Fiat 500X już (nie)dostępny
2015-05-12 15:12
Fiat 500X - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowy Fiat 500X w dwóch wersjach
Nie, X to nie jest wersja rozwojowa „małej” pięćsetki, ani nawet „elki” czy Trekkinga. To raczej dopełnienie gamy modelowej. Przy okazji, FCA udowadnia, że informacje o jego zapaści były co najmniej przesadzone. Styliści koncernu mają się dobrze. A rozwój gamy modelowej opartej o jedno auto nie jest wcale pomysłem bardziej szalonym niż budowa każdego z takich aut zupełnie od nowa. Zresztą, mówiąc szczerze, 500X w zasadzie powstał od nowa. Tak jak jego techniczny bliźniak… Renegade. Tak, 500X mechanicznie i technicznie bliżej do najmniejszego z Jeepów niż do innych „pięćsetek”.fot. mat. prasowe
Fiat 500X - wnętrze
Dlaczego koncern dopiero teraz zdecydował się na premierę prasową auta? Wszak w salonach jest już dostępny od pewnego czasu. Otóż, z tą dostępnością to raczej bym nie przesadzał. Auto jest, choć go nie ma. Zainteresowanie modelem w Europie jest takie, że po prostu… zabrakło aut! 500X trafiło na rynek jako model City Look i Offroad Look. Ten pierwszy, dostępny jest w wersjach Pop, Popstar i Lounge, Natomiast drugi, Offroad Look, jako Cross i Cross Plus.
fot. mat. prasowe
Fiat 500X - widok z tyłu i boku
Auto wprowadzono na rynek z silnikami 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4). Kilka dni temu na rynek trafiły też jednostki benzynowe 1.6 „E-torQ” o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód) oraz 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4). W USA auto będzie także dostępne z motorem Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra i mocy 187 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4). Niestety, motor ten nie pojawi się w Europie…
fot. mat. prasowe
Fiat 500X - widok z boku
Jednostka 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM dostępna jest również z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Ponadto, dla fanów małych turbodiesli w salonach są już auta ze znanym, ale unowocześnionym motorem 1.3 MultiJet II o mocy 95 KM (z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów i napędem na przód).
fot. mat. prasowe
Fiat 500X - przednie i tylne fotele
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)