-
Zadziorny Ford Fiesta ST
... są głębokie i świetnie wyprofilowane. Oplatają ciało w taki sposób, by kierowca pokonujący ostry zakręt nie musiał się obawiać, że jego własne pośladki zmienią miejsce ... gdy tylko umiejętnie skorzystasz z pedału gazu i kierownicy, to wpisze się w każdy zakręt idealnie – zabawny kiedy chcesz, wydajny kiedy potrzebujesz. Owszem, podróżowanie nim nie ...
-
Mercedes C 200 4MATIC EQ Boost - komforcie, gdzie jesteś?
... . Taki był właśnie Mercedes jeszcze 10 lat temu. Nawet wersje AMG były wygodne. A teraz? Nową C-klasą jeździ się świetnie. Każdy zakręt to przyjemność, ale niestety – odbywa się to kosztem wygody. Podsumowując… Jeśli więc lubicie czuć każdy kamyk pod tyłkiem, polecam. Jeżeli ...
-
Alpine A110 i Renault Megane RS Trophy na Torze Modlin
... od pewnego rodzaju "mechaniczności", co dla entuzjastów motoryzacji może mieć znaczenie. Lekkość, świetne rozłożenie mas i dopracowane podzespoły sprawiają, że każdy zakręt wydaje się prostszy, niż można było przypuszczać. W Alpine prawa fizyki są po stronie kierowcy i jest to wrażenie nie do podrobienia ...
-
Nowe Audi quattro concept
... różnicowy rozdzielający w sposób aktywny moment napędowy między tylne koła. Przy wchodzeniu w zakręt lub przyspieszaniu na zakręcie większa część momentu napędowego przekazywana jest na koło zewnętrzne. „Wciska” to samochód w zakręt i przeciwdziała tendencji do nadsterowności lub podsterowności. Sportowy mechanizm różnicowy to przekładnia tylnej ...
-
Dacia Lodgy Stepway pojemna i nieźle wyposażona
... nie przypadnie do gustu kierowcom podróżującym głównie po mieście. Walory takiego rozwiązania docenia się za to poza terenem zabudowanym. Wejście w zakręt na autostradzie nie wywołuje zimnych potów na plecach, co jest również zasługą nieźle ustawionego zawieszenia, które na miejskich dziurach jest ...
-
Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic
... , przez co bardziej polubią go kierowcy wyznający dynamiczną szkołę jazdy. Prius potrafi się dość mocno przechylić przy próbie szybkiego wejścia w zakręt, ale jest też bardziej komfortowy – w końcu to więcej niż segment w górę w odniesieniu do mniejszego brata. Dla wielbicieli „łatania dziur” w nawierzchni ...
-
BMW 520d GT
... szybko, bo rozsądek (nadal zdrowy) każe mi mierzyć szerokość trasy na każdym łuku przez pryzmat długości nadwozia. Czas wejść w pierwszy zakręt. W czasie sunięcia po białym puchu uśmiech na twarzy przeplata się ze specyficzną „miną skupienia”, by po wyjściu z poślizgu znów zagościć ...
-
Audi R8 Coupe V10
... i 19-calowych felg z oponami o szerokości 285 i 305 milimetrów. Taaaaaa, Audi R8 ze stoickim spokojem i niezakłóconym torem jazdy pokonywał z prędkością 170 km/h zakręt, który innym autem bałbym się atakować „setką”. Tak, tak. Przewaga dzięki technice! Okiem przedsiębiorcy Audi R8 to auto, de facto ...
-
Mitsubishi Outlander 2.2 DiD Intense Plus vs Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive Navi
... i mokrej, jak i oblodzonej, jak i dziurawej, jak i gładkiej, jak i krętej, jak i prostej po horyzont drodze, dzięki czemu kierowca przed każdym wejściem w zakręt, czy najechaniem na nierówność zawsze wie, jak zachowa się jego samochód. Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive Navi Z zewnątrz Tutaj niestety znowu ...
-
Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
... na sprawne i lekkie manewrowanie. Niestety jest trochę nieprecyzyjny, co w połączeniu z miękkim zawieszeniem przyśpiesza bicie serca już po pierwszym ostrzejszym wejściu w zakręt, skutecznie oduczając kierującego tego typu zachowań. Okiem przedsiębiorcy Citroen C3 Picasso w wersji Exclusive to wydatek 72 000 zł. Wyjściowa cena ...
-
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi Intensive vs Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline
... ruchu. Podczas spokojnej jazdy przyjemnie kołysze i znakomicie radzi sobie z nierównościami, zapewniając naprawdę duży komfort podróżowania. Gorzej jeśli za szybko wejdziemy w zakręt. Auto przez swój kształt, sporą masę i miękkie zawieszenie jest raczej dedykowane mistrzom prostej. W szybko pokonywanych zakrętach czuć mocną podsterowność i lekkie ...
-
Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi Intensive – jaki kraj, taki Transformers
... ruchu. Podczas spokojnej jazdy przyjemnie kołysze i znakomicie radzi sobie z nierównościami, zapewniając naprawdę duży komfort podróżowania. Gorzej jeśli za szybko wejdziemy w zakręt. Auto przez swój kształt, sporą masę i miękkie zawieszenie jest raczej dedykowane mistrzom prostej. W szybko pokonywanych zakrętach czuć mocną podsterowność i lekkie ...
-
BMW 330d xDrive Touring
... kierowniczy działa wzorowo, co w połączeniu ze świetnie zestrojonym zawieszeniem daje perfekcyjne efekty. Bawarskie kombi potrafi zarzucić tyłem, ale też pokonać zakręt jak po sznurku. Wszystko zależy od upodobań i zdolności wspomnianego wyżej kierowcy. W aucie znajduje się niepozorny przełącznik odpowiadający za wybór jednego ...
-
Mercedes C 180 7G-Tronic, czyli prestiż, jakość i styl
... przyzwoitych osiągów, prezentowana klasa C nie zachęca do dynamicznej jazdy. Nie jest to również auto, którym chętnie „spalimy gumę” i wjedziemy „bokiem” w zakręt. Służy do czegoś zupełnie innego, ale tego tłumaczyć nie trzeba. Za jego kierownicą kilometry są po prostu połykane i nie ma ...
-
Subaru BRZ tylko dla świetnych kierowców
... samochód naprawdę nie nadaje się na mokry lub skuty lodem asfalt. Auto trakcję traci szybciej niż panie z Amsterdamu cnotę, a ciaśniejszy zakręt może spowodować bliskie spotkanie z barierką. Czy to źle? Moim zdaniem to ogromny plus BRZ. Po prostu to Subaru nie jest ...
-
Renault Twingo prowadzi się przeciętnie
... 126p; ręce na kierownicy drżą, a ciało wpada na fotelach w wibracje – mało to przyjemne. Nie liczcie też na możliwość wejścia driftem w zakręt. Wprowadzenie tylnych kół w poślizg to zadanie godne mistrza cierpliwości, a nawet, gdy już to się uda, to i tak całą zabawę psuje ...
-
Atrakcyjny Hyundai i30 1.6 GDI AT Premium, choć bez sportowej duszy
... coupé oczywiście, znajduje się pod jego podłogą. Mowa o zawieszeniu i układzie kierowniczym. W tej kwestii Koreańczycy przeszli bowiem samych siebie; wejście w szybki zakręt, wyjście z niego, międzygaz, dohamowanie – nie ma to żadnego znaczenia. Hyundai w każdych warunkach zachowuje się na drodze stabilnie, a po ustawieniu kierownicy ...
-
Perfekcyjne Infiniti Q50
... wolnossącą – zbiera się przeciętnie z dołu, w środku pola obrotów idzie już jak burza, natomiast pod koniec strzela piorunem. Wejście z dużą szybkością w zakręt, gdy w pogotowiu mamy cały wachlarz systemów wspomagających, odbywa się gładko i bezstresowo, a samochód zdaje się oszukiwać momentami prawa fizyki. Prawdziwa zabawa ...
