100 kilometrów. Jeśli chodzi ...
-
Nissan Juke 1,6 DIG-T - żabi książę
... test Nissana Juke. Robiłem to z przekory, ponieważ ten jakby nie patrzeć hit sprzedaży nigdy nie zainteresował mnie pod ... . Niestety w Juke zmiany są niewielki. Najbardziej odpowiedni do codziennej jazdy to o dziwo tryb sport. W nim auto zachowuje się dynamicznie, a nie zużywa za wiele paliwa. Nissan Juke jeździ poprawnie, aczkolwiek jest zbyt ...
-
Lexus CT200h nie wszystkim przypadnie do gustu
... zaginął. Tak więc w kontekście Wyborów Prezydenckich 2015 może warto dołożyć do garażu auto hybrydowe. Auto, które nie dość, że dobrze wygląda, charakteryzuje się przyzwoitymi osiągami, ... około 160 tys. zł. Podsumowanie Lexus CT200h to z pewnością auto nie dla każdego. Auto, w którym innowacyjne, wręcz rewelacyjne rozwiązania przeplatają się z tymi ...
-
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi ma sporo atutów
... miała się ze średnim spalaniem. Producent przyznaje się do 4,6 litra. My, test zamknęliśmy w 4,3 litra! I to nam się bardzo podoba. Oczywiście, warunkiem ... zupełnie inaczej. Pomimo sztywniejszego (takie odniosłem wrażenie) i nieco wyższego zawieszenia, auto prowadzi się bardzo przewidywalnie. Zaryzykuję stwierdzenie, że komfortowo. Peugeotem 508 ...
-
Subaru XV 2.0i 150 KM - oryginalność gwarantowana
... benzynowa jednostka mocno pracuje by dobrze napędzać 1,5-tonowe auto. I to niestety słychać, ponieważ dźwięk przyspieszenia 196 NM ... auto za rogatkami miasta. Razem z 60-litrowym bakiem powoduje to dość częste wizyty na stacjach benzynowych. Kilka razy się na nich znalazłem, ponieważ przejechałem Subaru XV około 1300 kilometrów. To sporo jak na test ...
-
Dacia Sandero 0.9 TCe Celebration niezła jakościowo i w dobrej cenie
... z jazdy Spore wrażenie zrobiło na mnie zawieszenie II generacji Sandero. Auto jest typowym, budżetowym „jeździdłem” na polskie drogi. I w naszych, jeszcze czasem ... przynajmniej 15 kilometrów. Szkoda, bo gdyby skrzynia odpowiednio wsparła świetną, nowoczesną jednostkę, auto byłoby pewnie jeszcze oszczędniejsze, nie wspominając o dynamice. Okiem ...
-
Nissan X-trail zgubił gen indywidualności
... . Ja sam zaczynałem pisać test źle nastawiony do tego samochodu. Czy zdołał mnie do siebie przekonać? Dlaczego byłem ... według producenta upływają od startu do osiągnięcia stu kilometrów na godzinę, niesamowicie się dłużą, a auto nie daje żadnego „kopa w plecy” i subiektywnie rzecz biorąc, po prostu „nie jedzie”. Natomiast do spokojnej jazdy ...
-
Seat Leon Cupra: automat czy manual?
... nie dało się inaczej. Pogoda bowiem zdecydowanie nie dopisała – tym razem test odbył się w typowo zimowej scenerii, a najlepszą nawierzchnią, z jaką przyszło mi się zmierzyć była ... w trybie Cupra ciężko o takie wyniki. Nie po to jednak kupujemy takie auto, żeby oszczędzać benzynę, dlatego, choć mamy do czynienia z hot-hatchem, czyli samochodem dla ...
-
Renault Kadjar 1.5 dCi 110 KM - crossover na medal
... , ale symfonii dźwięków w środku samochodu nie lubię (pierwszy test tym autem i tak przełożyłem, przez co auto z września 2015 przeleciało mi w kalendarzu na luty ... drogi, na których przyjemnie buja nadwoziem, ale spokojnie daje się utrzymać auto w ryzach. Układ kierowniczy jest całkiem precyzyjny, a zawieszenie w zakrętach potrafi zaskoczyć (tak, ...
