Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - auto kompletne?
2015-01-12 09:49
Przeczytaj także: Mercedes C250 BlueTec - nieziemski tylko z zewnątrz
Prezentowany CLS posiada również zawieszenie pneumatyczne z możliwością wyboru trybu (Sport lub Comfort). Jest ono jednak aktywne i potrafi dostosować się do aktualnej sytuacji na drodze. Dzięki niemu, kierowca czuje się pewnie, nawet przy wyższych prędkościach. Wspomniana wyżej skrzynia posiada natomiast trzy programy pracy: Economy, Sport i Manual. Można ją obsługiwać ręcznie za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.
Mercedes stawia oczywiście na bezpieczeństwo, dlatego CLS posiada mnóstwo „wspomagaczy”. Jednym z nich jest Attention Assist, który śledzi zachowania kierowcy, rozpoznając oznaki zmęczenia. Kolejny ciekawy system, to Collision Prevention Assist Plus, ostrzegający kierowcę o zbyt małym odstępie od poprzedzającego pojazdu. W razie konieczności, wspomoże on hamowanie, a nawet sam je rozpocznie. Jakby tego było mało, CLS został wyposażony w asystentów pasa ruchu i monitorującego martwe pole w lusterkach. Nie bez znaczenia jest także widoczność, którą wspomagają wydajne reflektory LED i kamery umieszczone wokół auta ułatwiające manewrowanie.
Wrażenia z jazdy
Jak to wygląda w praktyce? Bardzo przyjemnie. Niemieckie, czterodrzwiowe coupe świetnie tłumi nierówności, co jest zasługą wspomnianego wyżej zawieszenia. Stan nawierzchni nie jest istotny – każda z nich pokonywana jest bardzo płynnie i w ciszy. Układ kierowniczy również zbiera pochwały. Jest bardziej komfortowy niż sportowy, ale podczas szybkiej jazdy potrafi wystarczająco szybko reagować.
Dynamika samochodu sprawia, że wyprzedzanie jest możliwe niemal w każdych warunkach. Reakcja na wciśnięcie gazu jest szybka i wyraźna. Wysoki moment obrotowy i duża moc są odczuwalne nawet przy wysokich prędkościach.
Siedmiobiegowy automat działa natomiast całkiem przyzwoicie – jego praca idealnie pasuje do charakteru auta. Warto również zwrócić uwagę na wyciszenie samochodu. W tej dziedzinie CLS jest naprawdę świetny.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3
Jest coś, co sprawia, że jazda tym samochodem po prostu uspokaja i pozwala na odpoczynek. I trudno wymienić jakiś konkretny czynnik, który na to wpływa. Myślę, że możemy to nazwać kompilacją zalet, jaką ten Mercedes posiada. Czy coś należy uznać za wadę? Wszystko zależy od punktu widzenia. Jednym będzie brakowało mocy, drugim sportowego charakteru. Ale moim zdaniem CLS jest taki, jaki być powinien.
Okiem przedsiębiorcy
I w tym momencie dochodzimy do kluczowej kwestii, jaką jest cena. Za ten model w podstawie (220 BlueTEC) trzeba zapłacić co najmniej 262 706 zł. Prezentowana wersja to natomiast 309 706 zł. I ta kwota, wbrew pozorom, jest rozsądną ofertą. Problem w tym, że każdy lubi dodatki… A te mogą wywindować cenę do ponad połowy miliona, co ma miejsce w przypadku testowanego egzemplarza.
fot. mat. prasowe
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - widok z boku
Właśnie dlatego ważnym elementem jest szeroki wachlarz finansowy, który Mercedes na szczęście posiada. Jest więc możliwość wzięcia kredytu od 12 do 72 miesięcy w złotówkach lub euro, przy ratach malejących lub stałych. Warto dodać, że istnieje opcja przedłużenia, jak i skrócenia umowy kredytowej. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing od 24 do 60 miesięcy, oczywiście z pełnym pakietem ubezpieczeń. W ofercie niemieckiej marki jest też PrivateRent, czyli wynajem długoterminowy, który zyskuje coraz większą grupę zwolenników.
Podsumowanie
CLS to świetnie wykonany samochód. Imponuje komfortem jazdy i mnogością systemów bezpieczeństwa. W prezentowanej wersji jest dynamiczny i oszczędny zarazem. To bez wątpienia idealna propozycja dla zamożnych klientów, poszukujących czegoś mniej konserwatywnego, niż E-Klasa. Kosztuje bardzo dużo, ale oferuje jeszcze więcej, dlatego jest wart tych pieniędzy.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)