Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Quadrifoglio Verde
2013-12-02 13:59
Przeczytaj także: Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
Właściwości jezdne
MiTo napędzał benzynowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l generujący moc wynoszącą 170 KM i moment obrotowy rzędu 250 Nm. Moc maksymalną uzyskamy przy 5500 obr./min. i przyznać muszę, że jadąc MiTo dojście do tego poziomu jest prawie niezauważalne. Niezauważalne ponieważ auto przyśpiesza tak odczuwalnie przyjemnie, że zamiast myśleć o zmianie biegów w głowie ciągle dzwoni „więcej, więcej”.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Quadrifoglio Verde - silnik
Kiedy jednak weźmiemy sobie do serca wskazówki obrotomierza i zaczniemy poruszać dźwignią zmiany biegów pierwszą setkę zobaczymy już po 7,5 sek. Może byłoby szybciej gdyby nie bardzo krótka „jedynka”, która wymaga pewnego potrenowania przed wzorowym startem do setki z wykorzystaniem pełnej mocy. Wskazówka prędkościomierza powinna – według producenta – zatrzymać się zaś przy 219 km/h. W tak małym samochodzie to się czuje, zwłaszcza, gdy droga przestaje być płaska. Twarde zawieszenie i niskoprofilowe opony sprawiają, że zbliżając się do nierówności lepiej mocno chwycić za kierownicę – może zabujać. Za to na gładkiej nawierzchni nie ma sobie równych. Nawet ostre zakręty pokonywane z dużą prędkością stają się dziecinnie łatwe. Wszystko za sprawą systemu Q2, który symuluje pracę mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Dodatkowo nad bezpieczeństwem podróżujących czuwa znany już z podstawowych MiTo system DNA. Pozwala on na łatwe i momentalne zmiany trybów jazdy. DNA wpływa na pracę układu kierowniczego, przepustnicy i wszystkich systemów bezpieczeństwa czynnego. Kierujący może wybierać spośród trzech trybów – All Weather, Normal i ukochany Dynamic. All Weather polecam tylko w naprawdę trudnych warunkach, do codziennej dynamicznej jazdy raczej się nie nadaje. Normal czyni z MiTo dynamiczny, ale bardzo przewidywalny codzienny środek lokomocji. Dynamic zaś polecam włączyć w każdej innej sytuacji.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Quadrifoglio Verde - wdok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Ceny MiTo w podstawowej wersji zaczynają się od 48 900 zł, jednak na model Quadrifoglio Verde musimy przeznaczyć prawie dwa razy więcej - dokładnie 87 500 zł. . Nie jest to mało, ale w zamian za to dostajemy rewelacyjnie wyglądający samochód, który oprócz tego dostarcza nieprzeciętnych wrażeń z jazdy. Tylko czy są one warte aż tyle? Wydawać by się mogło, że 87 500 zł powinno wystarczyć na wszystko plus kilka dodatków ekstra, okazuje się jednak, że lista opcji jest w tym wypadku bardzo długa.
W standardzie otrzymamy światła przeciwmgielne, reflektory halogenowe, ABS z EBD, komplet poduszek, radio CD/MP3 sterowane z kierownicy, dwustrefową klimatyzację, wspomniany system DNA, oraz VDC – samoblokujący mechanizm różnicowy Q2. Do tego jeszcze kilka podstawowych dodatków.
A co z opcjami? W salonie Alfy przyjdzie nam zapłacić praktycznie za wszystko. Alarm 1500 zł, czujniki parkowania 1050 zł, tempomat 1200 zł, lakierowane zaciski hamulców 650 zł. Największe zdziwienie budzą jednak ceny za inne dodatki. Naklejka boczna z logo Quadrifoglio 900 zł, naklejki Alfa Romeo na masce 1000 zł, naklejki AR na dachu 1000 zł. Nie wiem z czego je robią ale na pewno nie z czegoś co może kosztować aż tyle. Najdroższy dodatek do naszego MiTo to siedzenia sportowe Sabelt 9750 zł, sporo też przyjdzie nam zapłacić za wspomnianą nieszczęsną nawigację - 6000 zł. To i tak nie jest wszystko. Mógłbym jeszcze długo wymieniać listę opcji, które w przypadku innych marek są w wyposażeniu standardowym.
Podsumowanie
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Quadrifoglio Verde to auto raczej dla pasjonatów. Jego cena sprawia, że żeby wybrać MiTo spośród konkurencji musisz naprawdę kochać tę markę. To, co urzeka to oprócz stylistyki świetne wrażenia z jazdy, które potrafią chociaż odrobinę wynagrodzić niektóre niedociągnięcia.
Przeczytaj także:
MINI Cooper SD Paceman ALL4
1 2
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)