Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI
2013-11-23 00:59
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort
KaroseriaPoprzednia generacja i30 była solidna, ale bardzo nudna pod względem stylistycznym. Jej następca to już zupełnie inna bajka. Samochód wygląda po europejsku, czyli co najmniej dobrze. Pas przedni tworzą ciekawie narysowane reflektory (podobne do tych z większego i40), długa maska, grill zdobiony dwiema chromowanymi listwami oraz idealnie wkomponowane w zderzak światła przeciwmgłowe. Tył emanuje dynamiką dzięki mocno pochylonej szybie, delikatnej lotce i ściętej w dwóch miejscach klapie bagażnika. Z tej strony i30 Wagon przypomina nieco Focusa, co w tym przypadku wcale nie jest wadą. Jeśli chodzi o linię auta, to trzeba przyznać, że prezentuje się nad wyraz zgrabnie. Nie ma tu przesadnie długiego zwisu tylnego, dzięki czemu projektanci uniknęli efektu „jamnika”, który bardzo często psuje sylwetkę kombi.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - przód auta
Wnętrze
We wnętrzu panuje bardzo przyjemna, nieco sportowa atmosfera. Taki efekt dają przede wszystkim srebrne wstawki i niebieskie, mocne podświetlenie, które nie każdemu przypadnie do gustu. Kokpit został wykonany z naprawdę niezłych i dobrze spasowanych materiałów. Nie ma mowy o jakimkolwiek skrzypieniu czy innych odgłosach. Testowy egzemplarz miał przebieg niewiele przekraczający 30 tys. kilometrów i już pojawiły się pierwsze przetarcia na kierownicy i gałce zmiany biegów. To trochę za wcześnie na takie objawy, dlatego koreańska marka musi nadrobić zaległości w przypadku tych dwóch elementów. Ogromną zaletą są natomiast wszelkiego rodzaju schowki, które znajdziemy nie tylko w drzwiach, ale także na tunelu środkowym, w podłokietniku i pod konsolą centralną. Ciężko także narzekać na wyposażenie (Comfort), które obejmuje m.in.: komputer pokładowy, elektrykę szyb i lusterek, dwustrefową klimatyzację automatyczną, gniazda AUX, USB, 2x12V i całkiem niezły zestaw audio.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - wnętrze
Przednie fotele sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy. Są dobrze wyprofilowane i mają odpowiednią wielkość. Szkoda tylko, że w testowanym egzemplarzu zabrakło funkcji podgrzewania, która w coraz chłodniejsze dni byłaby bardzo przyjemnym dodatkiem. Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem dla osób o wzroście do 185 cm. Na dużego plusa zasługuje głównie długie siedzisko, dzięki któremu nogi wysokich pasażerów mają dobre podparcie. Nie bez znaczenia jest również odpowiednie pochylenie oparcia.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - przednie i tylne fotele
Kompaktowe kombi to najprostszy sposób na posiadanie pełnoprawnego auta rodzinnego. Jedną z najważniejszych zalet tego typu konstrukcji jest duży i praktyczny bagażnik. Nie inaczej jest w tym przypadku. Hyundai i30 Wagon oddaje do dyspozycji 528 litrów w standardowej konfiguracji i 1642 litry przy złożonych siedzeniach tylnych. Na wakacje wystarczy. Na przewóz sporej lodówki też.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - bagażnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)