-
Mój Elektryk - podsumowanie programu
... realizacji programu. Taka decyzja może być podjęta w końcowej fazie wdrażania programu i będzie zależna od dostępności środków, a także od dalszego zapotrzebowania na ten program – powiedział nam Paweł Mirowski, zastępca prezesa zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw Programu ...
-
Mój Elektryk przestał działać. Jakie konsekwencje?
... środków z programu „Mój Elektryk”? Co jest jednym z hamulców rozwoju elektromobilności w Polsce? Jak zareagowali na zawieszenie programu dopłat do elektryków producenci samochodów? W oczekiwaniu na nowe źródło finansowania Wyczerpanie się puli środków nie oznacza zakończenia funkcjonowania programu. Jak uspokaja Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska ...
-
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
Na przestrzeni 9 miesięcy od uruchomienia programu "Mój Elektryk", do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej trafiło blisko 4,9 tys. wniosków o dotacje do zakupu samochodów elektrycznych. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych taki rezultat można uznać ...
-
Nowe modele BMW 2013
... z myślą o przyszłości i wyposażono w rozwiązania ściśle odnoszące się do problemów ochrony środowiska, z jakimi będzie sobie musiała radzić motoryzacja. Innym fascynującym elementem prezentacji BMW będzie gama innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy z programu BMW ConnectedDrive. BMW Serii 3 Gran Turismo: innowacyjny, emocjonujący, funkcjonalny ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: powrót na ścieżkę wzrostu?
... uruchomienia tego programu w odniesieniu do wynajmu, a następnie jednym z najbardziej zaangażowanych podmiotów branżowych współpracujących z NFOŚiGW i Bankiem Ochrony Środowiska przy jego opracowywaniu. Obecnie pierwsze firmy wynajmu długoterminowego w Polsce podpisały już z operatorem Programu „Mój Elektryk”, Bankiem Ochrony Środowiska, stosowne ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2024
... też ryzyko niewykorzystania potencjału programu i zmarnowania przyznanych środków. PZWLP wspólnie z ZPL (Związkiem Polskiego Leasingu), Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Ogólnopolską Federacją Małych i Średnich Firm wystosował w tej sprawie apel do polskiego rządu, a także Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Rynek ...
-
Ile za ile? Ile kosztuje budowa dróg?
... Polsce przewyższyły 24,13 mld zł. Według GDDKiA, w ramach realizacji założeń Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) ogłoszono już 176 ... węzeł Piotrków Południe (z węzłem) – 24,6 mln zł netto. A co ze środowiskiem? Koszt urządzeń ochrony środowiska w ramach budowy dróg szybkiego ruchu jest bardzo wysoki. Dotyczy to ...
-
Obowiązkowe stacje ładowania samochodów elektrycznych?
... dniu 7 stycznia 2022 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wniosków w programie „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”. Dotacje udzielane są na inwestycje realizowane do 2028 r. Wysokość dotacji w ramach programu dotyczącego wsparcia infrastruktury do ...
-
Elektromobilność w Polsce: duże wzrosty, dobre perspektywy
... w ramach programu „Mój Elektryk”, adresowany do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej nabywających zeroemisyjne samochody osobowe. W listopadzie ruszył kolejny nabór, tym razem kierowany do beneficjentów instytucjonalnych (w tym przedsiębiorców) kupujących pojazdy na kredyt lub za gotówkę. Równolegle Bank Ochrony Środowiska ...
-
Elektryfikacja flot ciężarowych - czy firmy są na to gotowe?
... za sprawą programu dopłat „Mój Elektryk”, który zainicjowano w 2021 roku. Jeśli plany rządu się powiodą, z podobnego wsparcia już niedługo skorzystają również przedsiębiorcy z branży transportu ciężkiego. Mowa o programie zakupu lub leasingu bezemisyjnych ciężarówek, którego projekt przedstawił Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki ...
-
Musimy rozwijać stacje ładowania. Jak pokonać bariery?
... Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił na początku 2024 roku plany programu dofinansowania stacji ładowania DC o mocy powyżej 350 kW wzdłuż sieci TENT-T . Stanowiłoby to impuls do rozbudowy infrastruktury ładowania. Jednak bez usprawnienia procesu przyłączania stacji do sieci energetycznej, potencjał programu może ...
-
Elektromobilność: nowe obowiązki dla państw UE
... z większych beneficjentów tego programu w przeszłości i zapewne będzie nim również w obecnej perspektywie. Dodatkowo poszczególne państwa członkowskie UE prowadzą własne, osobne programy wsparcia budowy stacji ładowania i stacji tankowania wodoru. W Polsce program taki jest prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ...