eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autNissan Micra 1.2 Tekna rozsądnym wyborem

Nissan Micra 1.2 Tekna rozsądnym wyborem

2013-12-27 12:50

Nissan Micra 1.2 Tekna rozsądnym wyborem

Nissan Micra 1.2 Tekna © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Czwarte wcielenie Micry pojawiło się na polskim rynku ponad trzy lata temu. W tym roku japoński producent zdecydował się na przeprowadzenie kuracji odmładzającej swojego miejskiego modelu. Czy mały Nissan ma wciąż szansę w walce o klienta z młodszą konkurencją?

Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4

Karoseria

Micra po face liftingu prezentuje się znacznie lepiej. Największe zmiany dotyczą przedniej części karoserii. Pojawiły się tu ciekawiej narysowane reflektory z ciemnym wypełnieniem, większy grill ze srebrną wstawką, a także obły zderzak, w który wkomponowano otoczone chromem światła przeciwmgłowe. Z tyłu dominują natomiast lampy o klasycznym kształcie, sporej wielkości spojler i klapa bagażnika z wyraźnym załamaniem. Najbardziej intryguje jednak linia dachu, która na wysokości tylnego słupka zaczyna się unosić. Ciekawe…

fot. mat. prasowe

Nissan Micra 1.2 Tekna - przód auta

Największe zmiany dotyczą przedniej części karoserii. Pojawiły się tu ciekawiej narysowane reflektory z ciemnym wypełnieniem, większy grill ze srebrną wstawką, a także obły zderzak, w który wkomponowano otoczone chromem światła przeciwmgłowe.


Wnętrze

W środku panuje równie ciekawa atmosfera. Kokpit został wykonany z twardych, ale nieźle spasowanych plastików. Powinny być jednak nieco przyjemniejsze w dotyku. Konsolę centralną egzemplarza testowego ozdobiono lakierowanym plastikiem w dwóch kolorach: srebrnym i czarnym. Na pochwałę zasługuje okrągły panel klimatyzacji, który fajnie wygląda i jest bardzo wygodny w obsłudze (zasługa dużych przycisków). Nie zabrakło również ekranu dotykowego, za pośrednictwem którego obsługuje się radio, bluetooth i nawigację satelitarną. Na wyposażenie nie można więc narzekać.

fot. mat. prasowe

Nissan Micra 1.2 Tekna - wnętrze

Kokpit został wykonany z twardych, ale nieźle spasowanych plastików. Powinny być jednak nieco przyjemniejsze w dotyku. Konsolę centralną egzemplarza testowego ozdobiono lakierowanym plastikiem w dwóch kolorach: srebrnym i czarnym.


Nowa Micra jest samochodem globalnym, jednakże trudno oprzeć się wrażeniu, że przednie fotele zostały stworzone z myślą o azjatyckiej klienteli… Są nieco za małe, dlatego będzie na nich wygodnie tylko filigranowym paniom. Brakuje im także podparcia bocznego, ale w aucie miejskim nie jest to konieczność. Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie osoby średniego wzrostu. Jeśli mam być szczery, to jest tu chyba wygodniej niż z przodu: siedzisko jest dłuższe i wygodniejsze, a kąt pochylenia oparcia – odpowiedni.

fot. mat. prasowe

Nissan Micra 1.2 Tekna - przednie i tylne fotele

Nowa Micra jest samochodem globalnym, jednakże trudno oprzeć się wrażeniu, że przednie fotele zostały stworzone z myślą o azjatyckiej klienteli… Są nieco za małe, dlatego będzie na nich wygodnie tylko filigranowym paniom.


W samochodach miejskich bagażnik nigdy nie ma imponujących rozmiarów. Tak też jest w tym przypadku. W standardowej konfiguracji zmieści się do niego 265 litrów. Po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1001 litrów. Na świąteczne zakupy na pewno wystarczy.

fot. mat. prasowe

Nissan Micra 1.2 Tekna - bagażnik

W standardowej konfiguracji zmieści się do niego 265 litrów. Po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1001 litrów.


Technologia

Pod maską prezentowanej Micry znalazła się benzynowa jednostka o pojemności 1,2 litra. Generuje 80 KM i 110 Nm. Silnik przenosi całe „stado” na oś przednią za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Sprint do setki zajmuje miejskiemu Nissanowi 13,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Osiągi może nie powalają, ale w praktyce naprawdę nie ma na co narzekać. Małe auto powinno być oczywiście ekonomiczne. I Micra właśnie taka jest. Średnie spalanie wyniosło zaledwie 5,8 litra, czyli niewiele więcej niż podają dane katalogowe. Warto przy tym dodać, że jazda testowa nie przypominała wyścigu „o kropelce”. Jeśli chodzi o zawieszenie, to próżno tu szukać skomplikowanych rozwiązań – z przodu znajdują się kolumny resorujące, a z tyłu belka skrętna. Taki zestaw pozwala na zminimalizowanie kosztów generowanych przez nasze dziurawe drogi…

fot. mat. prasowe

Nissan Micra 1.2 Tekna - silnik

Pod maską prezentowanej Micry znalazła się benzynowa jednostka o pojemności 1,2 litra. Generuje 80 KM i 110 Nm. Silnik przenosi całe „stado” na oś przednią za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: