-
Transport drogowy: przepisy w krajach Beneluxu
... jest zaplanowany na 2016 r. European Truck Platooning Challenge. W roku prezydencji Holandii w Unii konwoje autonomicznych ciężarówek wyruszą z kilku miast Europy ... znaleźć można angielskie tłumaczenie kodeksu drogowego (Wegenverkeerswet). Aby poznać obowiązujące w Holandii limity wymiarów i mas pojazdów, należy odwiedzić witrynę RDW, czyli ...
-
Ile kosztuje utrzymanie samochodu?
... już całkiem konkurencyjne cenowo. Gdzie opłaca się napęd elektryczny? W Norwegii i Holandii. Tam pojazdy elektryczne są tańsze w utrzymaniu od napędzanych tradycyjnie. Z kolei w ... zarówno samochodu benzynowego (731 euro), jak i wysokoprężnego (722 euro). W Holandii pojazdy elektryczne są tańsze od samochodów z silnikiem diesla. Miesięczny koszt ...
Tematy: samochód, utrzymanie samochodu -
Samochody sprowadzamy głównie z Niemiec
... Niemiec (37%), Wielkiej Brytanii (17,5%), Francji (14,4%), Włoch (6,6%), Belgii (5,1%), Holandii (5%) i Hiszpanii (1,4%). - Polacy w dalszym ciągu darzą sporym zaufaniem niemieckich ... lat od 2012 do 2014 udział aut sprowadzanych z Niemiec, Belgii i Holandii systematycznie wzrasta. Spada natomiast udział aut sprowadzanych z Wielkiej Brytanii i Włoch. ...
-
Polskie drogi coraz bezpieczniejsze
... 2014 roku w wypadkach drogowych zginęło zaledwie 26 osób na milion mieszkańców, następnie w Holandii (28 na milion mieszkańców), Wielkiej Brytanii (28 na milion), ... piesi stanowią aż 34 procent ogółu śmiertelnych ofiar wypadków drogowych (w Holandii zaledwie 11 proc.). W przypadku udziału rowerzystów w ogólnej liczbie ofiar śmiertelnych wypadków, ...
-
Polscy kierowcy, czyli najbardziej dynamiczny styl jazdy w Europie
... Helix zlecił firmie Kantar TNS. Pod lupę wzięto odpowiedzi udzielone przez 9 000 kierowców z 9 krajów europejskich (Polski, Turcji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Niemiec, Francji i Włoch). Autorzy badania przyjrzeli się zwyczajom i emocjom, jakie towarzyszą im podczas prowadzenia auta. Odpowiedzi udzielone przez ankietowanych ...
-
Auta elektryczne w Polsce: 80% wzrostu sprzedaży to za mało?
... ich ponad 20 tysięcy. W tym okresie ponad 10 tysięcy sztuk znalazło nabywców także w Szwecji i Holandii. Niekwestionowaną królową elektromobilności w całej Europie pozostaje Norwegia. W tym ... Taki wolumen sprzedaży daje nam 8. miejsce wśród państw UE, za plecami Holandii i Szwecji. Udział aut hybrydowych w łącznej liczbie rejestracji wynosi 4% i jest ...
-
4 rzeczy, których potrzeba, żebyśmy zaczęli kupować samochody elektryczne
... się zużywają i psują, a zatem generują dodatkowe koszty eksploatacyjne. Dostępność stacji ładowania W 2018 roku w Polsce było 845 punktów ładowania, dla porównania w Holandii, która jest liderem w tym zakresie, ponad 38 tys. (chociaż jest 7 razy mniejsza od Polski). Jednak liczba stacji ładowania w Polsce rośnie ...
-
Ceny paliw: ile km przejeżdża Europejczyk za dzienne wynagrodzenie?
... , że ceny paliw w poszczególnych krajach europejskich różnią się między sobą znacząco. Przykładowo, benzyna na Węgrzech jest o połowę tańsza niż w Holandii. Jednak mieszkańcy Holandii tankując bak za swoje dzienne zarobki, dojadą dużo dalej. Wyższe zarobki w 2022 roku = droższe paliwo? W 2022 roku w każdym kraju ...
-
Rekord na skalę całej UE: 40% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat
... (41,3%). Na podium znalazły się jeszcze Estonia (33,2%) i Finlandia (29,1%). Natomiast najmniej dwudziestoletnich pojazdów można spotkać na drogach Luksemburga (5,2%), Danii (5,3%) i Holandii (7%). Ponadto w 2021 r. w Polsce było zarejestrowanych 37,1% samochodów osobowych w wieku 10-20 lat, 10,5% w przedziale 5-10 lat, 6,2% od 2 do 5 lat oraz ...
-
Volvo S60 - całkiem szybka limuzyna
... 900 nadal nie wyglądają jak zabytki motoryzacyjnej prehistorii i wciąż jest na nie pewnego rodzaju moda. Gdy byłem kilka lat temu w Holandii, to najczęstszym autem, które jeździło po tamtejszych wioskach (a to nie są polskie wioski – tam ludzie mają pieniądze) było Volvo serii ...
-
Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance - idealna, lecz za droga
... auto ze skrzynią CVT. Tak zwany „wariator” albo Continously Variable Transmission to średnio udana wariacja na temat skrzyni automatycznej. Wymyślona w Holandii w 1957 roku, właśnie w Japonii znalazła swoich wyznawców. Od kilku lat trafia nie tylko do skuterów, ale też, niestety do aut ...
-
Ford Focus RS500
... do Wielkiej Brytanii, 3 do Irlandii, 10 do Portugalii, 20 do Hiszpanii, 56 do Francji, 50 do Belgii i Luksemburgu, 10 do Holandii, 55 do Niemiec, 50 Szwajcarii, 45 do Włoch, 32 do Austrii, 5 do Czech, 10 do Polski, 6 na Węgry, 12 do ...
-
Opony zimowe nie w całej UE
... wakacje do Francji, Niemiec i Austrii, w związku z tym muszą dostosować się do obowiązujących przepisów w tych krajach. Ze względu na niszczenie nawierzchni w Holandii nie jest dozwolone stosowanie opon z kolcami. Wieka Brytania Opony zimowe w Wielkiej Brytanii nie są obowiązkowe, ale są dozwolone. Dozwolone są ...
-
Flota samochodowa w "budżetówce"
... tys. aut) oraz samorządy (1,8 tys.). Na Węgrzech z kolei w wynajmie długoterminowym pozostaje 1 tys. samochodów użytkowanych w jednostkach sektora publicznego. We Francji i w Holandii sektor publiczny korzysta tylko z zewnętrznego zarządzania flot przez wyspecjalizowane firmy CFM, przy zachowaniu własnego finansowania. W przypadku Francji jest to ...
-
Pociągi drogowe w UE nie pojadą
... . pociągów drogowych, czyli dłuższych i cięższych jednostek transportowych. Takie rozwiązania stosowane są już w niektórych krajach europejskich, np. Niemczech i Holandii. Jednak europarlamentarzyści opowiedzieli się za bezpieczeństwem i działaniami zwiększającymi ochronę środowiska i te czynniki wpłynęły na odrzucenie wniosku. – Jestem zadowolony ...
-
Gdzie opony zimowe są obowiązkowe?
... w Niemczech, Austrii, Norwegii, Szwecji, Czechach, Słowacji, Litwie, Łotwie, Estonii, Rumunii oraz Turcji. Z kolei kierowcy nie muszą wymieniać opon na zimowe w Holandii, Belgii, Danii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Portugalii, Bułgarii, Macedonii, Albanii i Grecji. Osobne przepisy obowiązują we Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Włoszech i Czarnogórze ...
-
Grzechy główne kierowców
... są tu kobiety (23% wobec 19% mężczyzn). W rankingu niebezpiecznych zachowań za kierownicą przodują kierowcy z Europy Zachodniej, a dokładniej z Francji, Luksemburga i Holandii. To oni wysyłają wiadomości testowe i korzystają z mediów społecznościowych w czasie jazdy znacznie częściej niż kierowcy z innych krajów. Kierowcy z USA wykazują się w ...
-
Lancia Hyena - rzadkie zwierzę
... proces. Wspólnicy bowiem byli zmuszeni do kupowania gotowych Delt Integrale nie od producenta, ale od Fiata. Samochody następnie trafiały do Holandii, gdzie w warsztatach Koota były rozkręcane na części. Stamtąd płyty podłogowe, silniki i zawieszenia jechały do Włoch, do fabryki Zagato, gdzie składano ...
-
Nie tylko samochody z Niemiec. Motocykle też
... kosztuje? Z danych Clicktrans.pl wynika, że za sprowadzenie jednego motocykla do Polski zapłacimy średnio 637 zł. Najtańszy transport dotyczy Niemiec, Holandii oraz Belgii. Ceny te kształtują się średnio 490-550 zł. Zdecydowanie najdroższym kierunkiem transportu jest Hiszpania. Średnia cena transportu do Hiszpanii ...
-
Immobilizer, czyli gratka dla hakera
... , a złodziej w tym miejscu mocno się zirytuje. Wykładowca informatyki na Uniwersytecie w Birmingam w Wielkiej Brytanii i jego dwaj koledzy z Uniwersytetu Radboud w Holandii, znaleźli problemy z systemem Megamos Crypto, który jest stosowany w niektórych samochodach i próbowali podać do wiadomości publicznej informacje o słabych punktach tych ...
-
Samochody z Niemiec sprowadzane najchętniej
... Najtańsze jest sprowadzanie samochodu z Niemiec, które kosztuje średnio 1279 zł – 1,43 zł/km. W podobnej kwocie Polacy sprowadzają samochody z Austrii (1468 zł), Holandii (1464 zł), Belgii (1421 zł) oraz Danii (1647zł). Druga pozycja w zestawieniu najchętniej sprowadzanych samochodów należy do Francji. Nabywca musi zapłacić ...
-
Dlaczego opony zimowe są lepsze niż całoroczne?
... śniegowe ? I tak możesz dostać mandat! - Przygotowanie auta do zimy. Nie daj się zaskoczyć jak drogowcy W Polsce, podobnie tak jak w Danii, Holandii, Wielkiej Brytanii czy Irlandii zmiana ogumienia nie jest obowiązkowa. Mimo to większość polskich kierowców corocznie ustawia się w kolejce po opony ...
-
Amortyzacja samochodu, paliwo, OC i co jeszcze? Ile wydają kierowcy?
... . Może to stanowić odzwierciedlenie stosunkowo silnych „zielonych” ruchów w droższych krajach , co przekłada się na środowiskowe regulacje i opodatkowanie. Na przykład w Holandii udział podatku VAT i podatku drogowego stanowi 31% całkowitych kosztów użytkowania samochodu z silnikiem diesla. Jeśli chodzi o pojazdy z silnikiem benzynowym, Norwegia ...
-
Opony zimowe: nieobowiązkowe, ale...
... . od 1 grudnia do 1 marca. Nie jesteśmy w mniejszości, ale przymiarki już trwają Kodeks drogowy w Polsce - podobnie jak np. w Wielkiej Brytanii, Danii, Holandii, Belgii, Irlandii - nie zobowiązuje kierowców do stosowania opon zimowych. Jednak dyskusje i przymiarki do wprowadzania w naszym kraju takich zapisów toczą się ...
-
Ceny benzyny: za co tak naprawdę płacimy?
... . Podczas, gdy średnia cena paliwa w Europie wynosi 5,90 zł to w Polsce płacimy tylko 5,04 zł, czyli 15% mniej. Najdrożej jest w Holandii – aż 36% więcej niż w Polsce. Ile litrów paliwa możemy kupić za średnią pensję? W 2000 r. średnia pensja netto wynosiła 1291 zł ...
-
Za wcześnie na elektromobilność. Diesel wyprzedza auta elektryczne
... Norwegią (16 249 sztuk) i Wielką Brytanią (15 491 sztuk). W tym okresie ponad 5 tysięcy sztuk znalazło nabywców także we Francji, Szwecji i Holandii. Biorąc pod uwagę sprzedaż aut elektrycznych od stycznia do końca września br., liderem wciąż pozostaje Norwegia (52 038 sztuk). - Spadek ...
-
Polska elektromobilność, czyli ogon UE
... Brytania i Francja – w każdym z tych państw w 2018 r. sprzedano ich ponad 45 tysięcy. W tym okresie ponad 10 tysięcy sztuk znalazło nabywców także w Holandii i Szwecji. Polska w tym zestawieniu plasuje się na 15 pozycji. Biorąc pod uwagę całą Europę najwięcej aut o napędzie elektrycznym nadal sprzedaje ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I 2019
... od 2009 r. W pierwszym miesiącu tego roku popyt na auta spadł w prawie całej Unii Europejskiej, łącznie z 5 głównymi rynkami. Największe spadki odnotowano w Holandii -18,8% r/r oraz w Czechach -17% r/r, a najwyższy wzrost na Litwie, aż +49% r/r. Wśród marek pozycję nr 1 w całej Unii Europejskiej ...
-
Ile zyskamy kupując samochód elektryczny?
... . Dla porównania, w Unii Europejskiej odnotowano ponad 150 tys. rejestracji "elektryków". W Niemczech było to 36,2 tys. pojazdów, we Francji 31,1 tys., a w Holandii 26,5 tys. Aby sprawdzić, czy proponowane przez resort energii dotowanie „elektryków” ma szanse pobudzić rynek tych pojazdów w Polsce, analitycy carsmile ...
-
Sprzedaż nowych samochodów II 2019
... Brytanii (-0,6%). Od początku roku najszybciej rozwijają się rynki: litewski (+68,8% r/r) i rumuński (+26,8% r/r). Natomiast największy spadek dynamiki nastąpił w Holandii -17,6% r/r. - Patrząc na dane ACEA, zarówno te dotyczące Polski, jak i całej Unii, ciężko prognozować w jakim miejscu znajduje się branża ...
-
Nowa mobilność. Jak regulować i ubezpieczać UTO?
... oraz limit prędkości. W Barcelonie podzielono UTO na trzy klasy i określono ich wymiary, wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ubezpieczenia i minimalnego wieku użytkownika. Z kolei w Holandii żadna z wypożyczalni hulajnóg elektrycznych nie dostała jak dotąd zgody na funkcjonowanie. W Wielkiej Brytanii UTO można poruszać się wyłącznie na terenie ...
-
Elektryczne hulajnogi. Jak się chronić przed wypadkiem?
... . Co stwarza zagrożenie dla innych użytkowników, zwłaszcza osób niewidomych. Aby uniknąć tego typu sytuacji, w niektórych krajach, np. w Wielkiej Brytanii czy Holandii, elektryczne hulajnogi nie są dopuszczone do ruchu w miejscach publicznych. Również Francja planuje od września uregulowanie korzystania z UTO m. in. poprzez zakaz ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... , konieczność powrotów do kraju nawet bez załadunku, a także zrównanie płac kierowców zawodowych ze Wschodu Europy z truckerami z Francji, Niemiec czy Holandii, spowoduje zwiększenie kosztów ponoszonych przez przedsiębiorstwa, zobliguje do reorganizacji administracji, a w dłuższej perspektywie obniży konkurencyjność polskich przewoźników na arenie ...
-
Powstanie 100 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych?
... podejścia i wsparcia rynku. W krajach bardziej rozwiniętych w zakresie elektromobilności, prywatna infrastruktura ładowania traktowana jest jako ważny czynnik rozwoju całego rynku. W Holandii, na koniec 2018 r. funkcjonowało ponad 100 tys. prywatnych punktów ładowania - mówi Maciej Mazur. 75% kosztów instalacji domowej ładowarki (maksymalnie 500 ...
-
Lit, kobalt i miedź. Od tego zależy elektromobilność w Polsce?
... sztuk), przed Wielką Brytanią (21 001 szt.) i Norwegią (17 571 szt.). W tym okresie ponad 10 tysięcy sztuk znalazło nabywców także w Holandii i Francji. W regionie CEE prym wiodą Węgry (797 szt.), przed Rumunią (543 szt.) i Polską (541 szt.) Biorąc pod uwagę sprzedaż aut ...