-
Renault Megane RS Trophy - 300 konny Francuz rodem z F1
... podsterowny. Skrzynia manualna oraz sprzęgło są bardzo dobrze zestrojone pomimo swojego sportowego charakteru i nie męczą podczas jazdy w korku. Zdecydowanie na plus są fotele kubełkowe. Pomimo niskiej pozycji za kierownicą wsiadanie i wysiadanie nie jest utrudnione, a przy dłuższych trasach nie bolą nas plecy ...
-
BMW 840d xDrive
... zajęciu miejsca, a i tak bardzo dobrze podpierają. Poza tym, mają szeroki zakres regulacyjny i wzorcową miękkość, która sprawdza się na dłuższych trasach. Plus należy się również za wygodne zagłówki. W aucie wygospodarowano miejsce na drugi rząd, gdzie znajduje się kanapa dla dwóch osób. Jak ...
-
Mitsubishi Eclipse Cross - było warto
... dobrze Wnętrze Wnętrze Japończyka nie urzeka. Jest typowe – trudno doszukać się większej ewolucji, a na pewno nie liczmy na rewolucję. Na plus można zapisać spasowanie – czepliwym przy chwytaniu i ugniataniu plastików zdarzyć się może delikatne skrzypienie. Deska wraz z konsolą środkową jest nawet ciekawie ...
-
Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI - elegancki kontrast
... palcują i brudzą. Jeśli chodzi o materiały i wykończenie nie mam uwag. W środku samochodu rzuciły mi się w oczy 4 rzeczy, które zdecydowanie przeważają na plus Karoqa. Część z nich to niestety zaleta wyposażenia, ale nie wszystkie. Po pierwsze w centralnym miejscu rzuca się w oczy ogromny, płaski i wizualnie ...
-
Citroen C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8 Shine
... nie ma powodów do narzekań. Do tego mają fajną tapicerkę. Pełnia szczęścia. W drugim rzędzie najwygodniej będzie dwóm osobom średniego wzrostu. Plus za odpowiednie pochylenie siedziska zapewniające podparcie dla nóg i możliwość przesuwania. Pod elektrycznie otwieraną/zamykaną klapą kryje się całkiem spory kufer. W standardowym ...
-
DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8 Grand Chic
... stosunkowo duży otwór załadunkowy. Próg umieszczono jednak dość wysoko, dlatego niskie osoby będą musiały włożyć odrobinę wysiłku w umieszczanie cięższych przedmiotów. Plus należy się za przyzwoitą tapicerkę także w tej części wnętrza. Technologia Do miejskich crossoverów najlepiej pasują małolitrażowe benzyniaki. Tak się składa ...
-
Bezkompromisowe Renault Megane R.S. Trophy
... słabszych odmian (poza tapicerką), dlatego można liczyć na długie siedzisko, niezły kąt pochylenia oparcia i wystarczającą przestrzeń dla dwóch dorosłych osób. Plus za dodatkowe dysze nawiewu i wygodne podłokietniki. Kokpit został zmontowany z materiałów dobrej jakości - tworzą go miękkie i twarde plastiki, które starannie spasowano ...
-
Mercedes-AMG A 35 4MATIC - szybki i drogi
... , ale same otwory nie należą do największych. Na tylnej kanapie jest jednak wystarczająco miejsca dla dwóch osób średniego wzrostu. Duży plus za długie siedzisko. Zaletą hot hatchy są przyzwoite walory praktyczne. W przypadku tego modelu można liczyć nie tylko na liczne schowki ...
-
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi GT, czyli styl i jakość
... mocujące, sprawnie działająca roleta i gumy. Cieszy także łatwy system składania siedzeń (dwa cięgna) zwiększający możliwości przewozowe do 1780 litrów. Kolejny plus należy się za regularne kształty, duży otwór i nisko poprowadzony próg załadunku. Technologia Niektóre marki odchodzą od jednostek wysokoprężnych. Mam jednak ...
-
Renault Megane GrandCoupe 1.3 TCe Intens
... osób. Mimo opadającej linii dachu, otwór drzwiowy jest spory, dlatego wysokie osoby powinny się dostać do środka bez akrobatycznych sztuczek. Plus za dobrą kąt pochylenia oparcia i dodatkowe dysze nawiewu. Praktyczność aut czterodrzwiowych jest w pewnym stopniu ograniczona, co ma związek z bagażnikiem. Tylna ...
-
Bezkonkurencyjna Honda HR-V Sport
... jest już słuszną wartością. Przydałoby się jednak nieco więcej praktycznych rozwiązań pod postaciami haczyków, siatek mocujących czy wnęk na drobiazgi. Plus należy się za bardzo duży otwór załadunkowy. Dzięki niemu wkładanie dużych rzeczy nie będzie wymagało żadnych ekwilibrystycznych sztuczek. Próg załadunkowy ...
-
Dacia Lodgy Blue dCi Stepway, czyli duże auto za małe pieniądze
... lepsze podparcie boczne. Dobranie odpowiedniej pozycji nie jest trudne, ale kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie to dziś trochę za mało. Duży plus za ogrom przestrzeni. Na tylnej kanapie też jest pod tym względem bardzo przyzwoicie - spokojnie zmieszczą się dwie, a nawet trzy osoby ...
-
Mercedes-Benz GLC Coupe 300 d 4MATIC. SUV w stylu coupe
... nisko, jak się da. Rozłożenie masy też nie budzi zastrzeżeń, dlatego nawet w ciasnych łukach udaje się zachować właściwą trajektorię. Duży plus należy się za komunikatywny układ kierowniczy - jego precyzja pozwala na odpowiednie wyczucie samochodu. Ważne w tym przypadku jest również adaptacyjne zawieszenie ...
-
Nissan X-Trail 1.7 Blue dCi Xtronic 4x4 dla spokojnych kierowców
... są wypierane, co nie każdemu się podoba... Jeżeli chodzi o jakość, to większość widocznych tworzyw jest miękka i bardzo starannie spasowana. Duży plus za świetnie wyglądającą i tak też leżącą w dłoniach kierownicę. W pierwszym rzędzie jest naprawdę wygodnie. Osoby odpowiedzialne za fotele ewidentnie postawiły na ...
-
Ford Focus Kombi 2.0 EcoBlue A8 Active
... się kochać to rozwiązanie, bo odchodzi wraz z wieloma nowymi generacjami popularnych samochodów. Materiały wykończeniowe? Lepiej niż przyzwoite i solidnie spasowane. Duży plus za pojemne wnęki w drzwiach i schowki oraz cup holdery. Pewnie ku zaskoczeniu niektórych, fotele nie są wykończone skórą. Pokryto je trwałym ...
-
SsangYong Korando 1.6 E-XDI AT 4WD Sapphire
... znacznie więcej nowoczesności, niż ten z poprzedniej generacji Korando. Analogowe zegary ustąpiły miejsca cyfrowym wskaźnikom z możliwością personalizacji. To oczywiście duży plus, tym bardziej że każdy z oferowanych motywów jest dość czytelny i charakterystyczny. Na ściętej konsoli centralnej znajdziemy przyzwoicie reagujący ekran multimedialny ...
-
Lexus UX 250h F Sport - futurystyczny design, ekologiczna technologia
... każdemu przypadnie do gustu, a interfejs zdradza już swój wiek. Przydałoby się więc nieco nowsze rozwiązanie, bo konkurencja nie śpi. Na plus zasługuje osobny instrument klimatyzacji, który znacznie ułatwia obsługę. Fotele już swoim wyglądem zdradzają charakter premium. Zostały starannie obite dwukolorową skórą ...
-
Dacia Duster 1.0 TCe Prestige. Suv dobry i tani
... - ma wysokie burty i rozsądną długość. W standardowym ustawieniu oferuje 445 litrów pojemności, co nie jest rekordem, ale i tak niezłym wynikiem. Duży plus stanowi szeroki otwór załadunkowy. Co ciekawe, mimo że mamy do czynienia z autem budżetowym, nawet w tym miejscu nie znajdziemy gołej blachy ...
-
Mitsubishi Outlander PHEV - nowoczesność + klasyka
... w 8-9 litrach, co również nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Poza tymi rewelacjami technologicznymi, to wciąż poczciwy Outlander. Dzięki sprawdzonemu zawieszeniu (Macphersony plus „wielowahacz”) oferuje dobry komfort tłumienia nierówności. Układ kierowniczy nie jest może mistrzem precyzji, ale daje wystarczające poczucie pewności. Sporą zaletą ...
-
Renault Koleos Blue dCi Xtronic Initiale Paris
... rodziny. Złożenie tylnej kanapy zaowocuje wzrostem pojemności do 1700 litrów. Poza tym, mogą się przydać boczne wnęki i podwójna podłoga. Duży plus za szeroki otwór załadunkowy. A czego zabrakło? Nieco bardziej wydajnego oświetlenia. Technologia Pod maską próżno szukać zaskoczeń. Mieszka tu znany i lubiany ...
-
Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT N-Design - drugie wcielenie
... zmian toru jazdy. To zasługa odpowiedniego zestrojenia, a nie skomplikowanej technologii zawieszenia. Japońskie auto wciąż dysponuje klasycznym zestawem kolumny MacPhersona (przód) plus belka skrętna (tył). Duża pochwała należy się też za precyzyjny układ kierowniczy. W tej kategorii to bez wątpienia czołówka segmentu. Moc ...
-
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 7DCT Style
... regulacji i funkcje podgrzewania. Z kolei w drugim rzędzie jest naprawdę sporo przestrzeni – w każdą ze stron. Dwie wysokie osoby zmieszczą się bez problemu. Plus należy się za długie siedziska, które nieźle podpierają nogi. Tucsona wyróżniają walory praktyczne. Poza licznymi schowkami i kieszeniami, oddaje do dyspozycji ...
-
Mercedes-Benz GLE Coupe 400 d 4MATIC
... . Komfort? Jest, choć mógł być większy. Wystarczy założyć (wciąż duże) 20-calowe felgi i opony o nieco większym profilu i będzie jeszcze wygodniej. Duże plus za świetne wyciszenie. Okiem przedsiębiorcy Otworzyłem cennik i od razu dostrzegłem, że tanio nie jest - bo i być nie może. Za bazową ...
-
Mercedes-AMG E 53 4MATIC+, czyli supersedan
... spakować się bez wyrzeczeń, a nawet przewieźć większy przedmiot. Trzeba jedynie o ograniczonych rozmiarach otworu załadunkowego, który jest typowy dla samochodów czterodrzwiowych. Plus za łatwy system składania oparć (od strony kufra) i wnęki na drobiazgi. Technologia Mercedes-AMG ma kilka ciekawych układów napędowych. W tym przypadku ...
-
Volvo XC60 B4 AWD Inscription = komfort
... . Normalnie na to narzekam, ale to jeden z tych nielicznych wyświetlaczy, które pod tym względem nie komplikują użytkowania. I to cieszy. Duży plus dla projektantów, że nie zapomnieli również o praktycznych wnękach i schowkach. Siedzenia? Pierwsze, co zaskakuje to brak skórzanej tapicerki. Zastępuje ją jasny ...
-
Renault Megane Grandtour E-TECH - hybryda dla oszczędnych
... sportowym aucie – dopóki nie odpalimy silnika, rzecz jasna. W drugim rzędzie jest już klasycznie. Siedziska są długie, a kąt pochylenia oparcia – odpowiedni. Plus za wygodne zagłówki i wystarczającą przestrzeń w każdą ze stron. Dwie dorosłe osoby zmieszczą się tu bez problemu. A co z kokpitem? Jako że ...
