-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... PKB zdążyło wzrosnąć o niemal 20 proc. Trzecim z sektorów odpowiedzialnych za ten wynik był transport. Jednocześnie GUS wskazuje, że w 2018 roku polski eksport był ... odbioru odpoczynków tygodniowych, które w znaczny sposób mają utrudnić działalność firm między innymi z Polski oraz ograniczyć dostęp do przewozów między krajami UE. Okazuje się, że ...
-
Korki w Polsce 2013
... wyliczeń autorów raportu wynika, że pracujący w siedmiu największych miastach Polski – Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Gdańsku – tracili w korkach w ... zł, co stanowiło 0,18 proc. PKB Polski w 2013 r., podczas gdy w latach 2012-2011 koszt ten wynosił 0,19 proc. PKB. Największe straty dla gospodarki z powodu korków notujemy ...
-
Korki w Polsce 2015
... się w liczbie mieszkańców aktywnych zawodowo. Z najnowszego „Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski” wynika, że w minionym roku pracujący kierowcy z Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Krakowa, ... roku prawie 3,3 mld zł, czyli 0,19 proc. PKB i był wyższy niż w 2014 roku (0,17 proc. PKB). Podobnie jak w ubiegłym roku najwyższy nominalnie koszt 3 ...
-
Praca kierowcy wczoraj i dziś: co się zmieniło?
... 6% PKB. 40% kabotażu i 17% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej jest według badania OCRK obsługiwane przez ... w technologiach okazały się przełomowe dla tego sektora. Jak wyglądała praca kierowcy przed przystąpieniem Polski do UE? W dzisiejszych czasach wsiadamy do samochodu, wyjmujemy naszego smartfona, wpisujemy miejscowość, w której chcemy ...
-
Transport drogowy: o czym pamiętać, szukając cargo?
... to, że zdecydowana większość przedsiębiorstw, które rok rocznie wypracowują kilka procent PKB, to jednoosobowe działalności gospodarcze z jednym lub najczęściej kilkoma samochodami ciężarowymi. ... realia rynkowe i zaniżone stawki frachtów między innymi na powrotach do Polski (często to 0,5-0,6e za kilometr) nie ułatwiają tego zadania. W okresie ...
-
PZWLP: CFM w II kw. 2015
... od tempa wzrostu PKB, czy sprzedaży nowych aut do firm – mówi Marek Małachowski, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Zarządzający ALD Automotive Polska. – Polski rynek flotowy ... okresie do klienta komercyjnego (do firm), zostało zakupione przez firmy należące do PZWLP. Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów obchodzi w tym roku jubileusz 10 lat swojej ...
-
Przez Wenezuelę ceny paliw skoczą do 5,4 zł/litr?
... ok. 140 razy według notowań DolarToday. Dane Funduszu pokazują również, że PKB w latach 2013-2018 skurczy się w sumie o 45 proc., co prawdopodobnie jest największym kryzysem ... , że problemy Wenezueli mogą się piętrzyć. Ale jakie to ma znaczenie dla Polski? Wenezuela ze względu na kryzys ekonomiczny, powszechną nacjonalizację czy brak inwestycji w ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... krajami Starego Kontynentu, a sam transport drogowy wygenerował aż 5,1 proc. naszego PKB. Nie oznacza to niestety, że działalność w tym sektorze usłana jest ... najnowszy Barometr Zawodów wskazuje na duże braki kierowców na terenie całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem zachodniej części kraju - zauważa Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego ...
-
Jakie opony gwarantują bezpieczne ferie zimowe?
... zimową jest nieprawdziwy i pozbawiony sensu. Aż 18 z 29 europejskich państw, gdzie wymóg stosowania opon sezonowych lub całorocznych wprowadzony, ma mniejsze PKB niż Polska. – podsumowuje Sarnecki.
-
Internet Rzeczy i telematyka uzdrowią TSL?
Wprawdzie ostatnie lata przyniosły branży TSL dość intensywny rozwój, na skutek czego jej udział w polskim PKB wzrósł do niemal 20%, to jednak równocześnie wydłużyła się lista trapiących ten sektor problemów. Znajdują się na niej m.in. deficyty ...
-
Branża TSL: czy polscy przewoźnicy mówią już o kryzysie?
... nie obowiązują już bowiem w Wielkiej Brytanii. Konkurencyjność zagranicznych przewoźników Polska jest największym przewoźnikiem Europy, a transport stanowi jedną z największych gałęzi PKB w naszym kraju, stąd pewną niedogodność może stanowić napływ tańszych, zagranicznych przewoźników – na przykład kierowców rumuńskich. Jak wyjaśnia jednak Maciej ...
-
Coraz więcej elektrycznych samochodów użytkowych
... wiodącej pozycji w europejskiej branży TSL. Dla przypomnienia - mówimy tu o branży, dzięki której w Polsce znajduje zatrudnienie niemal milion osób, a jej udział w PKB wynosi prawie 6% - mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
-
Transport drogowy - jakie podwyżki w 2024 roku?
... gospodarka zmniejszyła się średnio o 0,5 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku. Choć druga połowa roku była nieco lepsza - III kwartał przyniósł wzrost PKB na poziomie 0,4 proc. r/r1, a do 2024 roku ma wzrosnąć do 2 proc. - to i tak firmy przewozowe mierzyły się z niższym zapotrzebowaniem na ...
-
Ile możemy stracić na pakiecie mobilności?
... Polski i wydaje się, że nie są one niezbędne, aby przewidzieć możliwe skutki. Aktywność polskich transportowców na arenie międzynarodowej pokazuje, że zarówno w przewozach cross trade, jak i kabotażu jesteśmy liderem w krajach Wspólnoty, co przekłada się na PKB ... Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, OCRK. Polski kierowca okrąża Ziemię dwa ...
-
Śmiertelne wypadki drogowe kosztują nie tylko życie
... kolizji drogowych wyniosły razem 56,6 mld zł (same wypadki – 44,9 mld zł)! Co stanowiło całkiem pokaźną część budżetu Polski, bo 2,7% polskiego PKB (koszty wypadków – 2,1% PKB). Dlatego w interesie nas wszystkich leży zmniejszenie kosztów wypadków samochodowych. Tylko co jeszcze można zrobić w tym zakresie? Zmiana świadomości ...
-
Transport ciężki: nie ma sukcesu bez elektryfikacji?
... kluczowe znacznie dla gospodarki. Odpowiada za niemal 6% polskiego PKB i zapewnia zatrudnienie dla ok. miliona osób, stanowiąc trzecią, najliczniej reprezentowaną ... instrumentów zachęcających przedsiębiorców do inwestycji w zeroemisyjne ciężarówki. Pozycja Polski, jako lidera sektora drogowego transportu ciężkiego w Unii Europejskiej, może wkrótce ...
-
Przez wypadki tracą nie tylko firmy ubezpieczeniowe
... się, że wyniósł on 48,2 mld zł w 2015 r. Wspomniana kwota odpowiadała około 3% produktu krajowego brutto Polski z 2015 r. Analogiczny wynik dla 2013 r. też oscylował na poziomie 3% PKB. „Takie porównanie dowodzi, że poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego może mieć wpływ nie tylko na firmy ubezpieczeniowe ...