eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autProrodzinny Seat Alhambra 2.0 TDI CR 4Drive

Prorodzinny Seat Alhambra 2.0 TDI CR 4Drive

2014-05-07 11:51

Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style


Wrażenia z jazdy

Jak już wspomniałem, Alhambra to mały autobus. Prowadzi się jednak lepiej niż można się było tego spodziewać. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie pozwala na akceptowalne przechyły karoserii. Oczywiście podczas gwałtownych zmian toru jazdy czuć i masę, i uciekający przód, ale taka „jazda” należy do rzadkości. Na ciepłe słowa zasługuje także praca podwozia. Tłumienie nierówności, szczególnie tych poprzecznych stoi na wysokim poziomie. Ponadto do kabiny nie przedostają się żadne niepokojące odgłosy.

Lekki niedosyt budzi jedynie niewielkie stado pracujące pod maską Seata. Taka moc pozwala na sprawną jazdę do 100 km/h. Przy wyższych prędkościach czuć niedostatki, szczególnie wtedy, gdy w aucie znajduje się komplet pasażerów. W konkurencjach dynamiki jazdy znacznie lepiej sprawdza się wariant 177-konny.

fot. mat. prasowe

Seat Alhambra 2.0 TDI CR 4Drive - widok z tyłu i boku

Z tyłu dominują lampy o prostym kształcie i ogromna klapa bagażnika.


Z kolei napęd na cztery koła to ukłon w stronę bezpieczeństwa. Oczywiście zjechanie z asfaltu nie jest dla Alhambry problemem, ale jazda „terenowa” powinna być jej obca. Wersja 4Drive sprawdza się przede wszystkim na śliskiej nawierzchni, gdzie koła ciężko szukają przyczepności. Górskie wycieczki nie stanowią więc dla tego auta problemu.

Okiem przedsiębiorcy

Duże auto, wysoka cena – to dość logiczne. Podstawowa wersja prezentowanego Seata to wydatek 93 800 zł. Za tę kwotę otrzymujemy dość skromnie (w porównaniu z autem testowym) wyposażony egzemplarz ze 150-konnym silnikiem benzynowym. Prezentowana wersja, której brakowało jedynie okna dachowego i nawigacji kosztuje niecałe 160 tysięcy. Dużo? I tak, i nie. Jak na Seata nie jest to okazja wiosny 2014, ale w porównaniu do bliźniaczej konstrukcji, Volkswagena Sharana, można tę cenę uznać za naprawdę uzasadnioną, a nawet atrakcyjną.

fot. mat. prasowe

Seat Alhambra 2.0 TDI CR 4Drive - widok z boku

Alhambra to mały autobus. Prowadzi się jednak lepiej niż można się było tego spodziewać. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie pozwala na akceptowalne przechyły karoserii.


Każdy, kto chce stać się posiadaczem Alhambry, ale nie ma tak głębokiej kieszeni, może zdecydować się na jeden z dwóch wariantów kredytowych: Kredyt 0% (wkład własny od 0% wartości auta, okres od 12 do 60 miesięcy, raty ustalana indywidualnie, oprocentowanie 0% i 2% prowizji bankowej lub 1,99% oprocentowania i 5% prowizji bankowej – dla okresów 48 i 60 miesięcy) lub Autokredyt (wkład własny od 0% wartości auta, okres kredytowania 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 0%, 5% prowizji bankowej, niskie raty miesięczne).

fot. mat. prasowe

Seat Alhambra 2.0 TDI CR 4Drive - przód

Przednią część karoserii wyróżniają kafelkowe reflektory, charakterystyczny grill i wyraźnie pochylona, długa maska.


Z kolei dla przedsiębiorców Seat przygotował leasing Niską Ratę z wpłatą wstępną od 10% wartości auta, okresem umowy na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartością końcową od 1 do 19% i niską sumą opłat).

Podsumowanie
Seat Alhambra 2.0 TDI CR 4Drive sprawdzi się w roli prorodzinnego samochodu, który weźmie na pokład i gromadkę dzieci, i sporo bagażu. W prezentowanej wersji stawia na ekonomię oraz bezpieczeństwo. Wariant dla rozsądnego taty.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: