-
Chińskie samochody elektryczne wypierają europejskie modele
... wskazują na chińskich producentów jako przyszłych liderów rynku EV. To powinno skłonić europejski sektor motoryzacyjny nie tylko do refleksji, ale do wypracowania konkretnych ... . Więcej chińskich fabryk w Europie, mniejsza sprzedaż w Chinach Wejście chińskich marek na europejski rynek nie tylko stawia pod presją europejskie koncerny, ale też pokazuje ...
-
Nowe modele Chevroleta
... oraz materiały klasy Premium cechuje najwyższa jakość. W podwoziu modelu Camaro standardowo wykorzystywany jest układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy (opracowany przez koncern GM układ Stabilitrak) oraz kontroli trakcji, zaś tryb „Sportowy” pozwala na szybszą jazdę, np. na torach wyścigowych. Funkcja Launch Control ...
-
DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8 Grand Chic
... się za przyzwoitą tapicerkę także w tej części wnętrza. Technologia Do miejskich crossoverów najlepiej pasują małolitrażowe benzyniaki. Tak się składa, że koncern PSA ma jednego, całkiem udanego - zresztą, wielokrotnie nagradzanego. To 3-cylindrowa konstrukcja z rodziny PureTech o pojemności 1,2 litra, która w tym przypadku oferuje 130 ...
-
Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT8 GT
... temu predyspozycje. Ale po kolei… Niektórzy z pewnością doczepią się określenia „premium” w kontekście tej marki. Jest jednak wyżej pozycjonowana przez sam koncern, do którego należy. Fakt, to ryzykowne posunięcie. Na szczęście, broni się jakością wykonania oraz dużym zakresem nowoczesnych rozwiązań. Czy to ...
-
Samochód elektryczny czy spalinowy? Oto porównanie kosztów 12 par aut
... aut (drugie miejsce po chińskim BYD), a BMW i Audi po ok. 700 tysięcy. Tymczasem, zdaniem firmy analitycznej Rhodium Group, aby rynek europejski przestał był atrakcyjny dla takich producentów, jak BYD, konieczne byłoby nałożenie ceł sięgających 40-50%. W opinii tego ośrodka, Unia Europejska zdecyduje ...
-
Hybrydowy Ford C-MAX
... rynek europejski samochód z napędem hybrydowym. Hybrydowy C-MAX to jeden z 5 modeli Forda, który będzie posiadał napęd mieszany. Jeszcze na przełomie 2009/2010 przy okazji prezentacji oszczędnego Focusa ECOnetic, przedstawiciele Forda ostrożnie wypowiadali się na temat wprowadzenia jednostek hybrydowych w Europie. Dziś już wiadomo, że koncern ...
-
Toyota Corolla, Toyota Auris Sports, Toyota Auris Sports Hybrid
... hybrydową wersję Aurisa kombi. FlotaAutoBiznes była obecna na europejskich premierach tych samochodów. Corolla z nowym nadwoziem i wnetrzem, ekonomiczna z silnikiem Diesla 1.4. Japoński koncern najwyraźniej zdaje sobie sprawę z potencjału w segmentu C i obecnie jego oferta jest niezwykle szeroka. Klient niczym w firmowym markecie może wybrać sedana ...
-
Elektromobilność: samochody elektryczne w oczekiwaniu na 10-krotny wzrost
... liczby stają się jeszcze wyższe przy uwzględnieniu wszystkich wariantów akumulatorowych oraz napędowych. Najbardziej rozbudowaną ofertę BEV w naszym kraju proponuje koncern Stellantis. Kolejne miejsca zajęły Volkswagen oraz Mercedes-Benz. Z raportu PSPA wynika, że najpopularniejszymi markami samochodów całkowicie elektrycznych pod względem łącznej ...
-
Elektromobilność: po 2035 roku zaleje nas fala używanych samochodów?
... będą stanowić czołówkę sprzedaży EV w 2015 roku. Na pozycję lidera wysunął się koncern Elona Muska – w 6 spośród 11 badanych krajów Tesla otrzymała najwięcej głosów (w Belgii, Niemczech, Polsce, ... jak choćby koncernu BYD, który szykuje się do mocnego zawalczenia o europejski kawałek tego tortu. Niewielu wierzy także w sukces narodowych marek takich ...
-
Chevrolet Malibu
Po oficjalnej prezentacji w Stanach Zjednoczonych i Chinach najnowszy Chevrolet Malibu zostanie pokazany europejskiej publiczności podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Dotychczas nieoferowany na rynku europejskim model zostanie wprowadzony do sprzedaży w przyszłym roku i ma stać się sztandarowym produktem koncernu. Opływowe i ekspresyjne ...
