-
Polska elektromobilność, czyli ogon UE
... Europejskiej liderami pod względem liczby zarejestrowanych aut elektrycznych są Niemcy, Wielka Brytania i Francja – w każdym z tych państw w 2018 r. sprzedano ich ponad 45 tysięcy. W tym okresie ponad 10 tysięcy sztuk znalazło nabywców także w Holandii i Szwecji. Polska ...
-
Czy polska motoryzacja przejedzie przez kamienie milowe?
... polityki Zielonego Ładu do polskiej motoryzacji. Strefy zamknięte i podatki I tak Polska została zobowiązana do wprowadzenia w II kwartale 2024 roku w miastach liczących powyżej ... dopiero po wyborach. Wykluczeni komunikacyjnie Znane są natomiast intencje Komisji Europejskiej, bowiem jasno wyłożono je w aneksie do KPO. Chodzi o przyspieszenie ...
-
Polska elektromobilność nie jest gotowa na 2035 rok
... rynku nowych osobówek – mówi Jacek Opala. Polska nr 1 w regionie CEE , ale daleko od celu W Unii Europejskiej liderami pod względem liczby zarejestrowanych aut w pełni elektrycznych ... połowę całej sprzedaży BEV w Unii Europejskiej. Pod względem łącznej liczby zarejestrowanych aut w pełni elektrycznych Polska dobrze wypada na tle regionu CEE, gdzie ...
-
Dobry rok europejskiej motoryzacji
... (+9,6 proc.) oraz krajów EFTA (+9,8 procent). W ciągu całego roku 2014 w Unii Europejskiej zarejestrowano łącznie 12 mln 550 tys. 771 nowych samochodów osobowych, ... proc.), Wielkiej Brytanii (+9,3 procent), Włoszech (+4,2 proc.) i Niemczech (+2,9 proc.). Polska również na plusie Również i Polska zanotowała drugi rok z rzędu wzrost rejestracji nowych ...
-
Polska premiera Tata Nano
... specjaliści ze studia I.DE.A m.in. autor linii wielu przebojowych modeli, nasz rodak Justyn Norek. Tata Motors wprowadzając niedrogi model do europejskiej oferty zadbał również o idącą z duchem czasu promocję, w Genewie pokazano model z napędem elektrycznym. Wersja z silnikiem elektrycznym oferuje zasięg do 160 km ...
-
Korki na drogach? Polska na czele
... . 22 minuty. Taki sam wynik uzyskały Ateny, które wraz z Warszawą zajęły drugą lokatę na liście najbardziej zatłoczonych stolic państw Unii Europejskiej. Niechlubne pierwsze miejsce przypadło stolicy Rumunii (Bukareszt 50%), a ostatnie stolicy Finlandii. W Helsinkach przejazd samochodem w godzinach szczytu przedłużał się w 2021 roku ...
-
Rekord na skalę całej UE: 40% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat
... Europejskiej najwięcej nowych aut do 2 lat jest w Luksemburgu (19,1%), Niemczech (17,8%) i Szwecji (17,8%). Nieco lepiej Polska wypada pod względem średniego wieku samochodów osobowych w Unii Europejskiej ...
-
Transport ciężki: nie ma sukcesu bez elektryfikacji?
... tej wielkości – mówi Marian Sepesi, Dyrektor regionalny ds. operacji na region Europy Środkowo-Wschodniej, Amazon. Jako lider sektora transportu ciężkiego w Unii Europejskiej, Polska jest zobligowana, by objąć aktywną rolę w procesie jego transformacji. Wzrost tempa elektryfikacji floty HDV (ang. Heavy Duty Vechicles) wymaga stworzenia ...
-
Śmiertelne wypadki drogowe kosztują nie tylko życie
... się to potocznie przyjmuje. Polska niechlubnym liderem na tle innych państw UE W statystykach wypadków drogowych w krajach Unii Europejskiej za 2020 r. Polska ze względu na liczbę ... też nie jest mało, ale widać wyraźną różnicę między naszym krajem a resztą wspólnoty europejskiej. Niemcy znajdują się na samym końcu tabeli, a drugie pod względem ...
-
Elektromobilność w Polsce, nowe inwestycje i miejsca pracy
... elektrycznych, które poruszają po ulicach krajów należących do Unii Europejskiej, to polska produkcja. Sumaryczna wartość eksportu z tego sektora w latach 2017-2021 wyniosła ponad 750 mln euro, co stanowi 37,9 % całkowitej wartości eksportu e-busów z Unii Europejskiej. Ponad tysiąc wakatów - jakich pracowników potrzebuje elektromobility? Rozkwit ...
-
Sumy gwarancyjne a wysokość składki OC
... Polska SA – „Wysokość składek powinna być dostosowana do polskich realiów.” Równie ważne stają się pytania: Od czego zależy wysokość stawek OC? Czym istotnym różni się nasz rynek od większości krajów Unii Europejskiej ...
-
Dopuszczalny poziom alkoholu we krwi. UE powinna ujednolić przepisy
... alkoholu we krwi kierowcy. Polacy za jednakowymi limitami w całej Unii Europejskiej Z badania zrealizowanego w maju br. przez AlcoSense Laboratories wynika, że ... AlcoSense Laboratories. Europejska różnorodność także w przepisach Jak obecnie wygląda sytuacja w Europie? Polska z dolnym limitem wynoszącym 0,2 promila lokuje się w grupie państw średnio ...
-
Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku wprowadzony
... Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie określające rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych pojazdów po 2035 roku, dlatego utożsamiana jest z zakazem stosowania silnika spalinowego. Niemiecki blok upadł, Polska osamotniona ...
-
Elektromobilność: nowe obowiązki dla państw UE
... państwa Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), a więc z naszego punktu widzenia przede wszystkim Polska, poprzez realizację celów AFIR mogą ograniczyć dysproporcję w zakresie rozbudowy infrastruktury ... z USA czy Chin. Coraz wyraźniej wskazuje się na spadek pozycji europejskiej motoryzacji i ustępowanie pola firmom z Azji, dla których elektromobilność to ...
-
Co dzieje się na rynku motoryzacyjnym i transportowym? Branża odkrywa karty
... miesiące wobec rynków związanych z szeroko pojętą mobilnością? Paweł Piórkowski, prezes Hertz Polska: Obecną sytuację makroekonomiczną, od której zależy funkcjonowanie gospodarek, można ... czy Chin. W efekcie oznaczałoby to wyraźne osłabienie gospodarki europejskiej, która wypadłaby z grona światowych liderów na własne życzenie. Rynek motoryzacyjny ...
-
Miliard pomocy dla motoryzacji
... czy ulgi w podatku od nieruchomości. Polska ma obowiązek przekazywania Komisji Europejskiej półrocznych sprawozdań z pomocy udzielonej firmom motoryzacyjnym działającym na terenie stref. Są to Fiat Powertrain Technologies Poland, General Motors Manufacturing Poland, Isuzu Motors Polska oraz Volkswagen Motor Polska. Całkowita pomoc dla każdej z tych ...
-
Czy polski transport drogowy jest gotowy na zieloną transformację?
... Ogółem odpowiada on za ok. 1/4 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej, z czego – według wyliczeń Europejskiej Agencji Środowiska za rok 2019 - ponad 70% przypada na transport ... kilometrów to niższa emisja CO2. Warto też mieć na uwadze, że Polska, obecny lider transportu drogowego w Europie, jest na szarym końcu kontynentu, gdy ...
-
Wypożyczalnie samochodów kończą z nieuczciwością?
... największych wypożyczalni samochodów. A wszystko za sprawą intensywnych działań Komisji Europejskiej podjętych po odnotowaniu dość pokaźnego wzrostu ilości skarg konsumentów, ... otrzymują możliwość zakwestionowania uszkodzeń przed zapłatą. Przykładowa sprawa ECK Polska: Brytyjski konsument wynajął samochód na lotnisku w Warszawie. Używał go do ...
