-
W samochody elektryczne przesiądziemy się już za 10 lat?
... Polska, Czechy, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowacja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania”, opracowanym przez Exact Systems. 3/4 polskich zwolenników teorii o rychłym nadejściu czasów elektromobilności jest przekonanych, że rewolucja dokona się już za 10 lat ...
-
Polska elektromobilność, czyli ogon UE
... 3 miliardów euro w ciągu 10 lat na rozwój elektromobilności. Czy ... 10 tysięcy sztuk znalazło nabywców także w Holandii i Szwecji. Polska w tym zestawieniu plasuje się na 15 pozycji. Biorąc pod uwagę całą Europę najwięcej aut o napędzie elektrycznym nadal sprzedaje się w Norwegii (ponad 72 tysiące sztuk, +16,7% r/r). Pod względem dynamiki sprzedaży UE ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... wzór UE tworzyć tzw. wyspecjalizowane operatory. Obecnie przekazywanie działań transportowych firmom zewnętrznym stosuje około 80-90 proc. przedsiębiorstw, a polska ... sprzedaży zagranicznej krajowych produktów w ostatnich latach. - Już w niespełna 10 lat po wejściu do UE nastąpił eksportowy boom, w ramach którego liczba polskich firm dostarczających ...
-
Rekord na skalę całej UE: 40% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat
... lat, 10,5% w przedziale 5-10 lat, 6,2% od 2 do 5 lat oraz 4,9% do 2 lat. Z kolei w Unii Europejskiej najwięcej nowych aut do 2 lat jest w Luksemburgu (19,1%), Niemczech (17,8%) i Szwecji (17,8%). Nieco lepiej Polska wypada pod względem średniego wieku samochodów osobowych w Unii Europejskiej, który w 2021 r. wyniósł 14,5 lat ...
-
Polska elektromobilność nie jest gotowa na 2035 rok
... m.in.: Z jakich powodów Polska nie jest gotowa na wprowadzenie zakazu produkcji i sprzedaży samochodów spalinowych? Które kraje UE ... 10. nowe auto zarejestrowane od stycznia do czerwca br. było w pełni elektryczne. 2035 rok. Ta data została przez jednych przyjęta z ogromnym zadowoleniem, przez innych z obawą, wręcz sceptycyzmem. Za nieco ponad 12 lat ...
-
Motoryzacja: Idziemy z prądem
... dowodem jest fakt, że nasz kraj jest jednym z liderów w UE, jeśli chodzi o liczbę aut na LPG. Tymczasem ... , rządowy „Plan rozwoju elektromobilności”, zakładający, że za 10 lat po polskich drogach będzie jeździć milion aut na ... do produkcji benzyny i oleju napędowego musimy i będziemy musieli (Polska nie ma jej większych złóż) niemal w całości ...
-
Elektromobilność: 12 sposobów na odrobienie zaległości
... UE. Poza Norwegią, są to: zajmująca drugie miejsce na liście liderów elektromobilności Islandia (42-proc. udział elektryków w sprzedaży), a także Szwajcaria i Wielka Brytania, choć tu udziały są już zdecydowanie niższe (ok. 15-16%). 10 lat opóźnienia Według szacunków Carsmile, od Norwegii dzieli nas w rozwoju elektromobilności 10 lat ...
-
Jak będzie wyglądał transport przyszłości?
... 10 latach obserwować można było dynamiczny wzrost branży transportowej, zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach europejskich. Jednak zmiany na polskim rynku pracy oraz bariery administracyjno-prawne wprowadzane w wielu państwach UE ... Polska. Partnerami raportu są Santander Bank Polska ... o prognozę wzrostu rynku w okresie 5 lat od 2018 do 2022 ...
-
Śmiertelne wypadki drogowe kosztują nie tylko życie
... dół (rok 2020 i 2021 – lata pandemii), trend jest jednoznaczny. W ciągu ostatnich 10 lat liczba wypadków spadła o 38,4%, osób rannych w tych zdarzeniach o 42,3%, a zabitych o 37,1%. Czy ... potocznie przyjmuje. Polska niechlubnym liderem na tle innych państw UE W statystykach wypadków drogowych w krajach Unii Europejskiej za 2020 r. Polska ze względu ...
-
PZWLP: CFM w II kw. 2015
... UE firmy mogą już od dawna odliczać podatek VAT od paliwa. Bardzo dobre wyniki odnotowane przez branżę CFM w I półroczu 2015 pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość – mówi Marek Małachowski, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Zarządzający ALD Automotive Polska ... obchodzi w tym roku jubileusz 10 lat swojej działalności. Do organizacji należy obecnie ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... Jeśli nic się nie zmieni, kto będzie jeździł ciężarówkami za 10 lat? Czarna dziura W branży TSL Polska uchodzi za jednego z europejskich potentatów. W 2016 roku polscy przewoźnicy ... pracowników tej grupy zawodowej w UE wynosi 44 lata. Brytyjscy truckerzy mają średnio 55 lat! Zaś w Niemczech w ciągu najbliższych pięciu lat z zawodu odejdzie aż 66 ...
-
Jakie ceny OC w Europie? Jak wypadamy na tle innych?
... krajach Europy? Okazuje się, że polska polisa nie należy ... 10 tys. złotych ( ponad 2300 euro). Stabilne rynki: Niemcy, Francja, Belgia Stabilna sytuacja jest od lat na dojrzałych rynkach, takich jak francuski, niemiecki czy belgijski. We Francji ceny rosną o przeciętnie 2 proc. od 10 lat ... obserwujemy w krajach UE - zauważa Bartosz Salwiński z Mfind. ...
-
Co czeka elektromobilność w Polsce? Są najnowsze prognozy
... 10 publicznych stacji ładowania w Polsce otwarta jest 24 godziny na dobę. - 44% wszystkich stacji w Polsce znajduje się w sieciach 12 wiodących operatorów infrastruktury ładowania. Największy z nich to GreenWay Polska ... 10 lat ...
-
Coraz więcej pojazdów elektrycznych w polskich flotach samochodowych
... Polska. Jaką alternatywę wybierają fleet managerowie? Już co trzecia firma (wzrost o 13 punktów procentowych) korzysta ze wspólnych dojazdów pracowników, w 28% flot (wzrost o 10 pp) funkcjonował firmowy system car sharingu, a 26% firm wybrało budżet na mobilność (15 pp więcej rok do roku). W ciągu 3 lat ... (58% to średnia w UE). Wśród innych przyczyn ...
-
Kabotaż nie dla polskich przewoźników?
... wewnętrznych w szczególności krajów założycielskich UE ukierunkowały pakiet mobilności między innymi ... , którym w ciągu kilkunastu lat udało się osiągnąć dominującą pozycję ... istotnym elementem działalności przewozowej przedsiębiorców. Polska jest tutaj liderem z wolumenem 16 ... następująco: załadunek w Polsce wykonany w poniedziałek, 10 lutego, w ramach ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy 2020 rok to tylko straty?
... główne rynki UE, największe ... ostatnich lat ... 10,6% r/r, a na koniec roku 2020 r. wzrost ten wynosił już jedynie 2% r/r. Spowolnienie wywołane pandemią odcisnęło swoje piętno na całej gospodarce, w tym na rynku motoryzacyjnym i na branży wynajmu długoterminowego samochodów – mówi Robert Antczak, Prezes Zarządu PZWLP, Dyrektor Generalny Arval Polska ...
-
Diesel kończy karierę?
... lat - zapowiada Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. W miastach zwiększa się popularność małych silników benzynowych. – Z roku na rok rośnie dostępność i popularność aut hybrydowych i elektrycznych, co widać w statystykach – dodaje Michał Cierniak, Dyrektor Operacyjny LeasePlan Fleet Management Polska ... 10 funtów ...
-
W wypadkach ginie mniej osób. Bezpieczeństwo ruchu drogowego jednak rośnie?
... UE wyniosła 44 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców. Według wstępnych danych dziewięć państw członkowskich (Dania, Niemcy, Irlandia, Cypr, Litwa, Malta, Polska ... liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w ciągu ostatnich dwóch lat. Grupy najczęstszych ofiar wypadków Dane ... i motorowerów) – 18 proc., a rowerzyści – 10 proc. ogółu ofiar ...
