-
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - klasyka gatunku
... na powodzie. Dodatkowo, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej. Podsumowanie Dziś Honda CR-V to klasyka gatunku i drugi, po Civicu, najlepiej sprzedający się model marki. Wersja z napędem na przednią ...
-
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - prawie ideał
... na podwozie. Dodatkowo u dealera w systemie Honda Plus można dokupić bonusowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej. Podsumowanie Duży SUV z małym, bo zaledwie 120-konnym silnikiem – to nie brzmi zachęcająco. Ale Japończykom się udało. Auto naprawdę dobrze ...
-
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9AT 4WD Executive - "miejska terenówka"
... na powodzie. Dodatkowo, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej. Podsumowanie CR-V to dziś wolumenowy model Hondy. Dla mnie jednak to przede wszystkim przykład ewolucji, jaką na przestrzeni kilkunastu ...
-
Bezkonkurencyjna Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive
... układ wydechowy, 12 na perforację blach i 10 na podwozie. Ponadto, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji w całej Unii Europejskiej. Podsumowanie Nie będę ukrywał, że CR-V to mój prywatny nr 1 w rankingu kompaktowych SUV-ów. Nie mam chyba do niego należnego ...
-
Volvo V90 Cross Country B5 nie ma słabych stron
Trudno wyobrazić sobie 2035 rok, kiedy to ma zostać wprowadzony zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych na terenie Unii Europejskiej. Nikt jednak nie mówi o wstrzymaniu produkcji 2,5-tonowych SUV-ów na prąd, które pochłaniają mnóstwo energii… Zacząłem mało optymistycznie, ale im ...
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
... szczęście można jeszcze znaleźć kompromis między klasyką a nowoczesnością, czego ten model jest doskonałym przykładem. Już za dwanaście lat nie dostaniesz w Unii Europejskiej nowego samochodu z napędem spalinowym. Tak zdecydowali politycy. Czy to słuszna droga? Niestety, wprowadzane zmiany są dalekie od idealnych, o czym ...
-
Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC, po prostu świetny samochód
... mają sztucznie kreować popyt. Tak powinien wyglądać wolny rynek. Niestety, coraz trudniej o szeroko pojętą normalność w motoryzacji na Starym Kontynencie. Polityka Unii Europejskiej jest tego dowodem. W jej wyniku, genialny diesel zostanie wkrótce wyeliminowany - na rzecz elektrycznych układów napędowych, które są promowane i lobbowane ...
-
SEAT Arona 1.5 TSI DSG FR, suv którego da się lubić
... wybory klientów, jak i ogólna użyteczność. Nie będę poruszać wątków geopolitycznych, ale one także mają tu znaczenie. Szkoda tylko, że politycy Unii Europejskiej wydają się tego nie dostrzegać. Zostawmy jednak żale i przejdźmy do konkretów. SEAT Arona w tej konfiguracji oferuje silnik 1.5 TSI, który ...
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line
... nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Jak wszyscy wiemy, nie wszystkie są lubiane przez kierowców. Aczkolwiek producenci muszą je stosować - zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej. W przypadku Volkswagena nie działają jednak przesadnie inwazyjnie, dlatego kierowca wciąż może czuć się jak najważniejsze ogniwo jazdy. A co z napędem ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI DCT 48V N-Line
... ramionach. Na konsoli centralnej prym wiedzie ekran dotykowy uzupełniony przyciskami funkcyjnymi. Jego interfejs jest łatwy do okiełznania, choć nowe pomysły Unii Europejskiej wymusiły obecność każdorazowo aktywowanego asystenta prędkości, którego dezaktywacja wymaga kilku kliknięć. Gdyby nie to, wszystko byłoby cacy. Nieco niżej ...
-
Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Kabriolet
... , w prawnym górnym rogu znalazł się przycisk dezaktywujący asystenta prędkości, który jest teraz obowiązkowym wyposażeniem każdego nowego auta sprzedawanego na terenie Unii Europejskiej. Ten system zaczyna przebijać się na czoło „najbardziej irytujących”, dlatego dobrze, że można go w sekundę wyłączyć - bez konieczności „grzebania ...
-
Wynajem samochodu za granicą: na co uważać?
... Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych i pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów pomiędzy konsumentem a firmą wypożyczającą auta, zarejestrowaną poza granicami Polski (w krajach Unii Europejskiej, Islandii i Norwegii). Wystarczy wysłać do ECK formularz skargi dostępny na stronie internetowej Centrum bądź też zgłosić skargę drogą ...
-
Gdy sprawca wypadku nieznany lub bez polisy OC
... państwie, którego biuro narodowe jest sygnatariuszem Jednolitego Porozumienia między Biurami Narodowymi - Regulaminu Wewnętrznego. Chodzi m.in. o wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej, a także należące do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Przy czym dotyczy to pojazdu, którego posiadacz nie był ubezpieczony obowiązkowym ubezpieczeniem ...
