-
Zielone światło dla Stref Czystego Transportu w Polsce
... , jakie przyjął niemiecki rząd przy ustalaniu Stref Czystego Transportu. A te, w porównaniu z polskimi, są bardzo liberalne. Do większości stref wjeżdżać mogą pojazdy napędzane silnikiem diesla spełniające przynajmniej normę Euro 4 oraz benzynowe mieszczące się w najniższej normie Euro 1, pod warunkiem posiadania katalizatora. Przypomnijmy, że ...
-
Jak strefy czystego transportu poprawiły jakość powietrza w 7 europejskich miastach?
... poprawę jakości powietrza? Odpowiedzi mogą dostarczyć pomiary z europejskich miast, gdzie SCT funkcjonują od dawna. Gdzie już działają strefy czystego transportu? W tym roku liczba stref czystego transportu w Europie przekroczyła 320. Mamy wręcz do czynienia z prawdziwym skokiem popularności tego rozwiązania, bowiem większość stref wdrożono ...
-
Strefa Czystego Transportu w Warszawie - co warto wiedzieć?
... ich klientów też to odczują. Jak poruszać się po warszawskiej Strefie Czystego Transportu? Warszawska Strefa Czystego Transportu (SCT) w teorii wyznacza teren, po którym mogą poruszać się wyłącznie samochody spełniająca określone normy emisji spalin (EURO 2 i EURO 4), co ściśle powiązano z datą produkcji samochodów, zabraniając wjazdu pojazdom ...
-
Strefa Czystego Transportu? Tak, ale mniej restrykcyjna
... Średni wiek samochodu w Polsce to 13 lat. Już wymóg wyższych norm Euro dla diesli i samochodów benzynowych przyniósłby poprawę. 59,1% ankietowanych uważa, ... , że realnie rozważyłoby zakup pojazdu elektrycznego, gdyby w ich mieście powstała Strefa Czystego Transportu. Ich zdaniem, utworzenie strefy wpłynie na ochronę środowiska (66,4%) i doprowadzi do ...
-
Te diesle wjadą do strefy czystego transportu
... one złą prasę, a w ostatnich dniach pogorszyły ją dodatkowo - ogłoszone m.in. przez Warszawę - ograniczenia wjazdu do stref czystego transportu. Tymczasem nowym autem z silnikiem wysokoprężnym, spełniającym normę Euro 6d, wjedziemy do takiej strefy jeszcze przez wiele lat. Carsmile opracował zestawienie przykładowych modeli, które można ...
-
Strefy czystego transportu. Pod lupą Berlin, Wiedeń, Budapeszt i Praga
... euro, do której doliczane jest jeszcze 25 euro opłaty manipulacyjnej. Szanse na przejechanie bez naklejki niezauważonym są niewielkie. Warto ją zamówić, zwłaszcza że obowiązuje także w innych miastach Niemiec, które mają strefy czystego transportu. Jest ich ponad 80. Wiedeń W stolicy Austrii wprowadzono strefę czystego ...
-
Warszawa vs Bruksela: jak dużo zmienia strefa czystego transportu?
... skorzystała na strefach czystego transportu. Belgom udało się zupełnie zredukować pojazdy napędzane benzyną z certyfikatem Euro 1 (pojazdy wyprodukowane przed 1997 r.). W przypadku diesli udało się ograniczyć liczbę pojazdów spełniających normy poniżej Euro 4 (sprzed 2006 r.), a w przypadku samochodów benzynowych - poniżej Euro 2 (sprzed 1997 ...
-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... Euro 1, Euro 2 i Euro 3, którzy zdecydują się na wjazd do regionu Wielki Londyn, będą musiały się zmierzyć z karą grzywny sięgającą około 1,5 tysiąca złotych. W Niemczech też zaczęto walkę z silnikami diesla. W Berlinie, Hanowerze, Frankfurcie, Kolonii już w 2008 r., a obecnie niespełna 60 niemieckich miast wprowadziło Strefy Czystego Transportu ...
-
Czysty transport w polskich miastach? Jeszcze na to nie czas
... lokalnych wysiłków. A do tego trzeba planowania i przemyślanych polityk, które są dzisiaj piętą achillesową polskich miast. Powoli nadrabiamy braki w kwestii stref czystego transportu, transportu pieszego i rowerowego, ale to tylko kawałek obrazka. Potrzeba jeszcze wielu działań – chociażby w kwestii ulic szkolnych, uspokajania ruchu, wyprowadzania ...
-
Jak działają strefy niskich emisji w Europie?
... 2024 roku niektóre miasta w Polsce mogą wprowadzać Strefy Niskiej Emisji, zwane „Strefami Czystego Transportu”. Dostęp do tych obszarów mają wyłącznie pojazdy spełniające określone normy emisji, ustalane na bazie norm emisji Euro w oparciu o datę produkcji pojazdu. Ograniczenia emisji obowiązujące w strefach niskoemisyjnych lub zeroemisyjnych ...
-
Elektromobilność: 12 sposobów na odrobienie zaległości
... 2026 roku, a drugi od początku 2025 roku. Zasady opodatkowania ww. daniną, podobnie, jak kwoty/stawki nie są jeszcze znane. 12. Strefy czystego transportu Do końca marca 2025 roku w Polsce mają zostać wprowadzone strefy niskoemisyjnego transportu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. To jeden ...
-
Elektromobilność: samochody elektryczne w oczekiwaniu na 10-krotny wzrost
... , takich jak unijne, krajowe i lokalne regulacje prawne, wiodące trendy w sektorze motoryzacji (również w obszarze bateryjnym), rozwój technologii, wdrażanie stref czystego transportu, czy postępujące zmiany w nawykach konsumentów. Uwzględniono również okoliczności wpływające na rozwój rynku negatywnie, w tym wysoki poziom inflacji, zaburzenia ...
-
Samochody elektryczne: popularne i niedostępne?
... Optymistycznym wnioskiem wynikającym z „Barometru”, jest rosnący poziom poparcia społecznego dla zmian na rzecz ochrony klimatu. 44% badanych popiera wdrażanie stref czystego transportu w miastach, w których żyją i po których się poruszają. Respondenci generalnie pochlebnie wypowiadają się na temat działań Unii Europejskiej: 43% pozytywnie ...
-
Elektromobilność w Polsce: duże wzrosty, dobre perspektywy
... przyniósł również znaczny postęp w poszerzaniu współpracy polskich samorządów i branży w obszarze e-mobility. Jego symbolem była „Deklaracja miast na rzecz rozwoju stref czystego transportu”, którą podpisała Unia Metropolii Polskich oraz PSPA. Jej naczelnym celem jest optymalizacja przepisów pod kątem ułatwienia tworzenia obszarów niskoemisyjnych ...
-
4 rzeczy, których potrzeba, żebyśmy zaczęli kupować samochody elektryczne
... jest w tym zakresie Rumunia, gdzie dopłata może wynieść nawet 10 tys. Euro. W każdym kraju, w którym dopłaty funkcjonowały, odnotowano zwiększenie rejestracji aut ... nie wszędzie myśli się o spójnej koncepcji. Miasta wprowadzają strefy czystego transportu, ale nie tworzą funkcjonalnych planów sprzyjających alternatywnej mobilności przyjaznej ...
-
Pakiet mobilności: czy firmy transportowe zapłacą 2x więcej?
... miesiącu, stawka minimalna za godzinę wynosi 14 zł, a na przykład w Niemczech prawie 9,5 euro, czyli prawie 45 zł. Polski pracodawca będzie musiał kierowcy dopłacić ... brutto dla kierowcy, wynosił 8350 zł brutto. W myśl nowych przepisów i konieczności wypłacania „czystego” wyrównania do zagranicznego wynagrodzenia ten wydatek urośnie aż do ponad 16 tys ...