eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autOpel Adam Glam 1,4 Ecotec

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec

2013-09-16 12:35

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Niegdyś, reklamę jednego z niezbyt potrzebnych dóbr konsumpcyjnych kończyło zbliżenie uradowanego dzieciaka wrzeszczącego „mam i ja”. Od niedawna Opel też ma w swojej ofercie małe, świetnie wyposażone i drogie autko dla konesera. Opel Adam, bo o nim mowa, zakończył właśnie tygodniowy staż w naszej redakcji…

Przeczytaj także: Uroczy Opel ADAM ROCKS 1.0 Turbo

Z zewnątrz…

Nazywam się Adam. Opel Adam. I jestem oryginalny. Tak, Adam jest właśnie z gatunku aut oryginalnych i uroczych. Nie wiem wprawdzie, czy komukolwiek potrzebnych, ale o tym zdecyduje rynek.

W oczy rzuca się przede wszystkim nietuzinkowość Adama. Może nie samej bryły, bo tu wiele wymyślić już się nie da. Ale w szczegółach. Przód auta, dzięki fajnej stylistyce sprawia wrażenie zadowolonego. Uśmiech samego grilla plus filuterne oczka reflektorów nie mogą się nie podobać. Dalej jest równie ciekawie. Dach wygląda jak kaszkiet założony daszkiem do tyłu. Do tego w wersji Glam jest pomalowany na kontrastujący kolor. W naszym przypadku, kolor wiśniowy nadwozia doskonale odcinał się od bieli dachu.

fot. mat. prasowe

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec - przód

Przód auta, dzięki fajnej stylistyce sprawia wrażenie zadowolonego.


Tył auta to kolejny designerski majstersztyk. Lekko podniesiony do góry kuper sugeruje, że Adamem można poruszać się szybko. Zupełnie odjechane okrągłe w stylu „antycznych” reflektorów lampy – przeciwmgielna i cofania – są ukłonem w stronę nostalgii. Tylne światła główne to z kolei powrót do XXI wieku. Dziwne, ale co najmniej bardzo strawne.

… i w środku

Wnętrze to kolejna wycieczka w przyszłość. No, może nie jest kosmicznie w stylu aut francuskich, ale i tak nietuzinkowo. Przede wszystkim, całość jest dobrze wykończona, stosunkowo prosta do opanowania i łatwa w obsłudze. Kiedy popatrzymy dłużej, wyraźnie widać fuzję sportu i komfortu. W autach segmentu A, nieczęsto zdarza się aby plastiki były miękkie i wielokolorowe – tu są. Owszem, za to wszystko trzeba zapłacić, ale, w porównaniu z „lifestylowym” Mini, i tak sporo mniej.

fot. mat. prasowe

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec - wnętrze

Całość jest dobrze wykończona, stosunkowo prosta do opanowania i łatwa w obsłudze.


Kabina, pod względem ilości miejsca z przodu, dystansuje niejedno auto segmentu B. W drugim rzędzie siedzeń nie jest już tak wesoło. Jest ciasno a do tego wsiadanie jest mocno utrudnione. Bagażnik Adama jest wręcz symboliczny. To ledwie 170 litrów. Dopiero po rozłożeniu tylnej kanapy powiększa się do akceptowalnych 660 litrów

fot. mat. prasowe

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec - przednie fotele

Kabina, pod względem ilości miejsca z przodu, dystansuje niejedno auto segmentu B. W drugim rzędzie siedzeń nie jest już tak wesoło.


Dwa łyki arytmetyki

Adam nie należy do wielkoludów. Wymiary typowe dla segmentu A: długość 2698 mm, szerokość 1720, wysokość 1484. Rozstaw osi to 2311, czyli nieco więcej niż w Fiacie 500. Nic więc nie tłumaczy, dlaczego auto ma tak mało miejsca na tylnej kanapie i w bagażniku. Oczywiście, w Adamie można założyć tez bagażnik dachowy. Jednak, według producenta obciążenie dachu nie może przekraczać 50 kg. A więc auto jest raczej mieszczuchem przeznaczonym do przewozu 2 osób, dziecka w foteliku i kilku niezbyt dużych siatek z zakupami. No cóż, dobre i to...

fot. mat. prasowe

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec, widok z boku

Dach wygląda jak kaszkiet założony daszkiem do tyłu.


Technologia

Opel Adam jest samochodem z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym. W zasadzie, kolejne wersje różnią się od siebie gamą silnikową jak detalami wyposażenia. A pod maski tego gadżeciarskiego auta trafiają 3 różnie silniki: 1,2 Ecotec o mocy 70 KM oraz 1,4 Ecotec w dwóch wariantach – 87 i 100 KM. Wkrótce do salonów trafi ponoć litrowy benzyniak z turbodoładowaniem. Za to producent nie przewiduje dla Adama silnika wysokoprężnego. No cóż, Adam to typowo miejskie auto, a diesle jak wiadomo, szczególnie zimą, sprawdza się raczej średnio…

fot. mat. prasowe

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec - bagażnik

Opel Adam Glam 1,4 Ecotec posiada bagażnik o pojemności 170 litrów, po rozłożeniu tylnej kanapy powiększa się do akceptowalnych 660 litrów.


My, do redakcyjnego testu otrzymaliśmy Adama w wersji Glam ze 100-konnym motorem generującym 130 Nm przy 4000 obrotach. Silnik pozwala na rozpędzenie auta do około 180 km/h i przyspieszenie 0-100 w 11,5 sek. Niezbyt imponujące, ale raz jeszcze przypominamy, że jest to auto miejskie.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: