-
Renault Megane E-TECH EV60 Techno jest naprawdę udany
... logo producenta, a nieco niżej, duży wlot powietrza. Klasyczny grill nie jest tu potrzebny. Profil ujawnia dynamiczną linię, której fundamenty tworzą zwężające się przeszklenia ... po złożeniu asymetrycznie dzielonego oparcia, pojemność wzrasta do 1245 litrów. Technologia A teraz przejdźmy do kluczowych danych. Renault Megane E-TECH skrywa jeden silnik ...
-
Volvo V90 Cross Country B5 nie ma słabych stron
... zmian. Dopiero po włączeniu ekranu multimedialnego można dostrzec odświeżony interfejs. Teraz ten instrument oferuje liczne usługi Google. Krótko mówiąc, jest znacznie ... były lepsze! Na pochwałę zasługuje ponadczasowy design kokpitu. Skandynawski minimalizm łączy się tu z elegancją, która nie kojarzy się z konkurencją. Szwedzi zrobili to po swojemu i ...
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
... tu nowy, a i tak od razu widać, że to GLC. To oznacza, że udało się zachować tożsamość stylistyczną modelu. W tej klasie to akurat istotna sprawa. Front dysponuje teraz ... . Po skorzystaniu z tej ostatniej funkcji możliwości załadunkowe sięgają 1530 litrów. Technologia A teraz wracamy do tego, o czym mówiłem na początku. To jedna z nielicznych hybryd ...
-
Luksusowy Mercedes-AMG SL 43
... ze spojrzeniem rekina wzbudza respekt. Oprócz świetnie wyglądających reflektorów, znajdziemy tu szeroki grill z pionowymi listwami oraz masywny zderzak, który ma typowe ... trzeba otwartego dachu, by w takich okolicznościach cieszyć się jego możliwościami. Okiem przedsiębiorcy A teraz czas wygodnie usiąść na fotelu, bo przechodzimy do dużych liczb - a ...
-
Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT8 GT
... Pas przedni po liftingu prezentuje się bardzo okazale. Światła dzienne to teraz potrójne pazury LED. Nad nimi zagościły reflektory z nowym wypełnieniem, które wyglądają bardzo ... lodówkę lub małą pralkę. Brakuje jednak praktycznych rozwiązań. Co prawda są tu wnęki, podwójna podłoga i solidna półka, ale zastosowanie dodatkowych mocowań i haczyków z ...
-
Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG
... krok wstecz, który poprawił jakość obsługi. Chodzi tu o kierownicę, której przywrócono fizyczne przyciski na ramionach. Teraz jest znów wygodnie. Wieniec, podobnie jak wcześniej, ... temperatury i głośności multimediów. Przed modernizacją trzeba było ich szukać - poważnie. Teraz po zmroku są dobrze widoczne. Przydałoby się jeszcze przeniesienie ...
-
Seat Leon 1.4 TSI Style
... podobały? Oczywiście, że nie, ale trudno było przejść obok nich obojętnie. A teraz? No cóż, teraz to Hiszpanom wyszedł Leon kanibal, który ma ochotę na pożarcie swojej ... właśnie w Audi. W Leonie znajduję aż nadto podobieństw do kokpitu A3. I nie chodzi tu o wulgarne zerzniecie, tylko o myśl przewodnią. Piękne, czytelne sportowe zegary. Duży, ...
-
Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium
... zastosowaniu kompozytów, nadwozie. To czuć w czasie jazdy. Legendarne prowadzenie Focusa jest teraz… epickie! Mówiąc krótko, aż żal jeździć tym autem po prostej drodze czy ... . Po prostu, czysta perfekcja. A mówimy tu nie o aucie sportowym, tylko rodzinnym kompakcie. Ale zmiana jest i tu. Zawieszenie ma nieco zmienione nastawy. Teoretycznie jest ...
-
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston
... podobieństwa się wyprze. Estetycznie widać sporo elementów łudząco podobnych. Mowa tu o grillu, który w każdym modelu w gamie jest prawie synonimem brytyjskiej marki. W połączeniu ... też problem z zawracaniem, więc lepiej niczego nie zapominać (słaby promień skrętu). No i teraz to na co czekają wszyscy motomaniacy – silnik. Testowe Mondeo pod maską ...
-
Volvo XC90 D5 Inscription = relaks z rodziną
... 14 tysięcy złotych), jest wart tych pieniędzy. Nie jestem audiofilem, więc nie umieszczę tu teraz dokładnego opisu brzmienia, jaki produkuje, ale uwierzcie mi – gra świetnie, ... w moją własną przyszłość. Dla tych, dla których moja przyszłość nadeszła już teraz, kiepska wiadomość na koniec. Cena testowanego egzemplarza sięga 400 tysięcy złotych (wersja ...
-
Honda CR-V dla 35-latka z żoną i dwójką dzieci
... i chyba faktycznie były potrzebne. Z przodu przekonstruowano między innymi reflektory – teraz stanowią płynną jedność z wlotem powietrza. Nie ma więc już poczucia, ... jest teraz bardziej nowoczesny, ale spełnia też dodatkowe zadanie – wspomaga aerodynamikę pojazdu. Aluminiowe ramki wokół drzwi, przełamane polakierowanym na srebrno plastikiem (tu ...
-
Renault Kadjar 1.5 dCi 110 KM - crossover na medal
... rozlane po wnętrzu morze plastiku. W dodatku kolorystyka jest mało ciekawa, chociaż tu i ówdzie projekt upstrzono przypominającymi aluminium i karbon wstawkami. Na szczęście ... podłokietnikiem. W dodatku są duże, więc nie ma problemów z ich obsługą. No i teraz przejdźmy do tego, co w crossoverach łamane na SUV-ach najważniejsze. Czyli przestrzeń. ...
-
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to rozsądny wybór
... półek, dzięki którym łatwo znaleźć miejsca na drobiazgi. Jeśli chodzi o jakość, to znajdziemy tu zarówno miękkie, jak i twarde tworzywa, ale wszystkie elementy są bardzo dobrze spasowane ... miesięcy. Podsumowanie Swoją opinię o tym modelu zdradziłem już na wstępie. Teraz mogę tylko to potwierdzić. Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to jeden z ...
-
BMW X4 35d xDrive – ciężki do zaszufladkowania
... No dobra. Ponarzekałem. Jeżeli jeszcze nie macie dość czytania, to lepiej zapnijcie pasy. Bo teraz narzekać już (prawie!) nie zamierzam. Bo kogo tak naprawdę obchodzi, co obcy ... ciężkim, ospałym klocem, który podpiera się lusterkami w każdym zakręcie. Tyle że tu jest zupełnie inaczej. To teraz parę słów o tym, co sprawia, że X4 tak dobrze jeździ. Po ...
-
BMW 218i Active Tourer Luxury Line: van, który nie boi się zakrętów
... niepokojących odgłosów. W kwestii wyposażenia również trudno być bardziej ukontentowanym. Mamy tu dobre audio i nawigację sterowaną i-Drive'em z dotykowym padem, pełną ... , projektując dwójkę minivan, złamali żelazną zasadę w kwestii stosowania napędu. Ten jest teraz kierowany na przód (2 AT występuje też w wersji z x-Drive). Testowany egzemplarz ...
-
BMW 118i M Sport - bawarski sznyt
... niedawno lifting. Największą zmianą jest oświetlenie, szczególnie tylne lampy, które teraz znacznie lepiej pasują do sylwetki samochodu. Wnętrze Bawarski sznyt czuć także ... przypuszczać, że pod maską kryje się, mówiąc weekendowym żargonem, coś mocniejszego. A tu psikus... Sercem prezentowanego BMW jest niewielki, bo 1,5-litrowy silnik benzynowy ...
-
Nissan NP300 Navara 2.3 dCi 160 KM – więcej niż wół roboczy!
... dużą ilością chromu – na zderzakach, progu, atrapie chłodnicy i klamkach. Mamy tu też masywny przód, podwójną kabinę z prostokątnymi tylnymi drzwiami i pakę, a jednak ... , podgrzewane fotele, że już o skórzanej kierownicy nie wspomnę. O bezpieczeństwo dbają teraz systemy: awaryjnego hamowania, wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HDC) i ruszania pod ...
-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4MOTION Perfectline R-Style
... teraz słów kilka a propos spalania. Dane producenta to trochę science fiction. W naszym redakcyjnym teście, na dystansie 1000 km, auto spalało średnio 8,6 litra. W trasie 7,6 litra, a w mieście nijak nie chciało zejść poniżej 9. Ale mowa tu ...
-
Volkswagen Up! 1.0 MPI 75 KM. Złoto dla zuchwałych
... niego miniaturki „dorosłego” samochodu. Jest więc miejski, ma modne ostre kształty i teraz, po liftingu, tylko zyskał. Wprowadzono nowe zderzaki, które dodały małemu ... i precyzyjnemu układowi kierowniczemu, Up! bardzo dobrze się prowadzi. Oczywiście ciężko tu o wysokie prędkości podczas pokonywania zakrętów, ale mimo wszystko, można poczuć się nieco ...
-
Volvo XC90 D5 Inscription - gdyby Ikea robiła meble z drewna tekowego…
... teraz, jeśli wsiądziesz do egzemplarza z 2002 roku, możesz być pewny, że za jego kierownicą poczujesz się jak ktoś zupełnie wyjątkowy. Świetnie wykonane wnętrze z mięsistych materiałów, wzorowe zachowanie na drodze i wygląd, który jeszcze długo nie będzie trącił myszką. Tu ...
-
SEAT Leon 1.5 eTSI DSG FR - kompakt z charakterem
... które dodaje odrobinę nowoczesności i lekkości. Krótko mówiąc, auto prezentuje się teraz nieco mniej konserwatywnie, ale zachowało swój charakter. Przód zyskał ... projekt kokpitu kompaktowych VAG-ów. Wszystko skupia się wokół cyfryzacji. Nie ma tu zbyt wielu fizycznych przycisków, z których byliby zadowoleni zwolennicy starszych rozwiązań. Materiały ...
-
Bentley Bentayga V8 First Edition
... taka sama, ale modyfikacje stylistyczne są wyraźne. Pas przedni zdobią teraz nieco bardziej eleganckie reflektory, grill o nowej fakturze i przeprojektowany zderzak. Co ciekawe, tylna część karoserii uległa jeszcze większym modernizacjom. Zagościły tu smuklejsze lampy, szersza klapa bagażnika z wyraźnymi przetłoczeniami, nowy zderzak i cztery ...
-
Volkswagen Passat GTE - hybryda lepsza niż diesel?
... Teraz jest on dotykowy. Nie ukrywam, że wolałem ten poprzedni, ale grunt, że pozostał niezależny. Volkswagen Passat GTE posiada dedykowane fotele z niebieską tapicerką i takimi też szwami. Choć nie ma tu ... . Teraz do dyspozycji użytkowników są dokładnie 402 litry. Technologia Podobnie jak w testowanym nieco wcześniej Superbie, znajdziemy tu układ ...
-
Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet City Sport
... zamontowano nowy ekran dotykowy. Wystaje poza obrys podszybia, bo taka jest teraz moda. Na szczęście jest na tyle niski, że nie zasłania obszaru przed szkłem ... wyprofilowane i rzeczywiście - nie imponują. Niemniej jednak osoby średnich gabarytów powinny dobrać tu właściwą pozycję. Siedzisko nie jest za długie, a podparcie boczne raczej słabe. Plusik ...
-
Volvo S60 B4, bardzo udane auto
... tu bardzo mało fortepianowej czerni, co oczywiście cieszy. Nie ma mowy o przekombinowaniu. A co z instrumentami pokładowymi? Zostały ostatnio zaktualizowane. Cyfrowe zegary mają teraz ... ekranem centralnym? On też uległ modyfikacjom. Nie chodzi o jego kształt tylko „wnętrze”. Teraz mamy do dyspozycji nowy interfejs oraz szeroki zakres usług Google. ...
-
Sportowy crossover CUPRA Formentor VZ5
... tu również niezależnego panelu klimatyzacji. Zamiast tego mamy dotykowe przyciski od temperatury, które nie zostały podświetlone. Poważnie. Ta sama niedogodność dotyczy sporej liczby kompaktów Volkswagena z tym samym systemem. Po liftingu powinni to poprawić. A teraz ... litrów. Technologia A teraz najważniejszy i najjaśniejszy punkt tego samochodu. ...
-
Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC
... stosowanego nurtu deisgnu. Znajdziemy tu reflektory o łagodnym kształcie, które delikatnie łączą się z szerokim, zaokrąglonym grillem. Ten drugi ma teraz fakturę w gwiazdy, co jasno nawiązuje ... porównaniu do poprzedniej generacji, bagażnik wyraźnie urósł - o równe 10 procent. Ma teraz 600 litrów, co stanowi naprawdę dobry wynik. Wakacyjne pakowanie ...
-
Alfa Romeo Giulia FL 2.0 GME Turbo Q4
... odmładzającej, która wniosła odrobinę świeżości w jego designie. Pas przedni posiada teraz nowe reflektory - w końcu w technologii LED. Mają atrakcyjniejsze wypełnienie i są ... , jak telewizor. Uzupełnia go fizyczny panel sterowania. Co więcej, wygospodarowano tu pokrętła i klawisze odpowiedzialne za regulację klimatyzacji. Nie trzeba więc grzebać w ...
-
Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake da się lubić
... teraz czas na łyżkę dziegciu. Zacznijmy od kierownicy, która zyskała podwójne ramiona z dotykowymi przyciskami. I właśnie te drugie wywołują kręcenie nosem, bo nie są równie przyjazne w obsłudze, co te fizyczne. I tu ... układu, ale dodatkowo podniósłby masę własną, która już teraz jest znacząca. Trudno więc ocenić, co jest lepszym rozwiązaniem. ...
-
Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV Xtronic 2WD
... zalet, by Nissan X-Trail z taką konstrukcją wzbudził zainteresowanie pragmatycznych klientów. Karoseria A teraz przejdźmy do konkretów. Aktualna, czyli czwarta generacja tego ... Teraz jednak większość kierowców korzysta z nawigacji na urządzeniach mobilnych, dlatego warto podkreślić, że system obejmuje Android Auto i Apple CarPlay. Co ważne, jest tu ...
-
Dacia Sandero 0.9 TCe Celebration niezła jakościowo i w dobrej cenie
... I dobra cena. O tym, jak jest na zewnątrz i we wnętrzu już pisałem. Teraz o tym, co pod maską. I tu spore (co najmniej) zaskoczenie. Po latach upychania w Dacii konstrukcji „ ... opinii, system stabilizacji toru jazdy w Sandero radzi sobie z tym problemem bez trudu. A teraz coś na NIE. Fajny i dynamiczny silnik traci wiele przez skrzynię biegów, która ...
-
Honda HR-V i Jazz - nowe modele już w sprzedaży
... Z kolei wnętrze zyskało na jakości, przestronności i urodzie. Kokpit jest teraz równie ergonomiczny, ale teraz wygląda znacznie doroślej. Plastiki, których użyto do jego wykonania ... , że będzie on potrzebował więcej powietrza... Podobnie, jak w Jazzie mamy tu dopracowany ekran multimedialny (system Android), czytelne zegary i wygodną kierownicę. ...
-
Mazda 6 Sport Kombi 2.2 SKY-D 6AT 4x4 SkyPASSION
... W poprzedniej Mazdzie 6 niełatwo było siedzieć wygodnie kierowcy o ponadstandardowym wzroście lub… wadze. Teraz siedzi się nisko i wygodnie, bo zmienił się zakres regulacji fotela, ... kierowniczy. Jak już wspomniałem, testową "Szóstkę" wyposażono w automatyczną skrzynię biegów. I tu ciekawostka - pomimo iż jest to klasyczny automat, a nie przekładnia ...
-
Volvo S60 - całkiem szybka limuzyna
... upodabniają nowe modele do poprzednich. Kiedyś takich producentów było więcej, ale teraz widać się to nie opłaca. Lepiej co dekadę zatrudnić nowego designera. Co ... – nie wystarczy. Silnik, choć, jak już ustaliliśmy, do słabeuszy nie należy, został tu zamontowany, żeby zapewniać moc w każdej sytuacji, ale oszczędzać właścicielowi żołądkowych rewolucji. ...
-
Lexus GS 200t F-Sport – mały silnik, wielki charakter!
... czterocylindrowy silnik o pojemności 2-litrów. Do silnika wrócimy za chwilę. Przyjrzyjmy się teraz Lexusowi GS, tutaj w wersji F Sport. Pierwsze, co mocno przykuwa uwagę ... kultowego supersamochodu LFA, ale mając w pamięci tygodniową przygodę z prezentowanym tu autem, muszę powiedzieć, że mam swojego faworyta w klasie wyższej średniej. Audi A6, ...