-
Polska elektromobilność, czyli ogon UE
... aż 6 państw z regionu CEE. Drugą grupę, z dynamiką poniżej 30% r/r, tworzy 5 dojrzałych i nasyconych rynków motoryzacyjnych: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Austria, Belgia oraz jeden rozwijający się – Polska (22,9% r/r). Klasyczna hybryda zamiast elektryka Jeśli już Polacy decydują się na auto z alternatywnym napędem (APV), to ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... . Sposób, w jaki Wielka Brytania opuści szeregi Unii Europejskiej, nie jest obojętny nikomu, kto utrzymuje z nią kontakty handlowe. Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych podkreśla, że bez porozumienia i okresu przejściowego, a więc w przypadku twardego Brexitu, bardzo może ucierpieć polska branża części motoryzacyjnych ...
-
Niska sprzedaż nowych samochodów
... słabym wynikiem, piąty miesiąc zamknęła Polska (-5,8%). Zdaniem przedstawicieli ... Wielka Brytania zieloną wyspą Wśród europejskich krajów, aż dziewiętnaście zakończyło maj na minusie. Ujemną sprzedaż odnotowały m.in. Niemcy (-9,9% r/r), Włochy (-8% r/r) czy Francja (-10,4% r/r). Wzrostem mogą pochwalić się takie państwa jak Belgia i Wielka Brytania ...
-
Jakie ceny OC w Europie? Jak wypadamy na tle innych?
... weszliśmy w okres stabilizacji. A jak wygląda sytuacja w innych krajach Europy? Okazuje się, że polska polisa nie należy do najtańszych, ale również daleko jej od stawek, które ... w Europie: Wielka Brytania i Norwegia Krajów, gdzie za OC przychodzi zapłacić dość słono, jest w Europie kilka. Już od lat prym na tym polu wiedzie Wielka Brytania, gdzie ...
-
Elektromobilność: 12 sposobów na odrobienie zaległości
... elektromobilności Islandia (42-proc. udział elektryków w sprzedaży), a także Szwajcaria i Wielka Brytania, choć tu udziały są już zdecydowanie niższe (ok. ... elektromobilność należy się też spodziewać wyrównania cen samochodów w różnych krajach europejskich. Obecnie Polska korzysta z przywileju niższych cen wobec bogatych krajów europejskich, np. ...
-
Polskie drogi coraz bezpieczniejsze
... Wielka Brytania lub Szwecja. W 2014 roku we wszystkich 28 państwach członkowskich UE zginęło w wypadkach drogowych 25 tys. 700 osób. W całej UE liczba ofiar wypadków drogowych od 2013 do 2014 r. spadła jedynie o 1 proc. Polska ... rowerzystów w ogólnej liczbie ofiar śmiertelnych wypadków, Polska (9 proc.) niewiele odbiega od unijnej średniej (8 procent ...
-
Sprzedaż nowych samochodów 2013
... do roku odnotowały jednak 4% spadek (2,95 mln rejestracji). Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania, która z wolumenem sprzedaży na poziomie 2,26 mln wypracowała aż 11% dynamikę ... był podobnie jak przed rokiem VW Golf – mówi Jacek Opala. 2014 r., i Polska, i Europa zakończą na plusie Ostatnie dane makroekonomiczne, jak i te dotyczące ...
-
Kabotaż, czyli prawdziwy powód powstania pakietu mobilności?
... transportu drogowego. Teraz to wszystko może się zmienić – przekonuje Łukasz Włoch, ekspert główny OCRK. Niepewność rodzi niepokój Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania i oczywiście Polska – te kraje dominują w Europie i przewiozły najwięcej tonokilometrów w 2017 roku. Z danych Eurostat wynika, że między 2004 a 2016 rokiem łączna liczba ...
-
W samochody elektryczne przesiądziemy się już za 10 lat?
... Affairs and Government Relations Director, Grupa PSA. Metodologia badania Badanie „MotoBarometr 2019. Nastroje w Automotive. Polska, Czechy, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowacja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania” zostało przeprowadzone przez firmę Exact Systems na celowej próbie przedstawicieli firm sektora automotive, będących klientami ...
-
Elektromobilność potrzebuje wsparcia. Jak to zrobić?
... już w 2030 r. autobusy elektryczne będą stanowiły ok. 52 proc. całej europejskiej floty. Polska będzie w awangardzie tych zmian, przesuwając się z 5. na 3. pozycję. Konkurencję dla nas stanowić będą przede wszystkim Francja i Wielka Brytania, inwestujące w elektromobilny transport zbiorowy. Co więcej, mamy tu spore rezerwy, gdyż pomimo ...
-
Jakie opony gwarantują bezpieczne ferie zimowe?
... Państwa w których z kolei nie ma żadnych obostrzeń to m.in. Dania, Wielka Brytania, Irlandia, Portugalia, Węgry czy Grecja. Do tego grona zalicza się również Polska. Co roku na naszych drogach ginie prawie 2500 osób i ... 18 z 29 europejskich państw, gdzie wymóg stosowania opon sezonowych lub całorocznych wprowadzony, ma mniejsze PKB niż Polska ...
-
Automotive musi walczyć o pracowników z Ukrainy
... wycieraczki, szyby samochodowe, dachy, kolumny kierownicze czy elementy bezpieczeństwa. Wielkość próby wyniosła 597 respondentów z 9 państw (Polska, Czechy, Niemcy, Rosja, Rumunia, Słowacja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania). Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów (CATI), ankiet online oraz ankiet indywidualnych od kwietnia do lipca 2018 ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-VIII 2013
... i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji. Potwierdziły się też przedwakacyjne prognozy Gosa – Polska po ośmiu miesiącach br. może pochwalić się lepszym wynikiem niż cała ... „zieloną wyspą” motoryzacji pozostaje Wielka Brytania z ponad 10% wzrostem r/r. Moim zdaniem pozytywny trend utrzyma się do końca roku i Wielka Brytania zakończy czwarty kwartał na ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-XI 2015
... jednak nie tylko Polska, ale niemal cały kontynent. ... Wielka Brytania. Polacy nie rezygnują z Volkswagena W listopadzie br. najchętniej kupowaną marką samochodową w segmencie osobówek w Polsce była Skoda. Drugi na liście, podobnie jak przed miesiącem, uplasował się Volkswagen. W porównaniu do zachodnich państw takich jak Niemcy czy Wielka Brytania ...
-
Niebezpieczne polskie drogi
... Unii Europejskiej. Najbezpieczniejsze państwa to Szwecja i Wielka Brytania, gdzie liczba śmiertelnych ofiar wyniosła odpowiednio 27 i 28. Najgorzej sytuacja wygląda w Bułgarii (99 ofiar), Rumunii (97) i na Łotwie (80). Tuż za podium tego tragicznego zestawienia znajduje się Polska, gdzie w 2016 roku zginęło aż 79 osób ...
-
Diesel kończy karierę?
... samochodów wjeżdżających do centrów miast - mówi Prezes LeasePlan Fleet Management Polska, Sławomir Wontrucki. -Administracje lokalne i rządowe najczęściej decydują się na ... i Norwegia. Niemcy i Indie planują to zrobić przed rokiem 2030. Wielka Brytania ma w ogóle zabronić rejestracji pojazdów, napędzanych silnikami spalinowymi już w 2040 roku ...
-
Polskie OC podrożało najszybciej w Europie?
... składki komunikacyjnej per capita. Pod względem poziomu takiej zmiany (+68,7%), Polska niestety plasuje się na pierwszym miejscu wśród 27 analizowanych krajów Starego ... 15,7%), Łotwa (+20,7%), Malta (+26,9%), Portugalia (+20,3%), Rumunia (+29,5%), Słowacja (+20,1%) oraz Wielka Brytania (+22,8%). „Jeżeli chodzi o Polskę, to wydaje się, że wynik ...