-
Peugeot 508 SW HYbrid PHEV GT
... wpłynąłby na ergonomię. Sam ekran działa całkiem sprawnie – wystarczająco szybko reaguje na polecenia. Fotele można osadzić nisko i to jest duży plus. Pozostały zakres regulacji też nie budzi zastrzeżeń. Kierowcy do 190 centymetrów wzrostu nie będą na pewno narzekać. Fotele mogą mieć ...
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive FR
... . Z tyłu najwygodniej będzie dwóm osobom. Środkowe miejsce nie jest wyprofilowane. Poza tym, wysoko poprowadzony tunel ogranicza miejsce na stopy. Duży plus za dobry kąt pochylenia oparcia. Pod szeroką pokrywą znajdziemy bagażnik o pojemności 485 litrów. Nie jest to rekordowy wynik, ale raczej ...
-
CUPRA Leon 2.0 TSI - sportowy kompakt, który niczego nie udaje
... kubełki, ale na podparcie boczne nie można narzekać. Pod względem rozmiarów nie rozczarowują, choć przydałyby się nieco dłuższe siedziska. Duży plus za możliwość niskiego osadzenia. Warto dodać, że zintegrowane zagłówki są wygodne. W drugim rzędzie bez problemu zmieszczą się dwie osoby średniego ...
-
Opel Mokka 1.2 Turbo A8 GS Line - zaskakująco dorosłe auto
... , jak na ten segment. Podobnie jak u większości konkurentów, przydałoby się nieco dłuższe siedzisko. Zastosowanie wysuwanej „końcówki” byłoby dobrym pomysłem. Duży plus za naprawdę przyzwoite podparcie boczne. W drugim rzędzie nie ma przesadnie dużo miejsca. Jest go wyraźnie mniej, niż w Crosslandzie. Czarna podsufitka ...
-
Renault Megane E-TECH spełnia oczekiwania?
... przyzwoite prowadzenie, które daje pewność nawet przy wysokich prędkościach. Co istotne, nie czuć naprawdę poważnej masy własnej, a to już duży plus w hybrydach plug-in. Nie bez znaczenia jest również odpowiedni poziom tłumienia nierówności. W tej kategorii francuskie auto wciąż znajduje się w czołówce swojego ...
-
BMW R18 Classic
... ważne, redukcje nie są przesadnie często konieczne. Ten sprzęt „jedzie momentem” i każdorazowe odkręcenie gazu pozwala na szybkie nabieranie prędkości. Duży plus za bardzo dobre zestopniowanie skrzyni. Okiem przedsiębiorcy Ile kosztuje BMW R18 Classic? Ceny tej konfiguracji startują od 110 240 złotych ...
-
Ford Puma ST - rasowy sportowiec
... umieszczać brudne przedmioty, a potem wszystko sprawnie umyć. Fajnie. Po złożeniu drugiego rzędu możliwości przewozowe rosną do 1216 litrów (do dachu). Plus za szeroki otwór załadunkowy. Technologia Układ napędowy jest bliźniaczy do tego, który znajduje się w topowej Fieście. Ford Puma ST skrywa ...
-
Renault Arkana E-Tech Intens - modny i wygodny
... , bo klapa otwiera się wraz z szybą. Kształty nie są może wyjątkowo regularne (wycięte burty), ale to nie przeszkadza w pakowaniu. Duży plus za szeroki otwór załadunkowy. Próg mógłby jednak być poprowadzony nieco niżej. Aczkolwiek trzeba pamiętać, że to SUV. Technologia Jak już ...
-
Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid E-Four E-CVT Elegance
... mogą więc dobrać osoby o skrajnych sylwetkach. Z kolei na tylnej kanapie będzie wygodnie dwóm pasażerom. Środkowe miejsce jest oczywiście węższe. Duży plus za godny kąt pochylenia oparcia. Niektórzy o tym zapominają i trzeba siedzieć, jak na krzesłach… A co z bagażnikiem? Oddaje do dyspozycji 490 litrów ...