-
Wynajem długoterminowy aut dostawczych
... przepisów, zalecamy przed wyjazdem zasięgnąć informacji w ambasadzie danego państwa. Dorota Kozłowska (Peugeot Polska). - Jeżdżenie po krajach strefy Schengen nie stanowi problemu. W przypadku krajów Europy Wschodniej nie będących w Unii Europejskiej wymagane jest upoważnienie do użytkowania pojazdu poza granicami RP poświadczone przez tłumacza ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... jaki Wielka Brytania opuści szeregi Unii Europejskiej, nie jest obojętny nikomu, kto utrzymuje z nią kontakty handlowe. Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych podkreśla, że bez porozumienia i okresu przejściowego, a więc w przypadku twardego Brexitu, bardzo może ucierpieć polska branża części motoryzacyjnych. Zjednoczone ...
-
Kabotaż, czyli prawdziwy powód powstania pakietu mobilności?
... wynik plasuje ich w czołówce Unii Europejskiej. Sam kabotaż wzrósł w tym czasie o 38 proc. rdr. Co więcej, w latach 2010-2016 Polska, jako jedyny kraj członkowski, zdołała ... Pytanie brzmi jedynie, czy nowo wybrani europarlamentarzyści wraz z członkami Rady Unii Europejskiej cofną zapisy z powrotem do komisji TRAN w celu opracowania dobrego prawa, a ...
-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... Europejskiej, z czego 18,4 proc. generują ciężarówki i autobusy. Europarlamentarzyści chcą, aby w ciągu dekady zanieczyszczenie środowiska spalinami spadło o około 30 proc. - o 15 proc. do 2025 roku oraz o drugie tyle w kolejnych 5 latach. Jakie kroki podjęto w tym kierunku? Czy Polska ... tymczasem w obrębie Unii Europejskiej w przewozie towarów ...
-
Kabotaż nie dla polskich przewoźników?
... terenie Unii Europejskiej. W 2019 roku nieznacznie wyprzedzili nas Niemcy. Dobry obraz rynku pokazują również inne dane. Szacuje się, że Polacy, pracujący w branży transportowej, stanowią 11,2 proc. wszystkich zatrudnionych w TSL w krajach Wspólnoty. Francuzi pokrywają 13,3 proc. rynku pracowniczego, a Niemcy 8,8 proc. Polska zatem, obok ...
-
Jak rozwija się elektromobilność w branży transportowej w Polsce?
... jest ważna szczególnie dla Polski? Sektor transportu to znaczący element polskiej gospodarki. Pod względem wielkości floty samochodów ciężarowych, Polska piastuje pozycję lidera w Unii Europejskiej – w naszym kraju zarejestrowanych jest ponad 1,2 miliona pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t. Co więcej, polscy przewoźnicy odpowiadają za prawie ...
-
Niska sprzedaż nowych samochodów
... stowarzyszenia ACEA wynika, że w maju br. w państwach Unii Europejskiej zostało zarejestrowanych nieco ponad 1 mln nowych samochodów osobowych, czyli o 5,9% mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Prawie tak samo słabym wynikiem, piąty miesiąc zamknęła Polska (-5,8%). Zdaniem przedstawicieli Exact Systems, firmy kontrolującej jakość ...
-
Sprzedaż nowych samochodów 2013
... przed rokiem VW Golf – mówi Jacek Opala. 2014 r., i Polska, i Europa zakończą na plusie Ostatnie dane makroekonomiczne, jak i te dotyczące przemysłu, skłaniają mnie do optymistycznego przypuszczenia, że obecny rok, zarówno dla polskiej jak i europejskiej branży motoryzacyjnej będzie lepszy od minionego. W Polsce, szczególnie w pierwszych ...
-
Benzyna, diesel czy LPG? Jakie paliwa dominują w Europie?
... Polska: 52,9% samochodów osobowych Unia Europejska: 54% samochodów osobowych - diesel: Polska: 31,2% UE: 41,9% - hybryda: Polska: 0,0% UE: 0,8% - prąd elektryczny: Polska: 0,3% UE: 0,2% - LPG oraz inne paliwa gazowe: Polska: 13,9% UE: 2,8% - inne paliwa: Polska: 1,7% UE: 0,3% Polska ... Polska osiągnęła pod koniec 2018 r. wynik zbliżony do europejskiej ...
-
Mapa fotoradarów będzie się zapełniać. Gdzie staną nowe?
... polska mapa radarów już wkrótce nieco się zagęści. Obecnie, w nowych lokalizacjach instalowanych jest 26 urządzeń do pomiarów prędkości. Trzeba więc być coraz bardziej przezornym i częściej zdejmować nogę z gazu. Pod względem ilości radarów ciągle jednak jest nam daleko i to nie tylko do europejskiej ... wynik dla całej Unii Europejskiej wynosi 49. ...
-
Sprzedaż nowych samochodów ciągle niska
... Europejskiej zostało zarejestrowanych 6,2 mln nowych samochodów osobowych, czyli o 6,6% mniej niż rok temu. Jak spodziewali się tego przedstawiciele Exact Systems, firmy kontrolującej części motoryzacyjne, nieco lepszym wynikiem może pochwalić się Polska ... w trzecim kwartale - Wraz z ożywieniem gospodarki europejskiej spodziewam się niewielkiego ...
-
Pociągi drogowe w UE nie pojadą
... Europejskiej będą mogły poruszać się megazestawy ciężarowe europosłowie debatowali ponad rok. Jednak w kwietniu, parlament odrzucił wniosek Komisji Europejskiej w sprawie mega-ciężarówek. Parlament ... , znalazła poparcie kolegów posłów – mówi Liberadzki. – Wkrótce polska ciężarówka transportująca pojazdy będzie mogła przekraczać granice załadowana o ...
-
Samochody elektryczne potrzebują wsparcia rządu
... po nie jest jednak za wcześnie. Polska ma dużo do nadrobienia Statystyki dotyczące rejestracji nowych pojazdów elektrycznych pokazują, że Polska pozostaje daleko w tyle za europejskimi liderami. Dane European Alternative Fuels Observatory dowodzą, że w minionym roku w krajach Unii Europejskiej zarejestrowano niemal 217 tys. nowych ...
-
Nie powinniśmy narzekać na ceny paliw?
... całej Unii Europejskiej? Na dodatek perspektywy na rok 2019 wyglądają dziś mniej pesymistycznie niż jeszcze kilka tygodni temu. Według danych Komisji Europejskiej benzyna ... oferują stacje na Węgrzech, a czasami nawet w bogatym Luksemburgu. Dlaczego teraz Polska stała się unijnym liderem cen tankowania? Podatki i krótkoterminowe zaburzenia Choć ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... około 80-90 proc. przedsiębiorstw, a polska branża TSL stała się drugim, co do wysokości wytwarzanego PKB, sektorem gospodarki narodowej. Bezgranicznie Według raportu GUS o polskim transporcie w 2017 roku łączny międzynarodowy transport ładunków samochodami wyniósł 30,7 proc. ogólnych przewozów Unii Europejskiej. Oznacza to, że jesteśmy ...
-
Ile za ile? Ile kosztuje budowa dróg?
... świadomość, że parametry jezdne polskich autostrad są jednymi z najwyższych na terenie całej Unii Europejskiej. Realizacji inwestycji w tym zakresie towarzyszą najwyższe standardy techniczne i środowiskowe. Z kalkulacji przeprowadzonych przez Multiconsult Polska na bazie analizy kosztowej odcinka A1 wynika, że budowa 1 km autostrady generuje koszt ...
-
10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
... europejskiej gospodarki. W ostatnich latach w tym regionie imponującego rozwoju doświadczyła szczególnie branża ... potencjał wzrostu przemysłu motoryzacyjnego w Europie Wschodniej. 10 miejsce: VOLKSWAGEN GROUP POLSKA SP. Z O.O. (Polska) Nasz ranking zamyka VOLKSWAGEN GROUP POLSKA SP. Z O.O. w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę liczby, to wcale nie ...