-
Mamy niemal najwyższy wskaźnik motoryzacji w Europie. Czy to powód do dumy?
... Wielka Brytania - 34,9 mln aut Francja - 33,0 mln aut Hiszpania - 24,1 mln aut Polska - 23,4 mln aut „Polska ...
-
Samochody elektryczne w końcu ruszyły
... odległym 14. miejscu w Unii Europejskiej. Pierwszą trójkę tworzą kolejno Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja – w każdym z tych krajów w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. zostało sprzedanych ponad 14 tys. aut elektrycznych. W regionie CEE Polska objęła pozycję lidera, wyprzedzając Węgry. Hybrydy nadal popularne Jeśli już Polacy ...
-
Ubea: niski przebieg auta z Zachodu to rzadkość
... Polska - 8029 kilometrów (wynik z 2000 r. - 7130 kilometrów) Szwecja - 12 000 kilometrów (wynik z 2000 r. - brak danych) Włochy - 8127 kilometrów (wynik z 2000 r. - 12 466 kilometrów) Wielka Brytania ... zmiany w popularności transportu publicznego w europejskich krajach. Polska jest jednym z liderów pod względem tempa spadku popularności transportu ...
-
Flota samochodowa w firmach: jakie perspektywy?
... pokazują jednak, że zainteresowanie takimi rozwiązaniami będzie w najbliższych latach znowu rosło – tłumaczy Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager w Arval Service Lease Polska. Pomimo spadku popularności, w 2022 r. 42% firm w Polsce (wobec 65% wśród wszystkich badanych) wciąż korzysta z alternatywnych form mobilności. Obecny spadek nie ...
-
Samochody sprowadzamy głównie z Niemiec
... , że za sprowadzenie jednego samochodu zapłacimy średnio ok. 1,1 zł za kilometr na długich trasach typu Wielka Brytania – Polska oraz ok. 1,45 zł za km przy trasach krótszych Niemcy - Polska. Za sprowadzenie samochodu z dalekiej północy np. z Norwegii cena wynosi natomiast ok. 1,8 zł za km. Średnia ...
-
Ceny OC w Polsce: gonimy Zachód
... (dane z 2014 r.) Składki OC w Europie Zachodniej Dane Insurance Europe pokazują, że Polska pozostaje daleko w tyle do krajów Europy Zachodniej. Na mieszkańców Włoch, Austrii ... o ok. 14 proc. Ten trend był wyraźnie widocznych w takich krajach jak Francja, Wielka Brytania, Chorwacja, Słowenia, Cypr, Litwa i Estonia (tam trend spadkowy sięgał nawet 30 ...
-
Czy jesteśmy gotowi na tak dużą ilość samochodów w Polsce?
... Polska dogoniła Niemcy i wyprzedziła takie państwa Zachodniej Europy jak na przykład Francja, Szwecja, Belgia, Irlandia i Wielka Brytania ...
-
Auta elektryczne w Polsce: 80% wzrostu sprzedaży to za mało?
... liderami pod względem liczby zarejestrowanych aut elektrycznych są Niemcy, Wielka Brytania i Francja – w każdym z tych państw w I półroczu 2018 r. sprzedano ich ponad ... krajach Unii Europejskiej łącznie! Polska nr 2 w regionie CEE Pod względem łącznej liczby zarejestrowanych aut elektrycznych (akumulatorowe + plug in) Polska dobrze wypada na tle ...
-
Opony zimowe nie wszedzie obowiązkowe
... przyczepności, Polska – zalecane montowanie opon zimowych, Portugalia, Serbia – nie ma obowiązku montażu zimówek, Szwajcaria – zalecany jest montaż opon zimowych, Turcja - zaleca się używanie tego wyposażenia w razie poruszania się w północnej i wschodniej części kraju, Węgry - nie ma obowiązku stosowania opon zimowych, Wielka Brytania – nie ...
-
Ciężarówki: co decyduje o ich wartości rezydualnej?