-
Branża motoryzacyjna wstrząśnięta aferą dieslową
... września amerykańska federalna Agencja Ochrony Środowiska (EPA) ujawniła, że czołowy europejski producent samochodów manipulował wynikami pomiaru spalin z silników Diesla, motoryzacyjny ... . W gruzach legł wizerunek „najlepszego producenta” i „firmy godnej zaufania”, o który niemiecki koncern od lat zabiegał. Sondaż Instytutu Badań Rynku pokazuje, że ...
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI Highline
Na europejskim rynku jest największym z vanów koncernu z Wolfsburga. Z zewnątrz wygląda majestatycznie. Wnętrze jest ogromne i pojemne niczym sala balowa. Prawdziwym zaskoczeniem są jednak wyniki spalania tego olbrzyma… Karoseria W przypadku Volkswagena rozpisywanie się o designie auta jest po prostu biciem piany. Niemcy już dawno doszli do ...
-
Urodziwe Volvo V60 D5 Summum Polestar Performance
Od wielu lat Volvo wyznacza kierunki rozwoju europejskiej motoryzacji. Ustala granice komfortu, funkcjonalności i wreszcie bezpieczeństwa. Dobre, pakowne i bezpieczne auta były jednak ładne inaczej. Klienci przymykali na to oko, ponieważ liczyła się jakość. Ale świat poszedł mocno do przodu. Inni się wyraźnie podciągnęli. Szwedzi przespali swoje 5 ...
-
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium ulubieńcem flot
... to właśnie Escort był dla Forda tym, czym Golf dla Volkswagena. Spece od marketingu zastanawiali się, czy zmieniając nazwę modelu, koncern nie strzelił sobie w stopę. Ale, kiedy I generacja Focusa otrząsnęła się z chorób wieku dziecięcego, to auto znalazło się wśród trzech najpopularniejszych ...
-
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT 4WD Premium
... egzemplarzy i udowodniło, że auta z Korei dają sobie radę nawet na bardzo wymagającym, europejskim rynku. Z sobie tylko znanych przyczyn, w 2010 roku koncern „pogrzebał”, przynajmniej na Starym Kontynencie Tucsona i zastąpił go mało wyszukaną nazwą ix35. Na szczęście, po kolejnych 5 latach, Tucson powrócił. I to ...
-
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT AWD Premium
Jeszcze pod koniec lat 90. auta Hyundaia były obiektem niewybrednych żartów. Bo choć mechanicznie nie odstawały od europejskiej średniej, stylistyczne były, delikatnie mówiąc, nienadzwyczajne. Koreańczycy uważnie słuchali głosów rynku. Swoje centrum stylistyczne przenieśli do Niemiec i dziś…. zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i flotowej mocno ...
-
Peugeot 308 GTi
Znaczek GTi nie zniknie z nadwozia modeli Peugeot. Doskonałym tego przykładem jest nowy 308 GTi, który debiutuje na europejskim rynku. Samochód dostępny będzie wyłącznie w wersji 5-drzwiowej, a pod maską znajdzie się silnik benzynowy 1,6-litra THP z turbosprężarką o podwójnym wlocie (twin-scroll), który napędza także inne konstrukcje koncernu PSA ...
-
Nowy Volkswagen Beetle
... Beetle w historii. Sama dynamika nie wystarczy: ze spalaniem 4,3 l/100 km (europejski 1.6 TDI) i zasięgiem 33 mpg (amerykański 2.0 TDI) „nowy” jest najoszczędniejszym Beetlem w ... i markę, wtedy się uda! Szefowie designu Volkswagena Walter de Silva (koncern) i Klaus Bischoff (marka) „rozumieją” oba; zarówno produkt, jak i markę i w kwestii ...
-
Jakie samochody elektryczne pojawią się w Polsce do 2019 r.?
... i8, która jest teraz dostępna również w wersji Roadster. W przyszłym roku koncern z Monachium zaprezentuje pierwsze całkowicie elektryczne MINI produkowane na skalę ... km i mocą 134 KM. Podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu w październiku 2018 r. swój europejski debiut zaliczy całkowicie elektryczna KIA Niro EV. Podobnie jak Hyundai Kona Electric, ...
-
Jak kojarzymy marki samochodów? Toyota to niezawodność, a BMW?
... A jak wypadają inne koncerny? Która z marek jest synonimem elegancji, a która bezpieczeństwa? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie zrealizowane przez Europejski Funduszu Leasingowy, w którym zapytano respondentów o opinie odnośnie 15 popularnych marek z różnych segmentów. Nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem, że niezawodność kojarzy ...