eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneFiat 500X już (nie)dostępny

Fiat 500X już (nie)dostępny

2015-05-12 15:12

Fiat 500X już (nie)dostępny

Fiat 500X - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Fiat, a właściwie Fiat Chrysler Automobiles (FCA) rozwija gamę „pięćsetki”. Któż mógł przypuszczać, że stworzony na fali mody na swoiste powroty do historii motoryzacji Fiat 500 nie tylko stanie się superhitem sprzedaży i to na kilku kontynentach, ale będzie wręcz protoplastą całej rodziny aut…? Najpierw była nasza tyska „piećsetka”. Potem 500L, następnie Trekking. Od niedawna „na salonach” bryluje Fiat 500X.

Przeczytaj także: Nowy Fiat 500X w dwóch wersjach

Nie, X to nie jest wersja rozwojowa „małej” pięćsetki, ani nawet „elki” czy Trekkinga. To raczej dopełnienie gamy modelowej. Przy okazji, FCA udowadnia, że informacje o jego zapaści były co najmniej przesadzone. Styliści koncernu mają się dobrze. A rozwój gamy modelowej opartej o jedno auto nie jest wcale pomysłem bardziej szalonym niż budowa każdego z takich aut zupełnie od nowa. Zresztą, mówiąc szczerze, 500X w zasadzie powstał od nowa. Tak jak jego techniczny bliźniak… Renegade. Tak, 500X mechanicznie i technicznie bliżej do najmniejszego z Jeepów niż do innych „pięćsetek”.

fot. mat. prasowe

Fiat 500X - wnętrze

Ceny, i to nie jest dobra informacja, zaczynają się od około 59 tysięcy za model City Look w wyposażeniu Pop do… 105 tysięcy za „Offroad” z wyposażeniem Cross Plus.


Dlaczego koncern dopiero teraz zdecydował się na premierę prasową auta? Wszak w salonach jest już dostępny od pewnego czasu. Otóż, z tą dostępnością to raczej bym nie przesadzał. Auto jest, choć go nie ma. Zainteresowanie modelem w Europie jest takie, że po prostu… zabrakło aut! 500X trafiło na rynek jako model City Look i Offroad Look. Ten pierwszy, dostępny jest w wersjach Pop, Popstar i Lounge, Natomiast drugi, Offroad Look, jako Cross i Cross Plus.

fot. mat. prasowe

Fiat 500X - widok z tyłu i boku

500X trafiło na rynek jako model City Look i Offroad Look.


Auto wprowadzono na rynek z silnikami 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4). Kilka dni temu na rynek trafiły też jednostki benzynowe 1.6 „E-torQ” o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód) oraz 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4). W USA auto będzie także dostępne z motorem Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra i mocy 187 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4). Niestety, motor ten nie pojawi się w Europie…

fot. mat. prasowe

Fiat 500X - widok z boku

Auto mierzy 4250 lub 4270 mm długości, 1800 mm szerokości i 1600 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2570 mm.


Jednostka 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM dostępna jest również z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Ponadto, dla fanów małych turbodiesli w salonach są już auta ze znanym, ale unowocześnionym motorem 1.3 MultiJet II o mocy 95 KM (z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów i napędem na przód).

fot. mat. prasowe

Fiat 500X - przednie i tylne fotele

Włoski crossover nie jest największy w gamie.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: