-
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
... uruchomienia programu "Mój Elektryk", do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej trafiło blisko 4,9 tys. wniosków o dotacje do zakupu samochodów elektrycznych. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych taki rezultat można uznać za sukces. Aby jednak program przyniósł naprawdę wymierne korzyści, konieczne jest podjęcie ...
-
Mój Elektryk przestał działać. Jakie konsekwencje?
... , a nie osoby fizyczne. Leasing musi poczekać Choć program „Mój Elektryk” nadal funkcjonuje, to pula środków na dopłaty do leasingów została już całkowicie wyczerpana. Przedsiębiorcy muszą poczekać z ubieganiem się o leasing do nowego roku. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej tłumaczy, że przerwa w naborze wniosków ...
-
Mój Elektryk - podsumowanie programu
... ustawy – Prawo Ochrony Środowiska w celu udzielania dotacji. Program „Mój Elektryk” będzie wdrażany do 31.12.2025 r. Nie wykluczamy wydłużenia okresu realizacji programu. Taka decyzja może być podjęta w końcowej fazie wdrażania programu i będzie zależna od dostępności środków, a także od dalszego zapotrzebowania na ten program – powiedział ...
-
Elektromobilność w Polsce: duże wzrosty, dobre perspektywy
... ) kupujących pojazdy na kredyt lub za gotówkę. Równolegle Bank Ochrony Środowiska, dystrybuujący dotacje do leasingu i wynajmu długoterminowego w imieniu NFOŚiGW, ogłosił ... przeznaczono środki w wysokości 1,2 mld zł. Z kolei ogłoszony w 2021 r. program „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru” ...
-
Auta elektryczne: dopłaty już są, ale spieszyć się nie trzeba
... naboru wniosków. Według informacji uzyskanych przez Carsmile w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, będącym dysponentem środków z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT), ... . Masz firmę, nawet nie marz o dotacji na samochód elektryczny Program dofinansowania zakupu elektryków kierowany jest wyłącznie do konsumentów. Nie dość, ...
-
Elektromobilność: nowe obowiązki dla państw UE
... . Dodatkowo poszczególne państwa członkowskie UE prowadzą własne, osobne programy wsparcia budowy stacji ładowania i stacji tankowania wodoru. W Polsce program taki jest prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Warto także pamiętać, że swoje pieniądze w rozwój sieci ładowania chcą także wykładać prywatni inwestorzy ...
-
Elektryfikacja flot ciężarowych - czy firmy są na to gotowe?
... programie zakupu lub leasingu bezemisyjnych ciężarówek, którego projekt przedstawił Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Pozwoli on uzyskać nawet 750 tys. zł ... jest lokalizacja punktu wzdłuż sieci bazowej TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej. Program ma się rozpocząć jeszcze w tym roku i potrwać do 2029. ...
-
Nowe modele BMW 2013
... na kilka przełomowych koncepcji kompaktowych aut premium, które opracowano z myślą o przyszłości i wyposażono w rozwiązania ściśle odnoszące się do problemów ochrony środowiska, z jakimi będzie sobie musiała radzić motoryzacja. Innym fascynującym elementem prezentacji BMW będzie gama innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy z programu BMW ...
-
Skąd pochodzą części samochodowe?
... regenerowane przynoszą wiele korzyści. Od bardzo konkurencyjnej ceny, po wspieranie ochrony klimatu - regeneracja nie wymaga zużycia takiej samej ilości surowców i energii jak ... łożyska, a w szczególności o pozostałe części mające wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym i ochronę środowiska.Na czym miałby polegać ten obowiązek informacyjny? Takie ...
-
Jak wygląda recykling akumulatorów z aut elektrycznych?
... zapisy określające wprowadzenie „najlepszych dostępnych technik w zakresie ochrony zdrowia i środowiska, aby zapewnić przetwarzanie i recykling zużytych baterii i ... pochodziło z recyklingu. Oprócz tego, w zakładzie we Flins prowadzi zaawansowany program naprawy akumulatorów i wydłużania życia samochodów. W zakresie usług zakładu – który jest ...