-
Lexus GS300h Prestige - solidny i elegancki
... w oczy jeśli nie wpatrujemy się w samochód przez dłuższą chwilę. Przejdźmy teraz do wnętrza. Tu spotyka nas ta sama elegancja co na zewnątrz. W ... kabiny naprawdę udało się bezbłędnie i może być wzorcem dla przyszłych samochodów z segmentu E. Tu nic nie sprawia wrażenia tandety. Wszystko jest miłe w dotyku. W szczególności elementy związane ...
-
Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Sahara - ekspert survivalu
... dwóch paneli trwa kilkadziesiąt sekund. … i we wnętrzu Wnętrze zaskakujące… nie jest. Ale, i tu warto podkreślić, nie jest tak siermiężnie, jak moglibyśmy się ... Wszak mówimy tu o pojeździe z napędem na 4 koła i ponad 2-tonowej masie…. Wrangler Unlimited powinien wjechać, a potem wyjechać z każdej omalże opresji. Dlaczego? Teraz trochę ...
-
DS5 2.0 BlueHDI 180 Sport Chic – kosmiczny indywidualista
... nie charakteryzuje się ponadprzeciętnymi możliwościami na asfalcie. Dlaczego? Cóż, nie ma tu hydro-pneumatyki, nie ma też wielowahaczowego zawieszenia. Z tyłu mamy tradycyjną belkę skrętną ... . To dobrze! Renault Avantime też nie cieszył się popularnością za życia, a teraz? Sprawdźcie ceny używanych egzemplarzy. Czy DS5 pójdzie jego śladami? Mam ...
-
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi po liftingu
... i panel środkowy. Co jeszcze zmieniono? Kierownicę, która lepiej leży teraz w dłoniach. Nieco inaczej ukształtowano fotele. Odniosłem wrażenie, że zdecydowanie lepiej ... na pewno więcej zwolenników, gdyby nie stosunkowo mało komfortowe zawieszenia. Tu Outlander zdecydowanie „odstaje” od większości konkurencji. Zarówno podłużne, jak i poprzeczne garby ...
-
Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - jakość i komfort
... teraz do trzeciego rzędu, którego istnienie w tak dużym aucie nie powinno nikogo dziwić. Dwa oddzielne fotele chowają się tu ...
-
Seat Leon ST X-perience 2.0 TDI - niedoświadczone kombi
... mowa, to wymysł trendów motoryzacyjnego rynku, który mimo, że nie jest najnowszy dopiero teraz zbiera obfite żniwa. Już prawie każdy producent ma w swojej gamie przynajmniej jedną ... i w żadnym z nich nie sprawiał on kłopotów. Co więcej, do każdego był odpowiedni. Mowa tu o autach typu Golf, Octavia (również w wersji kombi) lub A4. Jedynie to ...
-
Volvo XC90 T6 warte swojej ceny
... blisko 310 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, a koszt? Równe 1,5 miliarda dolarów. A teraz wyobraźcie sobie, że Szwedzi dysponowali kapitałem na budowę aż siedmiu takich ... jazdy, sprawiają wrażenie obcowania z czymś wyjątkowo luksusowym. Ale nie to jest tu najważniejsze. Nawet ci, którzy nie mają zdolności rozumowania dedukcyjnego na ...
-
Alfa Romeo Giulietta QV - delikatna jak brzytwa
... fotele z wyszytym logo Alfy. Podobać się może także metalowy i solidny przełącznik trybów jazdy (nazwanych tu DNA), nasuwający lotnicze skojarzenia. Czy również jazda będzie zapewniać iście lotnicze przeciążenia? 240 KM ... liftingu. Zmienia się głównie przedni zderzak i… nazwa najmocniejszej wersji. Zamiast „Quadrifoglio Verde”, teraz będzie „Veloce ...
-
Ford Focus RS, czyli bądź jak Colin McRae
... teraz trochę rozwinę tę myśl. Są ultra wygodne i bardzo lekkie – wydaje mi się, że podczas zamawiania Focusa RS w salonie niezaznaczenie ich w tabelce opcji to grzech. Zapewniają świetne trzymanie ciała w każdej sytuacji oraz perfekcyjną pozycję za kierownicę. W takim aucie o to dokładnie chodzi – tu ... miejsca na nogi może tu zabraknąć. Mniejszy jest ...
-
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure po liftingu
... ”. Bez zmian pozostało samo umiejscowienie sterowania klimatyzacją i strefą audio. A teraz trochę o tym, co w takim aucie jest najważniejsze. W zasadzie nie wzrosła ... zatłoczone, miejskie parkingi nie są dla niego wyzwaniem. Szczególnie tu docenimy jego wielkość, a właściwie.... niewielkość. Manewrówka dużym samochodem użytkowym, nawet przeszklonym ...
-
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130KM wciąż świeży
... już tak bardzo. Za sprawą zredukowania przycisków do minimum, panuje tu nieco ascetyczny klimat. Centralna cześć deski rozdzielczej wraz z ekranem dotykowym o przekątnej 9,7 cala, została ... oraz projektanci poradzili sobie z aranżacją wnętrza wypadałoby zając się teraz tym jak jeździ kompaktowy francuz. Pod maską pracuje jednostka 1.2 PureTech o ...
-
MINI JOHN COOPER WORKS 2.0 231 KM – ciężko pracujący młokos
... zegarów z jakiegoś ścigacza, a po środku, tam gdzie zawsze był licznik w Mini mamy teraz ogromne, podświetlane kółko i w środku zupełnie od czapy wmontowany komputer? Nie rozumiem. ... nie brakuje mu pary. Biegi można zmieniać łopatkami, a skrzynia biegów, choć wolałbym tu manual, naprawdę robi wszystko, żeby kierowca czuł się jak uczestnik wyścigu. ...
-
Volvo S90 D4 Inscription – spełnienie marzeń kierowcy
... . Teraz wyznaczają trendy. S90 to kolejny bardzo mocny tego przykład. Nie rozczarowuje także wygląd wnętrza, które jest nowoczesne i bardzo minimalistyczne. Mamy tu do czynienia ... pachnąca i mięsista skóra uzupełnione są solidnym drewnem. I co ważne – fortepianowego plastiku jest tu jak na lekarstwo. Ale w S90 nie tylko jakość jest bardzo dobra ...
-
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI 7DCT Premium
... zmiany biegów umieszczony na suficie. Na szczęście, już tak nie jest. Teraz wszystko wyróżnia się czytelnością, której nie brak finezji. A bardziej szczegółowo, przed ... jakiegoś pokrewieństwa. Na słowa uznania zasługują zarówno materiały wykończeniowe, jak i ich spasowanie. Tu Hyundai nie musi się wstydzić ani Opla Insignii, ani VW Passata, a tym ...
-
Skoda Octavia 1.0 TSI Joy stanie się ulubieńcem flot?
... to tylko zaleta. Tkwi tu volkswagenowski porządek scalony z ... tu aż 529 litrów, których wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunkowy (klapa unosi się wraz z szybą). Nie brakuje też praktycznych rozwiązań, jak boczne schowki, dodatkowe mocowania, gniazda 12V czy siatka przymocowana do ruchomej półki. Właśnie tak to się robi. Technologia I teraz ...
-
Imponujący Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure
... jednak taka propozycja - z szacunku do mniejszości, że tak stwierdzę politycznie. Przejdźmy teraz do kolejnych liczb. Taki zestaw technologiczny ważący 1425 kg umożliwia osiąganie ... . Oprócz wspomnianych foteli z masażem, ekranów czy podświetleń, znajdziemy tu m.in.: okno dachowe (elektrycznie otwierane), nawigację monitorującą bieżące utrudnienia na ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 KM EAT6 Allure - kompakt wart grzechu
... z przycisków panel z wejściem na płytę cd/mp3 jest wręcz twardy jak kamień. Tu i ówdzie pojawiły się udające aluminium listewki. Całość wygląda jednak estetycznie i ... użytkowników kompaktów – czteroosobowa rodzina zmieści się tu bez większych trudności. Szczególnie, że bagażnik ma aż 398 litrów. A teraz poleje się krew. Praktyczność. Mówiłem, że ...
-
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Calligraphy
... wstawek z fortepianowej czerni, imitacji włókna węglowego, czerwonych przeszyć czy skóry. Teraz wszystko wygląda znacznie szlachetniej. Na konsoli centralnej zagościł duży ekran ... coś... Pod względem komfortu jazdy trudno cokolwiek zarzucić japońskiemu SUV-owi. Mam tu na myśli oczywiście zawieszenie, które dobrze sobie radzi z wszelkiego rodzaju ...
