Kia Cee`d 1,6 GDI 135 KM XL
2013-06-19 13:48
Przeczytaj także: Kia Cee`d 1.6 GDI XL
Technika
Cee`d ma identyczne wymiary jak i30. Przy 4310 mm długości, 1780 szerokości i 1470 wysokości zapewnia sporo miejsca we wnętrzu. Rozstaw osi wynoszący 2650 mm nie jest wprawdzie rekordowy, ale wykorzystano go tak dobrze, że nie tylko pasażerowie, ale i bagaż mieści się bez trudu. W przypadku Cee`da w wersji hatchback to akceptowalne 380 litrów, a po złożeniu foteli – 1380 litrów. W sumie bez rewelacji, ale i bez rozczarowań.
Testowane auto napędzał znany już z innych modeli tej marki 1,6-litrowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa – GDI. Według katalogu powinniśmy rozpędzić auto do 195 km/h. Udało się, choć nie bez trudu. Motor nie jest mistrzem ekonomii, ale jeżeli częściej ruszamy głową, niż pedałem gazu, da się wytrzymać. Według producenta auto powinno konsumować 7,8 litra w ruchu miejski, 4,7 na trasie i 5,8 średnio. Nam udało się zbliżyć do tych wartości gdyż na trasie auto paliło około 5 litrów, a średnie spalanie z testu wyniosło 6,2 litra. Niestety w mieście silnik 1,6 GDI potrafił „pociągnąć” znacznie więcej niż zakłada producent. W naszym przypadku około 9 litrów. To sporo, ale auta segmentu C z podobnym motorem, nie „katowane” ecodrivingiem, palą podobnie.
fot. mat. prasowe
Kia Cee`d 1,6 GDI 135 KM XL - tył auta
Wrażenia z jazdy
Auto prowadzi się lekko i precyzyjnie. Jakość amortyzacji także jest lepiej niż dobra. Do wnętrza auta nie dochodzą odgłosy pracy „amorów” i sprężyn. Cee`d wybiera nierówności spokojnie i bez narowów. Nawet koleiny pozostawione na naszych drogach przez ciężkie pojazdy nie są w stanie wytrącić auta z toru jazdy.
W zakręty Cee`d również wpisuje się całkiem nieźle. Nie stwierdziliśmy nadmiernych tendencji do pod- ani nadsterowności. Czyli, jest dobrze, a nawet lepiej niż dobrze.
Minus? Jeden – 135 nominalnych koni mocy nieźle wkręca się na obroty, ale tylko wtedy, kiedy mamy owych obrotów około 5 tys. Zresztą, pełna moc jest dostępna dopiero przy 6300 obrotach. Innymi słowy, charakterystyka typowa dla wolnossących motorów benzynowych.
Okiem przedsiębiorcy
Kia Cee`d to bardzo ciekawa propozycja dla biznesu. Z racji dobrego stosunku ceny do jakości czy też właściwości użytkowych, jest wprost predestynowana dla małych i średnich firm. Auto jest zdecydowanie najtańsze w swojej klasie. Cena zakupu w zależności od wersji waha się od 49,9 do 85,4 tys. złotych. Testowany egzemplarz kosztował 79 500 zł. Za te pieniądze dostajemy ładne, dobrze wyposażone, nieźle jeżdżące i nowoczesne auto.
Zakup można sfinansować poprzez KIA Finance. Możliwości jest kilka. Po pierwsze kredyt. Jest ich aż 3 rodzaje. Od 50/50 poprzez 3X33% aż po kredyty z ostatnią ratą balonową. Okres kredytowania może trwać od 6 do 48 miesięcy, a w zależności od rodzaju kredytu także wysokość wpłaty własnej: od 0% do 68%.
fot. mat. prasowe
Kia Cee`d 1,6 GDI 135 KM XL - bagażnik
W przypadku leasingu, jego długość wynosi od 24 do 60 miesięcy, a wkład własny od 0%. Kia proponuje też na wybrane modele leasing konsumencki lub coraz modniejszy wynajem długoterminowy.
Auta Kia objęte są 7-letnią gwarancją podstawową, a także 12-letnią gwarancją na perforację blach i 2-letnią na powłokę lakierniczą.
Podsumowanie
W branży motoryzacyjnej nie ma już przysłowiowych ”kelnerów”. Nikt już nie napisze o Kii, że ma dalekowschodni design, co należało odczytywać, że jest po prostu okropna. Koreańczycy dogonili motoryzacyjne potęgi. Ich auta nie dostają od produktów VW, Forda czy Opla. Są jednak od europejskiej konkurencji tańsze. A cena, jak wiadomo czyni cuda…
Przeczytaj także:
Kia Rio Sedan idealnym autem służbowym?
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Kia, Kia Cee`d, testy samochodów, samochody, auta, testy aut, nowe modele samochodów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)