... , ale zaledwie kilkuprocentowe udziały ma serwis, ogumienie oraz finansowanie. Na koniec ciekawostka: Polska jest obecnie czwartym rynkiem w Europie pod względem sprzedaży nowych samochodów ciężarowych. Wyprzedzają nas tylko Niemcy, Francja i Wielka Brytania. Relacja sprzedaży nowych pojazdów w Polsce i Niemczech to mniej więcej 1/4-1/5. Dla ...
-
Ubezpieczenie "anglika" – czy na pewno droższe?
... który ubezpiecza niedawno zakupionego Volkswagena Passata z 2008 r. Różnica pomiędzy dwoma wariantami analizy jest związana tylko z miejscem pierwszej rejestracji pojazdu (Wielka Brytania lub Polska). Samochód z Wysp Brytyjskich ma kierownicę po prawej stronie, ale został przystosowany do użytkowania w Polsce zgodnie z przepisami obowiązującymi od ...
-
Bezpieczny wyjazd samochodem na Boże Narodzenie
... , Liechtenstein). Państwa w których z kolei nie ma żadnych obostrzeń ze względu na łagodne zimy to Dania, Wielka Brytania, Irlandia, Portugalia, Węgry czy Grecja. Do tego grona zalicza się również Polska, choć u nas mroźne i śnieżne zimy to akurat reguła. Z tego powodu co rok mamy statystycznie ...
-
Ubezpieczenie motocykla: po co nam assistance?
... piątki i soboty z ok. 11-12% interwencji – mówi Remigiusz Szeniawski, Dyrektor Departamentu Operacyjnego w Global Assistance Polska. Pomoc również za granicą Przy wyborze pakietu assistance, który działa jako ... krajów. To wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej, ale również np. Wielka Brytania, Norwegia, Szwajcaria czy bałkańskie ...
-
Drogi w Europie coraz bezpieczniejsze
... ofiary śmiertelne wypadków drogowych. Kraje o najniższej liczbie ofiar śmiertelnych wypadków drogowych to: Wielka Brytania, Szwecja, Niderlandy i Dania, gdzie odnotowuje się około 30 ofiar ... ofiar śmiertelnych na drogach nadal jest znacznie wyższa niż średnia UE (Polska, Bułgaria, Chorwacja, Łotwa, Litwa i Grecja) zachęca się do podwojenia wysiłków ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-X 2014
... sąsiadom. W kraju, który liczy dwa razy więcej mieszkańców niż Polska, w ciągu tylko samego października z salonów wyjechało tyle aut, ile u nas w ... wyjechało z salonów w Niemczech (2,56 mln; +3% r/r). Na drugim miejscu znalazła się Wielka Brytania z niemal 2,14 mln zarejestrowanych osobówek (+9,5% r/r). Ostatnie miejsce na podium przypadło Francji ...
-
Amortyzacja samochodu, paliwo, OC i co jeszcze? Ile wydają kierowcy?
... i używania samochodu w 24 krajach takich jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Polska, Portugala, Rumunia, Rosja, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania.
-
Sprzedaż nowych samochodów 2017
... przewidywany zresztą przez Exact Systems, wzrost na poziomie 17% rdr. - Polska zanotowała wzrost rejestracji już piąty rok z rzędu przekraczając kolejny próg, wyznaczony w ... mln, +2,7%), Francja (2,1 mln, +4,7%), Włochy (2 mln, +8%) i Hiszpania (1,23 mln, +7,7%). Tylko Wielka Brytania zanotowała spadek (2,5 mln, -5,7%). W 2018 roku 500+ - Patrząc na ...
-
Ile kosztuje utrzymanie samochodu?
... wzięło udział 21 krajów: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Holandia, Niemcy, Norwegia, Polska Czechy, Rumunia, Słowacja, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Węgry, Włochy i Wielka Brytania. Modele samochodów objęte niniejszą analizą to: BMW i3, Ford Focus/Focus Electric, Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, Opel/Vauxhall ...
Tematy: samochód, utrzymanie samochodu