Skoda Octavia II Combi 1.8 TSI DSG Elegance
2012-09-21 12:42
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia II Combi - silnik
Udany zestaw
Pod maską testowanej Octavii znalazł się silnik 1,8 TSI o mocy 160 KM współpracujący z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową. Ten duet wyróżnia się bardzo dobrą kulturą pracy w każdym zakresie obrotów. Niewątpliwą zaletą są również osiągi. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po 7,9 sekundy! Również prędkość maksymalna wynosząca 222 km/h jest bardzo dobrym rezultatem. Producent obiecuje minimalne spalanie na poziomie 5,4 litra. Doskonale wiemy, że dane podane na papierze często mijają się z prawdą. Postanowiliśmy jednak sprawdzić jak jest w przypadku kompaktowej „Czeszki”. Trasa Warszawa – Katowice (289 km). Masując pedał gazu udało się nam zejść do 5,6 litra. To niewiarygodne, biorąc pod uwagi możliwości tego silnika. W mieście tak kolorowo już nie było. Komputer pokładowy pokazywał 9,5 litra, czyli średnie spalanie wynosi 7,5 litra. Wynik w pełni zadowalający.
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia II Combi - konsola
Podczas jazdy
W mieście niewątpliwą zaletą w przypadku aut o nadwoziu kombi są czujniki parkowania, w które, rzecz jasna, testowana Skoda była wyposażona. Ważnym aspektem była również dobra widoczność na wszystkie strony, ze względu na sporą powierzchnię przeszkloną i pokaźnych rozmiarów lusterka. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w duże felgi, dlatego obawiałem się nieco polskich dziur. Na szczęście zawieszenie skutecznie tłumi wszelkiego rodzaju ubytki w drodze i tylko podczas pokonywania bardzo głębokich nierówności słychać jego ciężką pracę. Octavia ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy umożliwiający dobre wyczucie pojazdu. Pracuje on z przyjemnym, dla kierowcy o sportowym zacięciu, oporem. Konstrukcja podwozia czeskiego auta ma już swoje lata, jednakże wciąż daje sporo frajdy z jazdy. Jedynie ostre zakręty pokonywane z wyższą prędkością ujawniają podsterowność Skody. W trasie można docenić bardzo dobre wyciszenie auta. Nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu dźwięk silnika nie dostaje się do kabiny. Moc, jaką generuje benzynowy silnik jest wystarczająca w każdej sytuacji. Przekładnia DSG znacznie zwiększa komfort podróżowania, sprawiając, że wyprzedzanie staje się przyjemnością. Pod względem napędu nie można mieć naprawdę żadnych zastrzeżeń.
Okiem przedsiębiorcy
Testowany egzemplarz z kompletnym wyposażeniem kosztuje 123 730 zł. To niewątpliwe dużo, aczkolwiek mocniejsza o 40 KM odmiana RS to wydatek większy o 15 tysięcy. W tym zestawie nie będzie nigdy najpopularniejszym autem flotowym, jednakże kadra managerska powinna być z tego samochodu bardzo zadowolona. Warunki gwarancyjne czeskiego producenta są typowe dla europejskich marek – podstawa to 2 lata, ochrona powłoki lakierniczej to 3 lata, a gwarancja na perforację nadwozia trwa 12 lat. Skoda ma również ofertę dla klientów zainteresowanych flotą. Zwano ją „2+1” – polega ona na powiększeniu ochrony gwarancyjnej o 12 miesięcy bądź do osiągnięcia 150 000 km przebiegu. Na tym jednak możliwości finansowania się nie kończą. W programie widnieje również leasing operacyjny, który zostaje dostosowany indywidualnie do klienta. Istnieje także możliwość wynajmu długoterminowego obejmującego praktycznie wszystko (ubezpieczenie, Assistance 24h (plus samochód zastępczy), serwis ogumienia, zarządzanie kartami paliwowymi, Centrum Techniczne oraz doradztwo flotowe).
Podsumowanie
Skoda Octavia 1,8 TSI DSG to propozycja dla wszystkich tych, którzy chcą posiadać praktyczne auto pozwalające na dynamiczną jazdę. Potrafi być oszczędna, szybka i pakowna, co czyni z niej auto wręcz uniwersalne. Choć cena nie jest niska, warto poważniej rozważyć zakup tego modelu.
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia II Combi - dane techniczne
Przeczytaj także:
Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition to rozsądny wybór
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)