-
Bez pracowników branża motoryzacyjna wyhamuje
... krajach, w których odnotowano najwyższe wzrosty produkcji jak Rosja i Słowacja. O planowanym utworzeniu nowych etatów mówi dwie trzecie rosyjskich i niemal połowa słowackich pracodawców. Oznaki stagnacji branży motoryzacyjnej można dostrzec w Rumunii, gdzie aż 69% respondentów przewiduje, że poziom zatrudnienia pozostanie w ich zakładach bez zmian ...
-
Automotive na gwałt szuka pracowników
... rozwiązanie problemu rosnących potrzeb kadrowych jest uruchomienie profilu motoryzacyjnego w szkołach zawodowych. Niemal jedna trzecia wskazuje na organizację szkoleń przez samych pracodawców. Tę ostatnią metodę już od kilku lat praktykuje Exact Systems, który w swojej Szkole Jakości prowadzi zajęcia dla przyszłych kontrolerów jakości ...
-
Ile możemy stracić na pakiecie mobilności?
... , największym wyzwaniem dla polskich przewoźników jest właśnie brak rąk do pracy. W 2018 roku na ten problem wskazało blisko 20 proc. pracodawców, a w 2019 aż 50 proc. Pakiet mobilności w obecnym brzmieniu nie poprawi sytuacji. Przeciwnie. Jeżeli kierowcy będą zobligowani w przyszłości do bezwzględnego powrotu ...
-
Czy warto kupować samochody poleasingowe?
... . Wpływ na dobry stan tego typu samochodów mają też działania edukujące, ale i dyscyplinujące pracowników posiadających auta służbowe, podejmowane przez samych pracodawców – klientów firm wynajmu długoterminowego. Pracodawcy mają bowiem pełną świadomość, że za wszelkie ponadnormatywne zużycia i uszkodzenia spowodowane przez pracownika, będą mogli ...
-
Bezpieczna jazda - lekarstwem pozytywne donosicielstwo?
... że więcej zgłoszeń jest w dni pochmurne, deszczowe, gdy kierowcy jeżdżą rozdrażnieni i łatwo wyprowadzić ich z równowagi. W ciepłe i słoneczne dni z reguły bywa spokojniej. Również ... sytuacji na polskich drogach. A takim jest na przykład informowanie pracodawców o niewłaściwych zachowaniach ich pracowników. Jeśli firma korzysta z takiej usługi, ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... samo ankietowanych deklaruje, że otrzymuje propozycje pracy od konkurencji, zaś 46 proc. przewoźników znajduje pracownika w ciągu miesiąca, a aż 31 proc. pracodawców zajmuje to nawet kwartał. Także najnowszy Barometr Zawodów wskazuje na duże braki kierowców na terenie całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem ...
-
Transport drogowy - jakie podwyżki w 2024 roku?
... w pracy kierowca powinien dostać prawie identyczne wynagrodzenie, jakie otrzymałby normalnie za przepracowane dni, a na to nie każdy pracodawca był przygotowany. Podobna sytuacja dotyczyła szkoleń ... najczęściej ponad 12 proc. wzrost odprowadzanych składek od pensji dla pracodawców. Warto dodać, że firmy transportowe czeka ponownie dwukrotny wzrost ...
-
Najbardziej zatłoczone miasta świata: gdzie największe korki?
... dni i 2 godziny), co jest jednak lepszym wynikiem o 1 dzień i 2 godziny niż w 2019 r. Najnowsza edycja TomTom Traffic Index pokazuje, że trwająca pandemia koronawirusa od dwóch lat kształtuje sytuację drogową w polskich miastach. Wprowadzenie elastycznych godzin pracy przez pracodawców ... polityków, władz miast, pracodawców, ale też samych kierowców. ...
-
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w III kw. 2024
... z ZPL (Związkiem Polskiego Leasingu), Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Ogólnopolską Federacją Małych i Średnich Firm wystosował w tej ... i międzynarodowych wypożyczalni samochodów, których łączna flota* w usługach wynajmu krótkoterminowego (1-30 dni) oraz średnioterminowego (1 miesiąc – 2 lata) wynosiła na koniec trzeciego kwartału 2024 ...
-
Szkolenia okresowe kierowców: jakie problemy?
... i uszczegółowiony, nie odpowiadając potrzebom kierowców i w następstwie przedsiębiorców ich zatrudniających. Wyłączenie kierowcy na 5 dni z pracy jest trudne do wyegzekwowania i napotyka na opór zarówno osób szkolonych jak i ich pracodawców. Użytkownicy pojazdów uważają, że wystarczy im ich doświadczenie i praktyka oraz tzw. „akademia parkingowa ...
-
Korki na drogach w 2020 roku mniejsze przez pandemię
... wątpią jednak, że drogi pozostaną niezakorkowane, o ile nie nastąpi wspólna i celowa zmiana zachowania kierowców, wspierana przez decydentów oraz, co ważne, pracodawców. Brak godzin szczytu jest możliwy dzięki elastycznym godzinom pracy, umożliwianiu pracownikom pracy z domu oraz inteligentnemu podejściu do wykorzystania danych o ruchu ...