-
Jak wybrać fotelik samochodowy?
... podyktowany przepisami ruchu drogowego w Polsce. Każdy fotelik musi mieć certyfikat bezpieczeństwa (ECE R44), potwierdzający zgodność wyrobu z obowiązującymi w Unii Europejskiej normami technicznymi i regulacjami prawnymi. Ważne może okazać się sprawdzenie i porównanie wyników testów zderzeniowych, przeprowadzanych przez niezależne organizacje ...
-
Oznakowanie opon - nowe przepisy
... się obowiązkowe oznaczenia informujące o efektywności paliwowej, poziomie hałasu toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Wymogi te będą obowiązywały w całej Unii Europejskiej - poinformował UOKiK. Nowe zasady wprowadza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz ...
-
Taryfikator mandatów 2014
... mandatów za niektóre wykroczenia, jednak spora część występków "wyceniana" jest według taryfikatora z roku 2003, czyli jeszcze sprzed wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Ponieważ od tamtego czasu wartość pieniądza nieco się zmieniła, w szczególności spadła, zarówno sami policjanci jak i środowiska związane z wymiarem sprawiedliwości ...
-
Prawo a łańcuchy zimowe. Co trzeba wiedzieć?
... podczas zimy przez Polaków. Polska Na terenie Polski nie ma obowiązku stosowania – w okresie między listopadem a marcem (jak w niektórych państwach członkowskich Unii Europejskiej) – opon zimowych. Całkowicie zakazane jest natomiast używanie opon kolcowanych. Takie opony można stosować właściwie jedynie podczas wyścigów i rajdów samochodowych ...
-
Auto elektryczne w firmie - przyszłość czy fanaberia?
... o zakupie auta elektrycznego nie mogą jeszcze co prawda liczyć na krajowe wsparcie, mają jednak szansę skorzystania z dopłat pochodzących ze środków Unii Europejskiej. – Na zakup pojazdów elektrycznych przeznaczone są specjalne środki z dofinansowania unijnego, np. „Financial support from EU for low or zero ...
-
Ciężarówki: co decyduje o ich wartości rezydualnej?
... lat sprzedaż nowych pojazdów tego typu stanowiła margines całego potencjału rynku. Jest to efektem przede wszystkim dużej podaży samochodów używanych z Unii Europejskiej oraz małej ilości dużych flot. Największym zainteresowaniem cieszą się samochody o d.m.c. do 12t, które często wykorzystuje się do bliskiego transportu ...
-
Nie masz opon zimowych? AC cię nie ochroni
... w Europie (poza krajami południa kontynentu), gdzie mimo corocznych, czasem ostrych zim nie ma prawnego obowiązku wymiany gum. Wszyscy nasi sąsiedzi z Unii Europejskiej wprowadzili już taki obowiązek. Polacy, którzy jadą na narty do Czech, Austrii czy Włoch, muszą pamiętać o tym, że przejeżdżając ...
-
ASR, ESP i BAS czyli jak zrozumieć mechanika
... niemożliwe, bo ich skręcanie nie powoduje zmiany kierunku. Wszystkie samochody, które zostały dopuszczone do ruchu po 1 maja 2004 r. na terenie Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w system ABS. Kolejny skrót motoryzacyjny – ASR – bywa dla kierowców trudniejszą zagadką, tak ze względu na jego ...
-
Wymiana opon z zimowych na letnie - dłużej nie zwlekaj
... należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ich aktualny stan po kilkumiesięcznym przechowywaniu, datę produkcji i aktualną wysokość bieżnika. Za opony nowe w Unii Europejskiej uznaje się towar nie starszy niż 36 miesięcy od daty produkcji, choć wiadomo, że im młodsza opona, tym bardziej ...
-
Bezpośrednia likwidacja szkód: jakie korzyści?
... wprowadzili opisywane rozwiązanie w minionej dekadzie (patrz tabela). Warto wspomnieć, że zasady systemu bezpośredniej likwidacji szkód nie są jednolite nawet w krajach Unii Europejskiej (patrz tabela). Najszerszym zakresem działania BLS cechuje się Francja i Grecja. W tych krajach bezpośrednia likwidacja dotyczy również szkód osobowych. „Zasady ...
-
7 sposobów na bezpieczny wynajem samochodu za granicą
... debetowych! Decydując się na wynajem auta za granicą warto sprawdzić czy w kraju podróży obowiązuje polskie prawo jazdy. We wszystkich krajach Unii Europejskiej nie będzie z nim problemu, jednak w części krajów pozaeuropejskich niestety wymagany jest międzynarodowy dokument – przykładowo w Gruzji, Izraelu, Brazylii czy na ...
