-
Problemy polskich przewoźników z płacą minimalną w Niemczech
... płacy minimalnej z dnia 11 sierpnia 2014 r. wprowadziła na terytorium Republiki Federalnej Niemiec od 1 stycznia 2015 r. minimalne wynagrodzenie w wysokości 8,50 euro brutto za godzinę. Ponieważ płace minimalne obowiązują w większości państw unijnych, dlatego początkowo niemiecka ustawa nie wzbudziła kontrowersji. Problemy wynikły dopiero na skutek ...
-
Pakiet mobilności: czy firmy transportowe zapłacą 2x więcej?
... lutego 2022 roku na terenie wspólnoty kierowcom trzeba będzie płacić pełne wynagrodzenie minimalne adekwatne do kraju, w którym wykonują usługę. Wyłączone z tego będą przejazdy ... wypłacić różne dodatki. Bardzo ważne będzie wyszczególnienie, który przejazd podlega pod płace minimalne. Tu też mogą pojawić się wątpliwości. Na przykład w ramach przewozu ...
-
Kabotaż, czyli prawdziwy powód powstania pakietu mobilności?
... , Francję czy Austrię, które miały na celu utrudnić prowadzenie działalności transportowej właścicielom firm z Polski, Rumunii czy Litwy. Chodzi tu głównie o płace minimalne i działalność służb kontrolnych za granicą. Teraz pod populistycznymi hasłami kraje założycielskie starej Unii robią wszystko, by zepchnąć firmy z Polski z głównej ...
-
Co czeka polski transport drogowy w 2020 roku?
... Urzędu są planowane na połowę 2020 r. - Można spodziewać się, że w dużej mierze w obrębie zainteresowania urzędników ELA będzie delegowanie pracowników i płace minimalne (wynikające z postanowień pakietu mobilności), szczególnie w sektorze transportowym, na co zwracano już uwagę – twierdzi Kamil Wolański. Ekologia Założenia UE wskazują, że ...