-
Pojazdy elektryczne wymuszają zmiany w energetyce
... elementem inwestycji w transformację energetyczną. Jednak inwestycje są silnie ukierunkowane na zakup nowych pojazdów (patrz Wykres 2), a inwestycje w ładowanie - zarówno ładowanie w miejscach publicznych, jak i ładowanie przydomowe - muszą wzrosnąć, aby umożliwić kontynuację transformacji. Na przykład: w UE w 2021 roku będzie około 230.000 ...
-
Pojazdy elektryczne, czyli Europa kontra Chiny
... , chiński eksport osiągnąłby w 2030 poziom 1,5 mln pojazdów, co odpowiada 13,5% produkcji UE w 2022 roku lub łącznej produkcji trzech największych montowni samochodów w regionie. ... obszarów mniej zurbanizowanych do zmiany. We wcześniejszym raporcie oszacowaliśmy niezbędne inwestycje w infrastrukturę ładowania na poziomie 13,4 mld EUR rocznie, co ...
-
Samochody elektryczne podbiją rynek? Prognozy dla branży motoryzacyjnej
... spalinowym? Szefowie firm motoryzacyjnych z Europy są przekonani, że wielomiliardowe inwestycje w nowe fabryki i układy napędowe przyniosą spodziewane, duże korzyści. 80% ... dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. 17-krotny wzrost liczby „elektryków” w UE i 6-krotny wzrost ogólnodostępnych punktów ładowania w latach 2016-2022 Choć dynamika ...
-
Co dzieje się na rynku motoryzacyjnym i transportowym? Branża odkrywa karty
... Istnieje jeszcze jednak szansa, że UE spowolni w dłuższym okresie ... UE lub niektóre jej kraje podejmą decyzję o zmianie tych regulacji. Oczywiście, nie wiadomo jak mogłyby się one zmienić, a od tej zmiany zależy bardzo wiele. Producenci samochodów naciskają, ponieważ są w trudnej sytuacji ze względu na poczynione wcześniej duże inwestycje ...
-
Czy Fundusz Niskoemisyjnego Transportu wesprze elektromobilność?
... dotacji do pojazdów elektrycznych oraz niewystarczającą infrastrukturę oraz inwestycje w tym obszarze (60%). Na niedostatek stacji ładujących wskazuje co 5. ... w projekcie Rozporządzenia dotyczącego Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. W porównaniu do innych krajów UE, projektowana wysokość dopłat znajduje się na dość wysokim poziomie, więc być ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) średni wiek pracowników tej grupy zawodowej w UE wynosi 44 lata. Brytyjscy truckerzy mają średnio 55 lat! Zaś w Niemczech ... bezpieczeństwa w branży. Pod koniec 2018 roku Unia Europejska zadeklarowała wielomilionowe inwestycje w infrastrukturę parkingową tak, by na terenie Wspólnoty powstało ok. 100 tys ...
-
Polska elektromobilność nie jest gotowa na 2035 rok
... jest gotowa na wprowadzenie zakazu produkcji i sprzedaży samochodów spalinowych? Które kraje UE uchodzą za liderów pod względem liczby zarejestrowanych elektryków (BEV ... bez kompleksów uruchamiamy e-linie produkcyjne w istniejących zakładach, wygrywamy kolejne inwestycje związane z produkcją baterii i innych podzespołów do aut zeroemisyjnych. Widzimy ...
-
Chińskie samochody elektryczne wypierają europejskie modele
... dealerskie, które oferują również serwis. Także planują budowę fabryk na terenie UE, aby obejść cła i zwiększyć swój udział na rynku europejskim. To wszystko sprawia ... jednej strony takiej kraje jak Polska, Czechy czy Słowacja zabiegają o tego typu inwestycje, bo oznaczają nowe miejsca pracy, napływ know-how, zwiększenie znaczenia danego kraju w ...