-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... a polska branża TSL stała się drugim, co do wysokości wytwarzanego PKB, sektorem gospodarki narodowej. Bezgranicznie Według raportu GUS o polskim transporcie w 2017 ... poważne załamania. W 2008 i 2009 roku, gdy odczuwalny był globalny kryzys, oraz w 2011 i 2012 roku – kryzys zadłużenia w strefie euro. W obu tych przypadkach, pomimo trudnej sytuacji i ...
-
Korki w Polsce 2013
... 77 proc. w 2012 r. i 72 proc. w 2011 r. Tak ... 2011 r. i dały dochód podatkowy w wysokości nieco ponad 40 mln zł. „W rezultacie koszt korków dla gospodarki wyrażony jako różnica kosztów dla kierowców (paliwa i utraconych korzyści) i korzyści dla budżetu ( dochody podatkowe od paliwa zużytego w korkach) wyniósł 2,945 mld zł, co stanowiło 0,18 proc. PKB ...