-
Samochody sprowadzamy głównie z Niemiec
... Polska oraz ok. 1,45 zł za km przy trasach krótszych Niemcy - Polska ... 10 lat ...
-
Ceny OC w Polsce: gonimy Zachód
... w Europie Zachodniej Dane Insurance Europe pokazują, że Polska pozostaje daleko w tyle do krajów Europy ... każdym kraju członkowskim UE oraz Norwegii i Islandii, przedstawicieli ... ustalonej minimalnej stawki odszkodowania. Kilka lat temu, w szpitalach wprowadzono rozwiązanie z ... będą drastyczne, mogą jeszcze sięgnąć 10 proc. Jak szybko to pokryje straty ...
-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... Polska jest już na eko-drodze? Co to oznacza dla kierowców i przewoźników? Starym kontynentem rządzą diesle Zgodnie z szacunkami UE ... 38 proc. tych aut jest w wieku 11-20 lat. Zaś zużycie ON w 2018 r. osiągnęło rekordowy poziom 20 345 ... nieekologicznych pojazdów postanowiła wydłużyć do 10 h dziennie możliwość poruszania się po strefie samochodów ...
-
Homologacja pojazdów i ich części - nowe zasady
... Polska nowelizacja zawiera między innymi definicje świadectwa homologacji typu WE oraz krajowego świadectwa homologacji typu pojazdu, a ponadto procedury i terminy dotyczące wzajemnego uznawania w ramach UE świadectw homologacji typu pojazdów. Nowe przepisy precyzują też obowiązki państw członkowskich UE ...
-
Auta elektryczne w Polsce: 80% wzrostu sprzedaży to za mało?
... lat ... 10 tysięcy sztuk znalazło nabywców także w Szwecji i Holandii. Niekwestionowaną królową elektromobilności w całej Europie pozostaje Norwegia. W tym skandynawskim państwie od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 35 789 aut elektrycznych (+32% r/r), czyli ¼ tego co w 25 krajach Unii Europejskiej łącznie! Polska ... UE (3,5%). Diesel traci na ...
-
Komu podziękować za kolejne podwyżki ceny paliw?
... początku lutego w przypadku benzyny była on na najniższym poziomie w USA od prawie 10 lat i wynosiła na baryłce ropy ledwie 5 dolarów. To dzięki temu benzyna globalnie była ... się o ponad 2 proc. (tylko w czterech krajach UE rosły szybciej) do 4,87 zł/itr. Ogólnie jednak, patrząc na średnie ceny benzyny bez podatków, Polska wypada bardzo blisko unijnej ...
Tematy: ceny benzyny, ceny paliw -
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w 2021 r. Jakie wyniki?
... w porównaniu z europejskim. Sytuacja na rynku motoryzacyjnym w Polsce lepsza niż w UE W całym 2021 roku w Polsce sprzedano bowiem łącznie blisko 447 tys. nowych ... w wieku przekraczającym średnio 10 lat – mówi Jacek Studziński, Członek Zarządu PZWLP, Dyrektor Finansowy i Członek Zarządu LeasePlan Polska. – Ale w sytuacji ograniczonej dostępności ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w IV kw. 2022 r.
... Polska wypada nieco gorzej, gdyż na terenie całej UE sprzedaż nowych aut osobowych była w 2022 r. niższa o 4,6% r/r. Firmy kupiły o 9,9% mniej aut niż w 2021 roku, duży spadek importu używanych samochodów Niezmiennie od wielu lat ... w Polsce w 2022 r. W wynajmie znalazły się niemalże 3 na 10 nowych aut osobowych (28,1%), które zakupiły w minionym roku ...
-
Kim jest polski kierowca ciężarówki?
... 10 maja, ... . do 200 tys. km. Polska jest liderem transportu drogowego w Europie – wykonuje 17,5% całkowitej wartości tonokilometrów w UE i aż 40% kabotażu. Średnia długość delegacji ... . 82,4% ankietowanych kierowców zadeklarowało, że w ciągu ostatnich trzech lat ich wynagrodzenie wzrosło. Czy to bezpieczne? Stowarzyszenie Transported Asset ...
-
Pakiet mobilności już obowiązuje. Co powinien wiedzieć kierowca i przewoźnik?
... się już od 3 lat. Nowe przepisy ukazały się ok. 10 dni wcześniej niż przewidywała to ... zmiana zapisu pomoże w egzekwowaniu ww. przepisu w krajach UE, co zapewne będzie miało swoje odzwierciedlenie w częstszych kontrolach ... polska ustawa, to te wyłączenia będą u nas obowiązywać. Posiadasz tachograf analogowy? Pamiętaj o nowym obowiązku! Od wielu lat ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I poł. 2023 r.
... to zarówno rynku polskiego, jak i całej UE. Z polskich salonów wyjechało w pierwszym półroczu 2023 r. ... samochodów w polskich salonach niezmiennie od wielu lat odpowiadają firmy. W pierwszym półroczu zakupiły aż 72,4% wszystkich sprzedanych w tym ... zaczyna się stabilizować na poziomie ok. 10% rocznie, wiele wskazuje jednak, że w niedalekiej ... Car Polska ...
-
Nowa mobilność. Jak regulować i ubezpieczać UTO?
... przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU). Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) opracowała raport poświęcony ... rozwój technologii akumulatorów litowo-jonowych oraz ekonomii współdzielenia. – Około 10 lat temu pojawiły się pierwsze programy ... biurze McKinsey & Company. Potrzebna ochrona ubezpieczeniowa… Według dyrektywy UE 168/2013, UTO to pojazdy z silnikami o mocy ...
-
Rynek motoryzacyjny - prognozy Carsmile na 2023 rok
... skala będzie mniejsza niż w 2022 roku. Myślę, że samochody zdrożeją co najwyżej o 10%, ale pod warunkiem, że nie nastąpi gwałtowne osłabienie złotego, to znaczy, ... Carsmile. Jego zdaniem, poza wojną, bardzo ważnym czynnikiem jest jeszcze KPO. Jeśli Polska porozumie się z UE i jeśli do tego pojawią się dodatkowe sygnały łagodzenia konfliktu na ...
-
Samochody elektryczne w końcu ruszyły
... UE, jednak ponad nami jest szklany sufit. Na 13. miejscu znajduje się Finlandia z prawie trzykrotnie wyższą sprzedażą i ponad trzykrotnie wyższym PKB per capita. W czołowej 10 ... za kilka lat ceny dużych aut elektrycznych zrównają się z cenami swoich tradycyjnych odpowiedników, co jest bardzo dobrym prognostykiem dla krajów takich jak Polska. Kiedy ...
-
Czy wśród Polaków są chętni na auta elektryczne?
... kolejnych lat rozważają zakup samochodu z napędem elektrycznym ... Polska. Ile możesz wydać na samochód elektryczny? Niemal 5 proc. wzrost zainteresowania pojazdami elektrycznymi nie przekłada się na liczbę sprzedawanych w Polsce elektryków. W pierwszym kwartale tego roku w UE ... PSPA. Gdzie chciałbyś ładować swój samochód? Co 10. badany wskazał, że do ...
-
Chińskie samochody elektryczne wypierają europejskie modele
... miejscu uplasowała się Grupa BMW z 10% udziałem w europejskim rynku EV. Jednak coraz ... . Choć mamy jeszcze ponad dziesięć lat na rozwój europejskiej elektromobilności, ... dobre rozwiązanie. W tym gronie znajduje się Polska, gdzie 66% zapytanych zdecydowanie lub raczej ... planują budowę fabryk na terenie UE, aby obejść cła i zwiększyć swój ...
-
Wypadki drogowe w Polsce. Ile, kiedy, dlaczego?
... lat liczba nieszczęśliwych zdarzeń nie spada w naszym kraju poniżej 30 000 rocznie. Liczne kampanie społeczne oraz coraz nowocześniejsze systemy zabezpieczające pomagają jedynie w niewielkim stopniu, polski drogom ciągle daleko do najbezpieczniejszych - Polska ... 10 ...