-
Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S Prestige
... oszczędniejsze od starych. A testowany Valvematic naprawdę przypadł nam do gustu. Toyota zakłada, że w idealnych warunkach auto konsumuje 6,1 litra w cyklu mieszanym, 4,9 na trasie i 8,3 w mieście. Nasz test zamknął się w 6,7 litra w cyklu mieszanym, 5,7 w ruchu pozamiejskim i 8,8 litra w cyklu miejskim. I jesteśmy z wyników zadowoleni. Szczególnie ...
-
Volvo S60 Cross Country D4 2.4 AWD Summum - ostatni Mohikanin
... spowodowało, że postanowiłem nie czekać z opisem moich wrażeń (tak, tak, pisząc ten test wyglądam przez okno, a ono jeszcze tam stoi). Lubię patrzeć na S60-tki. Są nowoczesne ... strachu o brak kontroli nad pojazdem. Nawet na zimówkach (nie wiem dlaczego auto nadal nie otrzymało letnich opon), przy temperaturze asfaltu przekraczającej 25 stopni C, S60 ...
-
Mercedes GLA - piękna zabawka
... Czego mu brakuje? Zapraszam na minitest. Pewnie zastanawiacie się dlaczego publikuję test w wersji „mini”? Już tłumaczę. Nie wynika to z mojego lenistwa, tylko bardzo ... Polakierowane w ten sposób GLA gubi jednak gdzieś swój charakter – znikają przetłoczenia, a auto staje się o wiele bardziej zwykłe niż w odcieniach szarości. Owszem, przykuwa wzrok, ...
-
Fiat Tipo Hatchback - powrót do korzeni
... zł (sedan jest o 5 tys. tańszy). Co do samego designu Tipo, to włoskie auto można uznać za ładne. Nawet w spokojnym i popularnym czerwonawym kolorze zwłaszcza dzięki świeżej ... i pełnoprawne koło zapasowe, co jest bardzo rzadkie w nowych samochodach. Bez pasażerów i bagażu auto waży niecałe 1,3 tony. To średnia waga w tym segmencie. Nie mówię o tym ...
-
Skoda Octavia Combi RS 245 - jak połączyć ogień z wodą
... zapraszam na test Skody w jednym z miliona odcieni szarości. W testowaniu samochodów Skody czuję się wyjątkowo kompetentny. Dość wspomnieć, że opisywana Octavia to dziewiąte auto ... ostro, pojeździć sportowo po zakrętach czy wyprzedzić kogoś z maksymalną redukcją. Auto objawia typowe bolączki mocnych przednionapędówek. Szybki start - dioda kontroli ...
-
Mazda CX-3 2.0 150 KM 4×4 - na przekór modzie
... duży i przy okazji dość wysoko zawieszony grill, plastikowe listwy otaczające całe auto (od zderzaka przedniego, przez nadkole, próg, kolejne nadkole aż po ... są to auta stworzone z myślą o wyczynowej jeździe, ale przypadku CX-3 jest jednak inaczej. Auto zachowuje komfort jazdy znany z większości miejskich podwyższonych aut – jest miękko i wygodnie, ...
-
Toyota Prius Prestige - bez wtyczki, ale za to na pełnym wypasie!
... Po odebraniu kluczyków do Priusa nonszalancko ruszyłem w sam środek wielkich korków. Auto było nienagrzane, a ja bawiłem się w dojeżdżanie o każde kilka centymetrów do ... z silnikiem elektrycznym, który został poddany kuracji odchudzającej (jest lżejszy, choć samo auto przytyło o 5 kilogramów). Oba te motory generują razem 122KM (o 14 KM mniej ...
-
Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - pakt z wilkami
... jedną – „pęknięcie” pomiędzy przedziałem pasażerskim a towarowym jest dyskretne i nie wygląda jakby auto miało się przełamać. Mimo że poddana liftingowi w 2016 roku ... w wielu aspektach. Środek wygląda mniej roboczo niż u konkurentów i najbardziej przypomina auto osobowe. Wnętrze wypełniają wygodne, bardzo ładnie prezentujące się fotele, na które ...
-
Renault Espace 1.8 Tce 225 KM - bierzemy misia w teczkę
... wycieczkę to dość banalny pomysł na test auta. Mimo, że to tak proste nigdy tego nie zrobiłem. Majowy weekend oraz termin ... równała się ilości KM, czyli 225 km/h. Oczywiście crossovera trudno nazwać autem sportowym, ale dzięki takiej mocy auto było bardzo dynamicznie i śmiało reagowało na pedał gazu. A należy pamiętać, że sam samochód waży 1,8 tony ...
-
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line - zwinne cacuszko
... nawet Focusa mkI po liftingu z niezmordowanym silnikiem 1.6 Zetec i wspominam to auto z rozrzewnieniem). Na test nowej Fiesty ST Line z silnikiem 1.0 EcoBoost trochę jednak czekałem. ... nowy model od poprzednika i uważam, że zmiany są na plus. Z boku auto optycznie się wydłużyło zyskując szczyptę dostojności, z tyłu pojawiły się zachodzące na klapę ...
-
Renault Kangoo Express 1.5 dCi 90 KM - silnik to za mało
... jest skromność. Do sprawnego przemieszczania się nie potrzebuje wiele paliwa – test składał się głównie z długiej trasy drogami krajowymi przez Polskę, a średnie ... wykorzystana przestrzeń. Odpuszczę Renault połacie szarego plastiku z przodu, bo to auto użytkowe. Jest tylko jedna wyjątkowo irytująca rzecz w wyglądzie Kangoo – zamaszyście narysowane ...
-
Mercedes Viano 2.2 CDI 4x4
... , ma szanse odebrać kilku klientów swoim bardziej prestiżowym braciom? Zapraszamy na test luksusowej wersji z silnikiem 2,2 CDI pod maską! Z zewnątrz Model Viano dzieli ... czynności niebezpiecznych. To oczywiście zasługa wysokiego momentu obrotowego. W praktyce, testowane auto zasługuje na czwórkę z plusem. Okiem przedsiębiorcy Mamy do czynienia z ...
-
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi Intensive vs Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline
... mimo wszystko pcha Citroena do przodu. Jednak nie oszukujmy się, jest to raczej auto na długie podróże autostradami, gdzie jedzie się głównie ze stałą prędkością, a ... koni więcej, to jednak moment obrotowy większy o 50 Nm (łącznie 320 Nm) robi różnicę. Auto przyśpiesza o wiele płynniej i przyjemniej. Udało mu się nawet zejść poniżej 10 sekund ...
-
5 najlepszych opon zimowych
... 1. miejsce w teście „ACE/TU” w rozmiarze 205/55 R16 H oraz 3. miejsce w teście „Auto Zeitung” w rozmiarze 205.55 R16 H. Charakterystyka: Efektywnie odprowadza wodę, śnieg ... typu SUV Osiągnięcia: 1. miejsce w testach „Off-Road” w rozmiarze 215/65 R16 oraz „Auto Bild Allrad” w rozmiarze 235/65 R17. Charakterystyka: Opona zimowa specjalnie do samochodów ...
-
Seat Leon 1.4 TSI 122 KM Style - stylowy, choć bez bajerów
... a licznik zatrzyma się na 200 km/h. Teoria świetnie przekłada się na rzeczywistość, ponieważ auto jest bardzo elastyczne i przyspiesza bez zadyszki, zwłaszcza do pierwszej setki. Przy ... szybkością – wszystko to, co liczy się dla prawdziwych motomaniaków i jest istotą motoryzacji. Auto nie mydli nam oczu żadnymi bajerami technicznymi, które mają za ...