eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autUrodziwe Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD

Urodziwe Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD

2015-05-20 14:36

Przeczytaj także: Perfekcyjne Infiniti Q50


Technologia


To, co jest w aucie najbardziej innowacyjne, to kierownica, której z przednimi kołami nie łączy tradycyjna kolumna, tylko elektronika. System steer-by-wire (system bezpośredniego kierowania) polega na przesyłaniu drogą elektroniczną danych na temat ruchów kierownicą na przednie koła, gdzie bardzo czuły siłownik napędza przekładnie. W samochodach z bezpośrednim kierowaniem adaptacyjnym reakcja na ruch kierownicą jest szybsza. Drugim atutem systemu jest wyeliminowanie wibracji odczuwanych zwykle na kierownicy. System bezpośredniego kierowania adaptacyjnego umożliwia ustawienie parametrów jazdy wedle życzeń i potrzeb. Kierowca wprowadza je oczywiście na 7-calowym ekranie dotykowym.

Wspomaga go też aktywny asystent toru jazdy (ALC − Active Lane Control), który jest najbardziej skutecznym i zaawansowanym ze względu na to, że do utrzymania samochodu na oznakowanym pasie wykorzystuje układ kierowniczy. Najnowszym elementem jest system ostrzegania przewidujący kolizję z przodu – Forward Collision Warning, kolejna pionierska technologia Infiniti. System analizuje nie tylko prędkość i odległość do auta bezpośrednio przed Infiniti, ale również samochodu go poprzedzającego.

fot. mat. prasowe

Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD - widok z boku

Z profilu w oczy rzucają się potężne, 5-ramienne i dwukolorowe 19-calowe felgi.


Inne systemy dostępne w Q50 to inteligentne wspomaganie hamowania (Intelligent Brake Assist Plus), system zwiększania stabilizacji poprzecznej (Lateral Stability Enhancement), aktywna kontrola trakcji (ATC − Active Trace Control), układ zapobiegania kolizjom z tyłu (Back-up Collision Intervention, dostępny tylko w wersjach z przekładnią automatyczną), asystent świateł drogowych (High-Beam Assistant) oraz ułatwiająca parkowanie panoramiczna kamera 360° (AVM − Around View Monitor) teraz z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection). Wśród systemów bezpieczeństwa są też oczywiście znane już z innych modeli Infiniti: inteligentny tempomat (ICC − Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, wspomaganie kontroli dystansu (DCA − Distance Control Assist), systemy eliminacji martwego pola (BSI − Blind Spot Intervention™) i ostrzegania przed martwym polem (Blind Spot Warning) oraz system ostrzegania przed kolizją z przodu (Forward Collision Avoidance Assist).

fot. mat. prasowe

Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD - przód

Auto kosztuje w zależności od wersji od 158 tys. do 202 tys. złotych. Oczywiście bez dodatków.


Wrażenia z jazdy


Tym razem do testu otrzymaliśmy auto z dwulitrową, doładowaną jednostką benzynową. Jest to silnik pochodzący z Mercedesa. Trzeba jednak przyznać, że Japończycy wprowadzili do niego kilka mechanicznych poprawek. Motor generuje 211 KM i 350 Nm. już od 1250 do 3500 obrotów. Dzięki takiej charakterystyce, Q50 jest bardzo dynamiczne. Pierwszą „setkę” osiąga w 7,2 sekundy i daje się rozpędzić do 245 km/h. O tak, to warto podkreślić. Z tym silnikiem testowane Infiniti bardzo chętnie przyspiesza, a mocy w zasadzie nigdy nie brakuje. Wyprzedzanie kolumny TIR-ów nie przysparza żadnych kłopotów. Praca jednostki napędowej, nawet pod obciążeniem, jest nie tylko cicha i przyjemna dla ucha, ale też wprost jedwabista.

fot. mat. prasowe

Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD - silnik

Pierwszą „setkę” osiąga w 7,2 sekundy i daje się rozpędzić do 245 km/h.


Za przeniesienie mocy na tylne koła odpowiada 7-biegowa przekładnia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń. Do jej pracy nie można się przyczepić choć nie jest to dwusprzęgłowa konstrukcja. W aucie zastosowano bowiem starszy automat z systemami adaptacyjnej kontroli przełożeń (Adaptive Shift Control), redukcji biegów (Downshift Rev Matching) i trybem manualnym, pozwalającym na zmianę łopatkami.

Q50 2.0 Turbo nie jest wbrew pozorom paliwożercą. W mieście samochód spalał około 9,2 l/100 km. W trasie nawet poniżej 7 litrów. Średnio w teście auto konsumowało 7,6 l/100 km. Są to parametry bardziej niż godne szybkiego sedana klasy premium. Warto także dodać, że ten model Infiniti prowadzi się perfekcyjnie. Zapewne dzięki nowemu podwoziu, opracowanemu specjalnie dla tego niego. Zawieszenie dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu zapewnia pewność i precyzję prowadzenia Właściwości trakcyjne poprawia bardziej sztywna konstrukcja nadwozia i relatywnie niska masa pojazdu.
Przeczytaj także: Kuszące Infiniti Q50 Kuszące Infiniti Q50

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: