-
Lexus CT200h nie wszystkim przypadnie do gustu
... ilość przycisków, a nauka ich obsługi mogła zająć niejeden weekend, to w modelu CT200 od razu czujemy się jak w domu. Ilość przycisków zachowano w ogólnie przyjętej ostatnio normie ... wzrost ceny o dodatkowe 40 tys. Za 144 900 zł otrzymasz w zasadzie wszystko, czego możesz potrzebować na co dzień – m.in. pakiet reflektorów LED na przód i tył, ...
-
Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition to rozsądny wybór
... wygodnych. Najnowsze wcielenie uwolniło się od tego problemu. Zarówno siedziska, jak i oparcia mają odpowiednie wyprofilowanie oraz twardość, czego dowodzi brak przemęczenia kręgosłupa ... nie ma się do czego przyczepić. Silnik 1.4 TSI i 6-biegowa przekładnia to bardzo udane połączenie. Auto przyspiesza bardzo sprawnie już od najniższych obrotów i ...
-
Volvo S60 - całkiem szybka limuzyna
... , wyrasta na ostatniego spadkobiercę prawdziwych spalinowych Wikingów zza Morza Bałtyckiego. Zacznijmy jednak od początku. Z czego słyną Volva? Widzę las rąk, ale i tak odpowiem – z surowego designu, umiarkowania ... tam ludzie mają pieniądze) było Volvo serii 200 – wtedy już kilkunastoletnie. Do czego dążę? Ano do tego, że Volvo wie co robi i robi to ...
-
Lexus IS 200 T - ile cukru w cukrze?
... przycisk i voila! Silnik – podobno jeździ jak stara 300-tka, tylko jest mocniejszy od dołu. Natomiast wraz z narastającą prędkością, czuć, że 245-koni traci werwę. ... tym miejscu pozdrawiam załogę Lexus Spontan Crew, a nabuzowany dymem, spalinami i opowiadaniami kto czego nie robił i gdzie nie zasuwał „2 złote”, postanowiłem trochę ponaginać przepisy – ...
-
Olej silnikowy: wymieniać czy nie wymieniać?
... , że silnik bez odpowiedniego smarowania „przeżyje” zaledwie kilkanaście minut. Dlatego od wielu lat działy badawcze koncernów naftowych pracują nad opracowaniemtechnologii olejów ... w nim pływające. Są one bardzo niebezpieczne i mają tendencję do klejenia się, do czego tylko mogą. Potrafią zatkać filtr oleju, osadzać się na elementach silnika, czy ...
-
Lexus GS 200t F-Sport – mały silnik, wielki charakter!
... Lexusa GS z czterocylindrowym silnikiem. Co by było bez sedanów albo inaczej – czego by nie było? Ano nie byłoby amerykańskich filmów gangsterskich i przewożenia gagatków ... prestiżu w motoryzacji. A jaka jest przyszłość sedanów? Obecne trendy wskazują na to, że nieciekawa. Od kilku lat panuje zupełnie inna moda i nawet te auta z kufrem, które ...
-
Skoda Rapid Joy - radość na koncie
... czasem mu brakuje, ale nie wymagajmy od 90 KM nie wiadomo czego. Poza tym auto pewnie skręca, ... od samego początku i mimo, że auta trochę jej podrożały to przynajmniej to się nie zmieniło. Zatem, czy faktycznie Rapid może przynieść trochę radości? Dyplomatycznie powiem, że na pewno nie przyniesie przykrości, bo właściciele Rapida nie mają się czego ...
-
SsangYong Rexton W 2.2 D AT 4WD Executive
... szyb i lusterek, wielofunkcyjną, również podgrzewaną kierownicę, kamerę cofania oraz szyberdach. Jest zatem z czego korzystać. Przednie fotele zostały osadzone bardzo wysoko, co spodoba ... Mercedesa. Cały potencjał trafia na tylną lub obie osie - wszystko zależy od wybranego trybu. Takie zestawienie umożliwia przyspieszanie do pierwszych 100 km/h w ...
-
Volkswagen Arteon 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION R-Line
... zawstydzić znaczną część konkurentów. Jedynie czego brakuje to potencjometru - popularnego regulatora głośności ... od producenta nie mają wiele wspólnego z pomiarami w warunkach rzeczywistych, ale w cyklu mieszanym (na dystansie 1100 km) udało mi się uzyskać średnią na poziomie 7,5 litra. Biorąc pod uwagę cały potencjał technologiczny, jest z czego ...
-
Majestatyczny Mercedes-Benz S 560 L 4MATIC
... zapamiętać wszystkie zdolności systemu. Fotele mają szerokie możliwości regulacyjne. Jedyne czego się nie da, to ich obrócić tyłem do kierunku jazdy... Posiadają oczywiście ... zainteresuje kredyt. W przypadku polskich klientów można liczyć na umowę trwającą od 12 do 72 miesięcy. Wszystkie inne warunki i szczegóły dostosowywane są indywidualnie, ...
-
Mercedes-Benz CLS 400 d 4MATIC. Auto idealne
... ? Karoseria Najnowszy nurt stylistyczny Mercedesa stawia na dynamiczne i ostre linie, czego dowodem jest pas przedni. Zdobią go charakternie spoglądające reflektory, zadarty nos ... ) i stworzenie tej ostatniej - balonowej. Innym rozwiązaniem jest Credit&Drive z umową na okres od 12 do 60 miesięcy z równymi ratami i możliwością oddania auta bez ...
-
Renault Trafic furgon z zabudową Renault Tech
... z tyłu tradycyjne – skrzydłowe, z możliwością otwarcia do 255 stopni. A czego możemy się spodziewać w środku? Zabudowa serwisowa W tym ... od 1,1 do blisko 1,3 t w zależności od wariantu długości auta). W aucie producent przewidział możliwość przewożenia długich ładunków i tak w zależności od wybranego wariantu długości nadwozia, przewieziemy od ...
-
Hyundai i30 fastback czyli kolejny krok milowy marki
... modeli w wersji coupe – nawet suvów. Brzmi jak plan doskonały. Po paru miesiącach od premiery i30 fastback jest coraz częstszym gościem naszych dróg. Czy ma ... radiowych. Na próżno szukać tam ustawień klimatyzacji czy uruchamiania grzania foteli, do czego usilnie próbują przekonać nas inne marki. Osobiście jestem fanem technologii. Lubię nowe ...
-
Renault Espace Blue dCi EDC Initiale Paris
... jest bardziej niż zadowalający. Karoseria Wszystko zaczęło się od designu. Sylwetka vana została złagodzona, czego rezultatami są liczne obłości. Wzbogacają ją także osłony ... zabraknąć chromowanych wstawek i dedykowanych felg. Wnętrze Prezentowana generacja jest już od kilku lat na rynku, dlatego awangardowo wyglądający kokpit już nie szokuje ...
-
BMW R18 Classic
... strony motocykla znajdziemy natomiast siedzenie pasażera, boczne kufry i tłumiki o bardziej konserwatywnym kształcie. Czego zabrakło? Wydaje się, że oparcie byłoby dobrym uzupełnieniem, skoro ... Ile kosztuje BMW R18 Classic? Ceny tej konfiguracji startują od 110 240 złotych brutto. Tak wynika z oficjalnego konfiguratora marki. Klient otrzymuje ...
-
BMW 128ti da się lubić
... jednak są akcenty, po których można odróżnić tę odmianę od pozostałych. Wśród nich znajdziemy przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, dedykowane felgi, ... Bardzo przyzwoita. Nawet po panelach drzwiowych widać, że BMW 128ti jest dopracowane. A czego zabrakło? Wydaje się, że niektórzy ucieszyliby się z nieco bardziej zaawansowanego podświetlenia ...
-
Alfa Romeo Stelvio 2.0 GME Turbo Veloce
... też zespół fizycznych przycisków i pokręteł od klimatyzacji. I tak to powinno wyglądać. Tu nie trzeba instrukcji, by wiedzieć, co gdzie jest i do czego służy. Fotele są duże i ... każdym razem, gdy mam okazję pojeździć tym modelem, towarzyszą mi pozytywne emocje. Wiem, czego się spodziewać. Owy brak zaskoczeń jest tu pozytywem, bo nie tkwi w nim żadne ...
-
Opel Astra PHEV da się lubić
... , dzięki którym można wszystko sprawnie ustawić bez odrywania wzroku od drogi. Ponadto, są one podświetlone, czego w Golfie nie uświadczymy. Klasyczne przyciski znajdują się także ... wiadomość. Tłumienie nierówności, także tych poprzecznych, nie daje powodów do narzekań. Czego bym oczekiwał? Nieco wyższego poziomu wyciszenia. Nie jest źle, ale mogłoby ...
-
Peugeot 308 SW PHEV puka do drzwi klasy premium
... . Całość została uzupełniona dedykowanymi felgami aluminiowymi. Czy jest coś, do czego mógłbym się przyczepić w kontekście designu? Wydaje się, że te dodatkowe elementy ... świetnie leży w dłoniach, a do tego dysponuje fizycznymi przyciskami, które są znacznie lepsze od dotykowych. „Dotyku” nie udało się uniknąć na konsoli centralnej. Jej fundamentem ...
-
Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
... zdarzenia. Cieszy także godny poziom spasowania, który eliminuje jakiekolwiek niepokojące dźwięki. Projektanci nie zapomnieli również o detalach, czego przykładami są piękne obudowy głośników czy kryształowa gałka od cięgna automatu. Fotele to absolutna ekstraklasa. Ich zakres regulacji sprosta oczekiwaniom skrajnych sylwetek. Zarówno wysocy, jak ...
-
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line
... podobny motyw świetlny, który zajmuje niemal przez całą szerokość klapy bagażnika. Czego brakuje? W takiej wersji przydałyby się ładnie poprowadzone końcówki układu wydechowego. ... ), siedmiobiegowym automatem, napędem na przednią oś i drugim poziomem wyposażenia. Diesel startuje od 163 890 złotych, ale w wariancie 150-konnym, bez układu 4MOTION i z ...
-
Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC FL może zastąpić limuzynę
... odmładzającą. Klient może jednak dobierać zaktualizowane wzory felg i nowe lakiery, czego jasnozłoty odcień jest przykładem. W sylwetce tego pojazdu nie ma oczywiście ... . Wspomniane centrum dowodzenia działa płynnie i szybko reaguje na dotyk. W odróżnieniu od wielu nowych Mercedesów, uzupełnia go klasyczny panel sterowania, który zdecydowanie ...
-
2024 rokiem stagnacji na rynku samochodów elektrycznych
... ubiegłego miesiąca park autobusów zeroemisyjnych w Polsce wzrósł do 1 422 szt. (z czego pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 1385 szt., zaś wodorowe – 87 szt.). ... i spadek aż o ok. ¼ w segmencie dostawczych BEV to wyniki znacznie odbiegające od oczekiwanych. Paradoksalnie, więcej pozytywów odnotowaliśmy na trudnym rynku infrastruktury. ...
-
Volvo V40 D2 Momentum
... obu niemieckich „megaklasykach”, moim zdaniem, nie jest zbyt wygodna. Nie brakuje też, czego o obu Niemcach powiedzieć nie można, miejsca na kolana, ani na ten ... konsumowało około 4 litrów, a w mieście poniżej 5 litrów. Nasze wyniki nie odbiegają zasadniczo od danych fabrycznych, co naszym zdaniem, dobrze świadczy o producencie. Auto jest oczywiście ...
-
Volkswagen Beetle 1,2 TSI
... sportowy spoilerek, koła plus kołpaki „z epoki” to w zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Ale nie ma też o czym mówić, bo Beetle jaki jest, ... stylistyczny, a efekt, rewelacyjny. Sterowanie klimatyzacją i lewarek zmiany biegów nie łączą się z tym, od radia i nawigacji. Im też dołożono kilka smaczków stylistycznych. Do tego schowek (niestety, ...
-
Audi A3 Ambiente 1.8 TFSI S-Tronic
... czego zapewne dążyli styliści. W naszym egzemplarzu efekt dopełniają 18-calowe obręcze aluminiowe, nadając nieco dynamizmu i nowoczesności. Prostota i jakość Do wnętrza zasiadamy przez zwyczajne, nieprzesadnie długie drzwi, co od ...
-
Volvo V40 D3
... , by zerwać z łatką „Volvo, marka dla geriatryków”. Wnętrze Wnętrze auta to majstersztyk. Ergonomii od Szwedów powinni uczyć się nawet akuratni w każdym calu Niemcy. Kokpit jest bowiem ... w obu niemieckich „megaklasykach”, moim zdaniem, nie jest zbyt wygodna. Nie brakuje też, czego o obu Niemcach powiedzieć nie można, miejsca na kolana, ani na ten ...
-
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Ambiente
... zaprojektowane na nowo. I to prawdę pisząc czuć, bo autem jedzie się bardzo wygodnie, czego nie można było powiedzieć o „krótkim” A3 - szczególnie siedząc na tylnej kanapie. Jako ... musimy podejść z tym pierwszym. Wszak pojazd bazujący na Golfie i nieco mniejszy od Varianta kosztuje od 94 do 127 tysięcy złotych. Model testowy, to wydatek rzędu 126 ...
-
Lexus GS 250 Prestige
... kupna. Bok samochodu jest bardzo klasyczny. W zasadzie nie ma tutaj niczego, czego już byśmy gdzieś nie widzieli. Podobne wrażenia budzi tył samochodu, który kojarzy ... . Sam ekran podzielono na dwie części. Na jednej wyświetlane są (w zależności od tego, co wybierzemy): nawigacja, klimatyzacja, wykresy informujące o zużyciu paliwa i stylu jazdy, oraz ...
-
Ford Focus ST
... idealnie podtrzymują ciało. Do tego sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy, czego doświadczyłem na własnej skórze. Tylna kanapa ma podobny charakter, aczkolwiek ... 6,5 sekundy. Jak widać nieco wyżej, nazwa jednostki napędowej zaczyna się od „Eco”, do czego należy podejść z dużym dystansem… Producent deklaruje, że w cyklu mieszanym można osiągnąć ...
-
Citroen C3 Picasso 1,6 VTi Exclusive vs. Ford B-MAX 1,6 TDCi Titanium
... oczywiście szansa zawarcia umowy kredytowej. Okres trwania wynosi od 12 do 60 miesięcy. Producent preferuje ... czego wstydzić. Ma przestronniejszą i bardziej praktyczną kabinę, a także większy bagażnik. Ponadto spore doświadczenie rynkowe tego modelu może dać mocny argument podczas negocjacji w salonie. Wybór jest więc uzależniony tylko i wyłącznie od ...
Tematy: Citroen, Citroen C3, Ford B-MAX, Citroen C3 Picasso, Ford, testy samochodów, testy aut, samochody -
Ford Fiesta ST
... nieco zbyt dużo przycisków, ale w sumie możemy w miarę szybko połapać się co i do czego służy. Mnie nieco denerwował zbyt skomplikowany interfejs sterowania strefą audio, ale po ... swoje salony dealerskie. Kredyt to możliwość zakupu auta na raty przez okres od 12 do 60 miesięcy. Preferowany jest zakup przy minimalnym 10-procentowym wkładzie własnym. ...
-
Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic
... nie wygląda jak w standardowym sedanie. Linia szyby opada nieco jak w autach typu liftback, czego efektem jest bardziej dynamiczny wygląd. A3 nie prezentuje się jak nudny ... Dynamic, Individual lub Efficiency. Okiem przedsiębiorcy W polskich salonach Audi A3 Limousine kosztuje od 99,7 tys. złotych do 133,6 tys. złotych i jest dostępny w trzech ...
-
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance
... % (od 1 do 7 lat, wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie 3,99%), Kredyt Roczna Rata (1,2,3 lub 4 lata, wkład własny od 20%, raty malejące, roczne, oprocentowanie 0% dla okresu rocznego i 3,99% dla pozostałych okresów). Podsumowanie Skoda Rapid to porządny i praktyczny samochód. W prezentowanej wersji posiada wszystko, czego ...
-
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT to auto kompletne
... wygodne, elektrycznie sterowane, dobrze podpierają ciało, mają funkcje podgrzewania i masażu. Czego chcieć więcej? Wygodnych zagłówków. I takie też są. Jakby ... od 24 do 60 miesięcy, z czynszem inicjalnym od 0 do 45% (również w PLN). Podsumowanie Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Exclusive AT to samochód kompletny. Ma wszystko to, czego możemy oczekiwać od ...