Audi A4 Limousine 2.0 TFSI ultra S tronic
2016-05-12 00:40
Przeczytaj także: Wszechstronne Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI S tronic
Wrażenia z jazdy
Podróż tym Audi to czysta przyjemność. I po raz pierwszy przy A4 mogę napisać, że owa przyjemność jest nie tylko z przodu, ale też na kanapie. Kierowca jest oczywiście dopieszczony maksymalnie, ale i pasażerowie z tyłu nie mają na co narzekać. Szczególnie słowa uznania za system audio. W testowym modelu nie był to ten najdroższy, a jednak bliski ideału. A więc perfekcja? Hmmm, w zasadzie tak. I mogę bez naciągania faktów tak właśnie ten model skonstatować. A, i to muszę też podkreślić ze względu na „wzgląd”: nie jestem fanatykiem ani nawet fanem aut z Ingolstadt.
fot. mat. prasowe
Audi A4 Limousine 2.0 TFSI ultra S tronic - tył
O silniku już napisaliśmy. Teraz o tym, co łączy go z kołami. W ujarzmieniu adekwatnej do masy auta mocy silnika pomaga dwusprzęgłowa, 7-przełożeniowa skrzynia S tronic. To taki DSG, tyle że w wykonaniu Audi. I jest jeszcze szybszy i precyzyjniejszy. Auto bez ociągania zmienia biegi w dół i w górę. Nawet na wyższych przełożeniach radzi sobie idealnie. Fakt, 190 KM to sporo, ale czym byłaby owa moc, gdyby nie skrzynia…
Układ kierowniczy jest, nie zawaham się użyć tego sformułowania, sportowo bezpośredni. A4 bezzwłocznie reaguje na ruchy kierownicą. Bezbłędnie wpisuje się w zakręty. W trybie miejskim, zapewnia dobry komfort jazdy. Prowadzenie ułatwia system Drive Select. Z jego pomocą możemy zmienić charakter pracy zawieszenia i układu kierowniczego na bardziej lub mniej łagodny albo zgoła dynamiczy. Kierowca ma do wyboru jeden z pięciu trybów jazdy: Comfort, Auto, Dynamic, Individual lub Efficiency.
fot. mat. prasowe
Audi A4 Limousine 2.0 TFSI ultra S tronic - przód
Okiem przedsiębiorcy
Audi to motoryzacyjna ekstraklasa. A cena, ekstra kasa. Najtańsze auto z silnikiem benzynowym kosztuje od 131 500 zł do około 189 tysięcy za najdroższego diesla z napędem quattro i skrzynią S tronic bez dodatków. Model testowy, wyposażony „górnopółkowo” wyceniono na… 235 tysięcy. Tak, cena okazyjną nie jest, ale za prawie ćwierć miliona dostajemy naprawdę fajne auto z doskonałym, dynamicznym silnikiem. A co, jeżeli nie dysponujemy gotówką? Nie ma problemu! Zakup Audi A4 jest możliwy w kilku rozwiązaniach finansowych realizowanych przez Audi Financial Services.
Dla przedsiębiorców przygotowano Audi Perfect Lease (opłata wstępna od 0 do 30% wartości auta, okres leasingu 24-36 miesięcy i na koniec zwrot lub wykup pojazdu, limit 30 000 km rocznie) oraz Audi Classic Leasing (opłata wstępna od 10 do 45%, okres leasing 24, 36, 48 lub 80 miesięcy i wartość końcowa od 1 do 25% wartości auta, limit 30 000 km rocznie). Osoby zainteresowane kredytem mogą natomiast wybrać Audi Perfect Credit (wkład własny od 0 do 30% wartości auta, prowizja bankowa 0%, okres kredytowania 36-48 miesięcy, limit 30 000 km rocznie, a na koniec zwrot lub spłata pojazdu - jednorazowa albo ratalna), a także Audi Classic Credit (wkład własny od 0%, okres kredytowania od 12 do 84 miesięcy, prowizja bankowa 0%, limit 30 000 km rocznie).
Podsumowanie
Tym razem A4 jest prawdziwym przedsionkiem luksusu. Audi zastosowało w najbardziej wolumenowym modelu ze swojej „stajni” bardzo wiele rozwiązań dostępnych dotąd od modelu A6. Owszem, cena jest zbliżona do większych modeli marki, ale kto kupuje „gołe” limuzyny? Raczej nikt. A wypasione A4 jest dyskretniejsze i mniej wkurza sąsiadów. I choćby dlatego warto…
Przeczytaj także:
Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)