-
MINI John Cooper Works
... Technologia Po podniesieniu sporej maski ukazuje sie całkiem interesujący widok. Mieszka tu bowiem 2-litrowa, doładowana jednostka benzynowa, która generuje 231 KM (przy 5200-6000 obr. ... przedsiębiorcy I teraz zaczyna się zabawa. Podstawowe, 3-drzwiowe MINI kosztuje 80 200 zł. Ta kwota wystarcza na odmianę ONE ze 100-konnym silnikiem pod maską. Tu ...
-
Infiniti Q50 3.0 V6 - gra czy rzeczywistość
... przykład, że nie wszystko od sterowania w aucie musi mieć miejsce w panelu dotykowym. Przyznaję tu wielki plus dla Infiniti za takie rozwiązanie! Reszta deski, pokryta jest bardzo dobrej jakości ... , że myślałem o tym aucie (dokładnie tej wersji silnikowej) jako auto dla siebie i teraz już wiem, że mój symulator do jazdy daje mi podobne emocje, co ...
-
BMW 120d xDrive. Nie dla każdego
... gdy ktoś pisze jak kura pazurem. Ostoją tradycji są również zegary. Nie zastosowano tu wirtualnego zestawu wskaźników, choć BMW ma taką technologię. Zamiast nich, klasyka. I pomarańczowe ... Cena takiego auta wynosi około 215 tysięcy złotych. Część z czytelników zapewne teraz złapie się za głowę, myśląc, jakie inne – większe i mocniejsze – modele można ...
-
Premiera Renault Megane R.S. na Renault Sport Days
... przednionapędowych hot hatchów na rynku posiada teraz jeszcze więcej animuszu, co zdradza już sama stylistyka. Nie ma tu jednak za grosz przesady. Wszystkie charakterne ... dużego plusa zasłużył też komunikatywny układ kierowniczy oraz wydajne zawieszenie. Już teraz mogę zdradzić, że pod koniec lipca przeprowadzę pełnowymiarowy test tego auta. ...
-
Renault Talisman Energy TCe 200 EDC Initiale Paris
... linię z awangardowymi uzupełnieniami, które skutecznie przykuwają wzrok. Świetną sylwetkę wzbogaca tu niezwykłe, ledowe oświetlenie. Dzięki niemu francuskiego sedana nie da pomylić z ... źle. Jakiś czas temu osiągnąłem innym egzemplarzem 8,2 litra (cykl mieszany). Teraz moja średnia spadła do 7,5 litra, co może wskazywać na nieco lepsze warunki, ...
-
Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI
... robotnicy nie powinni jednak narzekać, bo miejsca jest naprawdę sporo. Przejdźmy teraz do najważniejszego, czyli skrzyni załadunkowej. Jak już wspomniałem, ma ona 3375 mm ... z jazdy Każdy, kto prowadził duże auto dostawcze wie, że ogromną rolę odgrywają tu gabaryty i widoczność. Trudno jednak wymyśleć coś specjalnego, gdy za kabiną znajdują się ...
-
MINI Countryman Cooper S, czyli suv indywidualista
... . Motyw koła miesza się tu z paletą wielu kolorów ... tu przypadkowe. To system zaprojektowany i wykorzystywany w BMW, dlatego można liczyć na logiczną i bardzo prostą obsługę - mimo mnogości funkcji. Przed oczami kierowcy znajduje się zestaw analogowych wskaźników, który z pewnością zniknie wraz z nową generacją tego modelu - wszyscy chcą być teraz ...
-
Bezkonkurencyjna Honda HR-V Sport
... ważne, kokpit idzie w parze z "exteriorem" i ma swój charakter. Zastosowano tu dość rzadkie połączenie kolorystyczne - czerń z wiśnią. Efekt jest bardzo ciekawy i przyjemny ... złożeniu tylnych oparć pojemność wzrasta do 1473 litrów. Technologia I teraz przechodzimy do najciekawszych informacji. Inżynierowie Hondy postanowili wrzucić pod maskę ...
-
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG 4x4 Style na krótkie dystanse
... , mając takie auto, tylko w skrajnych przypadkach zlecasz komuś transport... Technologia I tu przechodzimy do najważniejszego wątku. Jak już wiecie, sercem prezentowanego Kodiaqa ... w Skodach nie można było liczyć na tak dobrą "akustykę" w kabinie. Teraz przy prędkościach autostradowych nie ma najmniejszych kłopotów ze swobodną konwersacją w każdym z ...
