Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - crossovery nie muszą być takie złe
2016-06-30 00:41
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to rozsądny wybór
Z zewnątrz HR-V wygląda tak, jakby została złożona z dwóch zupełnie różnych samochodów. Wszystko za sprawą klamki tylnych drzwi ukrytej w słupku oraz garbatego zakończenia tylnej części karoserii - wymaga to przyzwyczajenia, a po pewnym czasie zaczyna się nawet podobać. Przód HR-V mocno nawiązuje do tego znanego z większej CR-V. Tył to już kompletnie coś nowego. Duże, rozlane na boki światła oraz mocno przetłoczona łukiem spora klapa dodają dynamizmu sylwetce. Tym bardziej, że ostrym przetłoczeniem został udekorowany również bok. Bryła na pewno spodoba się kierowcom młodym, aktywnie żyjącym w wielkim mieście, ale o wiele fajniej robi się w środku HR-V!Patrząc na deskę rozdzielczą z perspektywy oczu kierowcy, można pomylić niewielkiego crossovera z autem sportowym. Szeroki tunel środkowy, panel z dwoma dotykowymi ekranami (sic!) skierowany w stronę najważniejszej osoby w aucie, a za nieźle leżącą w rękach kierownicą (szkoda, że niemiłą w dotyku), bardzo czytelne zegary - to się musi podobać. Jednak Honda HR-V najbardziej przekonała mnie świetnie ułożonym i rewelacyjnie zmieniającym biegi lewarkiem - jest krótki, pracuje sztywno i bardzo precyzyjnie. Jak marzenie! Ktoś, kto wybierze to auto ze skrzynią automatyczną bezstopniową musi bardzo nie lubić jeździć samochodem.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - tył
Wróćmy jednak do ekranów. Po co? Dlaczego? Nie rozumiem. Jak jeszcze jestem w stanie wybaczyć dotykową obsługę multimediów, tak ekran wentylacji (jak to brzmi) w aucie to już gruba przesada. Ok, nawet ładnie wygląda, ale zastanawiam się czy aby wszelkie komisje dbające o bezpieczeństwo w aucie nie powinny zrobić testów tego rozwiązania w czasie jazdy. Przypuśćmy, że jedziemy 90 km/h. Ile setek metrów przebędziemy nie patrząc na drogę przed nami, bo zamiast przekręcić pokrętłem, musimy trafić palcem w niewielki przycisk z czerwoną lub niebieską strzałeczką? Na pewno za dużo. Użytkowanie klimatyzacji powinno odbywać się w tym aucie tylko w czasie postoju. Na szczęście chłodzenie jest bardzo wydajne, także za sprawą pociągłego wywietrznika umieszczonego nad schowkiem. Wygląda bardzo oryginalnie i smacznie.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - z tyłu
Materiały, których użyto do wykończenia wnętrza są miejscami miękkie i dobrze je spasowano. Na plus zaliczę też ilość miejsca wewnątrz oraz szeroko otwierające się drzwi zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Nawet otyli ludzie spokojnie zmieszczą się do tego - bądź co bądź - niewielkiego crossovera. Wystarczający jest również 470-litrowy bagażnik z bardzo dużym otworem załadunku i nisko zawieszoną podłogą. Z punktu widzenia użyteczności na co dzień, HR-V zadowoli większość rodzin 2+2.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - przód
oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)