eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autPeugeot 301 1,6 HDI Allure

Peugeot 301 1,6 HDI Allure

2013-05-14 13:03

Peugeot 301 1,6 HDI Allure

Peugeot 301 1,6 HDI Allure © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Kryzys jest, kryzysu nie ma. Bez znaczenia. Zawsze bowiem znajdą się klienci, którzy potrzebują taniego, maksymalnie praktycznego samochodu do codziennego użytku. No właśnie, jeszcze 15 lat temu musieli się oni zastanawiać czy Siena będzie lepsza od Lanosa… Ten komediodramat nie jest już na szczęście grany, dzięki znacznie większej i o wiele ciekawszej ofercie motoryzacyjnej. Dowodem takiego stanu rzeczy jest Peugeot 301, który ma argumenty, by zostać numerem jeden w swojej klasie.

Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style

Karoseria

Francuski sedan przede wszystkim wygląda. Nie jest to 308 z doklejonym kufrem, tylko całkowicie nowy model celujący w zupełnie innego nabywcę. Trójbryłowe nadwozie prezentuje się elegancko, dzięki czemu skutecznie ukrywa stosunkowo niską cenę. Przy projektowaniu przedniej części nadwozia zdecydowano się na nawiązanie do flagowego 508 – głównie za pośrednictwem grilla o charakterystycznym kształcie. Z tyłu dominują natomiast łagodnie narysowane lampy i kanciasta klapa bagażnika. Samochód został stworzony z myślą o krajach rozwijających się, jednak można przypuszczać, iż udana stylistyka pozwoli na znalezienie „kilku” klientów także w bogatszych zakątkach Europy.

fot. mat. prasowe

Peugeot 301 1,6 HDI Allure - przód auta

Trójbryłowe nadwozie prezentuje się elegancko. Przy projektowaniu przedniej części nadwozia zdecydowano się na nawiązanie do flagowego 508 – głównie za pośrednictwem grilla o charakterystycznym kształcie.


Wnętrze

Największą zaletą 301 jest kabina. Do testu otrzymałem wersję z białą tapicerką Oline Lama, która przyjemnie rozjaśnia całe wnętrze. Niecodziennym rozwiązaniem są natomiast obicia drzwi pozostawione również w białej tonacji. Trzeba przyznać, że wygląda to całkiem dobrze. Kokpit został wykonany z twardych materiałów, ale do ich spasowania nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Konsola centralna jest prosta w obsłudze i na pewno nikt nie będzie skazany na wertowanie instrukcji. Warto zaznaczyć, że wszystko wygląda tu naprawdę nowocześnie. Ciekawym patentem jest panel klimatyzacji „ze sterowaniem elektronicznym”. Do złudzenia przypomina klimatyzację automatyczną, ale jest to skutecznie zamaskowany „manual”. Wygląda to 10 000 razy lepiej od tych beznadziejnych, paskudnych pokręteł, które pamiętają PRL. Oby każdy producent zaadoptował ten pomysł do swoich aut!

Przednie fotele mają odpowiednią wielkość, ale przydałoby się nieco lepsze trzymanie boczne. Są jednak wygodne i sprawdzają się w dalekich podróżach. Mają również duży zakres regulacji pozwalający na dobranie odpowiedniej pozycji. Najwięcej dzieje się jednak na tylnej kanapie. Ilość wolnej przestrzeni nie tylko bije na głowę Skodę Rapid (czyli główną konkurentkę), ale także wyżej plasowanego Opla Astrę w wersji sedan. Ma w tym udział rozstaw osi wynoszący pokaźne 2 652 mm. Na pochwałę zasługuje również bagażnik – zmieści on 506 litrów różności, ale trzeba pamiętać o wnikających do środka zawiasach. No cóż, gdzieś musiały się ujawnić oszczędności!

fot. mat. prasowe

Peugeot 301 1,6 HDI Allure - wnętrze

Największą zaletą 301 jest kabina. Niecodziennym rozwiązaniem są natomiast obicia drzwi pozostawione również w białej tonacji. Trzeba przyznać, że wygląda to całkiem dobrze. Kokpit został wykonany z twardych materiałów, ale do ich spasowania nie można mieć żadnych zastrzeżeń.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: