Ekstrawagancki Fiat 500L Living 1.6 M-Jet
2014-10-14 16:41
Przeczytaj także: Fiat 500L Trekking dla hipsterów z gór?
Technologia
Za napęd Fiata 500L Living może odpowiadać jeden z dwóch silników: benzynowy TwinAir o pojemności 0,9 l i mocy 105 KM lub wysokoprężny silnik 1,6 M-Jet o mocy 105 lub 120 KM. My otrzymaliśmy Fiata 500 Living z motorem o mocy 105 KM osiąganej od 3500 obrotów. Ponieważ większość jazd testowych odbywaliśmy w górach, które obfitowały w strome podjazdy dość dobrze „sprawdziliśmy” silnik a szczególnie jego elastyczność. Owszem, 120 KM sprawdziłoby się lepiej, ale… pomimo 105 koni i 320 Nm osiąganych od 1500 obrotów, mocy w zasadzie nam nie brakowało.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L Living 1.6 M-Jet - widok z boku
500L to auto zaawansowane technologicznie. Pod maską i tam, gdzie się da pracuje cała masa elektroniki. Nie zabrakło więc ESP, ASR, Hill Holdera, MSR, DST (System Dynamicznej Kontroli Skrętu), ERM (System zapobiegający dachowaniu), ABS + EBD. Minusy? Jeden. System Start/Stop działa w sposób irytująco wolny. Rada? Jedna! W mieście wyłączyć go z czym na szczęście nie ma problemów.
Wrażenia z jazdy
Włoskie auto nie jest demonem prędkości. Około 12 sekund do 100 km/h świadczy o charakterze auta. Układ kierowniczy nie jest nadmiernie czuły ani precyzyjny. Jednak w tym dość sporym minivanie sprawdza się znakomicie. Zawieszenie w stylu „morskim”. Lekko kołysze autem podczas jazdy po nierównościach i ostrych zakrętach. Ale w granicach jak najbardziej akceptowalnych i jadąc Livingiem na pewno nie będziemy cierpieć na chorobę morską.
Fotele są w miarę wygodne, ale mają nieco problemów z utrzymaniem „dużego” ciała podczas jazdy w ciaśniejszych zakrętach. W sumie, zestrojenia układu kierowniczego oraz zawieszenia są co najmniej zadowalające. Trzeba jednak pamiętać, że 500L Living to auto rodzinne i nie ma właściwości trakcyjnych Abartha… Spalanie? W tej dziedzinie „duży Fiat” spisuje się lepiej niż dobrze. W naszym redakcyjnym teście auto konsumowało średnio około 5,5 litrów oleju napędowego.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L Living 1.6 M-Jet - przód
Okiem przedsiębiorcy
To ekstrawaganckie autko naprawdę zaskakuje. Mały na zewnątrz, duży wewnątrz. Na niecałych czterech metrach długości udało się stworzyć przestronne wnętrze tak dla kierowcy, jak i pasażerów. Ewentualnie, dla sporego ładunku. Niestety, trudno nazwać 500L Living autem tanim. W regularnej ofercie, ceny startują od niespełna 70 do ponad 90 tysięcy złotych. Auto testowe, ze 105-konnym dieslem to wydatek rzędu 88 tys.
Zakupu auta możemy dokonać oczywiście za gotówkę albo na kredyt. Ten drugi, najlepiej realizować przez Fiat Bank. Można go połączyć z pakietami przeglądów okresowych i ubezpieczeń. Kredyt jest dostępny nawet bez wkładu własnego. Spłata może być zabezpieczona cesją praw z polisy AC i zastawem rejestrowym lub cesją praw z polisy AC i przewłaszczeniem. Co ważne, Fiat Bank kredytuje też zakup aut używanych. Autem zainteresują się głównie przedsiębiorcy, dlatego wachlarz możliwości finansowych marki obejmuje również leasing – czynsz inicjalny, tak jak przy kredycie, nawet od 0%. Okres trwania umowy od 23 do 59 miesięcy.
Podsumowanie
500L Living spełnić się może perfekcyjnie jako główny samochód w rodzinie a dzięki niebanalnemu wyglądowi, funkcjonalności i niskim kosztom eksploatacji – jako auto dla biznesu. Siedem osób lub 3,5 metra sześciennego bagażu to imponujące parametry dla auta segmentu B.
Przeczytaj także:
Nietuzinkowy Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)