-
Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM dla rodziny
... się nie tylko w głębokim błocie i na szutrze, ale przede wszystkim tam, gdzie Outdoor spędza najwięcej czasu, czyli na drodze. Żaden zakręt nie jest bowiem, tego długiego na ponad 4,8 metra kombi w stanie wyprowadzić z równowagi, a wszystkie ekstremalne sytuacje są bardzo łagodnie, praktycznie niezauważalnie ...
-
Renault Twingo III 0.9 TCe 90 KM
... lekkim maluchem mam więc złą wiadomość. Nie da się. Nie sposób bowiem wprawić kół w żaden poślizg, a każda próba wejścia driftem w zakręt kończy się niemiłym szarpnięciem. Szkoda, mam nadzieję, że 133-konna, sportowa odmiana będzie miała wyłączalne wspomagacze. Niektórym może też nie spodobać ...
-
Ssangyong Rexton W - na pohybel modzie
... udało się połączyć komfort na asfalcie i przyzwoitą dzielność w terenie. Jedynie w trasie przy ok 100 km/h przestajemy czuć się pewnie. Ostry zakręt czy nagłą zmianę pasa trzeba więc odpowiednio zaplanować – auto potrafi porządnie się przechylić. Rexton został wyposażony w ESP i kontrolę trakcji, ale ...
-
Subaru Forester 2.0 XT. Crossover? Raczej sportowe kombi
... gazu zaraz za zakrętem. Mimo prześwitu 22 cm, Forester pozostaje stabilny i gwarantuje pewność przy pokonywaniu zakrętów, jednak gdy jadąc przez zakręt z większą prędkością wykonamy ruch kierownicą wyczujemy niemałą masę 1660 kg, co w połączeniu z wysokim profilem opony (mimo 18 calowej felgi) jest ...
-
Renault Laguna Coupe 2.0 dCi 178KM to prawdziwy biały kruk
... w tym samym kierunku, co koła przednie, a w sytuacjach podbramkowych osiąga swoją maksymalną wartość wynoszącą 3,5 stopnia. W praktyce oznacza to, że wejście w ostry zakręt z prędkością znacznie przewyższającą zdrowy rozsądek to dla Laguny kaszka z mleczkiem. Samochód w zakrętach prowadzi się bowiem jak marzenie. Jedynie układ kierowniczy ...
-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
... konkurencja. Jest jednak autem, które jednoznacznie wskazuje na sposób, w jaki powinno być traktowane. Czerwone pole na obrotomierzu, wejście z piskiem opon w zakręt czy zrzucanie biegów przed zakrętem, by wychodząc z niego depnąć pedał w podłogę to jednak nie są zadania, do których ten silnik ...
-
Volvo v60 - jedno z najciekawszych kombi na rynku
... kilku TIR-ów. Co do zawieszenia, Volvo V60 jeździ się komfortowo. Nie oznacza to jednak, że autem nie można wejść szybciej w zakręt. Nastawy zawieszania są optymalne do tego typu auta. Układ kierowniczy nieźle radzi sobie z prowadzeniem prawie 1,7-tonowego nadwozia. Sama jazda dzięki ...
-
Ford Galaxy 2.0 tdci - wszechświat na ziemi
... , który jak wiemy od lat – w Fordzie jest idealny. Galaxy to nie sportowiec, ale można nim śmiało w tym trybie szybciej wejść w zakręt (ale raz czy dwa, nie non stop!). Sportowo może być również ustawiony sześciobiegowy automat Powershift, który dzielnie współpracuje z 4×4 oraz silnikiem ...
