Nissan Micra 1.2 Tekna rozsądnym wyborem
2013-12-27 12:50
Nissan Micra 1.2 Tekna © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
KaroseriaMicra po face liftingu prezentuje się znacznie lepiej. Największe zmiany dotyczą przedniej części karoserii. Pojawiły się tu ciekawiej narysowane reflektory z ciemnym wypełnieniem, większy grill ze srebrną wstawką, a także obły zderzak, w który wkomponowano otoczone chromem światła przeciwmgłowe. Z tyłu dominują natomiast lampy o klasycznym kształcie, sporej wielkości spojler i klapa bagażnika z wyraźnym załamaniem. Najbardziej intryguje jednak linia dachu, która na wysokości tylnego słupka zaczyna się unosić. Ciekawe…
fot. mat. prasowe
Nissan Micra 1.2 Tekna - przód auta
Wnętrze
W środku panuje równie ciekawa atmosfera. Kokpit został wykonany z twardych, ale nieźle spasowanych plastików. Powinny być jednak nieco przyjemniejsze w dotyku. Konsolę centralną egzemplarza testowego ozdobiono lakierowanym plastikiem w dwóch kolorach: srebrnym i czarnym. Na pochwałę zasługuje okrągły panel klimatyzacji, który fajnie wygląda i jest bardzo wygodny w obsłudze (zasługa dużych przycisków). Nie zabrakło również ekranu dotykowego, za pośrednictwem którego obsługuje się radio, bluetooth i nawigację satelitarną. Na wyposażenie nie można więc narzekać.
fot. mat. prasowe
Nissan Micra 1.2 Tekna - wnętrze
Nowa Micra jest samochodem globalnym, jednakże trudno oprzeć się wrażeniu, że przednie fotele zostały stworzone z myślą o azjatyckiej klienteli… Są nieco za małe, dlatego będzie na nich wygodnie tylko filigranowym paniom. Brakuje im także podparcia bocznego, ale w aucie miejskim nie jest to konieczność. Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie osoby średniego wzrostu. Jeśli mam być szczery, to jest tu chyba wygodniej niż z przodu: siedzisko jest dłuższe i wygodniejsze, a kąt pochylenia oparcia – odpowiedni.
fot. mat. prasowe
Nissan Micra 1.2 Tekna - przednie i tylne fotele
W samochodach miejskich bagażnik nigdy nie ma imponujących rozmiarów. Tak też jest w tym przypadku. W standardowej konfiguracji zmieści się do niego 265 litrów. Po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1001 litrów. Na świąteczne zakupy na pewno wystarczy.
fot. mat. prasowe
Nissan Micra 1.2 Tekna - bagażnik
Technologia
Pod maską prezentowanej Micry znalazła się benzynowa jednostka o pojemności 1,2 litra. Generuje 80 KM i 110 Nm. Silnik przenosi całe „stado” na oś przednią za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Sprint do setki zajmuje miejskiemu Nissanowi 13,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Osiągi może nie powalają, ale w praktyce naprawdę nie ma na co narzekać. Małe auto powinno być oczywiście ekonomiczne. I Micra właśnie taka jest. Średnie spalanie wyniosło zaledwie 5,8 litra, czyli niewiele więcej niż podają dane katalogowe. Warto przy tym dodać, że jazda testowa nie przypominała wyścigu „o kropelce”. Jeśli chodzi o zawieszenie, to próżno tu szukać skomplikowanych rozwiązań – z przodu znajdują się kolumny resorujące, a z tyłu belka skrętna. Taki zestaw pozwala na zminimalizowanie kosztów generowanych przez nasze dziurawe drogi…
fot. mat. prasowe
Nissan Micra 1.2 Tekna - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)