-
Volkwagen Touran 1.8 TSI Highline R-Line - dla ciebie, dla rodziny
... sytuacja wyglądała zgoła inaczej. Moda na praktyczne nadwozia kwitła na tyle, że nawet zwykłe kompakty – takie jak Golf V czy Civic VII – miały nadmuchane, vanowate karoserie. Każdy szanujący się producent miał w swojej ofercie wóz dla rodziny, a sprzedaż nieustająco rosła. Obecnie na rynku ...
-
Volkswagen Golf 1.4 TSI 150KM R-line - przyprawiony ze smakiem
... golf, marketingowcy Citroena maja rację – rzadko kto wygląda w nim dobrze, o tyle, co do auta nie potrafię przyznać im racji. Golf VII generacji nie zwala z nóg, w porównaniu z poprzednią generacją nie ma rewolucji, a jedynie drobna ewolucja lub nawet ewolucyjka. Auto przez to, że ...
-
Skoda Octavia FL Scout 1.8 TSI - rodzinne kombi z terenowym charakterem
Obecna generacja Skody Octavii produkowana jest od 2012 roku, a po 4 latach przeszła zdaniem niektórych dość kontrowersyjny face lifting. Co się zmieniło i jak radzi sobie rodzinne kombi w „uterenowionej” wersji? Miałem okazję się o tym przekonać. Główną zmianą stylistyczną w stosunku do wersji przed liftem jest podzielenie reflektorów na dwie ...
-
Skoda Octavia RS 245 - rozsądnie nierozsądna
Jeśli miałbym wskazać aktualnie oferowany samochód, który najbardziej kojarzy się z rozsądkiem, to bez najmniejszych wątpliwości mój palec byłby skierowany w stronę królowej rynku - Skody Octavii. Czeska propozycja ma na tyle zróżnicowaną listę zalet, że stawiają na nią zarówno klienci indywidualni, jak i flotowi. Czy to oznacza, że próżno w niej ...
-
Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 KM - kondycja króla nadal dobra
... nadal przewodzi stadu? Pamiętam do dziś grudzień 2012 – wtedy właśnie dostałem do rąk kluczyki do pierwszej testówki. Był to Golf VII 2.0 TDI 150 KM z DSG. Nie zakochałem się w wyglądzie tego auta, ale bardzo polubiłem sposób, w jaki się prowadziło. Z czasem udało mi ...
-
Wiek samochodu a wysokość składki OC
... wariantów analizy zmieniają się tylko parametry dotyczące auta. Dla celów obliczeniowych przyjęto następujące cechy samochodów: Wariant pierwszy: czerwony Volkswagen Golf VII 1.6 TDI-CR Comfortline BMT (5 drzwi), 105 KM, rocznik 2014, zakupiony w polskim salonie, po raz pierwszy zarejestrowany w lutym 2015 r., przebieg całkowity 500 ...
-
Transport: przepisy drogowe w Hiszpanii i Gibraltarze
... ). Paragraf 20 w dokumencie „Código de Tráfico y Seguridad Vial”, akt prawny „Reglamento General de Vehículos” („Rozporządzenie ogólne o pojazdach”), Załącznik VII (dotyczący ogumienia), punkt 2. NR 1072/2009 z dnia 21 października 2009 roku Wymogi co do pojazdów określono w dokumencie zatytułowanym Vehicles (Construction, Equipment ...
-
Assistance - idealne ubezpieczenie komunikacyjne na zimę?
... assistance komunikacyjnego, które zminimalizuje uciążliwości związane z następstwami zdarzeń drogowych i awarii samochodu. Ze zrealizowanego przez Europ Assistance Polska VII Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że to właśnie assistance samochodowy jest najbardziej popularnym rodzajem assistance. Posiadanie jakichkolwiek usług assistance ...
-
Usługi assistance lepsze od sąsiada
... - wówczas wystarczy właściwie jeden telefon, aby o każdej porze dnia i nocy móc liczyć na profesjonalne wsparcie ze strony ubezpieczyciela. Jak dowodzi VII Ogólnopolskie Badanie Assistance, w przypadku awarii samochodu Polacy najczęściej zwracają się o pomoc do firmy świadczącej usługi assistance. Ten wybór wskazuje 42 ...
-
Odszkodowanie za utratę wartości handlowej pojazdu
... potwierdzały sądy powszechne. W tym kontekście można powołać się np. na wyrok Sądu Okręgowego w Białymstoku z dnia 13 lutego 2015 r. (sygn. akt VII Ga 284/14). We wspomnianym orzeczeniu sąd uznał, że: „z chwilą uszkodzenia pojazdu będącego przedmiotem leasingu finansujący nabył w stosunku do ubezpieczyciela roszczenie ...
-
Nowy Volkswagen Golf 7
17 września rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Golfa w Polsce. Klienci mogą już zamawiać w salonach jego siódmą generację. Wyjściowy model Golfa VII z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM kosztuje 59.990 zł, jest to dokładnie o 1000 zł mniej w porównaniu z ceną poprzednika. Pierwsze samochody w ...
-
Skoda Octavia III - polska premiera
Patrząc na nową generacje Octavii, trudno doprawdy uwierzyć, że to auto należy do segmentu C. We wnętrzu ma równie dużo miejsca, co Passat, a na pewno więcej, niż Audi A4. Z konkurentami w swojej klasie w zasadzie nie ma po co jej porównywać, bo to trochę jak kopanie leżących. Octavia II generacji była najlepiej sprzedającym się autem w Polsce ...
-
Volkswagen Golf Variant
Golf Variant bazuje na Golfie VII Hatchback i wykorzystuje technologie i zalety modułowej platformy podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). A to oznacza niższą masę (nawet o 105 kg), ...
-
Dalekobieżny towarowy transport drogowy – początek końca?
Rozwojowi cywilizacji w sposób immamentny towarzyszy rozwój transportu zarówno pasażerskiego jak i towarowego. Pierwszym "środkiem transportu" był sam człowiek, który prowadząc wędrowny tryb życia, przenosił swój dobytek/ upolowaną zwierzynę, czy też praktykując zbieractwo dziko rosnących roślin przynosił do obozowiska owoce swojej pracy. W ...
-
Premiera Infiniti Q60 i Q60 Project Black S
„Grand tour” – właśnie tak nazywa się bardzo popularny typ podróży z XVIII wieku, w jaką w wyruszali przedstawiciele europejskiej elity. Przemierzając tak wspaniałe miejsca jak Rzym, Wenecja, Paryż czy Wiedeń, podróżujący mieli okazję, aby poszerzać swoją wiedzę o świecie, szeroko pojętej kulturze, a także nabierać dobrych obyczajów i kształtować ...
-
Mechanicy wybrali najmniej awaryjne auta
Mechanicy wybrali najmniej awaryjne auta wśród tych, które cieszą się największą popularnością polskich kierowców. Pod lupę wzięto 50 samochodów w Polsce do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł. Analiza dowiodła, że poruszające się po polskich drogach pojazdy najczęściej mają problem z korozją i elektroniką. W ogólnej klasyfikacji najlepiej wypadły ...
-
Najmniej awaryjne auta w przedziale 20-30 tys. zł
Mechanicy wybrali najmniej awaryjne auta wśród tych, które cieszą się największą popularnością polskich kierowców. Pod lupę wzięto 50 samochodów w Polsce do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł. W segmencie od 20 do 30 tys. zł najlepiej wypadły Honda Civic VIII, Audi A6 III, Nissan Qashqai, Volkswagen Golf VI oraz Audi A3 8P. Na drugim biegunie ...
-
Najczęstsze problemy z zawieszeniem samochodu
Przy okazji stworzonego przez ProfiAuto „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” zyskaliśmy nie tylko wiedzę na temat najmniej awaryjnych modeli, ale również pewne rozeznanie co do trwałości poszczególnych elementów eksploatacyjnych, w tym zawieszenia. Na jaką ocenę zasłużyło? Ankietowani specjaliści od mechaniki samochodowej ...
-
Nowa mobilność. Jak regulować i ubezpieczać UTO?
... mogą wywrzeć na sferę ubezpieczeń. Kluczowe wnioski z raportu omówiono przy okazji panelu „Nowa miejska mobilność. Co oznacza dla ubezpieczeń?” na VII Kongresie PIU. Jak wynika z danych ONZ, do 2025 roku liczba ludności zamieszkującej miasta ma powiększyć się o niemal 10%. To potwierdza ...
-
Mechanicy ocenili układ napędowy aut. Kto wygrywa?
Przed nami odsłona kolejnej już części opracowanego przez markę ProfiAuto „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”. Tym razem pod lupę wzięto układy napędowe aut trafiających do polskich warsztatów. Średnio oceniono je na mocne 4,3 w 6 stopniowej skali i jest to najlepsza nota, jaką udało się osiągnąć wszystkim czterem z ...
-
Najmniej awaryjne auta - ranking mechaników
... BMW. Potwierdził się za to stereotyp dotyczący niezawodnych, ale drogich w naprawie modeli japońskich marek. Toyota Yaris II czy Honda Civic VII rzadko goszczą w warsztatach, ale jeśli już się tam pojawią, to ich naprawa nie będzie należała do tanich – dodaje Mariusz Maksym ...
1 2