-
Jadąc Alpine A110 Pure czujesz, że coś znaczysz...
... boki, dokładnie tak, jak w protoplaście. Wrażenie robi także centralnie umieszczona końcówka wydechu. Tu wszystko do siebie pasuje. Ta spójność jest o tyle zaskakująca, że łączy minimalizm z ... by charakterystyka całej konstrukcji była lepiej dopasowana do tego konkretnego auta. Przejdźmy teraz do liczb. Pod prawą nogą kierowcy czeka 252 KM (przy 6000 ...
-
BMW 330e - hybryda na krótkie dystanse
... nieco większe nerki o przeprojektowanym kształcie, masywne zderzaki i kilka przetłoczeń. Teraz jest znacznie nowocześniej, ale wciąż na tyle charakterystycznie, że trudno ... charakterystyczny i czytelny, ale zwolennicy klasycznych "budzików" kręcą nosem, bo nie ma tu do wyboru klasycznych zegarów. Znak czasów. Tuż obok wygospodarowano przestrzeń ...
-
Volvo V60 Cross Country D4 AWD. Kombi lepsze niż suv?
... sposób męczący. Wręcz przeciwnie. Choć zastosowano tu szereg nowoczesnych rozwiązań, wszystko wydaje ... tu pewnie pojawi się lampka ostrzegawcza. Przecież Szwedzi zamontowali w swoich nowych autach ogranicznik do 180 km/h. Tak, to prawda, ale prezentowany egzemplarz pochodzi sprzed tej rewolucji. Nie skrywa także układu miękkiej hybrydy, który teraz ...
-
Volvo XC40 T3. SUV o spokojnym usposobieniu
... estetycznie wygląda. Rozmiary oparć i siedzisk sprostają różnym sylwetkom, ale najwygodniej będzie tu osobom mieszczącym się w europejskiej średniej. Zakres regulacji jest całkiem spory. W ... możliwości silnika, tylko efekt zastosowania elektronicznej blokady, która jest teraz montowana w każdym nowym Volvo. Szwedzi w ten sposób starają się zaznaczać ...
-
Suzuki Swace 1.8 Hybrid Elegance
... marki. Dla jednych będzie to wada, a dla drugich – zaleta. Wszystko jest tu kwestią indywidualnych oczekiwań. Przede wszystkim można liczyć na komfort. Auto ... o roczniku 2021. Ta druga jest też dostępna z mocniejszą hybrydą i konwencjonalnym silnikiem spalinowym. Teraz można lepiej zrozumieć, skąd się wzięło to wszystko. Pamiętajmy jednak, ...
-
Mitsubishi L200 Stark niczego nie udaje
... auta! A teraz czas zerknąć na skrzynię załadunkową. Została ona urozmaicona zwijaną roletą. Można ją zamienić na wysoką zabudowę. Oprócz tego są tu dwa ... nierówności. Wzniesienia też nie stanowią dużego wyzwania – oczywiście w granicach rozsądku. I tu wypada wspomnieć o liczbach. Kąty natarcia, zejścia, rampowy i przechyłu bocznego wynoszą kolejno 29 ...
-
Volkswagen Arteon eHybrid R-Line to bardzo udane auto
... nowe lakiery i wzory felg. Projektanci wysilili się kilka lat temu i teraz już nie muszą. Arteon wciąż prezentuje się znakomicie. Moim skromnym zdaniem, to najlepiej ... a zwiększa użyteczność samochodu. Lista zalet tego modelu jest jednak dłuższa. Dominują tu takie aspekty, jak wysoka jakość wykonania, przestronne wnętrze i pewne prowadzenie. Wersja ...
-
Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 160 Edizione Speciale
... tu pozwolę sobie przypomnieć, że Alfa Romeo Tonale korzysta z technologii Jeepa Compassa. Dla niektórych może być to szok, choć nie powinien. Dlaczego? Po pierwsze, obie marki należą teraz ... Minimum 189 700 złotych. Skąd tak duża różnica? Wyposażenie o dwa poziomy wyższe. I tu pojawia się pewien szkopuł. Słabsza wersja nie występuje tylko w dwóch ...