-
Audi RS7 Performance - 8,5 godziny, 550 minut
... , szybki i otwierający swoje możliwości przed każdym, niezależnie od tego, czy jest profesjonalnym kierowcą, czy fryzjerem. Chcesz zabawy i niepewności, czy najbliższy zakręt nie będzie Twoim ostatnim? Kup 911 GT2 RS poprzedniej generacji. Tymczasem RS7 - mimo swojej abstrakcyjnej mocy - pozostaje samochodem wygodnym i nadającym ...
-
Audi RS6 Performance to najszybsze kombi świata
... własna bliska 2000 kg jest mało wyczuwalna, a to popycha nas do próbowania coraz szybszej jazdy przez zakręty. Zbyt szybkie wejście w zakręt oczywiście kończy delikatna podsterowność, a wychodząc z zakrętu dużym gazem tył potrafi się uślizgnąć przy mało zauważalnej ingerencji kontroli trakcji. To wszystko ...
-
Ford Focus RS, czyli bądź jak Colin McRae
... i jakby z wyprzedzeniem podąża w tamtym kierunku. Zawieszenie zaczyna lepić się do podłoża w taki sposób, że można pokusić się o stwierdzenie, że żaden zakręt nie wyprowadzi tego auta w pole. Dla bardziej wymagających kierowców – choć ja bym ostrożnie do tego podchodził – przygotowano jeszcze dwie wisienki ...
-
Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC Initiale Paris
... lepiej. Wspomniany system 4Control sprawdza się znakomicie. Podczas normalnej jazdy trudno odczuć jego pracę. Jeśli jednak zaczynamy gwałtownie manewrować, pokonując zakręt jeden po drugim, auto genialnie wpisuje się w tor zadany przez kierowcę. Spory w tym udział ma zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów ...
-
Nissan NP300 Navara 2.3 dCi 160 KM – więcej niż wół roboczy!
... się naprawdę dobrze, nawet z pustą paką (a tylko w takich warunkach jeździłem Nissanem). Prędkości autostradowe nie robią na niej większego wrażenia. Wejście w zakręt nie powoduje zmoczenia bielizny. Navara nie podskakuje też na dziurach jak poprzednik i to mimo utrzymania konstrukcji ramowej (ładowność 1050 kg ...
-
Jeep Grand Cherokee SRT. Po męsku...
... przechyły, ani na niepewne zachowanie. Trzeba tylko pokonać psychiczną barierę, która każe zastanowić się dwa razy, zanim wejdziemy z szaleńczą prędkością w zakręt autem, które jest tak duże. Warto. Nie będziecie zawiedzeni. Bez owijania w bawełnę, po męsku – mimo wszystko, największa frajda z jazdy jest ...
-
MINI John Cooper Works
... przedsiębiorcy mogą zdecydować się na ofertę leasingową (finansową lub konsumencką) z umową na okres od 6/24 do 60 miesięcy. Podsumowanie Komu w zakręt, temu MINI. Wersja John Cooper Works potrafi dać ogromne pokłady frajdy z jazdy zostawiając w tyle praktycznie całą konkurencję. Jej wyjątkowy charakter ...
-
Mercedes E 220d Kombi - zamiast SUV-a
... ESP mocno wkracza do akcji, ale wcześniej E klasa zachowuje się spokojnie nawet przy wysokich prędkościach. W skutecznym trafieniu tym pięciometrowym kombi w zakręt pomaga układ kierowniczy, który wreszcie nie jest zbyt mocno wspomagany, a sama kierownica świetnie leży w dłoniach. Na luźnej nawierzchni podczas mocnego ...
-
Mercedes S560L 4Matic. Szczyt szczytów
... się, by czuć się jak na latającym dywanie, a nie jak w bolidzie. Choć jeśli jesteś miejscowym gangsterem, możesz spokojnie wejść S650L w zakręt slajdem. Da się – pomimo napędu 4Matic. Tyle że właściciel zazwyczaj siedzi z tyłu, a wszelkie próby szaleństw za kółkiem kwituje znaczącym chrząknięciem ...