-
O to musisz zadbać, żeby weekend majowy nie zmienił się horror
... oraz Assistance Przed podróżą warto sprawdzić, w których państwach działa nasze ubezpieczenie OC. Polisa wystawiona przez polskiego ubezpieczyciela jest ważna w krajach Unii Europejskiej. Jeśli będziemy podróżować np. przez Albanię, Czarnogórę, Rosję, czy Ukrainę musimy pamiętać o zabraniu tzw. Zielonej Karty. – Przed wyjazdem warto ...
-
4 prawdy na temat BLS
... wybraliśmy. Skąd pomysł na Bezpośrednią Likwidację Szkody i czy wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe proponują tę usługę? System BLS funkcjonuje z powodzeniem w wielu krajach Unii Europejskiej m.in. we Francji, Belgii i Włoszech, ale w Polsce jest dość nowym rozwiązaniem (wprowadzono go w 2015 roku). Co ważne, tylko niektóre ...
-
Transport: przepisy drogowe we Francji i Monako
Francja jako kraj „starej Unii” nie powinna zaskakiwać odstępstwami od europejskich standardów. Przyglądając się ustawodawstwu obowiązującemu w kraju nad Sekwaną można jednak zauważyć kilka specyficznych rozwiązań. ...
-
10 sposobów na bezpieczeństwo na drodze
... oraz Assistance Przed podróżą warto sprawdzić, w których państwach działa nasze ubezpieczenie OC. Polisa wystawiona przez polskiego ubezpieczyciela jest ważna w krajach Unii Europejskiej oraz w krajach: Andory, Chorwacji, Norwegii, Islandii, Lichtensteinu, Serbii i Szwajcarii. Jeśli będziemy podróżować np. przez Albanię, Czarnogórę, Rosję, czy ...
-
Jak przygotować samochód na zimowy wyjazd?
... , AC, Assistance Przed podróżą warto sprawdzić, w których państwach działa nasze ubezpieczenie OC. Polisa wystawiona przez polskiego ubezpieczyciela jest ważna w krajach Unii Europejskiej. Jeśli będziemy podróżować np. przez Albanię, Czarnogórę, Rosję, czy Ukrainę musimy pamiętać o zabraniu tzw. Zielonej Karty. – Przed wyjazdem sprawdźmy ...
-
Planujesz wakacje w Chorwacji? Będzie dłużej i drożej
... ekspertów HolidayCheck.pl. Wakacje w Chorwacji, czyli w UE, ale jednak poza strefą Do strefy Schengen należy obecnie 22 z 28 państw członkowskich Unii. W jej obrębie znajdują się również nienależące do Wspólnoty Islandia, Liechtenstein, Norwegia oraz Szwajcaria. Z kolei poza Schengen pozostają Wielka Brytania, Irlandia ...
-
Wakacje poza sezonem? Zadbaj o ubezpieczenie samochodu
... dwóch istotnych kwestiach. Pierwsza z nich to zadbanie o należyte wyposażenie auta, druga - o odpowiednie ubezpieczenie. – Jeżeli udajemy się do krajów należących do Unii Europejskiej oraz kilku innych państw (np. w Szwajcarii, Norwegii), to kwestie związane z ubezpieczeniem samochodu nie należą do skomplikowanych. Na terenie tych ...
-
Gdzie nie zapłacisz za brak OC?
... stanach USA (New Hampshire oraz Wirginia), wydają się wyjątkiem od ogólnego trendu dotyczącego obszarów rozwiniętych gospodarczo. Przykładowo we wszystkich krajach Unii Europejskiej jest egzekwowany obowiązek wykupienia polisy OC dla kierowców. Unijne prawo przewiduje również wysokie i jednolite limity ochrony dla wszystkich państw ...
-
Jak wybrać dobre opony?
... ich osiągi w warunkach zimowych. 4. Etykiety – ważne dane dla kierowców Od 1 listopada 2012 r. wszystkie opony sprzedawane na terenie krajów należących do Unii Europejskiej muszą być zaopatrzone w odpowiednie etykiety. Powstały one po to, żeby każdy kierowca wchodząc do sklepu z oponami albo sprawdzając w internecie ...
-
Uniknij mandatu: obowiązkowe wyposażenie samochodu w Europie
... zł). Zestaw pierwszej pomocy – co powinno znajdować się w apteczce? Apteczka to wyposażenie pojawiające się w wymogach wielu europejskich państw. Zgodnie z przepisami Unii, w samochodach powinien znajdować się zestaw pierwszej pomocy zgodny z niemiecką normą DIN 13164. Określa ona następujące wyposażenie apteczki: jedna sztuka opatrunku ...
-
Jak przygotować samochód na ferie zimowe w Europie?
... ferii zimowych będą przemierzać europejskie drogi, powinni wyposażyć się w dodatkowy ekwipunek. Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia auta poruszającego się po terytorium Unii Europejskiej - poza trójkątem i gaśnicą - jest kamizelka odblaskowa, której wymagają m.in. Francja, Słowacja, Czechy, Austria, Hiszpania czy Włochy. Nieobowiązkowa ...